Stranica 32 od 642

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 09:39
od sErGiO
Obrazloži/daj tačne odgovore.
P: Koliki je odnos kočione sile između prednjih i zadnjih točkova?
P: Šta se dešava kad pokušavaš da zakočiš na snegu sa letnjim gumama napred?

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 09:48
od ftj
sErGiO napisao:
Kako bre nema razlike? Probaj na snegu sa ćelavim/letnjim zadnjim gumama da maaaalo jače stisneš gas u krivini na autu sa zadnjim pogonom. Šta će da se desi? Šta će da se desi u istoj situaciji sa autom koji ima prednju vuču?
Niko ne spori da ćeš sa dve zimske moći da prođeš gde oćeš isto kao da imaš sve 4. Problem je stabilnost u krivinama.
P: Kako se izvlači auto sa prednjom vučom koji krene da zanosi zadnji kraj u krivini? O: Dodavanjem gasa.
Ništa ti neće pomoći dodavanje gasa u ovom slučaju. U zavisnosti od toga koliko naglo gubiš kontrolu možeš se eventualno spasiti pravovremenim okretanjem volana u stranu na koju ti zanosi zadnji kraj(udaranje kontre).
P: Kako će da se izvuče ako nema dobre gume napred? O: Nikako.
U ovom slučaju ti ništa ne pomaže što napred imaš dobre gume.
P: Kako se izvlači auto sa zadnjom vučom koji krene da zanosi zadnji kraj u krivini? O: Oduzimanjem gasa >> nema nikakve veze sa tim kakve su prednje/zadnje gume.
Naglim oduzimanjem gasa rizikuješ totalni gubitak kontrole, fora je u doziranju.
Vi samo stavljate nove gume na zadnju osovinu kod auta sa prednjom vučom i uživajte, naročito kad dođete u situaciju gde nema nimalo prijanjanja na nekoj blagoj uzbrdici a iza vas kolona nervoznih vozača. Auto ne može napred, a ne može ni nazad.
Niko ovde nije pričao da ako imaš 2 zimske i 2 letnje da treba 2 zimske da stavljaš pozadi jer je to besmisleno, pričano je o 4 gume za istu sezonu gde su 2 gume lošije.

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 10:13
od sErGiO
ftj napisao:Okretanje kao šestar sam pominjao u slučaju da pozadi imaš dve letnje gume i tako na snegu imaš drastičnu razliku između prijanjanja prednje i zadnje osovine. Naravno da ćeš u tom slučaju moći da kreneš po snegu ali je opasno jer možeš ostati bez kontrole pri veoma malim brzinama i blagim krivinama što sam se uverio više puta prethodnih godina vozeći iza ljudi sa tom kombinacijom.
Evo ti ovde pričaš o letnjim gumama. BTW tvoji odgovori su netačni ali nema veze nećemo dalje da širimo priču jer je besmisleno.

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 10:38
od sasa lbg
sErGiO napisao:
ftj napisao:Okretanje kao šestar sam pominjao u slučaju da pozadi imaš dve letnje gume i tako na snegu imaš drastičnu razliku između prijanjanja prednje i zadnje osovine. Naravno da ćeš u tom slučaju moći da kreneš po snegu ali je opasno jer možeš ostati bez kontrole pri veoma malim brzinama i blagim krivinama što sam se uverio više puta prethodnih godina vozeći iza ljudi sa tom kombinacijom.
o.
Ovo uopste ne mora da bude tacno..dosta ti zavisi od samog auta kojeg vozis.
Mali automobili svakako tako reaguju a veci sa nekim multilinkom drasticno manje tj u normalnoj voznji ovakva kombinacija ne predstavlja velik problem.

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 11:35
od ljubitelj
sashicus napisao:ja zivim na brdu, devojka takodje na brdu, put do sela mi je uz brdo.... kupio sam dve nove zimske gume. ako stavim gume pozadi koj sam ih djavo kupovao, ako moram kao prosle godine sa starim gumama da se popnem do pola ulice, pa da ostatak brda izbijam pesaka, znaci nove napred :)
Sam si rekao, nema logike niti opravdanja da se kupe 2 gume na autu sa 4 tocka.

U svakom slucaju je bolja varijanta da ne mozes da se popnes uzbrdo dalje od pola ulice jer je to bezbednije od varijante da pri silasku sa brda nemas mogucnost upotrebe kocnica niti upravljanja putanjom vozila gde prvo nadole ide zadnji kraj (sa losijim gumama) a gore ostane prednji kraj sa boljim gumama pa tako u rikverc nadole probas da balansiras okretanjem volana koji je sada na zadnjim tockovima.

A uvek ce bolja guma ima vece prijanjanje sa podlogom i kasnije doci do stanja klizanja bez kotrljanja u odnosu na losiju gumu.

Jos ako je kombinacija letnja- zimska gde je drasticna razlika u sposobnosti prijanjanja sve se desava pri jako maiim silama i malecnim brzinama kretanja, mislim na blokadu i otklizavanje zadnjeg kraja.

Pravilo je da je vaznija sposobnost zaustavljanja vozila od sposobnosti pokretanja.

Resenje dileme, 4 gume sto pribliznije po prijanjanju da bi mogao da kao vozac upravljas komanadama preko kocnica i volana.

4 zimske ili 4 letnje, jasno je samo po sebi.

Jos nesto, ne stavljaju se ni 2 zimske jednog modela/ proizvodjaca a 2 zimske nekog drugo modela/ proizvodjaca.

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 11:49
od nikaragva
Jedno pitanje, zar nije bolje zaustavljanje, ako napred imas bolje gume, iz razloga sto prednji tockovi se smatraju bitnijim za zaustavljanje (veci diskovi npr.)?

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 11:56
od sErGiO
Ne preterujte ljudi, sad više ne sme ni 2 proizvođača guma da se mešaju :kuku:
U svakom slucaju je bolja varijanta da ne mozes da se popnes uzbrdo dalje od pola ulice jer je to bezbednije od varijante da pri silasku sa brda nemas mogucnost upotrebe kocnica niti upravljanja putanjom vozila gde prvo nadole ide zadnji kraj (sa losijim gumama) a gore ostane prednji kraj sa boljim gumama pa tako u rikverc nadole probas da balansiras okretanjem volana koji je sada na zadnjim tockovima.
Ovo stoji ali ako je vozač iole iskusan onda će nizbrdo da ide u prvoj brzini bez gasa i nema šanse da mu pobegne zadnji kraj :)

@nikaragva
Pogledaj moj post na početku strane. Naravno da su prednji točkovi zaduženi za 70-80% kočione sile i da je bitno da budu dobre gume napred. Kod auta sa zadnjom vučom je možda najbitnije da su sve 4 dobre.

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 12:05
od sashicus
prethodni post sam napisao malkice humoristicki, znam ja sta je najbolje (kao i svi ovde), i znam odlicno kako auto klizi na nizbrdici, kako napred tako i unazad, zaustavlja se uz malo znanja i MNOGO srece. znam kako izgleda zaglaviti se u snegu, znam kako se lopata, sve znam odlicno jer ceo zivot zivim u brdovitom kraju. imao sam jedan peh, kada sam davno pre 8 godina proklizao sa totalno celavim gumama... jbg, od tada se trudim da na snegu imam sto bolje, tako cu se truditi da pre padavina obezbedim jos 2 nove :loool:

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 12:49
od trojanac
ljubitelj napisao:Jos nesto, ne stavljaju se ni 2 zimske jednog modela/ proizvodjaca a 2 zimske nekog drugo modela/ proizvodjaca.
Vala ga baš pretera sa ovim. Ako je dobra zimska guma, kakve veze ima što je na prednoj osovini Dunlop, a na zadnjoj GY?

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 14:02
od Heinz
sErGiO napisao: P: Koliki je odnos kočione sile između prednjih i zadnjih točkova?
Ceo jedan UN/ECE pravilnik se bavi time pa uzmi i prouči. Ozbiljna stvar je u pitanju, i to što pravilnik definiše, nije džabe smišljeno. A sve se to narušava kombinacijom 2+2 gume.

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 14:41
od sErGiO
Na šta misliš kada kažeš 2+2? Dve letnje plus 2 zimske ili sve 4 zimske od 2 različita proizvođača? Da li ima razlike u ovom drugom slučaju, verovatno ima, ali je ona na akademskom nivou i sasvim sigurno nije dovoljno značajna da bi se uzimalo za ozbiljno.

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 14:50
od Xepoj87
sErGiO napisao:Ne preterujte ljudi, sad više ne sme ni 2 proizvođača guma da se mešaju :kuku:
U svakom slucaju je bolja varijanta da ne mozes da se popnes uzbrdo dalje od pola ulice jer je to bezbednije od varijante da pri silasku sa brda nemas mogucnost upotrebe kocnica niti upravljanja putanjom vozila gde prvo nadole ide zadnji kraj (sa losijim gumama) a gore ostane prednji kraj sa boljim gumama pa tako u rikverc nadole probas da balansiras okretanjem volana koji je sada na zadnjim tockovima.
Ovo stoji ali ako je vozač iole iskusan onda će nizbrdo da ide u prvoj brzini bez gasa i nema šanse da mu pobegne zadnji kraj :)

@nikaragva
Pogledaj moj post na početku strane. Naravno da su prednji točkovi zaduženi za 70-80% kočione sile i da je bitno da budu dobre gume napred. Kod auta sa zadnjom vučom je možda najbitnije da su sve 4 dobre.
Da,kada tebi odgovara,onda ce vozac da vozi u prvoj brzini,a kada treba da opravdas stavljanje na prednju osovinu,govoris o dodavanju gasa i uletanje u krivinu pod gasom :)
Treba da razumes prvo,da u vecini slucajeva,kada ti pobegne bulja,neces iskontrolisati,vec ces se okrenuti ili udariti u nesto...
Jedno je kada ti ides gradom 30 km/h,pa mozes da iskontrolises,sve se desava lagano i sporo,a drugo kada magistralom vozis 70,80 km/h, pa kada ti tu u krivini izleti bulja, verovatnoca da ces uspeti da se vratis u tom trenutku je mala iz vise razloga.

Lepo ti je objasnio Ljubitelj za kocenje...
Stavices dobre gume napred i kada budes kocio,prednji ce da hvata,a zadnja osovina ce da krene da kliza i auto ce da pocne da ti se okrece...
Sa losijim prednjim ce automobil i dalje napred da ide,a znajuci u kom su ti stanju gume,vozices lagano...
Da ti ponovim da je kod FWD zadnji deo duplo laksi nego kod RWD... Znaci da bulja veoma lagano bezi i prijanjanje na podlogu je dosta smanjeno u startu...

Pitas kako ce da se izvuce auto sa FWD kada krene bulja da zanosi? Pa nece morati,jer nece zanositi bulja sa dobrim gumama,pre ce prednji kraj da bezi,a to ces osetiti i smanjiti brzinu...
A ako se i desi, sila koja je potrebna da se izvuce je veoma mala,jer ces ako previse dodas gas,samo pogorsati stvar,tako da uopste nisu potrebne bolje gume za to,bas suprotno,da bi zadnji kraj uhvatio podlogu sto pre...

Problem je sto se ljudi obaziru samo na izvlacenje iz snega,ne obaziru se na mnogo bitniju stvar,a to je stabilnost na istom.
Koliko se puta desi da se neko sudari zato sto ne moze da se popne uz neku uzbrdicu,a koliko puta zato sto je izgubio kontrolu pri skretanju,kocenju,prestrojavanju,itd...

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 15:56
od sErGiO
U pravu si :)

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 16:01
od Xepoj87
Nisam ja u pravu,vec nas 10 koji ti objasnjavamo istu stvar,a i cela automobilska industrija koja je ovo sve malo ozbiljnije testirala od nas.

Re: Zimske gume - da ili ne? (lična iskustva)

Poslato: 02 Nov 2012, 16:36
od Uroš S.
Aj da i ja kazem koju posto sam dve sezone vozio sa napred zimskim Kleber Krisalp HP2, nazad letnjim Bridzston Turanza ER300.
Proslog februara, kada je bio najveci sneg po putu(u gradu, nisam vozio sa gumama u ovoj konfiguraciji van grada), ni jednom mi nije pobegao zadnji kraj u krivini, osim kada sam ja to hteo. Kad se vracam kuci kasno pa se zezam kod mene u Gandijevoj zatrpanoj snegom.
Cesto ce da krene i da prelazi preko nosa pre nego se izbaci zadnji deo iz ravnoteze, pa mora i rucna da se digne malo da bi zaneo zadnji kraj.

E sad, ja ne pokusavam da ubedim nekog da treba da radi kao sto sam ja prethodne dve zime, vec samo da situacija nije tako dramaticna kao sto se cini iz prethodnih postova. Tj. mozda i jeste sa autom od 200ks, ali sa 105 nisam imao problema. Znao sam koliko moze auto, i gledao sam da se ne priblizavam greanicnim vrednostima. Mozda bi bilo kriticno na magistali ali zimi nemam posla po Srbiji. Mozda je i do toga sto su zadnje letnje imale jako duboku saru jer su do prve zime imale samo par hiljada km, a do druge oko 25000. Ove godine cu uzeti jos dve zimske.