Re: Ševrolet problemčići
Poslato: 02 Jul 2014, 22:02
Na onoj prvoj uvecanoj slici, odokativno oko 2mm zazora.
To je odavno u motoru.
Ovu drugu ne vidim najbolje, boja je ok ali se ne vidi u krupnom planu.
Lici da je isto zazor poveliki.
Tako veliki zazor, sve preko 1.30mm otprilike, moze da bitno ometa paljenje smese koje zakasni a sto je jos izrazenije na plinu koji je spororouce gorivo.
Posledica je nepotpuno sagorevanje, tj veca potrosnja goriva za isti efekat motora. I veca temperatura sagorevanja tj vece termicko opterecenje motora.
Ujedno, i sama mapa plina je sa takvim svecicama pogresno namestena.
Za prvu ruku, ako nemas nove svecice, smanji zazor na oko 1mm (ili 0.7mm) zavisno da li ti je na benzin 1.2ili 0.80 fabricka preporuka i ocisti zicanom cetkom.
Kada dugo nisu skidane pocne da radi elektro korozija svoje.
Laksem skidanju pomaze da se lagano zagreje motor. Glava motora je aluminijum koji se brze greje i vise siri od svecice cije je telo od celika pa se manje siri.
Kao rezultat dobije se nesto (malo ali korisno) veca rupa za svecice pa se lakse odvrne
To je stari trik.
Inace svecice pogotovu dugotrajne treba na svake 2 godine odvrnuti upravo zbog korozije na spoju 2 metala celika i aluminijuma (zbog razlike potencijala pri dejstvu vlage) da ne bi zapekla.
To obicno ne pise u uputstvu za rukovanje vozilom ali je poznato godinama kao nesto sto ne steti a moze da koristi. Podrazumeva se da se pazi na jacinu stezanja, pozeljno moment kljuc ali nije nuzno uz osecaj.
edit, vidim iz oznake originalne NGK da je radni zazor 1.10mm. Za plin (da bi pomerio paljenje na ranije) smanji zazor na 0.95 do 1.00mm.
Pretpostavljam da pri konverziji na plin nije ugradjivan nov kompjuter za pomeranje paljenja unapred, odnosno nije remapiran fabricki ECU u tom domenu.
Ako jeste, zaboravi na promenu zazora, i ostavi 1.10mm kako je fabricki.
To je odavno u motoru.
Ovu drugu ne vidim najbolje, boja je ok ali se ne vidi u krupnom planu.
Lici da je isto zazor poveliki.
Tako veliki zazor, sve preko 1.30mm otprilike, moze da bitno ometa paljenje smese koje zakasni a sto je jos izrazenije na plinu koji je spororouce gorivo.
Posledica je nepotpuno sagorevanje, tj veca potrosnja goriva za isti efekat motora. I veca temperatura sagorevanja tj vece termicko opterecenje motora.
Ujedno, i sama mapa plina je sa takvim svecicama pogresno namestena.
Za prvu ruku, ako nemas nove svecice, smanji zazor na oko 1mm (ili 0.7mm) zavisno da li ti je na benzin 1.2ili 0.80 fabricka preporuka i ocisti zicanom cetkom.
Kada dugo nisu skidane pocne da radi elektro korozija svoje.
Laksem skidanju pomaze da se lagano zagreje motor. Glava motora je aluminijum koji se brze greje i vise siri od svecice cije je telo od celika pa se manje siri.
Kao rezultat dobije se nesto (malo ali korisno) veca rupa za svecice pa se lakse odvrne
To je stari trik.
Inace svecice pogotovu dugotrajne treba na svake 2 godine odvrnuti upravo zbog korozije na spoju 2 metala celika i aluminijuma (zbog razlike potencijala pri dejstvu vlage) da ne bi zapekla.
To obicno ne pise u uputstvu za rukovanje vozilom ali je poznato godinama kao nesto sto ne steti a moze da koristi. Podrazumeva se da se pazi na jacinu stezanja, pozeljno moment kljuc ali nije nuzno uz osecaj.
edit, vidim iz oznake originalne NGK da je radni zazor 1.10mm. Za plin (da bi pomerio paljenje na ranije) smanji zazor na 0.95 do 1.00mm.
Pretpostavljam da pri konverziji na plin nije ugradjivan nov kompjuter za pomeranje paljenja unapred, odnosno nije remapiran fabricki ECU u tom domenu.
Ako jeste, zaboravi na promenu zazora, i ostavi 1.10mm kako je fabricki.