Aviogenex odlazi u stečaj
BEOGRAD – Večernje novosti objavile su u jučerašnjem izdanju da Aviogenex, zajedno sa još 120, firmi odlazi u stečaj. Razlog pokretanja stečanog postupka u ovolikom broju firmi Vlada navodi – prezaduženost.

Aviogenex doo – Beograd je aviokompanija koja postoji 46 godina u vazdušnom saobraćaju i bavi se čarter saobraćajem i iznajmljivanjem aviona u inostranstvo na duži vremenski period (Wet lease). Prema poslednjem zvaničnom saopštenju koje je poslato iz Sindikata vazduhoplovnog osoblja Aviogenex-SVOA Vladi Srbije, au koje smo imali uvid, Aviogenex na dan 01.07.2014. ima 39 stalno zaposlenih od kojih su: 3 pilota, 4 STW – instruktorke, 7 mehaničara, 2 inženjera u tehničkom sektoru, 3 saobraćajna inžinjera u operativnom centru, 7 zaposlenih u tehničkom sektoru za nabavku delova i 13-oro ostalog osoblja koji su zaposleni u putničkom servisu, trening centru, komercijali, finansijama i administraciji .
Prema istom saopštenju, trenutno se, do pokretanja stečajnog postupka, Avigenex i dalje zvanično nalazi u fazi restrukturiranja, a Vlada Republike Srbije je još u junu 2013. god. donela Zaključak br. 023-5276/2013-3 kojim se prihvata akcioni plan za okončanje restruktuiranja gde drzava preuzima 100% vlasnistva u Aviogenexu i po kome se obavezala na pomaganje i subvencionisanje do završetka restruktuiranja . U julu ove godine zaposlenima nije bilo isplaćeno čak 14 zaostalih plata , a do današnjeg dana zaključci vlade nisu sprovedeni, te je Aviogenex ostao bez definisane vlasničke strukture i bez organa upravljanja, jer su upravni odbor i direktor Kompanije Inernacional CG, u čijem je Aviogenex stopostotnom vlasništvu, podneli ostavke čime je onemogućeno dalje funkcionisanje kompanije.
Za razliku od 58 preduzeća koja se nalaze na spisku za pokretanje stečajnog postupka objavljenog u Večernjim novostima, Aviogenex spada u grupu firmi koje nisu samo mrtvo slovo na papiru. Zapravo, poslednja procena tržišne vrednosti Aviogenexa koju je radila Kompanija ICG za prodaju udela (celokupoog kapitala) u zavisnom društvu Aviogenex doo iznosila je 1,6 miliona evra – navode u sindikatu zaposlenih ove kompanije. Takođe prema istim navodima Aviogenex doo ima tehničku bazu na Aerodromu Beograd od oko 1700 m2 u kome je smešten magacin delova, radionice za mehaničare i kancelarije, kao i Boing 737-200 koji je osiguran na 2.500.000 USD čija je stvarna vrednost daleko veća sa obzirom da ima mali nalet – 28,000 sati. Avion, kako navode, može leteti i preko 100,000 sati.
Kao moguća rešenja, sindikat zaposlenih nudio je prethodnog leta nekoliko praktičnih predloga, među kojima i onaj da se odmah potpiše Ugovor o preuzimanju (u skladu sa odukama Vlade) i Aviogenex predje u državnu svojinu ili da se pripoji kompniji Air Serbia. Takođe, postojao je i predlog da se kompanija proda stranom investitoru, što će nakon proglašenja stečaja svakako biti jedna od mogućih opcija.