fq400 napisao:
U principu nemam ništa protiv turbine na benzincu, očigledne su prednosti na manjim kubikažama u odnosu na atmo. Mene samo brine kakvi su u svakodnevnim uslovima, zima, vlaga, kratke relacije, različito gorivo, natovaren auto itd.
Servisni intervali su isti ili duzi za sve osim uljai filtera vazduha ulja. Turbo motor je manje opterecen od atmo motora po pitanju klipne grupe (rpm je po pravilu manji i time opterecenje udara pri promeni smera kretanja klipa) i sam blok duze traje.
Zaboravnost zamene ulja kada treba turbo ne oprasta kao atmo motor.
U svakodnevnim uslovima zima i vlaga nisu problema ali leto i visoke temperature vazduha jesu problem posto interkuler usisa ima vazdusno hladjenje.
Kratke relacije nisu dobre jer se ulje ne zagreje na radnu temperaturu i tu je turbo osetljiv alo to resava elektronika motora koja obicno prigusi rad turba do temp od oko 60C.
Na gorivo je turbo manje osetljiv od atmo motora po pitanju sposobnosti da razvije punu snagu ali jeste osetljiv kada je gorivo van standarda jer ce elektronika ekspresno ugusiti motor a potrosnja naglo skace.
Turbo u odnosu na atmo ne oseca opterecenje, cak stavise sto je vece opterecenje to efikasnije radi a narocito ako je brdska voznja.
Najveci rizik turbine je prljavstina koja prodje kroz filter vazduha i uljne pare koje nisu dovoljno dobro odvojene od vaduha u separatoru.
Tipican radni vek turbine je oko 300.000km kod benzinaca (nema problema sa koksom kao kod dizela, najcesce turbine imaju fiksna krilca pa nema sta da se zaglavi) ako nije dolazilo do pregrevanja iste ili izduvne grane.
Kada temperatura predje oko 850C to naglo utice na materijal u smislu starenja i moguce pojave naprslina. Obicno elektronika motora meri temperaturu izduvnih gasova i na vreme prigusi turbinu ali cesto pregrevanje materijala dovodi malo po malo do zamora istog i prskotina.
Ako se vozilo zesce tako da je turbina kada se digne hauba crveno ljubicaste boje (sija) ne treba odmah gasiti motor vec sacekati desetak ili nesto vise sekundi da nestane ta crvena boja.
Ulje + filter ulja je najvaznije sredstvo odrzavanja turbine, kao i redovno ciscenje hladnjaka vazduha i hladnjaka ulja motora.
I redovna zamena filtera vazduha.
Turbo ne trpi improvizacije tipa KN otvoreni filteri i slicno kao atmo.