Stranica 34 od 174
Re: Auto-klima
Poslato: 20 Jun 2014, 17:08
od dragvorl
Ja mislim da bih lakse zaprao da ipak skinem branik.

Naravno, onda se skine i ventilator i jos ponesto sto smeta i lako je dostupno zarad boljeg ucinka. Naravno, ja necu rasturiti pola auta da isperem hladnjak. Vec sam popustao motor zbog fakin isparivaca klime.

Re: Auto-klima
Poslato: 20 Jun 2014, 17:18
od nikaragva
Kod mene ima digitalni pokazivac temperature rashladne tecnosti. Temperatura itekako osciluje tokom voznje

Nikad ne pada ispod 85, na 87 ili 88 se otvara termostat. I tada se tacno vidi kako lagano pada temperatura, pa onda opet raste, kako se ceo sistem pocne grejati. U gradu olako naguram preko 90-100 stepeni. Retko, bas retko kad prilazi 100, obicno bude do 95-96. Cim izadjem na otvoreno temperatura pada na ispod 90, bez ikakvih problema.
Re: Одг: Auto-klima
Poslato: 20 Jun 2014, 17:21
od ljubitelj
@dragvorl, da. Klasicni stari modeli imaju to prosto resenje sa relejima, noviji modeli pocevsi od 1998. imaju ventilator sa svojim internim ECU koji se kaci na CAN Bus i samostalno odlucuje kada ce raditi a obrtaji su promenljivi kontinualno. Zamena ventilatora ide u paketu sa njegovim ECU i kosta nesto preko 1.000 evra sa ukljucenim programiranjem i softverom. Polovni ventilator treba da se sofverski reprogramira i aktivira softverska licenca u servisu sto opet ne ispadne jeftino.
dag81 napisao:Ventilator hladi turbinu? E ovo prvi pu cujem, i to se upali kada secugasi auto fa bi je ohladio po potrebi.
Kanda si se malo zaneo.
Ventilator hladi vodu koja kruzi i hladi turbinu, a upali se kada "mali pametni" u ECU zakljuci da tako treba i to radi nezavisno od stanja motora da li je uljucen ili iskljucen i nezavisno od kontakta na bravi.
Najveci rizik po koksiranje ulja u turbini je njeno pregrevanja upravo onda kada prestane ulje da cirkulise stoga nekoliko zadnjih decenija postoji vise resenja za minimizaciju tog nezeljenog efekta.
Neke turbine, tj sistem hladjenja imaju dodatnu pumpu za vodu koja se aktivira po gasenju motora neke imaju termosifonski sistem spojenih sudova kroz koji cirkulise rashladna tecnost po gasenju motora, neki imaju gumene membrane tj razdelnik toka rashladne tecnosti, neki imaju rashladni sistem iz dva toka kruzenja vode koja su povezana kapilarom, itd.
Volvo ima od uvodjenja turbina sa vodenim hladjenjem dodatno predvidjeno hladjenje turbine nakon gasenja motora, negde od sredine 80tih mislim od 1986. godine.
Pre toga turbine samo sa uljanim hladjenjem su tipicno trajale 120-180.000km a nakon uvodjenja hladjenja i sa vodom 250.000-400.000km zavisno od stepena maltretiranja po vrucinama.
Volvo je pravljen da podnese klimu Teksasa ili Arizone i standardno rashladni sistem ima dovoljan kapacitet cak i na +50C za rad motora pod punim gasom i opterecenjem.
Klima sistem sadrzi 900grama R134a freona i oko 5-6kW trosi sa radilice sto znaci da je oko 15tak kW rashladni kapacitet ili priblizno kao 3komada kucnih 12-ica.
Da bi se odvelo tih 15tak kW kroz kondenzator klime mora i ventilator da bude na nivou potrebnog zahteva. Taj jedan vent ima sistem zakrivljenih lopatica kao sto se primenjuje na velikim industrijskim cilerima. Takvo resenje imaju i drugi automobili, samo jedan ventilator ekstra velikog protoka.
Obican ventilator sa obicnim lopaticama ne bi zadovoljio.
Re: Одг: Auto-klima
Poslato: 20 Jun 2014, 17:50
od dag81
Volvo ima sve.

A sta vrti vodu kroz sistem kada je motor ugasen? Ozbiljno pitam.
I jel moze neka skica vodeno hladjenje turbine, kako izgleda i gde je propeler koji vrsi protok kodcugasenog auta.
Jasno je meni da sve moze, i da je sistem odlican jedino ne znam u kojim autima i motorima decupotrebljava.
Re: Auto-klima
Poslato: 20 Jun 2014, 17:54
od dragvorl
Ma Volvo je fantazija.

Re: Auto-klima
Poslato: 20 Jun 2014, 21:05
od ljubitelj
Ovo je jedno resenje, voda se vrti sama na bazi razlike gustine toplije i hladnije, termosifonski sistem koji nema pumpu a jedino ima taj ventilator koji ubrzava tu prirodnu cirkulaciju i obezbedjuje odvod toplote.
Ima posebno izvedena creva vode do turbine i prilagodjen hladnjak sto omogucava ovakav rad.
Ovo je uvedeno kada je krenula primena Garetovih turbina sa vodenim hladjenjem, 80 i neke.
Primenjuje se na motorima serija ET i FT raznih kubikaza, sve turbo 4 cilindra od sredine 80tih do 1998.
Inace prakticno isti motor iz auta je koriscen i za Penta brodski program, u smislu bloka, glave i same osnovne kontrukcije samo su Penta motori pojacani da ostvare vece snage i zovu se Aqua xxx.
Drugi sistem koji je Volvo primenjivao (model 480, 1986. izasao, 1.7 turbo motor na bazi Reno osnovnog motora) koristi dopunsku elektro pumpu vode koja tera vodu kada se ugasi motor ali bez aktiviranja ventilatora.
Raniji modeli turbo motora su imali samo hladjenje uljem koje prestaje cim se ugasi motor.
Re: Auto-klima
Poslato: 22 Jun 2014, 09:49
od somi-car
milosg napisao:Hajde sad ti upotrebi logiku i pročitaj šta je sve pre toga pisano.
Čisto da ne moraš tako bezobrazno da ulećeš sa komentarom "lovačke priče", nepristojno je ako ništa drugo.
Priča je krenula u smeru "jedan ventilator je loše rešenje, kako to može da rashladi" - takvo rešenje, očigledno, nema samo Renault,
i da ne uspeva da rashladi kondenzator klime ili hladnjak antifriza verovatno bi stotine hiljada vozača imalo probleme.
Naveo sam da se kazaljka za temperaturu ne pomera, kao argument da mi se auto (za divno čudo i "lovačku priču") ne pregreva.
OK, neka je podešeno da ne prikazuje manje oscilacije, ali da se motor pregreva sasvim sam siguran da bi se pomerila.
Pretpostavljam da sa motorom koji se pregreva ne bih mogao da pređem 180.000 km?
Primer koji navodiš nisam shvatio - imao si loš deo, pa si morao da menjaš kondenzator klime nakon 25.000 km ili je auto udaren pa si menjao?
Cemu toliki bes. Prvo komentar ''lovacke price'' nije bio tebi upucen vec neznanju vecine danasnjih vozaca kada u razgovoru tvrde kako im auto uvek radi na istoj temperaturi. Nisam bezobrazan samo sam napisao neko svoje, nazovi misljenje o takvim komentarima...
Vezano za moj auto...posle udesa stavio sam novi hladnjak. Malo je kvalitetniji od danasnjih kineza i cunga lunga proizvoda, zamenjen sa kondenzatorom/isparivacem.
Nakon godinu dana taj hladnjak je probio, majstor mi je pokazao na ostecenje i dao misljenje da je ili kamen udario u hladnjak ili ga je led probio preko zime. Sada sam opet istu marku stavio, propisno napunio pa cemo videti...
Re: Auto-klima
Poslato: 22 Jun 2014, 11:28
od Xepoj87
Lovacke price su kada neko namerno laze, a ne kada nije u pravu.
Sent from my HTC One using Tapatalk
Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Jun 2014, 14:48
od Day Walker
Ne vidim poentu klime sa otvorenim prozorima

Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Jun 2014, 15:29
od McGruja
Ja razumem i vidim svrhu
I meni je uvek malo otvoren prozor, a i volim da duva hladan vazduh
Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Jun 2014, 15:36
od Day Walker
Mislio sam na odrzavanje temperature u kolima a ne na to da li vam prija ili ne..
Samo kazem da klima nema svrhe sa otvorenim prozorom

Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Jun 2014, 15:39
od Delija
Sa blago otvorenim prozorima klima cak i bolje radi.
(ako napolju nije bas 50

)
Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Jun 2014, 15:41
od Day Walker
De objasnite mi kako posto to prvi put u zivotu cujem

Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Jun 2014, 15:45
od Delija
Probaj

Bolji je protok vazduha.
Situacija u kojoj je razlika vise nego osetna je kad se sedne u auto koji je "zapekao".
U Civicu je klima jako dobra pa i nema potrebe za tim. U Astri je bas pomagalo.
Re: Koliko troši?
Poslato: 22 Jun 2014, 15:47
od Day Walker
Ne zelim da isprobavam posto sam siguran da cu samo ubaciti vreo vazduh (desavalo mi se npr na naplatnoj rampi, ili pri bacanju zvake
Uostalom, konstantno se ubacuje svez vazduh putem klime
Mi ne pricamo o situaciji rashladjivanja vec u toku voznje..
Da bi se rashladio auto pri kretanju, naravno da treba spustiti prozore i ukljuciti klimu na max
KAd pomenu Astru, imao sam automatsku klimu i 5x je bolje radila od ove u Corsi