Stranica 32 od 898
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 20 Jun 2012, 09:00
od nikaragva
Ta crkvica dole je na tom jezeru sto si ti slikao u vulkanu?
Mislio sam da si ti neki pilot kao mister NO

Vozis redovnu liniju?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 20 Jun 2012, 09:14
od zuzazu
Vulkan je zapadno od jezera Van, a crkva istocno na poluostrvu.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 21 Jun 2012, 21:56
od swemir
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 21 Jun 2012, 23:07
od dragvorl
Puno karbona.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Jun 2012, 20:46
od zuzazu
Konacno, po prvi put u istoriji avijacije, 5 Maja, jedna posada je deklarisala emergency situaciju i zatrazila hitno sletanje radi UMORA.
Posada Er Berlin A 330 na letu iz Palme prema Minhenu zatrazila je sletanje po CAT3 (autoland, sletanje izvodi kompletno autopilot) zbog umora.
O umoru sam kao najcescem uzroku nesreca vise puta pisao, ali se preko toga lako prelazi.
Po trenutnim regulativama koje pilote tretiraju gore nego vozace kamiona, ovakve situacije cemo gledati sve cesce.
Ko zeli da cita, evo link. Komentari su posebno zanimljivi...
http://avherald.com/h?article=451572e0&opt=0
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Jun 2012, 21:54
od dragvorl
Zahebavaju se sa onim sa cim se ne treba zahebavati.

Mislim na kompanije.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Jun 2012, 09:37
od snork
Kad pomenu reč "Berlin"... setih se nekih prošlih vremena, u kojima je pilotima (i svima ostalima) bilo mnogo bolje.
Interflug-ov IL-62, na svom matičnom aerodromu, Berlin Schoenefeld:
Zna li se šta je sa ovim aerodromom, čitao sam da hoće da ga zatvore? Poslednji put kad sam gledao, samo su njihove domaće komapnije + Aeroflot

leteli tamo. Svi ostali samo na Westberlin-ski Tegel...
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Jun 2012, 09:56
od swemir
zuzanu, zanima me sta moze da krene po zlu ako se slece auto -pilotem..
svakako da piloti zasluzuju vishe sati odmora, ali ovo moje pitanje nema veze sa tim, nego me zanima princip auto poletanja i sletanja...
Ako komp zna kordinate aerodruma, visinu i brzinu, meri brzinu vetra i sve sto treba, da li moze samostalno da sleti u potpunosti._
I jos jedno pitanje, ako moze, sto se ne koristi cesce, zbog mogucih gresaka ili neceg treceg
p.s. e sad kad pitam da postavim jos jedno pitanje, da li svi noviji avioni danas imaju softver i mogucnost letenja, i sletanja samo pomocu motora bez hidraulike, u slucaju otkaza i elektricne i hidraulicne komande

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Jun 2012, 11:06
od methane.master
snork napisao:Zna li se šta je sa ovim aerodromom, čitao sam da hoće da ga zatvore? Poslednji put kad sam gledao, samo su njihove domaće komapnije + Aeroflot

leteli tamo. Svi ostali samo na Westberlin-ski Tegel...
Proširuje se, ogromni radovi su u toku. Menja naziv u Berlin-Brandenburg International. Tegel se zatvara, dal ove, dal sledeće godine.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Jun 2012, 13:40
od snork
swemir napisao:
I jos jedno pitanje, ako moze, sto se ne koristi cesce, zbog mogucih gresaka ili neceg treceg
Verovatno zato što stariji avioni, a i mnogi aerodromi, nemaju opremu za to.
swemir napisao:
Proširuje se, ogromni radovi su u toku. Menja naziv u Berlin-Brandenburg International. Tegel se zatvara, dal ove, dal sledeće godine.
A, znači obrnuto je od onoga kako je prvobitno izgledalo. Ima logike što to rade, jer je Schoenefeld verovatno napravljen gde treba, a Tegel je morao da bude u Zapadnom Berlinu, pa je u centru grada. Meni uopšte nije jasno zašto su Sovjeti dozvolili da Amerikanci formiraju enklavu Zapadni Berlin, u sred Istočne Nemačke, na 200 km od granice sa Zapadnom. Mnogo su Nemci profitirali od te navodne borbe protiv komunizma, i oprošteno im je i zaboravljeno mnogo toga pre vremena. A oni se ništa nisu popravili - čim su se ujedinili, nastavili su tačno tamo gde su stali 45 godina ranije i opet udarili na Balkan.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Jun 2012, 14:45
od zuzazu
swemir napisao:zuzanu, zanima me sta moze da krene po zlu ako se slece auto -pilotem..
svakako da piloti zasluzuju vishe sati odmora, ali ovo moje pitanje nema veze sa tim, nego me zanima princip auto poletanja i sletanja...
Ako komp zna kordinate aerodruma, visinu i brzinu, meri brzinu vetra i sve sto treba, da li moze samostalno da sleti u potpunosti._
I jos jedno pitanje, ako moze, sto se ne koristi cesce, zbog mogucih gresaka ili neceg treceg
p.s. e sad kad pitam da postavim jos jedno pitanje, da li svi noviji avioni danas imaju softver i mogucnost letenja, i sletanja samo pomocu motora bez hidraulike, u slucaju otkaza i elektricne i hidraulicne komande

Pokusacu jednostavno, jer je ovo zapravo najkomplikovanija tema.
Autopilot ne moze sam da poleti. Poletanje vrsi iskljucivo pilot i minimalna visina ukljucenja autopilota je 400ft.
Da bi avion sam sleteo potrebno je da ima 2 autopilota. Ceo sistem se sastoji od 2 flajt direktora, 2 autopilota i 1 autotrotla (auto gas, recimo). Avion moze da sam sleti i da se potpuno zaustavi na pisti uz pomoc autobrake.
Tehnologija jos nije toliko savrsena, tako da autopilot ima svoje limite sto se tice ledjnog i bocnog vetra koji su daleko ispod onog sto moze da se ispilotira "na ruke". Npr, limit bocnog vetra za autoland je 15kts, na ruke je preporuceno 33kts a moze i daleko vise. To je jedan od razloga sto se ne koristi uvek.
Kada je let dug ili posada umorna, preporucljivo ga je koristiti.
Covek je dobar za nadziranje masine ali je vrlo los u uocavanju i otklanjanju greske. U slucaju otkaza sistema na recimo 50 ft (15m), sa brzinom aviona od 150 kts (280 kmh) koji prilazi zemlji, vreme da se uoci kvar i ispravi greska je 1 do 1, 5 sekunda, eto u toj fazi ako krene po zlu - nece da valja.
Avion ima back up za svaki sistem - hidrauliku, pneumatiku, struju ili sl. Ali za sletanje sa 2 autopilota, sve mora da bude ispravno.
Kako u avionu, tako i na zemlji.
Takodje i zemaljska oprema mora da ispuni odredjene kriterijume u pogledu dozvoljenog odstupanja snopa koji vodi po pravcu ili nagiba snopa koji vodi po visini. U blizini antena na zemlji, u slucaju autoland, ne smeju se nalaziti drugi avioni ili vozila jer elekronski snop nailazeci na prepreku izaziva oscilacije aviona u prilazu po visini i pravcu.
I mala digresija, moze avion da sleti i bez jednog autopilota ili jednog motora ali to je neka druga prica koja bas nije higijenska...
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Jun 2012, 14:56
od zuzazu
EDDB Schonefeld radi normalno. Klasican istocnoevropski aerodrom. Manevarske povrsine su u prilicno losem stanju, osvetljenje istih ne radi. Vrlo neobicno za Nemce, koji sve drze cakum-pakum. Kako u bivsoj Zapanoj, tako i u bivsoj Istocnoj. Inace, cene sletanja i opsluzivanja aviona nisu iste na ova dva aerodroma tako da niskobudzetne kompanije idu na Schonefeld.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Jun 2012, 17:00
od zuzazu
Da ne bi ostalo u domenu imaginarnog, evo kako to izgleda
Na MCP (mode control panel) panelu autopilota zadajes sta zelis da uradi. Dva su AP, "A" i "B".
Flight director komanduje autopilotu gore/dole levo/desno
Autothrottle dajuci ili oduzimajuci gas drzi zadatu brzinu aviona, na 27ft od piste, potpuno skida gas. Autothrottle ima automatic gust compensation pa parira udarima vetra.
Autobrake ima nekoliko pozicija koliku jacinu kocenja zelis, zavisno od duzine piste i stanja piste (suva, mokra). Na 3 j..e kevu, na MAX bolje da ne probas.
Sve ovo radi u sprezi.
Otkaz sistema koje si pomenuo (hidro, struja) dovesce do otkaza autopilota.
Pojma nemam, valjda sam priblizio materiju koliko-toliko.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 25 Jun 2012, 22:46
od swemir
e hvala

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 25 Jun 2012, 23:07
od NexT