
Turbo vs atmo iste snage
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
- Uroš S.
- Postovi: 11007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
- Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
- Lokacija: BGD
Re: Turbo vs atmo iste snage
Kod mene isto tako.
TT post.
TT post.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24754
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Postoji to sto on kaze, ali koliko vidim cim je leptir zatvoren usisava direkt u usisnu granu i nema veze sa interkulerom. Kapiram da inzenjeri mogu bar toliko smisleno da razmisljaju da kad je leptir zatvoren da uljne pare nece ni stici do motora ako ih usmere preko turbine ciji sabijeni vazduh nece ni stici do cilindara (leptir zatvoren).

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Turbo vs atmo iste snage
Tekst zaokruzen crvenim upravo pise prevedeno na engleski ono sto sam napisao na srpskom.
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24754
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Pise da kada je podpritisak u usisnoj usisava direkt u motor uljne pare. Ima i levo sto sam zaokruzio, pise u aspiracionom (atmo) modu, kada je leptir zatvoren.

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Turbo vs atmo iste snage
Kada bi mi neko zabranio da kočim motorom, a pod time podrazumevam da se spuštam nizbrdo po nekoliko kilometara, u više navrata, prestao bih da vozim auto. Ne znam kakve kočnice bih trebao da imam da dve tone stalno usporavam na padu od par kilometara i da mi se desi da kada mi najviše zatrebaju te kočnice da propadnu od pregrejanosti.
Do FCO - fuel cut off, motor je teoretski i praktično ugašen. Kompjuter ga pali samo kada motor dosegne taj broj obrtaja (FCO), npr. 1100 recimo (ne znam tačno koliko je).
Do tada točkovi guraju preko menjača klipove, uljna pumpa radi i podmazuje sve bez ikakvih eksplozija, menjačom diktiraš koliko ćeš brzo da ideš. Klipovi će raditi kao neki kompresor, iz usisa će povlačiti vaduh i gurati ga u izduv, jer se i ventili tako otvaraju. Nemam pojma na koliko će se turbina vrtiti, jer je nepotrebna, pošto motor ne radi, možda na nekom njenom leru.
Ovo sam ovako uprošćeno opisao, ako može neko da doda kojim putem će uljne pare iz kartera da odu u interkuler? I čak i da odu, turbina će ih izduvati na sledećoj uzbrdici i izgoriće u cilindrima, zar ne?
Do FCO - fuel cut off, motor je teoretski i praktično ugašen. Kompjuter ga pali samo kada motor dosegne taj broj obrtaja (FCO), npr. 1100 recimo (ne znam tačno koliko je).
Do tada točkovi guraju preko menjača klipove, uljna pumpa radi i podmazuje sve bez ikakvih eksplozija, menjačom diktiraš koliko ćeš brzo da ideš. Klipovi će raditi kao neki kompresor, iz usisa će povlačiti vaduh i gurati ga u izduv, jer se i ventili tako otvaraju. Nemam pojma na koliko će se turbina vrtiti, jer je nepotrebna, pošto motor ne radi, možda na nekom njenom leru.
Ovo sam ovako uprošćeno opisao, ako može neko da doda kojim putem će uljne pare iz kartera da odu u interkuler? I čak i da odu, turbina će ih izduvati na sledećoj uzbrdici i izgoriće u cilindrima, zar ne?
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Turbo vs atmo iste snage
Priča oko uljnih para na turbu je kao na atmo motoru, i sve što je naveo dragovorl je tačno.
Za sistem ler gasa i vožnju bez gasa -kočenje motorom (potpuno zatvoren leptir) postoji pomoćni sistem oduška motora - iber laufa, i to u vidu male rupe - dizne prečnika 1-2mm, koja se nalazi na ususnoj grani između leptira gasa i glave motora i u kojoj se stvara vakum pri zatvorenom leptiru gasa, koji je dovoljan da izvuče uljne pare, to jeste obori pritisak u karteru (određuje se kalibracijom rupe).
Kad je leptir otvoren i kad tubina stvara nadpritisak funkcioniše standardni vod iberlaufa (debelo crevo najmaneg unutarnjeg promera 15mm) koji je doveden između filtera vazduha i turbine. Da je standardno debelo crevo vezano na mesto malog i punim promerom dizne od 15mm, na prvom opterećenju stvorio bi se pritisak u karteru i ulje bi bilo prosuto pored semeringa. Ovako navedena rupa -dizna od 1-2mm nema uticaja na stvaranje pritiska u karteru.
Znači, na kočenju motorom uljne pare idu direktno u usisnu granu i motor, a kada je leptir otvoren, uljne pare imaju put kroz interkuler. Da nije pomoćnog sistema, ili kada bi diznica bila zatvorena - zapušena ( a dešava se), u toku ler gasa filter vazduha bi se napunio uljnim parama a u krajnjem slučaju počela bi para da izbija na usisnuku filtera.
Znači, ljubitelj je negde razmišljanju omašio
Za sistem ler gasa i vožnju bez gasa -kočenje motorom (potpuno zatvoren leptir) postoji pomoćni sistem oduška motora - iber laufa, i to u vidu male rupe - dizne prečnika 1-2mm, koja se nalazi na ususnoj grani između leptira gasa i glave motora i u kojoj se stvara vakum pri zatvorenom leptiru gasa, koji je dovoljan da izvuče uljne pare, to jeste obori pritisak u karteru (određuje se kalibracijom rupe).
Kad je leptir otvoren i kad tubina stvara nadpritisak funkcioniše standardni vod iberlaufa (debelo crevo najmaneg unutarnjeg promera 15mm) koji je doveden između filtera vazduha i turbine. Da je standardno debelo crevo vezano na mesto malog i punim promerom dizne od 15mm, na prvom opterećenju stvorio bi se pritisak u karteru i ulje bi bilo prosuto pored semeringa. Ovako navedena rupa -dizna od 1-2mm nema uticaja na stvaranje pritiska u karteru.
Znači, na kočenju motorom uljne pare idu direktno u usisnu granu i motor, a kada je leptir otvoren, uljne pare imaju put kroz interkuler. Da nije pomoćnog sistema, ili kada bi diznica bila zatvorena - zapušena ( a dešava se), u toku ler gasa filter vazduha bi se napunio uljnim parama a u krajnjem slučaju počela bi para da izbija na usisnuku filtera.
Znači, ljubitelj je negde razmišljanju omašio

Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Turbo vs atmo iste snage
Da li je to možda onaj "poznati" kod 1.6HDI, da mu je filter vazduha masan od ulja? Da se ta rupica zapuši i ubrzo se ganc nov filter uprlja uljnim isparenjima?
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
To debelo i tanko crevce iberlaufa ima i kod atmosferca, kod mene debelo ide iznad a tanko ispod leptira,
evo kako je kod turba lepo se vidi i malo i veliko crevce i gde idu

evo kako je kod turba lepo se vidi i malo i veliko crevce i gde idu


GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum
Re: Turbo vs atmo iste snage
Zaboravih da dodam, da je osnovna uloga kalibracije dizne na malom crevu da ne ometa sistem rada ler gasa, a da vrši namenjen posao.
Kod 1,6HDI, svašta se dešava, jer fabrika nije na početku propisala valjane kriterijume za izbor motornih ulja, pa su motori "koksovani" i nije čudo da je dolazilo do bilindiranja uljne pumpe, uljnih kanala i svega u uljnom prostoru, naravno i iber laufa, kao i da je motor pojačano "duvao".
Kod 1,6HDI, svašta se dešava, jer fabrika nije na početku propisala valjane kriterijume za izbor motornih ulja, pa su motori "koksovani" i nije čudo da je dolazilo do bilindiranja uljne pumpe, uljnih kanala i svega u uljnom prostoru, naravno i iber laufa, kao i da je motor pojačano "duvao".
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Turbo vs atmo iste snage
Znači ukoliko nađemo filter vazduha umrljan uljnim parama, ta sisica je zapušena?
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ne mora da znači. Zavisi od tipa vozila. Ima kod kojih je to normalna pojava, pa na filteru vazduha ima ugrađen i onaj filc, koji upravo služi da pokupi dospelo ulje. Znači zavisi od standarda za to vozilo.
Standardno je, kad se radi servis, menja filter ulja i vazduha, proveriti prohodnost te diznice i celog sistema. Jednostavno gurne se tanka žičica kroz rupu radi čišćenja, ali ne da se razvali-proširi plastika.
Standardno je, kad se radi servis, menja filter ulja i vazduha, proveriti prohodnost te diznice i celog sistema. Jednostavno gurne se tanka žičica kroz rupu radi čišćenja, ali ne da se razvali-proširi plastika.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- trojanac
- Editor in Chief
- Postovi: 32342
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
- Garaža: KIA Ceed JD 1.4
- Lokacija: Beograd
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
Vi niste normalni. Tek sad vidim, poslednji put pogledao temu pre dva dana i od tada ima 10 novih strana. 
Ne pada mi na pamet da sve čitam.

Ne pada mi na pamet da sve čitam.
Posetite www.garaza.rs !
- kvcali
- Postovi: 3007
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
- Garaža: Omega B2 2.0
- Lokacija: Kraljevo
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage
... ne znas sta propustas 


GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling
http://www.opelteamserbia.com/forum