Re: Ratna tehnika
Poslato: 03 Jul 2015, 15:48
I tako dok mi lutamo u magli i ne znamo sta cemo sa postojecom i nabavkom nove avijacije, komsijama stize ponuda za nabavku F-16.
Hrvatskoj stigla nova ponuda za nabavku borbenih aviona.
Hrvatskoj je pre desetak dana stigla konkretna ponuda iz Izraela u vezi sa nabavkom višenamenskih borbenih aviona koji bi u bliskoj budućnosti zamenili flotu (zastarelih) lovaca MiG-21. Firma Israeli Aircraft Industries ponudila je polovne avione F-16 iz viškova RV Izraela koji bi bili modernizovani na standard ACE.
Početkom juna Ministarstvo odbrane Hrvatske poslalo je proizvođačima borbenih aviona zahtev za informaciju (Request for Information – RFI) kako bi se prikupilo dovoljno materijala za izradu stručne studije o modelima modernizacije hrvatskih vazduhoplovnih snaga. Ovaj RFI baziran je na studiji urađenoj još pre tri godine.
Navodno već postoje tri favorita. To su polovni američki F-16, novi ili polovni švedski JAS-39C/D ‘’Gripen’’ kao i već pomenuta izraelska ponuda.
Izraelske vazduhoplovne snage trenutno su u procesu povlačenja varijanti F-16A/B iz naoružanja. One će početi da se zamenjuju 2017. godine kada bi u jedinice trebalo da stignu prvi borbeni avioni 5. generacije tipa F-35. Procene govore da Izrael danas u inventaru ima oko 300-340 aviona F-16 od kojih je oko 100 aviona starijih varijanti A i B.
Još 2. decembra 1998. godine kompanija Israeli Aircraft Industries u saradnji sa drugim izraelskim firmama, započela je razvoj paketa modernizacije poznat kao Avionics Capabilities Enhancement (ACE) radi modernizacije starijih verzija aviona F-16. Prototip F-16 ACE poleteo je 5. juna 2001. godine. Tada je poleteo i modernizovani dvosed F-16B.
Izraelske vazduhoplovne snage nisu prihvatile ovu modernizaciju i umesto toga nabavili su od SAD dodatnu količinu aviona varijante F-16I
Kompanija IAI ponudila je modernizaciju Venecueli, ali je američka vlada to stopirala uz napomenu da će Izraelcima dopustiti da na tržištu ponude samo neke elemente modernizacije, ne i ceo paket ACE.
Modifikacije obuhvataju, pre svega, zamenu radara AN/APG-66 modernim izraelskim višenamenskim radarom Elta EL/M-2032, potom modernu avioniku tj. takozvani stakleni kokpit (glass cockpit) sa tri kolor višenamenska pokazivača 12,7 x 17,8 cm.
Opciono u ponudi je i širokougaoni elektrooptički gornji pokazivač (HUD), sistem za prikazivanje podataka na kacigi pilota (Helmet-mounted display system) firme Elbit kao i mnoštvo drugih sistema senzora poput kontejnera sa nišansko-navigacijskim sistemom i izviđačkog kontejnera.
Nudi se i savremeno naoružanje, među kojima su i elektrooptički infracrveno vođene rakete Python 5 dometa većeg od 20 km. U zavisnosti od želja kupca može se integrisati savremeno naoružanje vazduh-vazduh i vazduh-zemlja izraelske proizvodnje, ali i naoružanje drugih, pre svega zapadnih, proizvođača.
Hrvatskoj stigla nova ponuda za nabavku borbenih aviona.
Hrvatskoj je pre desetak dana stigla konkretna ponuda iz Izraela u vezi sa nabavkom višenamenskih borbenih aviona koji bi u bliskoj budućnosti zamenili flotu (zastarelih) lovaca MiG-21. Firma Israeli Aircraft Industries ponudila je polovne avione F-16 iz viškova RV Izraela koji bi bili modernizovani na standard ACE.
Početkom juna Ministarstvo odbrane Hrvatske poslalo je proizvođačima borbenih aviona zahtev za informaciju (Request for Information – RFI) kako bi se prikupilo dovoljno materijala za izradu stručne studije o modelima modernizacije hrvatskih vazduhoplovnih snaga. Ovaj RFI baziran je na studiji urađenoj još pre tri godine.
Navodno već postoje tri favorita. To su polovni američki F-16, novi ili polovni švedski JAS-39C/D ‘’Gripen’’ kao i već pomenuta izraelska ponuda.
Izraelske vazduhoplovne snage trenutno su u procesu povlačenja varijanti F-16A/B iz naoružanja. One će početi da se zamenjuju 2017. godine kada bi u jedinice trebalo da stignu prvi borbeni avioni 5. generacije tipa F-35. Procene govore da Izrael danas u inventaru ima oko 300-340 aviona F-16 od kojih je oko 100 aviona starijih varijanti A i B.
Još 2. decembra 1998. godine kompanija Israeli Aircraft Industries u saradnji sa drugim izraelskim firmama, započela je razvoj paketa modernizacije poznat kao Avionics Capabilities Enhancement (ACE) radi modernizacije starijih verzija aviona F-16. Prototip F-16 ACE poleteo je 5. juna 2001. godine. Tada je poleteo i modernizovani dvosed F-16B.
Izraelske vazduhoplovne snage nisu prihvatile ovu modernizaciju i umesto toga nabavili su od SAD dodatnu količinu aviona varijante F-16I
Kompanija IAI ponudila je modernizaciju Venecueli, ali je američka vlada to stopirala uz napomenu da će Izraelcima dopustiti da na tržištu ponude samo neke elemente modernizacije, ne i ceo paket ACE.
Modifikacije obuhvataju, pre svega, zamenu radara AN/APG-66 modernim izraelskim višenamenskim radarom Elta EL/M-2032, potom modernu avioniku tj. takozvani stakleni kokpit (glass cockpit) sa tri kolor višenamenska pokazivača 12,7 x 17,8 cm.
Opciono u ponudi je i širokougaoni elektrooptički gornji pokazivač (HUD), sistem za prikazivanje podataka na kacigi pilota (Helmet-mounted display system) firme Elbit kao i mnoštvo drugih sistema senzora poput kontejnera sa nišansko-navigacijskim sistemom i izviđačkog kontejnera.
Nudi se i savremeno naoružanje, među kojima su i elektrooptički infracrveno vođene rakete Python 5 dometa većeg od 20 km. U zavisnosti od želja kupca može se integrisati savremeno naoružanje vazduh-vazduh i vazduh-zemlja izraelske proizvodnje, ali i naoružanje drugih, pre svega zapadnih, proizvođača.