Ajmo redom da otklonimo nejasne ideje i postove i probamo da se vratimo na temu dijagnoze...
Ako je probano sa sipanjem direkt benzina u usis iza leptira MORAO je biti skinut filter vazduha da bi se to uradilo i samo je varnica potrebna da motor upali. Ako nije upalio tada (pri toj probi) nije imao adekvatnu varnicu ili kompresiju. To znači da treba kao što je napisano stroboskopom da se ustanovi pri kom uglu se varnica javlja a dodatno i da se izmeri da li napon prelazi 8,000V što je neki minimum da se upali smesa.
Lepo je rečeno da se proveri komutator i izgleda ignorisano jer nema povratne informacije šta je nadjeno.
Nije dovoljno samo da postoji nekakva varnica, ona mora biti potrebnih karakteristika, konrektno u vremenskom okviru 5-20 stepeni pre GMT da bi motor radio na leru kako treba.
Oba jako bitan podatka nedostaju, nije izvršena provera varnice i možemo samo da nagadjamo kakva je.
Dalje, naknadno je objavljeno da je filtervazduha zabetoniran a što naravno prvo mora da se reguliše.
Predloženo je da se izmeri pritisak (vazduha) u usisu, da je uradjeno ODMAH bi se rešila mnoga pitanja oko tog podsistema.
Za gorivo i dalje ne znamo da li sistem ispravno radi, opet nema podataka sa merenja pritiska goriva u dovodu koji je krucijalno bitan za rad takvih sistema kao što je ovaj.
To što se motor guši ne znači obavezno da ima višak goriva nego ukazuje da je smesa bogata a to može da bude i usled manjka vazduha.
I to baš usled pomenute ranije klapne, koja opet do sada nije proverena kako radi...nema podatka sa merenja položaja i da li su zazori adekvatni. Zabetonirani filter vazduha se podrazumeva da se zameni pre bilo kakvih pokušaja da se testira.
Napisao sam ranije već, prepoučljivo je i zazor ventila da se proveri jer i to znatno utiče na problem paljenja motora kada se zagreje ako su van radnog opsega. Sa zagrevanjem motora menja se njihova regluacija protoka gorive smese i mogu da naprave opisani problem ako je zazor premali i ventil ostane otvoren a time nastane gubitak kompresije i posledično nema paljenja bez obzira što ima goriva i varnice.
Ne znam za ovaj motor kako se reguliše zazor i ne želim da se bavim time, dovoljno je da ukažem da je zazor jedan od bitnih elemenata za korektan rad motora.
Može da bude i ECU da je stradao ali po pravilu ECU se nikada sam od sebe ne opravi, jednom kada se pokvari onda je to trajan problem.
I kao što sam napisao a što je arognatno i potpuno pogrešno interpretirano, mi ne možemo daljinski da rešimo problem ovog tipa i neophodno je da majstor pregleda sve i postavi dijagnozu.
Naveo sam 2 moguća načina- ili da on dodje na lice mesta ili da se auto odšlepa do servisa.
Ne vidim kako drugačije da se izvrši popravka auta pogotovu što nisi očitao kodove greške dijagnostikom da bi se makar znalo nešto više o čemu se radi.
Došao si ovde po pomoć, dobrodošao si da pitaš i da prihvatiš ili odbiješ savete ali ne možemo mi biti krivi što ti ne možeš samostalno da rešiš problem na način kako si do sada bezuspešno pokušavao.
Savet koji naravno možeš i da ignorišeš- bez merenja i spoznaje kakvo je stvarno stanje više radnih parametara samo se gubi vreme i svih nas a i tvoje a uzrok (jedan ili više možda ima) teško da će biti pravilno lociran pogadjanjem.
I nigde nisam pominjao nikakve niti pare niti konkretne majstore niti prevarante niti bilo šta maliciozno ...već najnormalnije logičko rešenje za ovakav problem za koji je očigledno da je van tvoje mogućnosti što zbog iskustva što zbog nedostatka potrebnih alata za merenja i dijagnostiku.
Recept da skratiš postupak jer kako kažu bez alata nema zanata
