Stranica 4 od 4
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 16:32
od OMP
dragvorl napisao: 24 Dec 2025, 12:47
Taj tce D4FT nije isti motor kao moderniji. Isto je 1.2 ali nema veze jedan sa drugim. Motor je pouzdan i razvoj starog 1.4 16v koji postoji u paleti jako dugo.
Taj 1.2 tce od 100 konja je u osnovi klasican 1.2 od 75 konja samo dodata turbina nije 1.4 osnova iako manje vise isto izgledaju.
Grande punto 1.2 je mrtav konj, to ne ide nikako ni po ravnom kamoli uz brdo pa jos sa klimom, vozio sam taj auto par meseci i po meni je samo ga gradsku voznju mada i tu se ne isplati obzirom na potrosnju koja je u rangu 1.4 motora, nije za poredjenje sa klasicnim puntom koji je raketa za njega.
mironiko napisao: 24 Dec 2025, 12:40
Gaginh0 napisao:
taj od 125 konja mozda i dobaci 300k ako se ne pregreje do tad tj ako mu izdrze one racve i ostali problematicni delovi, sam motor kao motor je dobar ako gledamo blok ali pregrevanje ga zezne da na mnogo manje km crkne. Drugar je uvezeo jednog takvog i odradio ful generalku bukvalno sve novo jer je posle pregrevanja taj motor bio potpuno unisten a problematicne plasticne racve je zamenio aluminijumskim koje je napravio kao i jos neki deo koji je sporan ne secam se, sad bi trebalo da je taj motor prilicno pouzdan. Za taj drugi kome se kais kupa u ulju kao i kod PSA pjur šitova nemam komentar, to ne treba uzimati uopste u razmatranje pri kupovini
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 16:34
od sebekkg
Otac ima hyundai i30 prve generacije sa 1.4 109ks i on i može da ide ali troši po gradu 10L ko od šale.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 16:40
od OMP
Kod tih hjundaija i30 pogotovo sa tim 1.4 motorm je fabricki problem sto cilindri dobiju ovalnost a nema pravila na kojim km, desava se ljuidima i na manje od 100k a nekad bude i na preko 200 (moj slucaj) i onda klip lupa u cilindru a popravka nije bas jeftina posto je resenje ili da se hilznuje ili busi na specijalu, klipovi se kod nas teze nalaze uglavnom se porucuju od preko.
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 16:51
od srdjanyo
Kolega ima i30, jako je zadovoljan. Prešao sa Punta Mk1.
Moja preporuka je i20, što mlađeg godišta 1.2. Jako su zahvalan auto. Jedino veličina može biti problem.
Poznanik ima Accent 1999. godište, nikad nije stao sa njim, ima i i20 2021. , oba su 1200 kubika i oba ih je kupio nove svojevremeno, jako su se dobro pokazali. Čovek nije ni automehaničar, ni autoelektričar, ni neki ljubitelj auta. Samo ih normalno koristi.
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 18:00
od OMP
Dobri su hjundai uglavnom ali eto taj nesretni 1.4 sa 109 konja, kodna oznaka G4FA, ume da pravi problem, plitak klip i kad cilindar dobije vremenom ovalnost pocinje da se cuje klip u cilindru, taj motor ide i u i20 kao i u kiu venga samo je 100 konja, skoro bas oslušnuh jedan i30 sa tim 1.4 motorom, dodje covek sa njim i reko daj da ga cujem, poceo je da kucka i taj, ne toliko ali ipak se cuje, vlasnik to i nije obratio paznju ali kad sam mu rekao i kad je bolje oslusnuo skontao je da ne treba tako da se cuje mada nije jos strasno kod njega kakve sam vidjao.
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 18:20
od BigMazzy
Kitkat napisao:BigMazzy napisao: 24 Dec 2025, 12:48
Da, realno je za taj fiat 1.4 turbo. Taj ce preci jos tiliko bez problema.
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
Ako je prava kilometraža. Deluje da jeste zbog starosti auta. Tu je onda ona čuvena dilema, uzeti auto koji je prošao 200 hiljada kilometara po EU putevima ili neki sa ispod 100 hiljada km koji je vožen po Srbiji.
A šta to crkne od Srpkih puteva? U zivotu nisam kupio auto iz EU. U poslednjih 7 godina promenio 5 automobila, sa svakim prešao minimim 20000km, ni jedan, sem Tipa koji je kupljen NOV, nije presao ispod 220000km i ni na jednom nisam imao problema sa trapovima. Kod fiata je trap jeftin i to bude neka spona, kugla, rame kad se desi.
Tako da te mantre EU putevi vs Srpski putevi su glupost. Ako je auto odrzavan, nece biti problema.
Sent from my SM-S926B using Tapatalk
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 19:06
od Piros
Potpuno se slažem, ili je auto održavan ili nije, manje je bitno odakle je. Kao prednost domaćeg vozila je i to što kod nas ljudi menjaju na manju km ulje nego preko. Retko ko kod nas radi servis na 30000 km, uglavnom na 10-15000 km
Sent from my RMX2170 using Tapatalk
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 19:17
od Gaginh0
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 19:21
od elMaestro
Ako vam je prostor u B segmentu dovoljan, to je možda i najbolja varijanta. Što se tiče 1.2 tce motora, on je odličan ali taj koji je odličan se ugrađivao do Clia 3 i Modusa. To su super kola, ali iskreno ja bih za taj iznos gledao nešto mlađe. A taj predlog da neko vozi punta xy godina, proda ga, doda još para i kupi istog punta samo sa drugom godinom proizvodnje u saobraćajnoj, mi je u najmanju ruku neshvatljiv.
Pogledaj 500l dizela ako može da se nađe za te pare, dosta ih je kupljeno kod nas (ništa posebno na značaju, ali se barem nešto može proveriti), motori su odlični, mesta ima. Sve u svemu, ako je punto radio posao, on će još bolje.
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 19:43
od Kitkat
elMaestro napisao: 24 Dec 2025, 19:21
A taj predlog da neko vozi punta xy godina, proda ga, doda još para i kupi
istog punta samo sa drugom godinom proizvodnje u saobraćajnoj, mi je u najmanju ruku neshvatljiv.
Pogledaj 500l dizela ako može da se nađe za te pare, dosta ih je kupljeno kod nas (ništa posebno na značaju, ali se barem nešto može proveriti), motori su odlični, mesta ima. Sve u svemu, ako je punto radio posao, on će još bolje.
Ne baš Punto, nego Grande Punto ili Tipo.
Zar dizel nije problem za grad? Po gradu je konstantno kreni-stani, ni preko Venca i po Irigu i Rumi nije bolje. A to nam je 90% vožnje.
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 19:56
od pedalaš
elMaestro napisao: 24 Dec 2025, 19:21
Ako vam je prostor u B segmentu dovoljan, to je možda i najbolja varijanta. Što se tiče 1.2 tce motora, on je odličan ali taj koji je odličan se ugrađivao do Clia 3 i Modusa. To su super kola, ali iskreno ja bih za taj iznos gledao nešto mlađe. A taj predlog da neko vozi punta xy godina, proda ga, doda još para i kupi
istog punta samo sa drugom godinom proizvodnje u saobraćajnoj, mi je u najmanju ruku neshvatljiv.
Pogledaj 500l dizela ako može da se nađe za te pare, dosta ih je kupljeno kod nas (ništa posebno na značaju, ali se barem nešto može proveriti), motori su odlični, mesta ima. Sve u svemu, ako je punto radio posao, on će još bolje.
Mislio sam da je nemoguće naći na oglasima 500L sa 1,6 MJ za "oko 6.000", ali ima:
https://www.polovniautomobili.com/auto- ... 1_pl1_plv0
Imao sam 8 godina 500L sa 1,6 MJ i još uvek povremeno žalim što sam ga prodao (ali mi je postao višak). Prava mera motora za 500L.
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 20:09
od dragvorl
OMP napisao: 24 Dec 2025, 16:32
dragvorl napisao: 24 Dec 2025, 12:47
Taj tce D4FT nije isti motor kao moderniji. Isto je 1.2 ali nema veze jedan sa drugim. Motor je pouzdan i razvoj starog 1.4 16v koji postoji u paleti jako dugo.
Taj 1.2 tce od 100 konja je u osnovi klasican 1.2 od 75 konja samo dodata turbina nije 1.4 osnova iako manje vise isto izgledaju.
Tako je, stari 1.2, pogresno sam napisao.
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 20:19
od elMaestro
Ja kako skontah iz prvog posta, gradska vožnja je u manjem procentu, zato i pomenuh dizela. A što se tiče 500l u tom nekom cenovno rangu, ja bih samo dizela uzimao. 1.4 sam vozio I mrtav je, a onog 0.9 sam vozio u pandi (doduše sa fab. metanom) i ono ne ide nikako, na stranu pouzdanost. A što se tiče mjet motora, oni su već dovoljno dokazani.
Re: Polovan auto gde šta i kako za 6 hiljada
Poslato: 24 Dec 2025, 20:29
od Kitkat
elMaestro napisao: 24 Dec 2025, 20:19
Ja kako skontah iz prvog posta, gradska vožnja je u manjem procentu, zato i pomenuh dizela.
Pa to jeste tema za diskusiju. Ne vozimo toliko po Novom Sadu, ali realno, dok se izađe iz Novog Sada, pređe Fruška gora, od Venca je dovoljan jedan kamion da svi mile do ulaska u Irig, u Irigu opet saobraćaj u oba smera pa često i da hoćeš da pretekneš ne možeš, vozi se 60-70, koči, šalta...od Iriga do Rume puna linija i gde je logično i gde nije...ironija da tek kad se stigne do sela može da se da gas, ko poznaje put.
Ja auto u gradu ne palim ako ne mislim da ga vozim preko pola grada, ali Novi Sad je postao veliko cimanje, gužve su jezive.
U stvari bi idealno bilo imati auto za grad i auto za duže relacije ali ono...i tata bi sine.