Stranica 31 od 139
Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 01 Nov 2015, 08:13
od grujicd
Možda i grešim ako postoje tako neka formalna pravila, ali mi je teško da vidim da je to nebezbednije od svakog magistralnog puta gde ti na pola metra prolazi auto iz suprotnog smera.
Na osnovu dvodecenijskog iskustva vožnje u Srbiji, mogu slobodno da kažem da je ovo u praksi nebezbednije. Nema tečnog toka sabraćaja već imaš na istom putu kola koja idu 50km/h i ona koja idu 100km/h ili brže. I to ne par izuzetaka već pola vozi ovako pola onako. Ne moramo da ulazimo u to da li je to opravdan prekršaj ili ne, jednostavno je tako. To se promeni jedino ako patrola uvek kampuje na takvoj lokaciji pa svi nauče da nema zezanja.
Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 01 Nov 2015, 08:46
od ljubitelj
grujicd napisao:Budalaština. A kakva ograda je na običnom magistralnom putu gde je ograničenje 80? To opravdanje da zalepe 50 stvarno vredja inteligenciju.
Ograda nema bas nikakve veze sa ogranicenjcem brzine na piutevima kod nas, a sto se lako konstatuje kao cinjenica prostom voznjom po putevima I reda.
Resnik-Bubanj Potok je sirine 2*2.50m glavni tranzitni medjunarodni put koji nema ogradu, nema razdelu smerova, nema bankinu, nema ograde sa strane, nema niti horizontalnu signalizaciju do kraja. Ogranicenje je 80km/h.
Ibarska tzv magistrala, ogranicenje je opste 80km/h. Nema ogradu naravno.
M22, Bgd- N. Sad put I reda ogradnicenje je 80k/h, nema razdelnu ogradu.
Obenovacki put, nema nista osim iscrtane 2 uzane linije koje razdvajaju smerove, ogranicenje je 100km/h.
Grdelica-Vranje put I reda, ogradnicenje je 80-100km/h, nema nikakvu ogradnu nigde, samo jednu tanku crtu koja razdvaja smerove. Glavni tranzitni magistralni put.
Sicevakca klisura, Dunavska magistrala do Kladova....
i prakticno svi do jednog magistralni putevi I i II reda u Srbiji su izgradjeni, koriste se i nece ni imati nikakvu zasttitnu ogradu koja razdvaja smer kreanja a brzina je opsta 80km/h.
I jos sijaset puteva I reda, kako kod nas tako i sirom Evrope i sveta.
Sve upucuje da je ogranicenje od 50 bezobrazan izgovor u neskladu sa propisima i stvarnosti.
Ako jeste propis, onda 90% u Srbiji potpada pod taj isti propis i prelazi u status 50.
Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 01 Nov 2015, 09:55
od Kornjaca Rade
Pa i da ima u propisima da mora ograda izmedju smerova na putu sa vise traka u istom smeru, da hoce mogli su i sad naknadno da stave one kao na obrenovackom, ima sasvim dovoljno prostora.

Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 01 Nov 2015, 12:00
od TDI
Da budemo posteni...
Koliko god da mi je krivo sto na Zrenjaninskom putu svaki dan stoji radar na potezu od Krnjače do Borče, neretko u oba smera i sto tu svaki dan trte sirotinju raju...To je opravdano. Jer je gusto naseljeno, ,,srndaci,, pretrcavaju put i preskacu ogradu, svako iz svog razloga i mnoge druge stvari. Od kada su tu ceste radarske kontrole, bezbednost se povecala i sve drugo je laz. Nisam skoro video nikakvo cukanje na tom delu. Ranije ne bese retkost.
Ali isto tako ako krenu da hvataju ljude sa radarom na deonici o kojoj polemisemo, a ogranicenje bude i dalje 50, trebalo bi da ih bude sramota. Da se podigne ogranicenje na 80-100,...Onda ne bi imao nista protiv. Mada taj put ima uslova za vece brzine po mom misljenju, a to je moje misljenje.
Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 01 Nov 2015, 12:09
od pedja
Na Zrenjanincu je ionako takva frekvencija saobracaja da ne mozes mnogo preterati sa brzinom, a patrole su na istim mestima vec duzi vremenski period. Stoga, koga uhvate, sam je kriv. Nije da nema saobracajki, ali ja tu prolazim svakodnevno, pa je i lakse primetiti.
Pre neko jutro sam Oktavijom vozio konstantnih 70ak km/h, od Zbega do Zemuna, i zaboravih kada sam krenuo, ali je bord pokazivao manje od 3l
Mislim da se moze zakljuciti da je neko zreo za trajno oduzimanje licence za rad, pa ko god to bio - projektant, izvodjac, nadzorni organ, Deda Mraz. Negde se zestoko omanulo, a nepoznavanje materije nije opravdanje.
Sutra i da povećaju brzinu, opaliće dva ili tri semafora, reda radi.
Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 01 Nov 2015, 17:32
od TDI
I ja prolazim tu da svaki dan. I retkost je da ne vidim policiju sa radarom, bar u jednom smeru. I od kada praktikuju tako cesto da se na tom mestu pozicioniraju, smanjen je broj udesa.
Mozda nisam merodavan za neke druge deonice da kazem, ali za Zrenjaninski put jesam. Tu sam naucio da vozim, polozio voznju, 10 godina skoro svakog dana tuda prolazim...svaku rupu napamet znam, sto bi rekli. Na Zrenjaninskom putu su glavni uzrocnici saobracajnih udesa bili i ostace vozaci koji ne gledaju u desni retrovizor i prespori vozaci. U 90 % čukanja koje sam tu video po tome kako stoje sudarena vozila sve ti je jasno. Ili je jedan drugog stigao od pozadi ili je hteo da se prestroji da smekerski obidje sa desne strane, a ovaj drugi krenuo isto u tom smeru, nije se nadao i nije pogledao u desni retrovizor i bam.
Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 01 Nov 2015, 22:43
od ftj
@grujicd
Odgovarao sam na tvoju konstataciju da taj mucenik iz saobracajnog instituta koji je rekao da tu bude 50 treba da se stidi a smatram da ne treba jer on samo radi svoj posao po zadatim parametrima i da je poenta da neko drugi treba da se stidi a to su investitor i eventualno projektant koji nije objasnio investitoru kakvu idiotariju pravi.

Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 02 Nov 2015, 00:32
od grujicd
Čekaj, iz ovog teksta sledi da su rizik bandere u sredini, na nekih 1m od ivice puta. Da nema bandera i da je neposredno pored traka za suprotni smer, čak i bez ikakvog ostrva, onda bi to bilo isto kao i bilo koji drugi magistralni put gde može 80km/h. Šta znam, meni te bandere ne deluju opasnije od kola iz suprotnog pravca, ali ostavljam da postoje podaci koji govore suprotno. U svakom slučaju težak fail, na kome god da leži odgovornost.
Inače čitao sam neko istraživanje o saobraćaju u USA, gde su ustanovili da nerazumno mala ograničenja dovode do više udesa. Rezon je da uvek imaš grupu koja vozi po propisima, i onu drugu koja vozi po proceni koja brzina je bezbedna. Svako od nas može da bude u obe grupe, u zavisnosti od toga da li si uopšte registrovao znak, kako si razpoložen tog dana, da li si skoro kažnjavan, da ne idemo dalje. Što je zvanično propisana brzina bliža toj nekoj realno bezbednoj, to se više vozila kreće sličnom brzinom. Preticanja su ređa, manja je šansa za sustizanje od pozadi, ako ima više traka onda su i prestrojavanja manje rizična.
Zato me ova situacija užasno nervira čak iako tu deonicu ne koristim. Nije bezbednije da ograničenje bude 50. Razlika između zvaničnog ograničenja i onoga što ljudi percipiraju kao bezbednu brzinu je prevelika.
Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 02 Nov 2015, 00:37
od methane.master
Slažem se. Sačuvaj nas bože naših saobraćajnih eksperata.
Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 02 Nov 2015, 00:54
od ftj
Kad izletis u suprotan smer na magistrali postoji velika sansa da u suprotnom smeru nema nikog, dok ce u ovom slucaju svako izletanje biti kaznjeno takozvanim pravljenjem banane oko bandere ako ih ima na svakih 5 metara. Mozda neke stvari u saobracaju na prvi pogled deluju nelogicno ali cesto ima objasnjenje. Na primer svaka bankina po pravilu na njenom pocetku mora da ima 'uzletni' deo jer ako sa strane naletis na pocetak bankine bolje da te lansira u p.m. ko zna gde nego da direktno udaras u ostru ogradu sa ukopanim stubicima.
Znamo svi da je opste ogranicenje van naseljenog mesta 80 kmh a kolko god ovo bila banana drzava, ovde ogranicenje sigurno nije postavljeno zato sto je neko pomislio da bi to bila dobra zarada za policiju vec su neke stvari to uslovile. Ni ja ne koristim ovu deonicu ali i ja se jako nerviram sto je ogranicenje 50 kmh samo volim da se kritika uputi na pravu adresu a to je sama drzava i ministarstvo nadlezno za izgradnju ovog drzavnog puta/deonice. Resenje ovde je mnogo teze od nekog malecnog tweaka poput zamene znaka za ogranicenje.
Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 02 Nov 2015, 19:40
od pedja
To stoji. Najgore je sto je kompletno naopako napravljeno.
Jos bolje je resenje na Zrenjaninskom putu, gde su stavili betonske barijere po sred puta. To je ekstremno bezbedno, pogotovo sa ovim tranzitom koji sada vrslja tuda. Dva kamiona (ili kamion i bus) jedva staju u sirinu, ne dao Bog da neko cimne volan u stranu... Skoro se jedan Stilo popeo na elasticnu ogradu (ubodoh valjda, nije bankina

) , u pokusaju bega od drugog vozila. Prosle godine je lik sa Ibizom utekao u stranu, kada je Lasta iz cista mira presla u njegovu traku. Sada bi to znacilo udarac direktno u beton.
Sta hocu da kazem? Tu je ogranicenje 60km/h, na dve trake jedva siroke da saobracaju dva vozila.
Neka onda opale te betonske barijere i preko mosta, pa mozda dozvole i 60?!

Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 02 Nov 2015, 20:20
od Kuzmanovic
pedja napisao:elasticnu ogradu (ubodoh valjda, nije bankina

)
Pa betonska je, nije elasticna.

Konkretno, takva vrsta zastitne ograde se naziva
Jersey ograda. A bankina je pojas pored puta na koji se postavlja vertikalna signalizacija, zastitna ograda, stubovi rasvete itd.

Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 02 Nov 2015, 20:55
od pedja
Ne, sa druge strane je elasticna i na nju se covek nasadio, bas na onaj uzletni deo, koji je neko (mislim ftj) pojašnjavao. Imamo mi sijaset raznih cudesa ovde

Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 02 Nov 2015, 22:45
od Гага
Саобраћајница од Пупиновог моста до петље са Зрењанинским путем и даље до Овче и Панчевачког пута (која је у завршној фази изградње) је градска саобраћајница. То је такозвана СМТ или ти Спољња Магистрална Тангента.
Она се рачуна у градску зону, тј. рачуна се као градска улица, што и јесте и зато је ограничење од 50 км на час. То је из разлога што ће ту, и са једне и друге стране СМТ-а, бити изграђени разноразни грађевински објекти где ће бити највише индустријских зона и нешто мање стамбених објеката (кад дође на ред), те је ова саобраћајница урађена тако како је и урађена, тј. са ивичњацима и бандерама по средини (а могло се и са бандерама са стране обеју трака, свеједно). У каснијем периоду, како буде расла индустријака зона па и стамбена, наставиће се са изградњом тротоара и бициклистичких стаза.
Уосталом ова саобраћајница је планирана још по старом ГУП-у.
С обзиром да још нема никаквих грађевинских објеката, за почетак се могло поставити/дозволити ограничење брзине од 80 или можда и 100 км на час, а касније како се буде простор попуњавао индустријским зонама и зградама, да ограниче на 50 км/час. Али би онда много теже било навићи возаче на смањење брзине, зато се одмах на почетку пуштања саобраћајнице у саобраћај, применило оваквом решењу.
Слажем се да би коловозне траке требало да одвоје бетонским џерси оградама.
Re: Policijske patrole i radari
Poslato: 02 Nov 2015, 22:53
od Paja
Ako budu zidali uz obilaznicu moraće da prave raskrsnice i sade semafore. Do tada 80 minimum.