Turbo vs atmo iste snage

Tehnička pitanja i objašnjenja
Zaključana tema
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od kvcali »

iberlauf bar kod opela, ide na usis turbine

Slika
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Korisnikov avatar
Uroš S.
Reactions:
Postovi: 11007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 01:17
Garaža: BMW X1 X-Line | Yamaha X-Max 300 TechMax | Polar Forester
Lokacija: BGD

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Uroš S. »

Kod mene isto tako.

TT post.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24754
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragvorl »

Postoji to sto on kaze, ali koliko vidim cim je leptir zatvoren usisava direkt u usisnu granu i nema veze sa interkulerom. Kapiram da inzenjeri mogu bar toliko smisleno da razmisljaju da kad je leptir zatvoren da uljne pare nece ni stici do motora ako ih usmere preko turbine ciji sabijeni vazduh nece ni stici do cilindara (leptir zatvoren).
Prikačeni fajlovi
Untitled.jpg
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ljubitelj »

Tekst zaokruzen crvenim upravo pise prevedeno na engleski ono sto sam napisao na srpskom.
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24754
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragvorl »

Pise da kada je podpritisak u usisnoj usisava direkt u motor uljne pare. Ima i levo sto sam zaokruzio, pise u aspiracionom (atmo) modu, kada je leptir zatvoren.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od nikaragva »

Kada bi mi neko zabranio da kočim motorom, a pod time podrazumevam da se spuštam nizbrdo po nekoliko kilometara, u više navrata, prestao bih da vozim auto. Ne znam kakve kočnice bih trebao da imam da dve tone stalno usporavam na padu od par kilometara i da mi se desi da kada mi najviše zatrebaju te kočnice da propadnu od pregrejanosti.
Do FCO - fuel cut off, motor je teoretski i praktično ugašen. Kompjuter ga pali samo kada motor dosegne taj broj obrtaja (FCO), npr. 1100 recimo (ne znam tačno koliko je).
Do tada točkovi guraju preko menjača klipove, uljna pumpa radi i podmazuje sve bez ikakvih eksplozija, menjačom diktiraš koliko ćeš brzo da ideš. Klipovi će raditi kao neki kompresor, iz usisa će povlačiti vaduh i gurati ga u izduv, jer se i ventili tako otvaraju. Nemam pojma na koliko će se turbina vrtiti, jer je nepotrebna, pošto motor ne radi, možda na nekom njenom leru.
Ovo sam ovako uprošćeno opisao, ako može neko da doda kojim putem će uljne pare iz kartera da odu u interkuler? I čak i da odu, turbina će ih izduvati na sledećoj uzbrdici i izgoriće u cilindrima, zar ne?
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od kvcali »

Ima nesto sto se zove oil catch can


Slika
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od MAD MAX »

Priča oko uljnih para na turbu je kao na atmo motoru, i sve što je naveo dragovorl je tačno.
Za sistem ler gasa i vožnju bez gasa -kočenje motorom (potpuno zatvoren leptir) postoji pomoćni sistem oduška motora - iber laufa, i to u vidu male rupe - dizne prečnika 1-2mm, koja se nalazi na ususnoj grani između leptira gasa i glave motora i u kojoj se stvara vakum pri zatvorenom leptiru gasa, koji je dovoljan da izvuče uljne pare, to jeste obori pritisak u karteru (određuje se kalibracijom rupe).
Kad je leptir otvoren i kad tubina stvara nadpritisak funkcioniše standardni vod iberlaufa (debelo crevo najmaneg unutarnjeg promera 15mm) koji je doveden između filtera vazduha i turbine. Da je standardno debelo crevo vezano na mesto malog i punim promerom dizne od 15mm, na prvom opterećenju stvorio bi se pritisak u karteru i ulje bi bilo prosuto pored semeringa. Ovako navedena rupa -dizna od 1-2mm nema uticaja na stvaranje pritiska u karteru.
Znači, na kočenju motorom uljne pare idu direktno u usisnu granu i motor, a kada je leptir otvoren, uljne pare imaju put kroz interkuler. Da nije pomoćnog sistema, ili kada bi diznica bila zatvorena - zapušena ( a dešava se), u toku ler gasa filter vazduha bi se napunio uljnim parama a u krajnjem slučaju počela bi para da izbija na usisnuku filtera.
Znači, ljubitelj je negde razmišljanju omašio :pssst:
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od nikaragva »

Da li je to možda onaj "poznati" kod 1.6HDI, da mu je filter vazduha masan od ulja? Da se ta rupica zapuši i ubrzo se ganc nov filter uprlja uljnim isparenjima?
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od kvcali »

To debelo i tanko crevce iberlaufa ima i kod atmosferca, kod mene debelo ide iznad a tanko ispod leptira,

evo kako je kod turba lepo se vidi i malo i veliko crevce i gde idu

Slika
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od MAD MAX »

Zaboravih da dodam, da je osnovna uloga kalibracije dizne na malom crevu da ne ometa sistem rada ler gasa, a da vrši namenjen posao.

Kod 1,6HDI, svašta se dešava, jer fabrika nije na početku propisala valjane kriterijume za izbor motornih ulja, pa su motori "koksovani" i nije čudo da je dolazilo do bilindiranja uljne pumpe, uljnih kanala i svega u uljnom prostoru, naravno i iber laufa, kao i da je motor pojačano "duvao".
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od nikaragva »

Znači ukoliko nađemo filter vazduha umrljan uljnim parama, ta sisica je zapušena?
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od MAD MAX »

Ne mora da znači. Zavisi od tipa vozila. Ima kod kojih je to normalna pojava, pa na filteru vazduha ima ugrađen i onaj filc, koji upravo služi da pokupi dospelo ulje. Znači zavisi od standarda za to vozilo.
Standardno je, kad se radi servis, menja filter ulja i vazduha, proveriti prohodnost te diznice i celog sistema. Jednostavno gurne se tanka žičica kroz rupu radi čišćenja, ali ne da se razvali-proširi plastika.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
trojanac
Editor in Chief
Reactions:
Postovi: 32342
Pridružio se: 06 Jan 2012, 11:39
Garaža: KIA Ceed JD 1.4
Lokacija: Beograd
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od trojanac »

Vi niste normalni. Tek sad vidim, poslednji put pogledao temu pre dva dana i od tada ima 10 novih strana. :srbin:
Ne pada mi na pamet da sve čitam.
Posetite www.garaza.rs !
Korisnikov avatar
kvcali
Reactions:
Postovi: 3007
Pridružio se: 13 Jan 2012, 10:02
Garaža: Omega B2 2.0
Lokacija: Kraljevo
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od kvcali »

... ne znas sta propustas :kezo:
Slika

GS, GS/E, GSE, GTE, GSI, OPC # Irmscher, Mantzel, Steinmetz, Zender, Lexmaul, Mattig, Rieger, Kissling

http://www.opelteamserbia.com/forum
Zaključana tema