Turbo vs atmo iste snage
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo vs atmo iste snage
+1
A i ne vidim nikako kako bi mogao voziti turba autoput pun gas par sat sa iole modernim turbakom koji ima makar 100ks (koji razvija makar 190kmh), pa cak ni da je autoban u pitanju, a pogotovo da je neki jaci turbak u pitanju koji moze razviti preko 200kmh ja ne vidim gde se on moze terati pun gas satima.
A i ne vidim nikako kako bi mogao voziti turba autoput pun gas par sat sa iole modernim turbakom koji ima makar 100ks (koji razvija makar 190kmh), pa cak ni da je autoban u pitanju, a pogotovo da je neki jaci turbak u pitanju koji moze razviti preko 200kmh ja ne vidim gde se on moze terati pun gas satima.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24754
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ubacis u prvu pa ga deres pun gas. 


Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Turbo vs atmo iste snage
Moze naravno , kod turbo motora recirkulacija gasova kartera ima 2 rezima rada.
Pri malom opterecenju motora pre svega na leru kada je jak usisni vakuum gasovi idu iz kartera direktno na usisne ventile.
U situaciji kada turbina stvara natprisak ili je vakuum motora nedovoljan a zatvori se leptir usisa usled kocenje motorom karter gasovi idu preko usisa interkulera sto moze da dovede do kondenzacije uljnih para u hladnjaku (interkuleru) gde se talozi.
To za posledicu ima manju toplotnu razmenu hladnjaka, time topliji usisani vazduh, vece termicko opterecenje motora, vece opterecenje turbine, pojacano stvaranje uljnih para, jos vecu kondenzaciju ulja unutar hladnjaka....
Kocenje motorom pospesuje taj ciklus a to pogotovu vazi leti.
Nepisano pravilo voznje turbo motora je da se izbegava kocenje motorom, nece stetiti a moze koristiti. Pravilo sam usvojio prema savetima iskusnijih, iz vise razlicitih izvora.
Ulje koje se pronadje u interkuleru (vise od nekoliko kapljica) ukazuje da postoji moguci problem bilo sa odabirom ulja, bilo sa sistemom recirkulacije uljnih para, bilo sa nacinom voznje.
AKo je sve ok interkuler treba da bude suv.
Pri malom opterecenju motora pre svega na leru kada je jak usisni vakuum gasovi idu iz kartera direktno na usisne ventile.
U situaciji kada turbina stvara natprisak ili je vakuum motora nedovoljan a zatvori se leptir usisa usled kocenje motorom karter gasovi idu preko usisa interkulera sto moze da dovede do kondenzacije uljnih para u hladnjaku (interkuleru) gde se talozi.
To za posledicu ima manju toplotnu razmenu hladnjaka, time topliji usisani vazduh, vece termicko opterecenje motora, vece opterecenje turbine, pojacano stvaranje uljnih para, jos vecu kondenzaciju ulja unutar hladnjaka....
Kocenje motorom pospesuje taj ciklus a to pogotovu vazi leti.
Nepisano pravilo voznje turbo motora je da se izbegava kocenje motorom, nece stetiti a moze koristiti. Pravilo sam usvojio prema savetima iskusnijih, iz vise razlicitih izvora.
Ulje koje se pronadje u interkuleru (vise od nekoliko kapljica) ukazuje da postoji moguci problem bilo sa odabirom ulja, bilo sa sistemom recirkulacije uljnih para, bilo sa nacinom voznje.
AKo je sve ok interkuler treba da bude suv.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Daleko od toga da nisam zadovoljan, da nisam sigurno ga ne bih kupovao. Ja taj auto znam od prvog dana i mnogo puta sam ga vozio dok je bio kod drugara... Ja mnogo volim kola, i zelja mi je da se lepo upoznam sa sto vise njih, a koje imam negde u glavi na listi zelja... I GTI je jedan od njih.Floyd napisao:@Markoni
Inace kapiram da nisi u potpunosti zadovoljan Golfom
Type R i GTI su dosta razliciti, meni je svakako Type R ostavio bolji utisak kada su performanse u pitanju. Za vikend auto mi je on pozeljniji, a za svakodnevnu voznju, put, povremenu brzu voznju je GTI dosta ispred njega.Floyd napisao:Moze biti da je tebi Type R ostavio bolji utisak zato sto je podesen kao hard core HH ali mi je bilo malo cudno da izjavis kako mnogo bolje ide...ipak se ovde rasprava vodi o motorima a ne o HH-evima.
Nisam samo izjavio da Type R ide bolje, vec sam se uverio

Re: Turbo vs atmo iste snage
Čekajte, onda sa pogrešnim ljudima vodim diskusiju, ako ne možete da shvatite da se motor od 100-200ks nema gde voziti pun gas ?? Pa ljudi prže nisan GTR, BMW M6 F12 ili M5 F10, stotine kilometara, pa šta. Koliko sam puta prošao kroz Hrvatsku za 2 sata ?
Pa ako sam mogao da sagorim Yamahu R1, ne znam gde je problem? I to ne auto putem. A o brdima da ne pričam. Dovoljno je 5 min a ne 1h koji sam naveo figurativno.
Ako bi počeo da pominjem deonice došli bi opet u nezgodne situacije, kao tamo na drugom mestu i tako u krug, jer ako neko nije za nešto sposoban, misli da nije ni drugi.
ljubitelj
Naveo si Uno turbo, ja doadajem R5 GT turbo, Ford Escort cosvort, Lancija Delta HF integrale i niz raznoraznih i starijih i novijih. Samo je razlika u pritisku nadpunjenja, pa mu tu trajnost i pouzdanost raste. Tako mnogi ganas rade motore sa niskopritisnim turbinama, gde iz 2L imaš slabašnih 160ks i sl.
Ja lični turbo ne volim baš iz razloga "svilenosti". Znači nisi u pravu...
Za normalnog turbo da, za ljude bez mere ne.
I upšte ne shvatam, priču oko kočenja motorom. Kod mehanički lošeg turbo motora, potrošnja ulja je na sve strane, tako da može interkuler da postane i rezervoar ulja ako već hoćeš. Poenta je što turbo motori imaju slabo motorno kočenjenje.
Pa ako sam mogao da sagorim Yamahu R1, ne znam gde je problem? I to ne auto putem. A o brdima da ne pričam. Dovoljno je 5 min a ne 1h koji sam naveo figurativno.
Ako bi počeo da pominjem deonice došli bi opet u nezgodne situacije, kao tamo na drugom mestu i tako u krug, jer ako neko nije za nešto sposoban, misli da nije ni drugi.
ljubitelj
Naveo si Uno turbo, ja doadajem R5 GT turbo, Ford Escort cosvort, Lancija Delta HF integrale i niz raznoraznih i starijih i novijih. Samo je razlika u pritisku nadpunjenja, pa mu tu trajnost i pouzdanost raste. Tako mnogi ganas rade motore sa niskopritisnim turbinama, gde iz 2L imaš slabašnih 160ks i sl.
Ja lični turbo ne volim baš iz razloga "svilenosti". Znači nisi u pravu...
Za normalnog turbo da, za ljude bez mere ne.
I upšte ne shvatam, priču oko kočenja motorom. Kod mehanički lošeg turbo motora, potrošnja ulja je na sve strane, tako da može interkuler da postane i rezervoar ulja ako već hoćeš. Poenta je što turbo motori imaju slabo motorno kočenjenje.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ako voze ili "prze" GTR ili M5 pri brzinama od 200-250kmh to nije pun gas, jer ta auta razvijaju preko 300kmh i brzinu od 200 pa cak o 250kmh sa lakocom odrzavaju.
Ne pricamo o vremenu prolaska kroz hrvatsku kao o nekom parametru, vec da je jednostavno nemoguce citavo vreme voziti pun gas, tj. satima jer imas naplatne rampe itd. da ne spominjem prikljucenja, momente kada ti se neko ubaci u levu traku, ili vozi recimo 160-170kmh u levoj a ti nailazis sa 200kmh, moraces popustiti gas jednostavno...
Kakvih crnih 5 minuta uzbrdo za sagorevanje auta (pa cak i pun gas)?

Da napomenem isto da redovno kocim motorom, i plocice mi traju po 100kkm, a turbinu funkcionise savrseno.
Ne pricamo o vremenu prolaska kroz hrvatsku kao o nekom parametru, vec da je jednostavno nemoguce citavo vreme voziti pun gas, tj. satima jer imas naplatne rampe itd. da ne spominjem prikljucenja, momente kada ti se neko ubaci u levu traku, ili vozi recimo 160-170kmh u levoj a ti nailazis sa 200kmh, moraces popustiti gas jednostavno...
Kakvih crnih 5 minuta uzbrdo za sagorevanje auta (pa cak i pun gas)?


Da napomenem isto da redovno kocim motorom, i plocice mi traju po 100kkm, a turbinu funkcionise savrseno.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ivan
ako ti nemaš gde po Vojvodini da probaš auto pun gas a ja imam po srpskim planinama, tu nešto nije uredu. Verovatno ti nisi za ovu priču.
Ako ne možeš od Feketića do Subotice po novom asfaltu da držiš 250
Mislim da komotno možeš uz to i da doručkješ burek i pripijaš jogurt. Dovoljan ti je jedan običan A4 3,0 tdi.
ako ti nemaš gde po Vojvodini da probaš auto pun gas a ja imam po srpskim planinama, tu nešto nije uredu. Verovatno ti nisi za ovu priču.
Ako ne možeš od Feketića do Subotice po novom asfaltu da držiš 250

Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- Ivan
- Postovi: 9930
- Pridružio se: 03 Jan 2013, 09:22
- Garaža: bmw 3 f31, bmw 5 f10,
- Lokacija: Novi Sad
Re: Turbo vs atmo iste snage
Turbina na 1.9 JTDm 16v je na 200km/h poprilično rasterećena (oko 0.8bar, tj 50%). Moj utisak je da se sa tim motorom može ići na kraj sveta tom brzinom i neće mu ništa faliti.
Ne kapiram što je kočenje motorom problem? Svako puštanje gasa je kočenje motorom i deo je normalne upotrebe. Ne vidim razlog da turbini nešto smeta, pogotovo što je skroz rasterećena kad se usporava.
Tapatalk HD
Ne kapiram što je kočenje motorom problem? Svako puštanje gasa je kočenje motorom i deo je normalne upotrebe. Ne vidim razlog da turbini nešto smeta, pogotovo što je skroz rasterećena kad se usporava.
Tapatalk HD
Re: Turbo vs atmo iste snage
atmo motori nikako nisu tolerantniji na greske u saltanju...
ko ne veruje neka pita saleta i kapora koliko im je bitno da "ubodu" saltanje u 100-200rpm, a neka pitaju markonija i shomyja koliko je njima bitno da urade tako nesto...
ko ne veruje neka pita saleta i kapora koliko im je bitno da "ubodu" saltanje u 100-200rpm, a neka pitaju markonija i shomyja koliko je njima bitno da urade tako nesto...
Re: Turbo vs atmo iste snage
To se slažem u potpunosi, ali ima i to da na atmo motoru imaš mnogo bolji osećaj u šaltanju na kočenju a na ubrzanju isto lepo osetiš pad snage i vibraciju ako ništa blokada je tu. Kad se upozna motor, obrtomer je u perifernom vidu pred šaltanje, a šaltanje na kočenju je minimalna šansa da se skrca motor. I ako se to desi obično je u strahu ili frci. Od svega je najteže naučiti kočenje i pohvatati repere.
Ali ima i onih koji 1,8T šaltaju na blizu 6500 na ubrzanju, a nikakve potrebe nema vući ga preko 5500.
Ali ima i onih koji 1,8T šaltaju na blizu 6500 na ubrzanju, a nikakve potrebe nema vući ga preko 5500.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Одг: Turbo vs atmo iste snage
Ako juris sekunde ima,u normalnoj voznji ne...
sent using Tapatalk
sent using Tapatalk
Re: Turbo vs atmo iste snage
Taj momenat saltanja je cesto kritican, jer su cesto obrtaji max snage i blokada relativno blizu, na samo par stotina rpm ( pricam za atmo sa visokim performansama ), a ne treba saltati ispod obrtaja max snage a ni dopustiti da dodlje do blokade. Pored toga, sve se, posebno na tim obrtajima desava jako brzo. Konkretno, kod mene je izmedju rpm max snage i blokade ja samo 250rpm, i treba pogoditi saltanje. Kod rs ph2 je razlika 400 rpm, kod novog civic type r isto...
Bas sam se "zalio" markoniju kako postoji indikator za saltanje, koji inace prepoznaje koliki je prirastaj rpm i u zavisnosti od toga nekad pokaze da treba saltati vec pri 7100rpm, u 1pr ali je samo svetlosni na tabli i nocu se moze uloviti perifernim vidom ali danju ne. Na rs201 su to promenili i postoji zvucni signal sto je mnogo bolje...
Kod turbomotora se, bas kako rece dunx redovno dosta moze prebaciti rpm max snage za bar 500rpm, cesto i dosta vise...
Bas sam se "zalio" markoniju kako postoji indikator za saltanje, koji inace prepoznaje koliki je prirastaj rpm i u zavisnosti od toga nekad pokaze da treba saltati vec pri 7100rpm, u 1pr ali je samo svetlosni na tabli i nocu se moze uloviti perifernim vidom ali danju ne. Na rs201 su to promenili i postoji zvucni signal sto je mnogo bolje...
Kod turbomotora se, bas kako rece dunx redovno dosta moze prebaciti rpm max snage za bar 500rpm, cesto i dosta vise...
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24754
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Nesto ti u ovoj prici nije logicno. Upravo kada se koci motorom je velik podpritisak u usisnoj grani i treba da uvlaci uljne pare direkt u cilindre, a ne preko turbine i interkulera.ljubitelj napisao:Moze naravno , kod turbo motora recirkulacija gasova kartera ima 2 rezima rada.
Pri malom opterecenju motora pre svega na leru kada je jak usisni vakuum gasovi idu iz kartera direktno na usisne ventile.
U situaciji kada turbina stvara natprisak ili je vakuum motora nedovoljan a zatvori se leptir usisa usled kocenje motorom karter gasovi idu preko usisa interkulera sto moze da dovede do kondenzacije uljnih para u hladnjaku (interkuleru) gde se talozi.
To za posledicu ima manju toplotnu razmenu hladnjaka, time topliji usisani vazduh, vece termicko opterecenje motora, vece opterecenje turbine, pojacano stvaranje uljnih para, jos vecu kondenzaciju ulja unutar hladnjaka....
Kocenje motorom pospesuje taj ciklus a to pogotovu vazi leti.
Nepisano pravilo voznje turbo motora je da se izbegava kocenje motorom, nece stetiti a moze koristiti. Pravilo sam usvojio prema savetima iskusnijih, iz vise razlicitih izvora.
Ulje koje se pronadje u interkuleru (vise od nekoliko kapljica) ukazuje da postoji moguci problem bilo sa odabirom ulja, bilo sa sistemom recirkulacije uljnih para, bilo sa nacinom voznje.
AKo je sve ok interkuler treba da bude suv.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money