Stranica 31 od 104
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 06 Maj 2013, 16:25
od AcaKayak
zex napisao: Zato i predmet koji bacite sa 10.000 m visine ubrzava do konacne brzine a zatim iako postoji ubrzanje sile zemljine teznje g=9.81m/s^2, brzina ostaje konstantna...
Zar taj predmet ne usporava kako prilazi zemlji?
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 06 Maj 2013, 16:28
od zex
Ne...
U jednom momentu se izjednace sile i on pocne da ide konstantnom brzinom...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 06 Maj 2013, 16:30
od dragvorl
Nemojte siriti diskusiju na avione i ostalo. Ukoliko se nastavi sa offovanjem tema ce biti zakljucana. I obratite paznju, bez uvreda i sprdanja, do jednog trenutka je bila konstruktivna diskusija.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 06 Maj 2013, 16:32
od AcaKayak
Zar vazduh nije gusci blize zemlji sto znaci da ce predmet biti usporen kako joj prilazi?
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 06 Maj 2013, 17:35
od dragan
zex, nisam rekao da snork nije u pravu alije neke pojmove pobrkao, ali da sad ne bi pravili off, a i na slavi sam, ako hocete mozemo otvoriti drugu temu pa diskutovati tamo kasnije.
A mislim da si i ti u nekim stvarima malo pogresno krenuo sa teorijom, sa ovim uticajem momenta nad snagom na ubrzanje 0-100.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 06 Maj 2013, 17:40
od Dusan
@zex,
Dusan napisao:Ja i dalje tvrdim da je za takvu namenu vozila snaga vaznija od momenta, naravno kazem da je i moment vazan i najbolje bi bilo do nema manjka ni jednog od ta dva, ali ako moras da biras izmedju motora sa niskim momentom ili niskom snagom mislim da je jasno sta bi izabrao.
Ja stvarno ne mogu da verujem kuda ide ova diskusija. Jel mozes jednostavno da odgovoris da li bi u sportskom automobilu izabrao motor sa manje snage a vise momenta ili obrnuto.
Primer, 1) motor od 150ks, 350Nm ili 2) 250ks, 250Nm
Sta bi izabrao? Logicno je sta je vaznije, ne znam zasto uopste vodimo diskusiju.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 06 Maj 2013, 17:54
od Floyd
Ja bi birao i jedno i drugo

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 06 Maj 2013, 17:58
od Laki021
Dusan napisao:@zex,
Dusan napisao:Ja i dalje tvrdim da je za takvu namenu vozila snaga vaznija od momenta, naravno kazem da je i moment vazan i najbolje bi bilo do nema manjka ni jednog od ta dva, ali ako moras da biras izmedju motora sa niskim momentom ili niskom snagom mislim da je jasno sta bi izabrao.
Ja stvarno ne mogu da verujem kuda ide ova diskusija. Jel mozes jednostavno da odgovoris da li bi u sportskom automobilu izabrao motor sa manje snage a vise momenta ili obrnuto.
Primer, 1) motor od 150ks, 350Nm ili 2) 250ks, 250Nm
Sta bi izabrao? Logicno je sta je vaznije, ne znam zasto uopste vodimo diskusiju.
Ne moze, zato sto ce jos ispasti da je snaga bitna...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 07 Maj 2013, 00:08
od kapor
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 07 Maj 2013, 00:17
od dragvorl
A ovaj se izleteo kako dizeli imaju veci moment jer je duzi krak sile. Jedino sto nije napisao da ta ista sila zavisi i od pritiska u cilindrima i od povrsine klipa, a ne samo od kraka sile. Naravno, ovo ako se porede babe i babe, a ne zabe i zabe, u obliku 4vs x cilindara, i 2000 vs 3000 kubika.
Da ponovim:
It is often said that diesels produce more torque than gasoline engines. They don't. Compare a diesel engine on equal grounds, that is, equal displacement and boost pressure, and they will produce about the same amount of torque. The diesel will however in such a comparison produce much less power. The reason diesels often produce more torque than a gasoline engine is either due to a greater displacement or a higher boost pressure. Since a diesel can't knock it can use very high boost pressures to compensate for what it lacks in engine speed. But high boost pressures combined with a high compression ratio also result in very high peak cylinder pressures. A naturally aspiranted engine producing 100 hp/l such as several BMW engine, see peak pressures in the order of 90 bar, a F1 engine 110 bar or so and a downsized turbo engine such as the VW TSI 120 bar. A diesel with 100 hp/l operate with peak pressures in the order or 190 bar, roughly twice that of the gasoline engine with similar specific output. For a production engine that translates into a roughly 20% weight handicap since the engine must be reinforced to handle this king of pressures.
viewtopic.php?f=15&t=904&start=45#p59625
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 07 Maj 2013, 04:08
od Xepoj87
Dusan napisao:@zex,
Dusan napisao:Ja i dalje tvrdim da je za takvu namenu vozila snaga vaznija od momenta, naravno kazem da je i moment vazan i najbolje bi bilo do nema manjka ni jednog od ta dva, ali ako moras da biras izmedju motora sa niskim momentom ili niskom snagom mislim da je jasno sta bi izabrao.
Ja stvarno ne mogu da verujem kuda ide ova diskusija. Jel mozes jednostavno da odgovoris da li bi u sportskom automobilu izabrao motor sa manje snage a vise momenta ili obrnuto.
Primer, 1) motor od 150ks, 350Nm ili 2) 250ks, 250Nm
Sta bi izabrao? Logicno je sta je vaznije, ne znam zasto uopste vodimo diskusiju.
Kako onda 2 identicna motora (200 CDI), sa razlikom samo u 90Nm,idu do 100 km/h vise od 1s razlike?
Kako onda C 350 CDI ide jednako brzo kao C 350 BE sa 500cc i 40ks vise?
Ovde poredim isti model,iste menjace,a u prvom slucaju i isti motor...
Nije to sve tako prosto...
Inace ne bi u nove sportske motore gurali turbine i elektro motore...
Zasto je elektro motor dobar? Zato sto odmah ima dostupnu maximalnu snagu,dok SUS motori to nemaju...
Kada bi imali,bilo bi to super,ali to jednostavno nije tako i dzabe teoretisanje o necemu sto ne postoji...
Laki je rekao da pri kupovini automobila treba da te zanimaju samo konji...
A to nije tacno.
Da je tako,mislio bi da gore 2 identicna automobila sa samo razlicitim obrtnim idu isto,a dole bi pomislio da 350 CDI ide daleko sporije od 350 BE,a ubrzavaju isto...
Ja cenim da se velikim obrtnim omogucava da sto vise snage bude dostupno u sto vecem opsegu obrtaja,tako da sto je auto blizi maximalnoj snazi na sto vecem broju obrtaja,bolje ce ubrzavati...
Bez obrtnog ce to biti dosta losije i tako mozemo doci do zakljucka da su oba bitna podjednako i da oba imaju svrhu...
Re: Одг: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni mome
Poslato: 07 Maj 2013, 07:05
od Ivan
Ima razlicitih primera ali uzmite eto a5 2.0tfsi 211ks i 350nm je dosta brzi od a5 2.7tdi koji ima 50nm vise tj. 400nm.
Atmosferac a5 3.2fsi je brzi doduse za nijansu od 3.0tdi a nema turbo i ima cak 70nm manje, a da ne poredim sa s5 koji opet ima 60nm manje od 3.0tdi a dere ga po svim parametrima i to zestoko.
Obrtni moment pruza vise snage kroz obrtaje, sto je dobro za komfornu voznju, midrange ubrzanja i preticanja, ili vucu tereta, ali kada se dohvatimo performansi onda je snaga najbitnija, kao i menjac proracunat za tu svrhu.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 07 Maj 2013, 07:07
od Uroš S.
Pomesao si nesto, el. motor ima odmah dostupan max. obrtni.
A opet, sto je neko vec rekao, kad kupujes elektro motor, glavna stavka su kW, a ne Nm.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 07 Maj 2013, 07:34
od sale vti
Uroš S. napisao: kad kupujes elektro motor, glavna stavka su kW, a ne Nm.
Jeste, ali da bi dobio ovo drugo, tj. Nm, potreban ti je reduktor ili ti menjac...
Sam el. motor bez dobrog reduktora je samo decija igracka, pa sve i da ima 200kw...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 07 Maj 2013, 08:10
od nikaragva
Uroš S. napisao:Pomesao si nesto, el. motor ima odmah dostupan max. obrtni.
A opet, sto je neko vec rekao, kad kupujes elektro motor, glavna stavka su kW, a ne Nm.
To sam ja rekao!
