Stranica 317 od 983

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 17:30
od Paja
Jbg omatorilo se. :D
Od nas šestoro ne zna se kome je više kljucala glava u pola 1.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 17:32
od Dusan
16_Valve_ napisao:U kanjonu Morace i Lima, na mnogo mesta ne postoji nikakva zastita pored puta koja sprecava od sletanja u kanjon, niti postoji znak nemojte sletati u kanal, ako ja sletim, ja sam kriv, ne putari.


Cemu onda bilo kakava bankina ili zastitna odgrada na putu?

16_Valve_ napisao:To za odgovornost putara mi je smesno, pa nema dovoljno putara koliko ima ludaka na putu koji ce pomeriti ili proci kroz barikade. Slicno kao sto supruga nastradalog Paul Walker-a hoce da tuzi Porsche zbog izazivanja nesrece u kojoj je poginuo...
Meni je smesno kako ne shavatas sta hocu da kazem. Naravno da je vozac kriv, ali deo odgovornosti snose i putari. Kao sto se videlo po prvim slikama prolaz je bio cist kao suza, tj nije bilo nikakvih prepreka. Znaci da su greskom prosli.

Odgovor na moje prethodno pitanje ti je, da te barijere, bankine, i ostale zastite sluze da spasu takve budale koje voze nekontrolisano brzo ili ne vide znak (kao ovaj slucaj), znaci kada je vec kasno, kao neka poslednja linija zastite.

Ako je put zatvoren, onda je zatvoren. Nije moglo da se dozvoli da uvece neko pomera barikade i prolazi. Putar je u izjavi svesno potvrdio da oni znaju da se to desava svako vece. Covek je ovde napisao, da je vidjao nekoliko puta da ljudi pogrese pa se vracaju. Da su putari obezbedili (citaj zatvorili) taj put kako je trebalo do ovoga ne bi doslo. Zasto je onda odmah posle brze bolje nasut pesak? Drzava je nula!

Znaci, vozac kriv jer je brzo vozio i nije uocio da je put zatvoren, putari krivi jer put nije dobro obezbedjen tj nije stvarno zatvoren, ostavljeno prostora za gresku.

Par ljudi shvata ovo o cemu pricam i nema vise svrhe da pricam dalje za ostale.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 17:36
od 16_Valve_
Bankina kao bankina je malo koga spasla. Ona ima jos jednu svrhu, a to je da obezbedi da se put ne kruni na krajevima. Put sa bankinom je 5 puta dugotrajniji od onog koji nema. Odmah je objavljeno kako su sve moguce prepreke stavljene i to na naslovnim stranama, zato sto je zakon takav kakav jeste i bukvalno porodice nastradalih mogu ako zele da tuze i drzavu, putare, proizvodjace guma, kocionih komponenata, bilo sta.... Ali zakon nije uvek bas realan. Kao kad bi ja sad skocio kroz zatvoren prozor zgrade, pa moji roditelji tuze proizvodjaca stakla zato sto sam uspeo da probjem staklo :rofl:

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 17:39
od Dusan
E, bas tako. :bravo: :thumbup:

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 17:41
od Grujic
Porediš babe i žabe sada.

A bankina nije isto što i zaštitna ograda na koju se misli ovde.

Poenta je, kakvi god oni bili, pijani, drogirani, glupi, umorni, ako su barikade (ili bilo koji deo potrebne signalizaicije) bile uklonjene, postoji odgovornost i putara. Kraj.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 17:43
od 16_Valve_
Nisam u skorije vreme prosao tuda, ali po prici ljudi signalizacija je postavljena 800m pre, zar su pored signalizacije potrebne i barikade? Neko je mozda pomerio dve barikade na samom prolazu, ali sigurno niko nije celom duzinom isao i sklanjao znakove koji pokazuju kuda treba ici.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 17:45
od H4wkeye
Grujic napisao:Porediš babe i žabe sada.

A bankina nije isto što i zaštitna ograda na koju se misli ovde.

Poenta je, kakvi god oni bili, pijani, drogirani, glupi, umorni, ako su barikade (ili bilo koji deo potrebne signalizaicije) bile uklonjene, postoji odgovornost i putara. Kraj.
Ja koliko sam skontao je da su barikade bile tu, a da su ih oni zaobisli/sklonili. :nemampojma:

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 17:46
od Grujic
Po slici koju sam video, upravo u barikade udaraš pre nego što put skrene, i ako je to otvoreno tu je prostor za zajeb...

Sve je nejasno, ali u novinama stoji izjava putara da te barikade umeju da sklone lokalci ne znam zašto...

Al nepotrebno komplikujemo, stvar je prosta. Sigurno je nekim pravilnikom regulisano kako treba, ako treba da stoje znak, stubići, svetlo i barikada, nedostatak bilo koje od ove 4 stvari je nepravilna signalizacija. Ako je sve bilo na mestu, signalizacija je bila ispravna.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 17:48
od Neo
Probna dozvola traje godinu dana, i moze da se dobije sa 17 godina zivota. A vecina tad i polaze. Siguran sam da mu novac nije predstavljao problem.
Mucno mi je da citam vise postove, dokazali ste poentu vise puta...

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 18:16
od nikaragva
Možda je neko pre njih sklonio te barikade, lupam. Pa oni nisu skontali kuda idu.
Pogotovo ako su prvi put tuda išli.
Evo i ja sam priznajem jednom napravio polukružno na auto putu, ali samo zato jer sam mogao tako. Da nije ograda bila rastavljena ja to ne bih radio.

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 18:24
od Delija
Ja bih na tvom mestu tuzio putare jer su ti ugrozili zivot... :kuku: :D

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 19:12
od ljubitelj
Dusan napisao:
Ako je put zatvoren, onda je zatvoren, a ne da se uvece pomere barikade da bi neko prosao kracim putem. I to su putari znali ali ih bolelo uvo, samo ujutru vrate one plastikanere i kao sve je kul.
Hm, to si video licno i stoga poznajes takve cinjenice, pogadjas, pretpostavljas,...???

Put jeste zatvoren, postoje saobracajni znaci (za pismene), postoji prepreka u vidu obelezenih namenskih barikada, postoji izrucen sleper peska koji onemogucava bilo kakvu slucajnost.
Ovo je stanje koje sam licno vise puta video prolaskom na tom mestu, u razilicitim danima i vremenima.
Nisam to video te noci niti tog tekuceg sata i stoga ne znam cinjenice da li su kako kazes putari znali i vrate neke plastikanere, i kako je zapravo izgledalo tog ranog jutra stanje kolovoza.
S obziom na ozbiljnost posledica to je ozbiljna optuzba koja zahteva cinjenice tj dokaz bilo da licno svedocis sta si primetio oko tih putarskih uklanjanja i stavljanja bilo da si licno prisustvovao kada je to konkretno vozilo proslo.

Postoji osnovana pretpostavka da je vozac tog vozila iako mlad bio psihicki kao i fizicki zdrav u trenutku upravljanja i stoga svestan odgovnornog delovanja tj voznje tako opasne stvari.
Odgovornost za nepostovanje saobracajnih propisa i znakova je svakako na vozacu i niko drugi ne moze da odgovara za njegove propuste.
Mozda, ponavljam mozda, postoji odgovornost jos nekog ili vise lica (sa imenom i prezimenom koje verovatno znas) koje je pomagalo u izvrsenju dela probijanja ili zaobilazenja barikada, sklanjanju znakova i zlonamernom usmeravanju vozaca. Ipak, s obzirom na okolnosti veoma je mala verovatnoca da neko lice, a kamoli putari u to doba noci vrse takve aktivnosti.
Pre ce biti ono sto je "javna tajna", 5 mladih koji nisu po pravilu ni zaradili auto niti sazreli mentalno za voznju tako opasne stvari u trenucim "nadahnica" (citati droga i alkohol u raznim kombinacijama) vreme kada uopste nisu ni trebali da budu u autu na tom mestu i uopste voziti tom brzinom bilo gde su bli u polusvesnom stanju nekontrolisanih postupaka kada ne raspoznaju prostor, vreme niti postojanje okoline.

Koliko puta se moze videti da u te jutarnje sati ljudi raznih starosnih grupa, a pogotovu mladi galame, sirenom maltretiraju okolinu, prave buku na druge nacine, cirkaju alkohol, teturaju se itd sto su sve pojavni oblici stanja totalne neodgovornosti prema sebi i svima oko sebe.
Ovo im verovatno nije bila prva voznja, verovatno se ponavljalo takvo divljanje i samo je splet okolnosti i statistika dovela do toga da je jednom moralo da se dogodi.
Da nije sada, dogodila bi se uskoro na drugom mestu i u drugo vreme uz uslov da se ponavlja identicno ponasanje.

Mozemo mi da pisemo milijardu reci, nazalost 5 mladih zivota je izgubljeno nesmotrenoscu, greskom u startu i prethodnim (ne)vaspitanjem sta je auto, koje su prednosti i opasnosti koriscenja i naravno sto se olako shvataju tako opasne stvari.
Nedavno je u Novom Sadu tragedija sa 3 (+1 koji je povredjen fizicki a mentalno tek ce se videti) iz ocigledne bahatosti namernog prolaska kroz crveno svetlo (ili opet pijanstvo, stanje drogiranosti pa se ne primecuje okolina i saobracajni znaci) sa jedne strane i bahatog jurcanja kroz naseljeno mesto po svaku cenu ne mareci za bilo kakve posledice.
Umesto putnickog auta mogao je biti i autobus, sa jos vecim posledicama ukljlucivo i tog vozaca Audija A8.

Ovakve tragedije nisu nikada samo zbog jedne greske, splet zbira vise gresaka vise ucesnika ali to je sve bez smisla kada se izgube zivoti.
Kasno je svima njima za ucenje gde su napravili gresku u procenama svojih sposobnosti tj precenjenosti istih.

Da bude jos crnje, ovo se prikazuje u medijima a ima mnogo vise slucajeva maltene namernog izazivanja nesreca. Primer, kolona nailazi na semafor i crveno. Svi staju osim jednog, biciklista, koji bez ikakvog obzira, gledanja, kocenja bilo cega ulece u raskrsnicu koja ima bar 30metara puta koji treba da predje kroz nju. Vidljivost odlicna, signalizacija odlicna za sve ostale vozace i ucesnike samo vozac bicikla je "pametan" pa ne zeli da ceka.

Ili obilazenje spustene rampe na pruznom prelazu i namerno podletanje pod voz
Itd, mnogo cesce su vozaci uzrok nego sve ostalo a to narocito kada svesno i namerno idu protiv logike zdravog razuma.

Ne postoji policija ili putari koji ce svaku budalu koja svesno ignorise sve oko sebe da spreci da napravi glupost, bilo da je pesak, putnik koji iskace tokom voznje, vozac ili neko trece lice.
Oslanjati se na mogucnost da neko sa strane spreci nerazumne postupke je pristup koji ne vodi nigde.

ps. umesto nadvoznjaka, barikade, rupe, mogao je na ravnom pravom delu puta da se pojavi pas, lisica i bilo bi gotovo sigurno pri takvoj brzinib posledica gubljenja kontrole vozila kao i u ovom slucaju.
Znam da se to dogadja, video sam posledice udara u zivotinju kao prepreku i takodje smrskan auto do neprepoznatljivosti.
Znaci, pamet u glavu da je auto veoma opasna stvar uz to sto je korisna a alkohol/droga/ lekovi ne idu prosto uz sedanje za volan. Nikada, ni 100 metara, ni sam a jos manje sa drustvom.


Ovakve tragedije se dogadjaju i po Nemackoj, na njihovoj televiziji su emsije prepune ovakvih scenarija gubljenja kontrole nad vozilom usled kardinalnih gresaka u nizu vozaca (alkohol i vikend su pravilo gotovo svake nedelje koje dovodi do slicnih posledica).

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 19:18
od Xepoj87
Ako je kraj puta tako opasan, morale su kamene barikade, nevezano za ovu nesrecu.

Sent from my HTC One using Tapatalk

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 19:48
od swemir
Svaki dan prodjem tuda... sve je dobro obelezeno nikad nisam ni bio u nedoumici... isto kao sto sam vidjao u austriji nemackoj sloveniji... ni bolje ni losije...

Послато са GT-I9105P уз помоћ Тапатока

Re: Ne brže od života!

Poslato: 22 Jun 2014, 20:57
od ljubitelj
KDman napisao:
ljubitelj napisao:
KDman napisao:Pa eto probajte! Kočenjem se blokiraju točkovi, oni blokiraju transmisiju i sve izgleda kao da stoji, pa i davač na menjaču ili točku za brzinu. Ili zbog ABS pokazuje nekoliko puta manju brzinu.
Osim ako se na vašem vozilu brzina ne meri preko pito cevi :rofl:
Ne bih isprobavao auto sa neispravnim kocionim sistemom.
Apsolutno nikada se na ispravnom autu se ne moze dogoditi blokiranje sva 4 tocka istovremeno.

I Pitoova cev se uopste ne moze koristiiti na autu iz mnogo razloga tako da se dzabe frljas sa pojmovima :mrgreen:
A nesto si pobrkao i kako funkcionise ABS sistem, i zasto je bitan odnos sile kotrljanja i sile klizanja.
Sile kočenja nemaju veze sa ABS. Samo ugaone brzine okretanja točka, koje su manje od ugaone brzine nekočenog točka.
Kolike su razlike u brzinama??? U praksi je to velika teorija a na kolima ABS je uprošćena stvar, NE UZIMA U OBZIR VRSTU PODLOGE, GUMA, USLOVE PUTA, zato je daleko od idealnog!
Ali o tome neki drugi put...
Mozda nisi primetio pa sam bitno boldovao. Sile kocenja nisu pomenute nigde.
ABS uzima u obzir vrstu podloge, gume, uslove puta, upravo zato i uspeva da funkcionise u razlicitim okolnostima i na razlicitim vozilima. Funkcionise i kada se promeni model gume jer je to dinamicki sistem.