Stranica 339 od 899
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Mar 2015, 19:03
od BAJKER
Azerbejdzanski kargo Boeing 747-8, u posedu imaju 2 komada a ovog meseca su narucili jos 3.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Mar 2015, 19:24
od Heinz
Poleteo danas oko 17h?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Mar 2015, 19:33
od robbief
Da.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Mar 2015, 19:50
od Heinz
Videli smo iz Beograđanke da nešto ogromno leti, nismo znali šta je.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Mar 2015, 20:50
od H4wkeye
cozmo napisao:Donosim vam kratak izvestaj o padu Mi17:
Mi17 je bio opremljen za nocno, instrumentalno letenje, kao sto rekoh: ILS/VORDME/NDB plus radio-radarski visinomer, GPS moving map. Takodje bio je opremljen za transport ovakvih pacijenata. Posada je bila OBUCENA za instrumentalno, nocno letenje. I radila je to vise puta. Sada vam iznosim podatke neke iz istrage. Vojni podaci su baza oblaka na 200 ft (60m) i horizontalna vidljivost - 800m. Brzina udara u zemlju oko 220kmh. Ono "djubre" sto vidite na trupu helikoptera (na slici) je ustvari kokpit helikoptera, toliko je jak udar bio. Sva tri prilaza su uradjena po ILS-u, do praga piste bez problema. U prva dva prilaza zbog poznate surcinske klime nije bilo moguce BEZBEDNO sleteti (uspesno je izvrsio navigaciju navodjen radarski i ILS-om) plus su bili avioni u prilazu. Aerodrom je bio normalno otvoren za saobracaj. Kada govorim mikroklima, mislim da iako je bila vidljivost 800m u horizontali dolazi do tzv. slepljenosti oblaka i u delovima aerodromske zone do trenutne nulte vidljivosti. Takodje, Mi17 IMA opremu za instrumentalno lebdenje (to sam saznao takodje). Takodje, nije zakacio dalekovod nikakav. Treci prilaz je odradjen skolski po ILS-u do praga piste a onda je nesto krenulo po zlu. Iako posada zna odlicno Batajnicu, Nikola tesla je odabrana zbog sve moguce opreme.
Dakle, u tom trecem prilazu su postojali uslovi za normalno sletanje. Goriva je bilo do 00.15, Dakle jos za oko sat i 45 minuta leta. Helikopter je bio APSOLUTNO ispravan u momentu poletanja. Vremenski uslovi su OMOGUCAVALI bezbedno izvrsenje zadatka i u reonu Nikole Tesle, iako su bili slozeni vremenski uslovi. Pilot je pravilno postupio u prva dva ILS prilaza kada zbog smanjenje vidljivosti nije moglo biti izvrseno sletanje pa je isao na trece kada se nesto desilo. Sama brzina helikoptera govori da je nesto krenulo po zlu. Da je pao prilikom sletanja, preziveli bi. Sto se tice svetala na stadionu, posto postoje prilazne procedure za sletanje na Nikolu Teslu za koje je posada obucena, nikako nije smelo da se rizikuje da se slece negde u gradsku zonu kada je losija vidljivost. Takodje, helikopter je bio prepun snage za zadatak jer nije bilo nikakvog tereta unutra, te je i potrosnja goriva bila na minimalnom nivou za tu letelicu. U vestima se pominje dva prilaza, medjutim prvi prilaz nije radjen kao prilaz vec dolazna procedura, pokusan prilaz pa se odustalo a radjena su dve prilazne procedure.
Sto se tice istrage i obavestavanja javnosti to ne ide tako kako vi zamisljate. Postoji tri komisije. Prva je ova za vanrednu situaciju koja je podnela tuzilastvu svoj izvestaj. To su samo generalije: istorijat posade, njihova dokumentacija, dokumentacija o helikopteru, dosadasnji zadaci posade, obucenost, skolovanje i slicno. Dakle suve cinjenice. Druga je vojno-tehnicka komisija koja je pozvala i strane strucne sluzbe i koja tek radi na istrazi. Treca je vojno policijska komisija koja nadgleda sve.
Dakle, ne mozemo govoriti nista o izvestajima dok sve tri komisije ne urade svoj posao, sto je i logicno.
Dakle, zasad se zna da je treci prilaz vrsen uspesno kao i prva dva ali je u trecem bilo bezbedno za sletanje i tad je doslo do faktora koji su doveli do nesrece. Da li je to neki otkaz (elektronike ili neceg drugog), da li je opet doslo do uletanja u slepljeni oblak i nulte vidljivosti ili nesto trece, pokazace istraga.
Ono sto mogu da kazem je da je RTS, 20 minuta po poletanju poslao linkove na Nikolu Teslu i u Institut za majku i dete. Te politicke odluke ostavljam za dalje razmisljanje.
Da nije uleteo u ono, zaboravih kako se zove, kad avion naglo propadne i padne po nekoliko stotina metara za nekoliko sekundi? To sam gledao na National Geographic je bilo ja mislim, neki vremenski fenomen. Nije wake turbulence. Drugacije nesto koliko se secam.
Edit: Evo ga. Microburst se zove.
https://en.wikipedia.org/wiki/Microburst
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Mar 2015, 20:52
od ikac2000
Microburst
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Mar 2015, 21:24
od swemir
moguce samo da li ima to efekta na helikopter, mada verovatno ima, jer je to u sustini promena gustine vazduha
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 22 Mar 2015, 21:25
od cozmo
Ne, jacina vetra je bila zanemarljiva to vece.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 23 Mar 2015, 10:10
od cozmo
http://tangosix.rs/2015/23/03/foto-cure ... ola-tesla/
BEOGRAD – Azerbejdžanski kargo avion i njegova posada doživeli manju neprijatnost na aerodromu “Nikola Tesla”. Brzom akcijom aerodromske Spasilačko-vatrogasne službe problem je stavljen pod kontrolu i avion je poleteo na vreme.
U prepodnevnim časovima u nedelju 22. marta, prilikom rutinskog punjenja gorivom aviona Boing 747-400F (4K-SW008) kompanije Silk Way West Airlines došlo je do incidenta kada je manja količina goriva iscurela.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Mar 2015, 11:55
od Heinz
http://rs.n1info.com/a45596/Svet/U-Fran ... irbus.html
Avion Airbus 320 srušio se u južnoj Francuskoj.
Airbus 320 srušio se u južnoj Francuskoj, objavila je francuska policija, javlja Rojters.
Sa radara je nestao oko 11 sati, prenosi "Raša tudej."
Avion se srušio u francuskom gradu Barsenoleta. U avionu je bilo 142 putnika i šest članova posade.
Avion koji je pripadao firmi Germanwings je leteo na na relaciji Barselona - Dizeldorf. Pad aviona potvrdio je Generalni direktorat civilne avijacije (GDCA).
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Mar 2015, 12:04
od Dzoni_m
I to jedan od najstarijih u floti A320. Serijiski broj 147.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Mar 2015, 12:31
od cozmo
Opet Airbus... tragedija, a pre neki dan se desilo sledece:
An Airbus A321 operated by Lufthansa went into a deep dive after iced sensors were feeding the aircraft's systems false data. According to a report by German news magazine "Der Spiegel", the plane rapidly descended for minutes, dropping 1000 meters per minute. The crew reportedly only regained control of the aircraft after "switching off onboard computers".
The incident happened to LH1829 enroute from Bilbao to Munich on November 5th, 2014 with 109 peeps on board. Germany's aviation security authority BFU is investigating a "severe incident", the incident will be featured in their latest bulletin due shortly.
AV Herald has a little more detail (apparently, French authorities are a little quicker and more frequent with their bulletins): About 15 minutes after takeoff, LH1829 was climbing through FL310 "when the aircraft on autopilot unexpectedly lowered the nose and entered a descent reaching 4000 fpm rate of descent. The flight crew was able to stop the descent at FL270."
According to AV Herald, the loss of altitude had been caused by two angle of attack sensors having frozen in their positions during climb at an angle. That caused the software to assume a stall. Alpha Protection activated forcing the aircraft to pitch down, which could not be corrected by stick input. The crew disconnected the related Air Data Units and was able to recover the aircraft.
What the German press is labelling a "near crash" scenario apparently isn't an isolated incident: According to "Der Spiegel", Lufthansa records show more than a dozen cases of iced or otherwise blocked sensors. Airbus reportedly offered to replace the sensors in question and updated the software.
Also, the manufacturer issued an emergency airworthiness directive stating that "when Alpha Prot is activated due to blocked AOA probes, the flight control laws order a continuous nose down pitch rate that, in a worst case scenario, cannot be stopped with backward sidestick inputs, even in the full backward position. If the Mach number increases during a nose down order, the AOA value of the Alpha Prot will continue to decrease. As a result, the flight control laws will continue to order a nose down pitch rate, even if the speed is above minimum selectable speed, known as VLS.This condition, if not corrected, could result in loss of control of the aeroplane." Airbus advised airlines to implement procedures for crews to switch off two ADRUs in this case.
edit: novembar 2014. Pre neki dan je bio isto neki incident sa A320 i nekim propinjanjem.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 24 Mar 2015, 17:11
od Dzoni_m
Kao i rusenje A320 na jugu Francuske pre 15-tak godina prilikom probnog leta. Isti slucaj. Koliko je bilo u dokumentarcu o toj nesreci, postoji i vezba u simulatoru za otkazivanje i prepoznavanje kvara tog senzora. Ako posle toga to opet bude razlog, onda jebiga. Krivi su svi redom.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 25 Mar 2015, 00:27
od BAJKER
Padali su A-Busevi samo tako. Mnogi piloti koji su leteli prvo na Boeingovim avionima kada su presli na Abuseve posle nekog perioda privikavanja zakljucili su da im je Boeing lepsi za letenje nego Bus.
https://www.youtube.com/watch?v=a5NXpar4Ouw
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 25 Mar 2015, 01:04
od H4wkeye
Za 24 godine, 60 incidenata iz A320 familije (A318, 319, 320 i 321). Od tih 60, 23 je bilo sa totalnim gubitkom aviona. Sobzirom da postoji preko 7000 ovih aviona u aktivnoj sluzbi koji dnevno urade hiljade letova, mislim da ovo i nije toliko lose. Naravno, i jedan je previse, ali opet Airbus je bezbedan avion.