Stranica 325 od 900

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jan 2015, 10:11
od Paja
Fiumicino. Dograđuje se A zgrada koja je non EU.
Aerodrom je prepun, more free shop-ova, jako puno putnika...

Mi smo imali u Rimu bezbednosnu proveru i naravno pasošku jer smo tu ušli u EU. Na oba mesta su redovi bili po bar 10 minuta čekanja. Morali smo da idemo preko reda. Pandur na pasoškoj video da dolećemo na početak reda, bili mu smešni, odmah nas pozvao obojcu, i čim je čuo gde i zašto idemo, počeo da se smeje i lupio pečate. Nikad nisam brže i jednostavnije ušao u EU.

@ Zu
Da jebe oca ja prenosim šta kao putnik mogu da vidim, a ti udri po bezbednosti. Kanda si malo stručniji na tu temu.
Nego, ko je ono prvi slikao 'ranu u AS? Ti? :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jan 2015, 10:15
od zuzazu
Gde je fotka?
Kolega, uozbiljite se...

Safety record moze da se nadje na netu. Ovo su tercijalne stvari u odabiru kompanije.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jan 2015, 10:19
od Paja
Negde u temi ako nije nestala kao i mnoge druge fotke.

Vidi, sve je to lepo. Ima na netu svašta, al što bih ja to tražio kad mogu da te pitam.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jan 2015, 10:24
od snork
Ma Italijani su carevi. :D Ljubazni, opušteni, a ipak se vidi da je ozbiljna zemlja.

Da sad skrenem temu na tipove aviona: italijansko-francuska kreacija ATR me podseća na italijanske male automomobile. Jes' da ne možeš da se uspraviš koliko je nisko unutra + leti prilično sporo. Ali zato je rekorder po maloj potrošnji. :D

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jan 2015, 11:50
od dragan
Heinz napisao:Zaboravih da napišem sinoć: navodno Air Serbia vraća Boinge u flotu, ipak su jeftiniji od Buseva. Dakle, leteće se isto kao i pre. Što nije u skladu sa prethodnim tračevima da će da ih iseckaju u staro gvožđe.
Boinzi vec lete, ne znam ni da li su prestajali...

Re: Одг: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jan 2015, 12:58
od swemir
Air italia interkontinentalni bio 767 vise puta isti mozda i jedini. Lokal evropa embrajer 2+2 kozna sedista kao u busu

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jan 2015, 19:28
od Floyd
767 su izbacili iz upotrebe. Sad koriste 777.

Re: Одг: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jan 2015, 19:44
od Paja
swemir napisao:Air italia interkontinentalni bio 767 vise puta isti mozda i jedini. Lokal evropa embrajer 2+2 kozna sedista kao u busuSlika
Beograd Rim embraer
Rim Madrid a320
Madrid Rim a330
Rim Beograd bio zajednički let pa je leteo AS a319

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jan 2015, 22:12
od zuzazu
Skytrax

http://www.airlinequality.com/Forum/alit.htm

Preko 600 postova o AlItaliji, pa kome nije tesko neka cita.

The Aviation Herald

http://avherald.com/h?search_term=Alita ... search.y=0

Ko zeli da zna sta im otkazuje u avionima i kakva sr@nj@ prave...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 21 Jan 2015, 22:40
od Floyd
Ja iz ovog vidim samo da su Erbasevi sranje :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Jan 2015, 11:15
od zuzazu
U fazi penjanja na visini oko 5000 ft čuo se tup udarac koji je došao spolja, koji su primetili i piloti i kabinsko osoblje. Prva pomisao pilota kada čuju takvu vrstu zvukova jeste da je neki objekat došao u kontakt sa motorom (verovatno ptica), međutim u određenim slučajevima ne mora nužno biti neki spoljni faktor, već zvuk koji trenutno proizvodi sama oplata aviona ili nešto slično.

Piloti su nastavili penjanje jer ništa nije ukazivalo na problem imajući u vidu sve relevantne parametre prikazane u pilotskoj kabini. Međutim, kabinsko osoblje je na visini od oko 8000ft primetilo vizuelnom proverom da je došlo do pojave nalik na varničenje motora i primetili su prisustvo neuobičajnog dima koji je izlazio iz motora i odmah su o tome obavestili pilote. Neposredno zatim počeli su da opadaju svi parametri navedenog motora, uključujući pritisak ulja. Jednostavno rečeno, motor je počeo da se gasi i na kraju potpuno prestao da radi.

Imajući u vidu da nije bilo indikovanog požara na motoru koji može da ugrozi plovidbenost letelice, što je potvrđeno i vizuelnom proverom, odnosno nije bilo otkaza koji će izvesno rezultovati skorim prinudnim sletanjem, a samim tim nije bilo neposredne životne opasnosti po bilo koga na letu, piloti nisu proglasili “emergency”, odnosno nisu kontroli leta poslali čuveni signal “MAYDAY, MAYDAY” koji bi im omogućio momentalni bezuslovni prioritet pri sletanju na beogradski aerodrom.

U kratkim crtama preneseno sa Tango Six Blog.

Ovo je verovatan opis dogadjaja s time sto nije receno sta je UZROK gasenja motora.

Na prvi pogled realan tekst, ali samo malo bolje pazljivije citanje teksta i neizostavni utisak da je Perica (bloger, bivsi istaknuti pljuvac Jat-a) istureno odeljenje posrnule PR sluzbe Er Srbije.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Jan 2015, 11:34
od Heinz
Napisah ja pre dva dana rezultat snimanja boroskopom. Jel postoji Pan Pan signal?

TT

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Jan 2015, 12:07
od cozmo
Postoji:

http://en.wikipedia.org/wiki/Pan-pan

To je samo poruka da nesto nije u redu sa avionom, ali da nije emergency, odnosno da nisu ugrozeni zivoti ili sam avion.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Jan 2015, 12:12
od zuzazu
Heinz napisao:U toku leta je pao pritisak ulja na motoru, neki sistemi nisu odreagovali već se upalila lampica na instrumentu za ulje. Kapetan je isključio motor (što ne piše u njegovom izveštaju) i aktivirao neki Pan mod (nisam stručan samo prenosim pouzdane info).
Na zemlji ustanovljen kvar i motor je već na remontu u Lufthansi. U reduktoru je došlo nekako do kontakta zupčanika sa zavrtnjem(?) i opiljci su zapušili uljne kanale.

TT
Nigde ne pise da je radjena boroskopija :pardon: vise lici na prepricavanje necije price.

Pan pan je poruka koja se salje kontroli u slucaju da je doslo do nekog kvara/otkaza/situacije koja ukazuje na vrstu opasnosti i trazi pomoc. Ne postoji direktna ugrozenost vazduhoplova i putnika pa ne zahteva prioritet ali se trazi neka vrsta asistencije.

Pan Pan uvek moze da preraste u mayday. Npr. problem sa motorom (pan pan) koji je presao u pozar (mayday). U koliko je otkazao neki sistem i postoje jos dva izvora na avionu (Otkazao jedan generator - ostala dva. Otkazao jedan hidro sistem - ostala dva, ili sl.) to je pan pan. U koliko je avion ostao samo na jednom izvoru to je vec mayday.

Isto tako proglaseni mayday uvek moze da se spusti na pan pan.

Generalno, kada je direktno ugrozena bezbednost putnika i vazduhoplova, i kako kazu knjige "preti trenutna i smrtna opasnost" proglasava se mayday.

Od toga sta ce da cini kontrola, moze vise @dragan.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 22 Jan 2015, 12:18
od Heinz
To je to, ne znam ništa više od onoga što sam već napisao.
ATRovi motori se inač održavaju kod nas, osim tih velikih kvarova i remonta koji se rade u Lufthansi.

TT