Stranica 302 od 898

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 16:07
od McGruja
Air Crash :)
Uvek daje momenat :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 16:10
od Paja
BAJKER napisao:Leteti nisko nije problem ali ako letis nisko a nemas brzinu e onda je problem ;) sad ce ti zu objasni neke stvari :kezo:
Jasno mi je to. Kapiram da kad si nisko nemaš vremena da se vadiš šta god da se desi.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 16:16
od Sloba
BAJKER napisao:Leteti nisko nije problem ali ako letis nisko a nemas brzinu e onda je problem ;)
Ajde...:D

Nego, sta mislis, da nije krenuo u zaokret, nebitno da li je to bilo njegovom voljom ili zbog kvara, i da je pri toj brzini probao da sleti u kukuruze, kako bi prosao? Da li bi se raspao da je stomakom pri toj brzini grunuo u njivu?

Sent from my HTC One V

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 16:24
od McGruja
Zavisi od vertikalne i horizontalne brzine :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 16:30
od cozmo
Mislim da ne bi bas uspeo "nezno" da aterira, sa te visine - nikako. Premalo brzine, premalo visine.

Ne znam koliko ovakav udarac izaziva traume ljudskom telu, ali i da su kojim slucajem ostali zivi, mislim da pozar ne bi preziveli svakako.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 16:36
od zuzazu
U Vrscu sam video nasu skolsku Cesnu koja je u prilazu samo tresnula vertikalno nanize ispred travnate piste.

Uleteli su u nispono strujanje vojnog Helikoptera koji je tu stajao neki trenutak ranije.


Od Cesne nije ostalo nista. Visestruki prelomi svakog dela tela kod instruktora i kandidata.

Kandidat vise nikada nije leteo, instruktor je, pokoj mu dusi, poginuo u Pristini sa C310.


Prvo sto mi je rekao instruktor pred prvi let je

Svakom avionu prilazi sa postovanjem, jer u svakom mozes jednako da pogines. I velikom, i malom.

Inace nagib u zaokretu dodatno smanjuje stall margin, tako da je bas bio u losoj poziciji.

Re: Одг: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 16:37
od Saša
A što ti prc-aviončići koje iole jači vetrić može da obori nemaju neki padobran sa retro-raketom (ili kako se to već zove)? To bi sačuvalo brdo života.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 16:41
od McGruja
Sto auto nema air bag svuda po unutrasnjosti i spoljasnosti? :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 16:42
od nikaragva
Moj ima!

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 16:50
od Saša
Pa air begovi su sada standard, trebalo bi da je i padobran za tu klasu letelica.

Re: Одг: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 17:03
od BAJKER
Saša napisao:A što ti prc-aviončići koje iole jači vetrić može da obori nemaju neki padobran sa retro-raketom (ili kako se to već zove)? To bi sačuvalo brdo života.
Samo da znas da postoje sa padobranom ali ne i sa retro raketama ;) gledaj ovo
http://www.youtube.com/watch?v=4a8cntPdRtk

Re: Одг: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 18:17
od Saša
Ma ne razumem se ja nimalo u to nego sam ranije video isto neki snimak i to je super izgledalo i delovalo vrlo logično da ga ima svaka ultra-laka letelica. A raketa mi je opet logično zvučala da izbaci i zategne taj padobran pošto na malim visinama kao što je bila ova u Jarku čisto sumnjam da ima dovoljno vremena i visine da se sam otvori i raširi. :)

Re: Одг: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 19:31
od methane.master
BAJKER napisao:
Saša napisao:A što ti prc-aviončići koje iole jači vetrić može da obori nemaju neki padobran sa retro-raketom (ili kako se to već zove)? To bi sačuvalo brdo života.
Samo da znas da postoje sa padobranom ali ne i sa retro raketama ;) gledaj ovo
http://www.youtube.com/watch?v=4a8cntPdRtk
Ovde na snimku padobran izbacuje neko pirotehničko punjenje. Inače mnogo dobra fora, samo obzirom na visinu pitanje koliko bi bilo od pomoći u ovom slučaju kod nas. :nemampojma:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 13 Okt 2014, 20:27
od nikaragva
Nabila bi ga u onaj dalekovod od 25000V :)

Pa ga ne bi sprzio kerozin, nego amperi.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 14 Okt 2014, 10:55
od zuzazu
nidza napisao:Znam da se manji avioni sami konstrukcijom svojom izvlače iz kovita, jedrilice, ultralake letelice, školski i školsko borbeni avioni. Dovoljno je da su komande u neutralnom položaju.

Piloti istih mi pričali, pa ako su mene lagali i ja lažem vas

Evo sta je @nidza pogresno razumeo ili su mu pogresno preneli...

Postoje avioni koji su aerodinamicki napravljeni da sami mogu da se izvade iz stolinga (ali ne i kovita kako @nidza misli) ako im se puste komande.

To svakako nisu nase UTVE vec npr. Cesne.

Vezba je uglavnom pokazna da bi ucenik stekao poverenje u avion.

Avion se natrimuje nose up i oduzme se gas da bi brzina pala do stolinga. Ako se komande ne diraju, avion ce sam oboriti nos, akumulirati brzinu, a kako je natrimovan na nose up, pocece da penje.

Kako penje ponovo gubi brzinu jer je gas oduzet, dolazi do stola pa ponovo sve iz pocetka...

U toj vezbi postoji gubitak visine kao i mogucnost da se iz nekog razloga avion svali na krilo, pa se radi na bezbednoj visini i kao sto rekoh, samo je pokaznog karaktera.