sErGiO napisao:Ne preterujte ljudi, sad više ne sme ni 2 proizvođača guma da se mešaju
U svakom slucaju je bolja varijanta da ne mozes da se popnes uzbrdo dalje od pola ulice jer je to bezbednije od varijante da pri silasku sa brda nemas mogucnost upotrebe kocnica niti upravljanja putanjom vozila gde prvo nadole ide zadnji kraj (sa losijim gumama) a gore ostane prednji kraj sa boljim gumama pa tako u rikverc nadole probas da balansiras okretanjem volana koji je sada na zadnjim tockovima.
Ovo stoji ali ako je vozač iole iskusan onda će nizbrdo da ide u prvoj brzini bez gasa i nema šanse da mu pobegne zadnji kraj
@nikaragva
Pogledaj moj post na početku strane. Naravno da su prednji točkovi zaduženi za 70-80% kočione sile i da je bitno da budu dobre gume napred. Kod auta sa zadnjom vučom je možda najbitnije da su sve 4 dobre.
Da,kada tebi odgovara,onda ce vozac da vozi u prvoj brzini,a kada treba da opravdas stavljanje na prednju osovinu,govoris o dodavanju gasa i uletanje u krivinu pod gasom

Treba da razumes prvo,da u vecini slucajeva,kada ti pobegne bulja,neces iskontrolisati,vec ces se okrenuti ili udariti u nesto...
Jedno je kada ti ides gradom 30 km/h,pa mozes da iskontrolises,sve se desava lagano i sporo,a drugo kada magistralom vozis 70,80 km/h, pa kada ti tu u krivini izleti bulja, verovatnoca da ces uspeti da se vratis u tom trenutku je mala iz vise razloga.
Lepo ti je objasnio Ljubitelj za kocenje...
Stavices dobre gume napred i kada budes kocio,prednji ce da hvata,a zadnja osovina ce da krene da kliza i auto ce da pocne da ti se okrece...
Sa losijim prednjim ce automobil i dalje napred da ide,a znajuci u kom su ti stanju gume,vozices lagano...
Da ti ponovim da je kod FWD zadnji deo duplo laksi nego kod RWD... Znaci da bulja veoma lagano bezi i prijanjanje na podlogu je dosta smanjeno u startu...
Pitas kako ce da se izvuce auto sa FWD kada krene bulja da zanosi? Pa nece morati,jer nece zanositi bulja sa dobrim gumama,pre ce prednji kraj da bezi,a to ces osetiti i smanjiti brzinu...
A ako se i desi, sila koja je potrebna da se izvuce je veoma mala,jer ces ako previse dodas gas,samo pogorsati stvar,tako da uopste nisu potrebne bolje gume za to,bas suprotno,da bi zadnji kraj uhvatio podlogu sto pre...
Problem je sto se ljudi obaziru samo na izvlacenje iz snega,ne obaziru se na mnogo bitniju stvar,a to je stabilnost na istom.
Koliko se puta desi da se neko sudari zato sto ne moze da se popne uz neku uzbrdicu,a koliko puta zato sto je izgubio kontrolu pri skretanju,kocenju,prestrojavanju,itd...