Stranica 4 od 9
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 18 Feb 2021, 17:10
od DejanZ10
Bax, meni je najlakse i najjeftinije da dolivam ulje, kao na salatu

Nije to ni tesko ni skupo...
Ali ostaje osecaj ala "auto nije kako treba" , zatim tu je i pitanje tehnickog, a i pitanje je da li ovo najavljuje neku jos vecu havariju? Traje oko godinu i po bez promene ali da li ce tako i ostati ?
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 18 Feb 2021, 17:24
od Bax
Posto si ti vec mesecima u untrasnjoj borbi, lagano prikupi alat, pa da vidimo sta ima unutra.
Mozes ti njega kod majstora u svakoj fazi mini projekta, ako se stvari vec zakomplikuju.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 18 Feb 2021, 17:57
od dragvorl
Tom motoru je br motora iznad izduvne grane i broj motora se cesto toliko osteti da je necitljiv. Onda mora na vestacenje pa na PUS-ovanje. Meni je kod stila JTD isto izgoreo pa sam morao na PUS zbog toga.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 18 Feb 2021, 20:44
od ljubitelj
Glava koja se skine ostaje ravna po defaultu, kod benzinaca tako kratke glave kakva je na Puntu pravilo.
Ravna glava se mašinski ne ravna a kamoli svaki put kada se skida. Tačka.
Visina glave geometrijski definiše komoru sagorevanja, ne ravna se i ne skida materijal glave bez preke potrebe. Ne ravna se ispravna glava. Samo očiste dodirne površine.Tačka.
Za proveru glave koristi se lineal, dakle alatom utvrdi stanje a ne odokativna procena pravo ili krivo.
Ko hoće da radi vizuelnog stanja gledanjem juri problem ulja,skida glavu pa ravna, menja gumice, šlajfuje ventile i svašta nešto što ulazi u komplet obrade glave naravno da može tako.
Ali, jednostavnije je sa polovnog motora skinuti glavu i takvu kao celinu prosto u 2 sata posla zameniti.
Ne treba nikakav atest, nikakva taksa, nikakva dozvola, nikakvi papiri, ništa....
Ti motori su česti, kvare se retko, valjda glava ima za kikiriki jer retko kome trebaju, pretpostavljam jer su Fiati oduvek bili povoljni cenovno za popravke.
ps. glave se pokrive kada su termički nestabilne a dugačke kao što je kod 6 cilindarskih rednih motora.
A i tada ne tako lako i ne tako često, nisu glave pravljene od šećera
ps2, sve, ama baš sve što se radi na i oko glave treba da bude na moment ili ugao tačno ušrafljeno. To je prvi preduslov da povoljan rezultat rada ne izostane.
Ja pomenuo i kako se proverava pre rasklapanja da li sagorelo ulje dolazi iz glave ili preko karika.
Napisao sasvim dovoljno kako rade iskusni majstori, a svako nek radi kako misli da mu odgovara.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 18 Feb 2021, 20:49
od OMP
a gde je logika da skine glavu sa drugog motora kad ima svoju? i ta druga glava mora da se proveri na masinskoj obradi isto kao i njegova sto bi se proverila i po potrebi poravnala tako da stvarno ne vidim logiku u ovom sto si napisao, ko je lud da uzme polovnu glavu i samo stavi na svoj motor, macka u dzaku...ako je bila dobra na nekom tamo bloku ne znaci da ce i na tvom bloku, svasta
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 18 Feb 2021, 23:56
od ljubitelj
Glava je dobra na svakom bloku a logika je prosta. Ne treba nikakva mašinska obrada jer je očekivano ispravna (da podsetim ovi motori nemaju konstrukcionih problema sa glavom ako se voze na benzin) a dobije se verovatno jeftinije kao takva nego da se radi popravka kvalitetnim delovima.
Uvek je popravka sa pojedinačnim delovima koji se kupuju kao originalni rezervni delovi ugrubo 5 puta skuplja nego što je koštalo fabriku da napravi.
A cena polovnih sklopova je proporcionalna tražnji, ako se slabo traži glava mora i prodavac sa malo novca da se zadovolji.
Ako je ceo motor komplet 200-250-300 evra onda glava ne bi trebala više od 100-150 evra...
I pri svemu nema rizika od (ne)kvaliteta zamenskih delova jer sigurno neće kupovati original Fiat u ovlašćenom (cena jelte) i da li je mašinska obrada ubola iz prve zahtevane tolerancije.
No to je sve tek jedna od opcija koja ima svoje prednosti i mane.
To sve ima smisao, ako je odabrano rešenje da se u traženje kvara ide principom zamene delova pa dok se ne ubode.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 19 Feb 2021, 07:59
od Saša
Teško onom kome ti budeš popravljao auto.
@DejanZ10
Ako nikad nisi to radio - nemoj ni da se upuštaš, ili bar nemoj bez nekog ko se razume u posao. Nije to zamena svećica ili tako neka jednostavna operacija.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 19 Feb 2021, 08:05
od ljubitelj
Pa eto imaju tebe da im olakšaš lepim pričama

Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 19 Feb 2021, 08:13
od Saša
Stavljati glavu sa drugog motora pa još bez ravnanja - to je suludo.
Ovde nema polovičnih rešenja. Ako će se već otvarati motor onda treba eliminisati sve redom jer je potrošnja zaista ogromna za taj motor. Moj motor iako ima 182.000 km između dva servisa na 15.000 km (i još se vozi na plin) potroši oko pola litre odnosno svuče sa max na pola gledano na mernoj šipci. Ja bih zato zamenio i gumice ventila i uljne karike. To ne može nikako da košta koliko si naveo jer se za taj novac može odraditi generalka na tom motoru. A ako generalka i bude potrebna - to će se videti kada se budu menjale karike, u kakvom su stanju stubline i ostalo. Raspitaj se za cenu kod još par majstora.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 19 Feb 2021, 12:02
od Ivan
Svi ti puntici 1.2 trose ulje, makar vecina za koju znam i da su kupljeni novi ili skoro novi, ali je to stvarno natprosecno velika potrosnja.
Obicno ljudi dosipaju pola litre do litre za 10.000km u te motore, retko je i do 2l, ali i to je aj da kazemo ok, ali ispada da bi tebi trebalo 10l za 10.000km sto je nenormalno mnogo.
Sto se tice glave motora ne vidim rezon da se stavlja neka neproverena, bolje tvoja da se odradi ako ima potrebe i nije preskupo.
Bas mi je cudno da nigde ne curi ulje, automobili sa tolikom potrosnjom ulja obicno dime plavo kao nezdravi i smrdi da ne mozes disati iza auta.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 19 Feb 2021, 12:20
od Bax
42.138km 8/13/2011 Dosuto pola litre ulja, nivo ulja na 85-90 posto
42.526 km 8/21/2011 Ulje 75-80 posto
43.276 km 8/28/2011 Ulje 65 posto, voda Max
43.665 km 9/25/2011 Ulje 60 posto, voda zagrejana uz MAX, kociona tecnost na crti olovkom
44.281 km 10/25/2011 Ulje 45 posto, voda zagrejana MAX, kociona na crti olovkom
44.540 km 11/6/2011 Ulje 40-45 posto, voda na MAX
44.680 km 11/13/2011 dosuto 5,5 deci ulja, nivo 90%, zagrejana voda an MAX
Evo ga moj stari z10 LOG, 5.5 deci za 2500km.
Kilometraza posle 5 godina starosti, oko 45.000km
I dan danas, 10 godina kasnije, auto isto radi sa 125.000km.
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 19 Feb 2021, 12:25
od Saša
Pričao sam upravo sa jednim majstorom, kaže da ne veruje da su se karike potrošile za 130.000 i da su verovarno samo gumice ventila.
Послато са SM-G965F помоћу Тапатока
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 19 Feb 2021, 12:28
od Bax
Jel zna da zameni bez skidanja glave?
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 19 Feb 2021, 12:55
od OMP
Nije idealno resenje da se menjaju bez skidanja glave i ne treba tu znanje nego alat.
Ljubitelju drzi se ti ipak teorije i udzbenika praksu ocigledno nemas pa dajes ovako neke izjave koje ni u teoriji nisu realne
Re: Z10 / Punto 2 1.2 8v troši ulje
Poslato: 19 Feb 2021, 13:04
od Bax
A sto ne bi probao da vidis koliku imas maksomalnu brzinu, to ti je lak test, da vidis jel imas smanjenu kompresiju motora.
155km/h je fabticka max brzina.