Turbo vs atmo iste snage
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ja bih sa potrošnjom od 11l mogao samo da sednem i da plačem ili da se odam bolestima zavisnosti. :-D
Tapatalk HD
Tapatalk HD
- Day Walker
- Postovi: 23559
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
ljubitelj
Nije sve idelano i tačno kako si napisao. Da je tako ne bi bilo ovoliko havarija sa turbo benzin motorima. Mnogo je njih prošlo kroz moje ruke, pa i VW 2,0T 20V, 1,8T...
Nije jednostavno "samo uzeti ulje sa police sa oznakama" nego lepo uveče kad ga izvrtiš otvoriš haubu vidiš usijanu turbinu a ti ugasio motor.
Pa ljudi, izgorevaju izduvne grane kod siledžija a kamo turbine i ostalo.
Lepo je to zavrteti par kilometara, ali recimo na auto putu pun gas 1h ili na dugačkim usponima max, vožnje je nešto što ne volim više da probam.
Eto novi 1,2 tsi je kod čoveka sa teškom nogom, dožiceo da izgore ventili i sicevi.
Lepo je dati gas u preticanju, ali "budala" i klasični turbo motor nije normalan spoj.
Što se potrošnje turbomotora tiče, može biti mala, pri ekstremno pažljivom vožnjom, a ona je ispod famoznih ili do granice 1800rpm, gde obično turbo motori imaju max obrtni moment. Tada je potrošnja na nivou atmo benzinca iste kubikaže. Pri žešćoj vožnji potrošnja ide preko pandam po snazi atmo motora, tako da auto put pokazuje zlu ćud turba. Mislim na normalne brzine i preko. (preko 130). Ovo su iskustva uglavnom sa VW 1,8T, 2,0T, 1,8TSI. Čuo sam recimo, da novi Renault TCI imaju umereniju potrošnju, ali ja nisam imao prilike da testiram.
Nije sve idelano i tačno kako si napisao. Da je tako ne bi bilo ovoliko havarija sa turbo benzin motorima. Mnogo je njih prošlo kroz moje ruke, pa i VW 2,0T 20V, 1,8T...
Nije jednostavno "samo uzeti ulje sa police sa oznakama" nego lepo uveče kad ga izvrtiš otvoriš haubu vidiš usijanu turbinu a ti ugasio motor.
Pa ljudi, izgorevaju izduvne grane kod siledžija a kamo turbine i ostalo.
Lepo je to zavrteti par kilometara, ali recimo na auto putu pun gas 1h ili na dugačkim usponima max, vožnje je nešto što ne volim više da probam.
Eto novi 1,2 tsi je kod čoveka sa teškom nogom, dožiceo da izgore ventili i sicevi.
Lepo je dati gas u preticanju, ali "budala" i klasični turbo motor nije normalan spoj.
Što se potrošnje turbomotora tiče, može biti mala, pri ekstremno pažljivom vožnjom, a ona je ispod famoznih ili do granice 1800rpm, gde obično turbo motori imaju max obrtni moment. Tada je potrošnja na nivou atmo benzinca iste kubikaže. Pri žešćoj vožnji potrošnja ide preko pandam po snazi atmo motora, tako da auto put pokazuje zlu ćud turba. Mislim na normalne brzine i preko. (preko 130). Ovo su iskustva uglavnom sa VW 1,8T, 2,0T, 1,8TSI. Čuo sam recimo, da novi Renault TCI imaju umereniju potrošnju, ali ja nisam imao prilike da testiram.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- Uroš S.
- Postovi: 11007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Turbo vs atmo iste snage
Pa koliko moze da trosi 1.2 TSI sa 6. Brzina u Polo-u koji se pri 120-130 vrti na 2000 obrtaja?
Kod mene u 5. Pri tim brzinama i pri 2800 obrtaja ne prelazi 7 u normalnim uslovima opterecenja i nagiba.
Onaj koji je kupio 1.2 Turbo da ga stiska na svakom pravcu i da se jurca uzbrdo taj je promasio temu, ozbiljno. Taj motor je samo napravljen da olaksa svakodnevnu voznju prosecnog korisnika.
Jedna stvar koju sam primetio, mada mozda je i do subjektivnog osecaja, je da mu najvise prijaju temperature izmedju 10 i 30 stepeni. Tada, cini mi se, vuce najlepse. Kad je oko nule ili niza onda ga ni ne gazim. A kada je preko onda se oseti malo veca zadrska sa gasom nego inace(npr leti na 35+, kad upece asfalt.)
TT post.
Kod mene u 5. Pri tim brzinama i pri 2800 obrtaja ne prelazi 7 u normalnim uslovima opterecenja i nagiba.
Onaj koji je kupio 1.2 Turbo da ga stiska na svakom pravcu i da se jurca uzbrdo taj je promasio temu, ozbiljno. Taj motor je samo napravljen da olaksa svakodnevnu voznju prosecnog korisnika.
Jedna stvar koju sam primetio, mada mozda je i do subjektivnog osecaja, je da mu najvise prijaju temperature izmedju 10 i 30 stepeni. Tada, cini mi se, vuce najlepse. Kad je oko nule ili niza onda ga ni ne gazim. A kada je preko onda se oseti malo veca zadrska sa gasom nego inace(npr leti na 35+, kad upece asfalt.)
TT post.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Uroš
ovo što si napisao, ne može svakom da se objasni. Upravo je TSI napravljen da imaš komforno preticanje na par sekundi - minut a ne na trajno prženje.
Razlika u potrošnji između 120 i 130 je više od 0.5L. Sigurno polo ima manju potrošnju, pri 130 možda tih 0.5L.
Eto i atmo motor iste kubikaže ima potrošnju nešto manju od Fabije 1,2 tsi na brzinama 120-130. Možda troši kao Polo. Recimo Clio 1,2 16v
ovo što si napisao, ne može svakom da se objasni. Upravo je TSI napravljen da imaš komforno preticanje na par sekundi - minut a ne na trajno prženje.
Razlika u potrošnji između 120 i 130 je više od 0.5L. Sigurno polo ima manju potrošnju, pri 130 možda tih 0.5L.
Eto i atmo motor iste kubikaže ima potrošnju nešto manju od Fabije 1,2 tsi na brzinama 120-130. Možda troši kao Polo. Recimo Clio 1,2 16v
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- Uroš S.
- Postovi: 11007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Turbo vs atmo iste snage
Jeste, na tim autoput brzinama 1.2 ne može da troši malo kaka god da je, posebno pri 150-160.
Što se tiče trajnosti, jedan garažni majstor iz kraja mi je rekao za auto da kad vozim na autoputu, kod svakog podvožnjaka pustim gas skroz na par sekundi, da to kao dosta štedi takav motor.
Što se tiče trajnosti, jedan garažni majstor iz kraja mi je rekao za auto da kad vozim na autoputu, kod svakog podvožnjaka pustim gas skroz na par sekundi, da to kao dosta štedi takav motor.

Re: Turbo vs atmo iste snage
Pa na tim većim brzinama na auto putu, po ravnom, ja povremeno popuštam neprimetno gas i dodajem, i tako nešto uštedim goriva. Tako je manja potrošnja nego kad vozim sa tempomatom. Jednostavno, ako je jedva primetna nizbrdica ovo ima baš dobrog efekta.
Za turbo motor je najbitnije da kad staneš posle takve brže vožnje ne gasiš motor neko vreme. Recimo granica, naplatna rampa.... pustiš ga na ler i povremeno daš blag gas, dovoljno do 1500rpm. Nepoštujući ovo crklo je mnogo motora, čak i turbodizela.
Za turbo motor je najbitnije da kad staneš posle takve brže vožnje ne gasiš motor neko vreme. Recimo granica, naplatna rampa.... pustiš ga na ler i povremeno daš blag gas, dovoljno do 1500rpm. Nepoštujući ovo crklo je mnogo motora, čak i turbodizela.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- pedja
- član 001
- Postovi: 15448
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Pa u svakom uputstvu za auto sa turbinom to i pise, a neki imaju i nalepnice u unutrasnjosti.
Ja sam navikao da kada sedam u auto, dam kontakt, a onda se namestim i vezem, pa palim (taman dok se pogase lampice). Isto tako, kada stanem, izbacim iz brzine, a onda pokupim sta mi treba iz auta, odvezem se, pa kada sve zavrsim, ugasim auto. Kada idem sa duzeg puta, onda ga lagano vozim pred stajanje, ugasim klimu i pustim ventilaciju da izduvava, a kada stanem, ostavim ga da radi dok sve pokupim, izvadim stvari iz gepeka i slicno, a na naplatnim rampama i u kracim zastojima nikada ne gasim auto.
Ja sam navikao da kada sedam u auto, dam kontakt, a onda se namestim i vezem, pa palim (taman dok se pogase lampice). Isto tako, kada stanem, izbacim iz brzine, a onda pokupim sta mi treba iz auta, odvezem se, pa kada sve zavrsim, ugasim auto. Kada idem sa duzeg puta, onda ga lagano vozim pred stajanje, ugasim klimu i pustim ventilaciju da izduvava, a kada stanem, ostavim ga da radi dok sve pokupim, izvadim stvari iz gepeka i slicno, a na naplatnim rampama i u kracim zastojima nikada ne gasim auto.
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24760
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Kompresor?

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Jes 


GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Turbo vs atmo iste snage
Svaki od spomenutih motora ima svoj režim za koji je predviđen. Moja Alfa je baždarena za 140-150km/h (potrošnja oko 6ice), rekao bih, a ni na 200 ne troši mnogo (ispod 9 po bordu). Ko mnogo brije autoput, definitivno treba da se odluči za što veći dizel. Ne bih imao dileme za 2.4 dizelku, ali naši retardirani zakoni i skuplje održavanje ne opravdavaju razliku u snazi. Odabrao sam 1.9, koga sam lepo spremio i remapirao. Nisam svoj auto merio, ali takav isti meren kod Bobana ima nešto preko 168KS na točku, a ide stvarno jako dobro, bez obzira na težinu. Trenutno je fabrička mapa u ECU, u početku je bio smor, ali kad sam se privikao i ovo je skroz okej. Vratićemo našu mapicu kada se nakanimo na proleće.
Tamo gde Alfa fejluje je grad i stani-kreni, pogotovo zimi. Raduju me svi proseci ispod 8, dok na kraćim relacijama opušteno bude oko 10tke. Ko kupuje 159tku za kratke relacije po centru, taj se opasno zaheb'o. Očekivano za 16v i varijabilni usis. Kome je štednja prioritet, samo 8v treba da razmatra, u nekom lakšem automobilu. Drugi problem je što je nezgrapna, nepregledna i naporna za vožnju sa -3cm oprugama. Odlepio bih da moram da je vozikam svaki dan po gradu.
Taj režim gde je jak dizel najbolji nije za mali turbo benzinac, jer je potrošnja isti đavo kao kod po snazi analognog atmosferca. Sa druge strane, malolitražni turbo benzinci i dizeli briljiraju u gradu, pogotovo ako su upareni sa dobrim menjačem.
Tapatalk HD
Tamo gde Alfa fejluje je grad i stani-kreni, pogotovo zimi. Raduju me svi proseci ispod 8, dok na kraćim relacijama opušteno bude oko 10tke. Ko kupuje 159tku za kratke relacije po centru, taj se opasno zaheb'o. Očekivano za 16v i varijabilni usis. Kome je štednja prioritet, samo 8v treba da razmatra, u nekom lakšem automobilu. Drugi problem je što je nezgrapna, nepregledna i naporna za vožnju sa -3cm oprugama. Odlepio bih da moram da je vozikam svaki dan po gradu.
Taj režim gde je jak dizel najbolji nije za mali turbo benzinac, jer je potrošnja isti đavo kao kod po snazi analognog atmosferca. Sa druge strane, malolitražni turbo benzinci i dizeli briljiraju u gradu, pogotovo ako su upareni sa dobrim menjačem.
Tapatalk HD
- methane.master
- Postovi: 21561
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:30
- Garaža: Clio III ph2 1,2 16V
Re: Turbo vs atmo iste snage
Sve, sve, ali što baš kod podvožnjaka?Uroš S. napisao:Jeste, na tim autoput brzinama 1.2 ne može da troši malo kaka god da je, posebno pri 150-160.
Što se tiče trajnosti, jedan garažni majstor iz kraja mi je rekao za auto da kad vozim na autoputu, kod svakog podvožnjaka pustim gas skroz na par sekundi, da to kao dosta štedi takav motor.

Širim haos!
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ljudi pokvare i bicikl a kamoli da ne mogu auto.MAD MAX napisao: Pa ljudi, izgorevaju izduvne grane kod siledžija a kamo turbine i ostalo.
Lepo je to zavrteti par kilometara, ali recimo na auto putu pun gas 1h ili na dugačkim usponima max, vožnje je nešto što ne volim više da probam.
Ono sto znam je da ispravan turbo benz motor koji se odrzava redovno i sipaju odgovarajuce tecnosti uz fabricke zastite (znaci nikakav budzenja, fals mape samozvanih tjunera, menjanje elemenata u i oko motora) veoma pouzdan i prakticno istog rizika kvara kao i bilo koji drugi motor.
Termicko preopterecenje motora je moguce i kod atmo mada priznajem da kod turbo motora se sve odvija brze i intezivnije, pa i pregrevanje brzo pokazuje rezultate tj kvarove.
Autoput pun gas vise sati, voznja uz brdo pun gas je upravo ono sto odavno vise ne probam nego koristim, i svake godine imam turu gde je potrebno oko 2 i po sata brdske voznje uz pun gas a sve to pod punim opterecenjem sto u mom slucaju obicno znaci oko 600kg u kabini i gepeku.
Uslov koji uvek ispunim je da ima kvalitetno ulje u motoru koje se redovno menja. I nikada ne turiram hladan motor, a izbegavam kocenje motorom koje je stetno po turbo motor.
Leti kada je topliije od 40C uvek sacekam oko 30 sekundi po zavrsetku voznje kada iskljucim klimu da se osusi i da se turbina vrti na minimumu.
Sto se tice VW TSI motora oni bas i nisu neki reper pouzdanosti, poznato je da citave serije imaju konstrukcione greske sa recirkulacijom uljnih para koje dovode do zapusavanja usisa, preteranog prljanja turbine i posledicno ubrzanih problema u radu. VW je jako kasno usvojio turbo motore, moglo bi se reci da jos sticu iskustva.
Ali isto tako poznat je VW/Audi 2226ccm petak redni turbo koji je odlican, pouzdan, dugovecan i koji se odavno dokazao. A pravljen u doba mnogo manjih mogucnosti elektroniike.
Kao i kod atmo tako i turbo motora ima kvalitetnih i manje kvalitetnih ali to se pokaze kroz vreme i praksu a neko naravno bude zamorce.
Fiat je ima Uno Turbo od 1301ccm sa 100KS koji je bio dobro zamisljen ali ipak nesto nije bilo skockano jer nije duze opsato u upotrebi. Na primer.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24760
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Moze objasnjenje za ovo?ljubitelj napisao:izbegavam kocenje motorom koje je stetno po turbo motor.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money