Stranica 33 od 104

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 18:27
od Laki021
Znam da nije fer, cisto kazem jer se secam odlicne krive od 328i. Mislio sam pre svega na elasticnost.
Ne znam kakva je za 320i i ne volim bas da poredim svesno "ustrojene" motore kakav je 320i. Takodje kada dodjes do sitnih razlika par desetinki to postaje nepouzdano i veoma zavisno od izvora gde uzimas podatke.



Dragane, jesi vozio 328i?

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 18:31
od dragan
nisam, vozio sam se u njemu, kolega je kupio jedan pre par meseci, pisao sam negde o samoj voznji i o potrosnji... napravismo off sad ovde...

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 18:36
od Floyd
Laki021 napisao:Ne znam kakva je za 320i i ne volim bas da poredim svesno "ustrojene" motore kakav je 320i.
E jbg sad :mrgreen:

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 20:03
od grujicd
Jedan primer iz prakse. Vraćam se iz CG, i onaj deo sa novim putem od Zlatarskog jezera prema Zlatiboru, gde su nekad bile serpentine. Put se širi, dve trake uzbrdo i u levu traku krećemo odmah i ja i Corsa 1.3cdti. On je ispred. I on i ja puna kola putnika i prtljaga. Ne znam koja je njegova verzija, ali koliko vidim u katalogu najjači 1.3cdti je 95ks. Našao sam da je ta Corsa teška 1145kg, CR-V je 1500kg. Još kad dodamo putnike i prtljag - procentualna razlika u težini je verovatno još manja. Jedino što imam još i mali penal od 4x4 pogona. Na papiru CR-V je 2s brži do 100.

Elem, krenusmo obojica uzbrdo, gas do daske (tzv. manuelni pedal box :mrgreen: ) i vozi se u rangu 80-100km/h. To je kod mene previše za drugu pa mora treća brzina. U svakom slučaju vozim ga u gornjem opsegu obrtaja, znači onako kako i treba atmo benzinac u tim uslovima. Rezultat? 1.3cdti ide identično kao i 2.0Vtec! Bukvalno ostaje isti razmak, ja gas do daske a verujem i on. Možda bi meni trebalo nešto između druge i treće brzine u tom trenutku da iskoristim 100% maksimum motora, ali pošto menjač nije CVT ovo je bio praktični maksimum.

Može lako da se desi da će mi sledeći "putni" auto biti dizel, najviše promene radi. Po potrošnji mi se ne isplati sa mojom kilometražom, ali ostaje faktor da želim da probam nešto drugačije. Do sad sam dizele probao samo na kratko po gradu, nisam nikad imao prilike da vidim kako idu kad se "prže" po putu.

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 20:06
od Xepoj87
Ili turbo benzinac? :)

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 20:14
od grujicd
S obzirom da je sledeća kupovina tek za x godina... Sve je moguće :mrgreen:

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 20:18
od dragan
@grujicd - zanimljivo...pored toga sto se potrefila brzina koja je tebi nezgodna zbog menjaca, vrlo je moguce da je i ta korsa malo "pojacana". To je jedna stvar koja je kod dizela pozitivna strana ( tj kod svih turbomotora a dizeli prednjace na tom polju po brojnosti ), lako podizanje snage. Jako bi bilo zanimljivo istraziti koliko td motora na nasim putevima je imalo neku vrstu tretmana povecanja snage...

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 20:32
od Ivan
Mislim da su remapovana auta ipak retkost, nisu tako cesti ni na forumu gde se nalaze uglavnom entuzijasti i poznavaoci automobila, a ne medju ostalima, mogu misliti kakvo bi zgrazavanje kod malo starijih ljudi izazvala ideja da se menja fabrika i da se dodatno opterecuju vitalni delovi (turbo npr.).

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 20:39
od dragan
Imamo mi i ovde cipovane dizele sa vlasnicima od 4 banke i vise :D

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 20:40
od Uroš S.
A koliko samo papaka ima načipovanih koji ne znaju da koriste računar, jedva su i Symbian naučili. Mislim da ih ipak ima izvestan nezanemarljiv procenat, ne 20 i 30% ali ih ima. Svaki drugi Stilo JTD pored ostalih :mrgreen: :rofl:

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 20:43
od mr.Big
dragan napisao:Imamo mi i ovde cipovane dizele sa vlasnicima od 4 banke i vise :D
Ima nas i koji smo rasitnili šestu banku, pa hulimo fabriku...

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 21:27
od nuk
Pazi sad, dva remapirana dizela na forumu voze dva clana ciji zbir godina premasuje 100tku :think: :)

Sent from my BlackBerry using Tapatalk

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 21:42
od mr.Big
;reli:

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 21:45
od moimoi
I preko snage i preko momenta moze se sve izracunati. Ali podatak o snazi (pri bilo kojem broju obrtaja) daje vise informacija i ne treba toliko racunanja.

Imas primer sa BMW M3 sto sam dao pre nekoliko strana. Sad pisem po secanju, pri 395Nm daje 130 silu na tockovima, u nizoj brzini pri 385Nm daje 170, a u jos nizoj na 370Nm daje 210. Vecini bi bilo logicno da pri 395Nm daje vecu silu na tockovima nego kad razvija 370Nm, ali u stvarnosti kad motor daje 370Nm tada ce na tockovima biti 50% vise momenta nego kada motor daje 395Nm. Sa snagom je to dosta jasnije kad imas 300 konja imas silu 130, u nizoj brzini pri 350KS imas silu na tockovima od 170, u jos nizoj pri 400KS imas 210 silu na tockovima. Zato kazem da snaga daje vise informacija, iako se i preko momenta sve moze izracunati.
Xepoj87 napisao:Ok,razlikuje se motor za 5cc,ali sta je rezultat ovog gore sto si ti napisao da je drugacije?
Veci Nm,zar ne? I taj isti veci Nm omogucava vecu snagu u manjim obrtajima,zar ne?
Ja bih rekao da veci Nm omogucava vecu snagu na onim obrtajima gde ga ima vise.
Xepoj87 napisao:Govori se najbolje ubrzanje na maximalnoj snazi? A nije li istina da je najbolje ubrzanje do maximalne snage,a onda krene da pada?
Nije. Najbolje ubrzanje je do maks momenta, a onda pada sve vreme do redline-a (u istoj brzini -gear). Ali iako je ubrzanje opalo, ponovo je bolje nego da si prebacio u visu brzinu gde motor daje vise momenta motora.

Ali nije pitanje kad (pri kojim obrtajima) je najbolje ubrzanje u nekoj brzini (gear), vec u kojim obrtajima je najbolje ubrzanje pri datoj brzini (speed) - 70km/h, 100km/h, 150km/h,...
Slika
Evo ga dijagram novog 200 CDI sa 136 konja. Vozis se 80km/h i cilj je da u najkracem roku ubrzas od 100km/h. Kada ces isporuciti vise momenta na tockovima, ako krenes u ubrzanje pri 2000 ili 3000 obrtaja?

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)

Poslato: 07 Maj 2013, 21:49
od dragvorl
:back2topic: