Stranica 33 od 174

Re: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 08:12
od nikaragva
Meni je hladnjak ulja drugacij konsktrukcij, kao velika kutija za keks :) I nalazi se iza motora.

A ventilator za motor ima tri brzine, i tacno po temperaturama mogu videti kako se pali.

Meni ventilator ostane da radi i posle gasenja auta, samo leti po vrucinama.

Ovaj za klimu nemam pojma koliko brzina ima. On se nalazi napred, a ovaj za motor je iza, do motora. Interkuler je u sredini.

Kada sam se zapitao kako uspe da ohladi tri hladnjaka, mislio na to kakav protok moze da napavi kroz rebra hladnjaka, a da to bude dovoljno.
Ipak je najbolje hladjenje auto u pokretu. Neretko mi se desilo da vidim na granicama, kako automobili prokuvavaju.

Re: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 09:05
od nidza
Uvek je najbolje hlađenje u pokretu, tako je i isprojektovan sistem. Doduše, ispravan auto ne bi trebalo da kuva ni nakon što se zaustavi, čak ni posle najvećeg mogućeg teoretskog opterećenja.

Na jugiću sam palio grejanje kada je temperatura ulazila u rizično područje, i to je momentalno rešavalo problem. Dovoljno je bilo na kratko samo pomeriti polugu da tečnost krene da teče i kroz mali radijator u kabini i kazaljka bi ubrzo pala ispod pola.

Dešavalo se da se dobrano zagreje kad je auto pun, na dugačkim uzbrdicama, a nisam ga baš štedeo. U pitanju je bila do koske nasvirana 45ica, koja se rado vrtela, a hlađenje je ostalo fabričko.

Re: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 10:43
od milosg
nikaragva napisao:Meni je hladnjak ulja drugacij konsktrukcij, kao velika kutija za keks :) I nalazi se iza motora.

A ventilator za motor ima tri brzine, i tacno po temperaturama mogu videti kako se pali.

Meni ventilator ostane da radi i posle gasenja auta, samo leti po vrucinama.

Ovaj za klimu nemam pojma koliko brzina ima. On se nalazi napred, a ovaj za motor je iza, do motora. Interkuler je u sredini.

Kada sam se zapitao kako uspe da ohladi tri hladnjaka, mislio na to kakav protok moze da napavi kroz rebra hladnjaka, a da to bude dovoljno.
Ipak je najbolje hladjenje auto u pokretu. Neretko mi se desilo da vidim na granicama, kako automobili prokuvavaju.
Koliko vidim iz diskusije ovde, mnogi automobili imaju takvo rešenje.

Na Laguni za ovih 8 godina koliko je vozim: kada dostigne radnu temperaturu kazaljka za temp rashladne tečnosti ne mrda ni milimetar.
Bilo napolju 45 stepeni, bilo da radi klima, bilo da vozim kilometrima uz brdo, ili da radi u leru na suncu.

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 10:49
od dag81
Ne mrda jer ima toleranciju da ne mrda.

Re: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 11:26
od milosg
OK, poenta je da se ne pregreva auto i klima normalno hladi, pošto je nikaragva aludirao na to da ovakav sistem nije dovoljno dobar. :)

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 11:31
od dag81
Bitno je da je sace cisto. Zato nije lose kod auta od 5-6+ godina crevom dobro isprati hladnjke.

Re: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 11:50
od nikaragva
Ne kazem da nije dobar, to su projektovali neki inzenjeri i valjda probali pre upotrebe :)

Nego aludiram na ovo sto dag81 kaze. Mozes misliti sta u sacu tih hladnjaka svega ima posle par godina :)
Pitanje je kakav je protok vazduha tuda :)

Re: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 14:04
od Heinz
Ovde smo naučili i da Stilo ima 3 točka :-)

TT

Re: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 14:42
od milosg
Dobro, to je samo prednji levi točak. :D

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 14:58
od somi-car
dag81 napisao:Ne mrda jer ima toleranciju da ne mrda.
Bas tako....mrzim lovacke price ''motor je u ekstra stanju'' jer kazaljka ne mrda.

Logika ti govori da u motoru moraju da postoje oscilacije u temperature u odnosu na opterecenje, samo je pitanje kako je bazdaren pokazivac temperature.

Ja prelazim 25000 km godisnje i prosle godine sam stavio u januaru nove hladnjake, ove godine sam ponovo zamenio hladnjak klime koji je inace prvi po redu i trebao sam da vam uslikam da vidite na sta lici. Kao da je 5 godina star. Tako da mogu da zamislim na sta lice hladnjaci posle 10 godina.

Re: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 15:11
od milosg
Hajde sad ti upotrebi logiku i pročitaj šta je sve pre toga pisano.
Čisto da ne moraš tako bezobrazno da ulećeš sa komentarom "lovačke priče", nepristojno je ako ništa drugo.

Priča je krenula u smeru "jedan ventilator je loše rešenje, kako to može da rashladi" - takvo rešenje, očigledno, nema samo Renault,
i da ne uspeva da rashladi kondenzator klime ili hladnjak antifriza verovatno bi stotine hiljada vozača imalo probleme.

Naveo sam da se kazaljka za temperaturu ne pomera, kao argument da mi se auto (za divno čudo i "lovačku priču") ne pregreva.
OK, neka je podešeno da ne prikazuje manje oscilacije, ali da se motor pregreva sasvim sam siguran da bi se pomerila.
Pretpostavljam da sa motorom koji se pregreva ne bih mogao da pređem 180.000 km?

Primer koji navodiš nisam shvatio - imao si loš deo, pa si morao da menjaš kondenzator klime nakon 25.000 km ili je auto udaren pa si menjao?

Re: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 16:00
od KDman
Jedan ventilator nije loše rešenje, čak je i dobro. Mana je jer hladnjak mora da bude kockastiji što ne paše modernim automobilima. 2 ventilatora, imaju problem što se drugi retko pali pa lako zariba zimi.
Kazaljaka temperature danas ne pokazuje realnu temperaturu rashladne tečnosti. Tek kad značajno počne da skače - osciluje, ona se pomeri. Znači od 90-100 stoji u istom mestu, i to je softverom rešeno da se vozač ne uzbuđuje i ne razmišlja. Iz tog razloga mnogi auti i nemaju kazaljku, nego 2 lampice, pregrejan i hladan.
Uostalom, sistem hlađenja na autu koji ima klimu je predimenzionisan bar 50%, zbog uslova rada i prljavštine između hladnjaka.

Re: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 16:25
od dragvorl
Ja cu morati da operem hladnjak, to sam zaboravio kada sam uzeo auto, valjalo bi i branik skinuti pa da se to lepo odradi.

Re: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 16:37
od KDman
Skidanjem samo branika, ništa se ne dobija. Spolja se pere hladnjak klime, i to se preprska koncentratom za bezkontaktno pranje, i opere se pod pritiskom, ali malo izdalje da se ne pokrive rebra na hladnjaku.
Glavna prljavština ostaje između hladnjaka, a ona se pere samo kad se svi hladnjaci poskidaju, ili barem hladnjak klime.

Re: Одг: Auto-klima

Poslato: 20 Jun 2014, 16:48
od dag81
Kad skines branik lako dodjes da popustis hladnjak klime tj odvojis pa ispiraj.