Stranica 35 od 269

Re: Motorna ulja

Poslato: 02 Dec 2013, 12:55
od nikaragva
Po meni nema smisla sipati jedno te isto ulje stalno. Treba tu malo probavati eksperimentisati i tako.
Do sada sam sipao u moj auto:
Total Quartz 9000 5w40 - nije bas preporuka za opela, pa sam ga odbacio :)
Mobil1 New Life 0w40 - standardno dobro
Motul X-cess 8100 5w40 - (izgleda da je u pitanju odlicno ulje)
Mobil SUPER 3000 X1 5W-40 - nista posebno

Sledecu izmenu planiram da natankam jedno od ova dva :) :
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf

ili

http://www.liqui-moly.de/liquimoly/prod ... db=web.nsf

Re: Motorna ulja

Poslato: 02 Dec 2013, 13:36
od DS9
ftj napisao:Kod nas je analiza praktično neizvodljiva tj. preskupa dok se u usa može odraditi za 50ak dolara i tu se vrlo lako može videti kako se koje ulje ponaša i zaključiti koliko se haba motor.

Tako da nama ostaje da sami procenjujemo koje ulje je dovoljno dobro za naš motor a ako si ti procenio da neka ojađena firma poput FAM-a može ispuniti standarde poput mobila ili castrola, to je sasvim ok. Volim i ja taj patriotizam al obično kad krene priča o njemu ja se uvek uhvatim za džep.

Nisam ja procenio da fam može ispuniti standarde poput mobila ili castrola, niti sam kompetentan da to činim. To su za pojedina famova ulja procenili npr. oni VW i MB koji vrše sertifikaciju preporučenih ulja za vozila dotičnih kompanija.

Taj golf 2.0 beše ima DPF :)
http://www.fam.co.rs/images/certificate ... 5W--30.jpg

Ja inače za svoj C3 1.4 Hdi koristim ovo dole
http://www.fam.co.rs/images/certificate ... 5W--40.jpg
http://www.fam.co.rs/images/certificate ... 0--229.jpg

..itd.

Druga je sasvim priča da sposobnost neke kompanije da se dostignu nekakvi standardi - ne znači nužno da će konačni proizvod to zadovoljavati. To može neko da pripiše i modriči, nisu ili famu - ali isto tako i mobilu, castrolu, totalu... Ovde ne pričamo o standardima ili tehnološkim procesima koje treba da zadovolji fabrika mikroprocesora od nekoliko milijardi evra već blendara maziva od nekoliko desetina/stotina miliona evra.

Osim toga je mnogo primera koji pokazuju da veliki proizvođač nečega ne mora biti nužno i najbolji (mada je kod maziva to gotovo pravilo) ili da neki manji proizvođač ne može ispuniti standarde. Mc Donalds ili Nestle proizvode celom svetu hranu (i dobro je prodaju) ali ne mora da znači da neko ne može da napravi slično kvalitetno :censored:

Ono što jeste činjenica je da manji ne mogu to da učine u toj meri/količini koliko ovi veliki, i da nisu sposobni da izdrže duže po njih negativne fluktuacije na tržištu. Ovi veći, može im se, radi svojih interesa mogu da organizuju i finansiraju i po koji lokalni rat, pa obese po kojeg široko osuđenog zlotvora.

Ljubitelji piva znaju dobro da su najbolja i najskuplja piva ne proizvode u velikim serijama i da ih proizvode pivare minimalnih kapaciteta. To naravno nije direktna analogija sa balkanskim blendarama ulja, ali jeste tačno da proizvodni proces maziva više liči na proizvodnju piva nego na proizvodnju mikroprocesora ili lansiranje satelita u orbitu za koje je mnogo teže ispuniti najosnovnije uslove.

Inače, potpuno si u pravu da će onome koji bude izabrao domaća maziva u odnosu na mnoga uvozna ova prva biti po džepu, tj skuplja (bez obzira što si to naveo u kontekstu toga da si sa njima ima sasvim negativno iskustvo pa si morao da plaćaš propravke, kako se može pretpostaviti iz navoda).

Meni je famova 5W-40ica skuplja nego totalova, a drastično je skuplja ona 5W-30ica koja zadovoljava PSA normu nego identično totalovo (osim toga vrlo se teško nalazi). Al` to mi ne kaže nešto bitno o domaćem ulju već više o uvoznom, a najviše o tome koliko je stranim kompanijama bitno da uguše (koliko god je moguće) konkurenciju. Sva sreća, za ponešto još ne uspevaju sasvim.

A ono što mi je lično reklo da ću da nastavim da koristim famovu 40icu je identična potrošnja ulja totalovom od strane mog hdi, i subjektivno tiši zvuk sasvim zagrejanog motora. Ono što nije lično, potpisala su ona dvojica nemaca na gornjim dokumentima sa slika.

***
@nikaragva
Koliko vidim za Toptec nije navedeno da zadovoljava neki od GM normi, ali me to ne bi sprečilo da ga izaberem. Nži pour point, nešto tečljivije...pa bih ja pre njega. A stoji da nema greške ni sa jednim od njih.

Za totalov Quartz 9000 5W-40 mogu da potvrdim ni da sa njime nema greške (a ono je među najpovoljnijim uljima). U mom 1.4 hdi je bilo ok, a mnogi koji voze hdi bez fap (a i oni sa fap, jer je ono čak bilo prporučeno i takvim hdi iz PSA ) su prijavljivali da su vrlo zadovoljni i da nisu imali nikakve primedbe. Sa obzirom da se lako nalazi u kantici od 5 L ima izuzetno povoljnu cenu. Ipak, sumnjam da bih sa takvim uljem prelazio 20,000 ili 30,000 km koliko su navodile servisne preporuke PSA. Za tako nešto - Ineo serija.

Re: Motorna ulja

Poslato: 02 Dec 2013, 13:58
od ftj

A ono što mi je lično reklo da ću da nastavim da koristim famovu 40icu je identična potrošnja ulja totalovom od strane mog hdi, i subjektivno tiši zvuk sasvim zagrejanog motora. Ono što nije lično, potpisala su ona dvojica nemaca na gornjim dokumentima sa slika.
Identična potrošnja ulja, kao i subjektivno tiši zvuk nisu ama baš nikakvi pokazatelji da li je ulje dobro ili loše po motor i jedino što priznajem kao pokazatelj su analize korišćenog ulja. S obzirom da mi analize ulja ne možemo da vršimo jedino što nam ostaje je neka lična procena koja se može zasnivati na propagandi, veri u brend, veri u uvoznika i slično. To što mi neki majstor kaže ovo ulje ti je super malo ga troši, ili ga promrlja po prstima i kaže vidi kako je ovo dobro uopšte nema opiljaka, meni apsolutno ne uliva nikakvo poverenje.

Upoznat sam i da imaju sertifikate proizvođača ali isto tako znam i u kakvom je finansijskom stanju ta firma jer su iz nje ispumpavane pare da bi se održavale neke putarske firme jer im je država kasnila sa plaćanjem i to je ono što me odbija jer sumnjam da u takvim uslovima mogu da zadrže isti kvalitet proizvodnje. Možda i grešim ali kao što rekoh ne postoji način da mi to proverimo pa se moramo uzdati u ličnu procenu, jer ja svakako podrazumevam da ulje ima sertifikat koji moj proizvođač traži.

Re: Motorna ulja

Poslato: 02 Dec 2013, 14:22
od DS9
Pa vidi, ti kažeš da su ovi domaći (a za fam imaš i neposrednije informacije) mogli na tarabi da napisu - Ovo je dobro mazivo, i ako ono možda nije.

Al` to još lakše na tarabi mogu da napišu - mobil, castrol. shell total...

Takođe, nisam ni pomenuo potrošnju ulja i subjektivno tiši rad u kontekstu "pouzdanih pokazatelja", več u kontekstu da li ću nastaviti da ga koristim.

Usput, nisu analize toliko skupe da ne mogu da se urade, za par hiljada dinara se lako vidi da li je krš ili je korektno. Ali, bez veze je platiti analizu za nešto što već znaš kakvo je i da ćeš za iste pare odraditi mali servis, koji će više koristiti, osim naravno u slučaju da se radi od desetinama litra ulja za neku skupu privrednu mašinu, šleper i sl.

Re: Motorna ulja

Poslato: 02 Dec 2013, 14:36
od ftj
Pa vidi, ti kažeš da su ovi domaći (a za fam imaš i neposrednije informacije) mogli na tarabi da napisu - Ovo je dobro mazivo, i ako ono možda nije.
Sertifikat proizvođača nije ujedno i garancija da je ulje odlično. Ja svakako podrazumevam da svaki proizvođač ulja ispunjava taj standard koji fabrika traži ali i među tim koji ga ispunjavaju postoje razlike u kvalitetu.
Ali, bez veze je platiti analizu za nešto što već znaš kakvo je
Kako znaš kakvo je? Imaš sajt boitg.com gde ljudi objavljuju hiljade analiza korišćenog ulja i ne postoji univerzalno pravilo koje ulje je najbolje za koji motor.


Opet kažem, možda je FAM sasvim dobro ulje, ali priča se svodi na to da ja treba da imam veru u taj brend jer ne postoji način da proverim koliko je ulje zaista dobro a u slučaju da nije dobro rizikujem da će se možda desiti neki kvar koji se ne bi desio da sam koristio neko skuplje ulje. Nek taj kvar bude i 300 evra i to je sasvim dovoljna razlika da se tokom celog života automobila isplati razlika u ceni koju sam plaćao za skuplje ulje.

Re: Motorna ulja

Poslato: 02 Dec 2013, 14:38
od nikaragva
DS9 napisao: ***
@nikaragva
Koliko vidim za Toptec nije navedeno da zadovoljava neki od GM normi, ali me to ne bi sprečilo da ga izaberem. Nži pour point, nešto tečljivije...pa bih ja pre njega. A stoji da nema greške ni sa jednim od njih.

Za totalov Quartz 9000 5W-40 mogu da potvrdim ni da sa njime nema greške (a ono je među najpovoljnijim uljima). U mom 1.4 hdi je bilo ok, a mnogi koji voze hdi bez fap (a i oni sa fap, jer je ono čak bilo prporučeno i takvim hdi iz PSA ) su prijavljivali da su vrlo zadovoljni i da nisu imali nikakve primedbe. Sa obzirom da se lako nalazi u kantici od 5 L ima izuzetno povoljnu cenu. Ipak, sumnjam da bih sa takvim uljem prelazio 20,000 ili 30,000 km koliko su navodile servisne preporuke PSA. Za tako nešto - Ineo serija.
Meni nije preporuceno, pa stoga ne uzimam total. Nista drugo, verujem da je dobro ulje.

Sto se tice Toptec, zaista pise da ne zadovoljava GM, kao ono drugo sto sam linkovao, ali zadovoljava jedan drugi standard: Fiat 9.55535-M2, koji bi trebalo da obuhvata i GM standarad, po recima iskusnog uljara Steve. A uostalom ovo je fiatov motor, a to je upravo specifikacija koja njemu treba.

Ako smem da dodam, da 5l topteca kosta oko 3600 dinara, sto nije nesto preterano skupo. Dolazi iz "male" uljare, i koliko znam jedino se tamo puni. Tako da ne bi trebalo sumnjati u poreklo i kvalitet.

Re: Motorna ulja

Poslato: 02 Dec 2013, 17:17
od DS9
ftj napisao:
Pa vidi, ti kažeš da su ovi domaći (a za fam imaš i neposrednije informacije) mogli na tarabi da napisu - Ovo je dobro mazivo, i ako ono možda nije.
Sertifikat proizvođača nije ujedno i garancija da je ulje odlično. Ja svakako podrazumevam da svaki proizvođač ulja ispunjava taj standard koji fabrika traži ali i među tim koji ga ispunjavaju postoje razlike u kvalitetu.
Ali, bez veze je platiti analizu za nešto što već znaš kakvo je
Kako znaš kakvo je? Imaš sajt boitg.com gde ljudi objavljuju hiljade analiza korišćenog ulja i ne postoji univerzalno pravilo koje ulje je najbolje za koji motor.


Opet kažem, možda je FAM sasvim dobro ulje, ali priča se svodi na to da ja treba da imam veru u taj brend jer ne postoji način da proverim koliko je ulje zaista dobro a u slučaju da nije dobro rizikujem da će se možda desiti neki kvar koji se ne bi desio da sam koristio neko skuplje ulje. Nek taj kvar bude i 300 evra i to je sasvim dovoljna razlika da se tokom celog života automobila isplati razlika u ceni koju sam plaćao za skuplje ulje.
Ne postoji univerzalno pravilo koje ulje je najbolje za koji motor jer je svako motorno ulje kompromis istovremeno suprotnih zahteva. Kada kažem da znam kakvo je naravno da nisam mislio na detalje analiza, ali mi definitivno ne znači mnogo da li je npr. TBN posle 8000 km opao 35% il je opao 40 %. Znam sigurno da nije opao za 200% jer da jeste to ulje (ili njegov distributer) ili njegov distributer bi se vrlo kratko održali na tržištu.

Kažeš da se priča svodi da treba da imaš veru u neki brend (npr. fam) jer ne postoji način da proveriš koliko je ulje zaista dobro. Pa, to možeš da kažeš i za svako ulje na tržištu (mobil....). Čak šta više, onima koji više prodaju/uvoze ulja je veći motiv da se ne proverava kvalitet, pa nepoverenje prema nekakvom domaćem proizvođaču lako može biti analogno još većem nepoverenju prema nekom domaćem uvozniku.

Imao sam npr. prilike da vidim da na burićima određenog ulja stoji nalepnica od strane uvoznika da je to ulje i za teške uslove eksploatacije - a sam proizvođač u zadnjih nekoliko godina u svojoj specifikaciji za dotično ulje navodi da je za normalne uslove eksploatacije. Ili npr. sam Castrol za određeno svoje ulje na zapadnoevropskom tržištu navodi specifikaciju ACEA A3/B4, dok za istočnu evropu, kao i za tursku za isto ulje se navodi da zadovoljava ACEA A3/B3.
I šta neko da radi? Uzmi/plati ili ostavi. Ili, naravno, odradi analizu.

Nemam, niti sam imao nameru da kažem da ovaj ili onaj nude bolja ulja od mobila, castrola i ostalih mejdžorsa. Ono što želim da kažem je da sam u praksi video da određena ulja imaju zadovoljavajući kvalitet - za korisnika tog vozila.

Kako god, postoji ACEA, postoje proizvođačke sertifikacije pa one i vrše funkciju da ne bi neko morao stalno da radi analizu ulja zbog nepoverenja prema proizvođačima i/ili uvoznicima.

***

@nikaragva
Pa onda nema mnogo zbora, ako taj motor zahteva Fiat 9.55535-M2, toptec 4100 je i zvanicno odgovarajući (mada mu se i po osobinama odma` vidi da je nešto kvalitetnije). Osim toga, nema sumnje u stalkerovu preporuku, posebno jer on LM izuzetno dobro poznaje. Sad to da je LM manja kompanija, pa manja je od ovih najvećih ali i takvi su osvojili neki udeo na gotovo svim kontinentima. Ne znam, nisam probao nijedno LM, ali od onih koji mi to jesu prijavili - mirne duše bih sipao svako njihovo ulje. Sad, cena je i više nego povoljna.

Re: Motorna ulja

Poslato: 02 Dec 2013, 18:58
od Markoni
A moze li neki info gde se moze odneti ulje na analizu, neki kontakt, cena?

Re: Motorna ulja

Poslato: 02 Dec 2013, 21:44
od DS9
Trebalo bi da jugoinspekt radi. Sad, fam (mada nisam hteo dalje da ga pominjem) ima sertifikovanu laboratoriju, ali ne znam kako funkcionise sa privatnim licima, a slično bi važilo i za nis, tj nisotec. Vidim da Stalker pominje da kedara koji je distributer holadskog kroon-a svojim dobrim mušterijama finansira analizu. Cena nekoliko osnovnih parametara (bez elemenata) ne bi trebala da je više od 3000-5000 din. Ipak, detalje ne znam. Kada i ovde budu ljudi počeli redovno da daju na analizu, biće zanimljivo.

Re: Motorna ulja

Poslato: 02 Dec 2013, 21:49
od Markoni
Pa to nije skupo ako ce reci nesto bitno o ulju. Uzorak se uzima nakon servisnog intervala (10.000 km) ili...? Problem je sto ako se zeli napraviti neko poredjenje ima znacaja kako je auto vozen u tom ciklusu, koje je godisnje doba, kakvo je gorivo sipano...

Re: Motorna ulja

Poslato: 03 Dec 2013, 08:30
od TheWickerMan
DS9 napisao:Trebalo bi da jugoinspekt radi.
Jugoinspektu ne bi dao nacrtanu ovcu da mi čuva :) sarađivao sam sa njima, jedna od najneprofesionalnijih organizacija kod nas.

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 08:17
od DS9
Pa, ko se i uz dotacije državnih para ponaša bahato ni ne treba da čuva ništa više od ovaca (mada ni to nije uopšte jednostavno, ako treba da se napravi ozbiljniji profit).

Nego, za neke stvari čoveku nije potrebna laboratorija, već samo malo veštine i znanja. Pošto voda (koja generalno uzevši poprilično negativno utiče na podmazujuće osobine ulja) za razliku od motornih ulja ključa na znatno nižoj temperaturi, kada proključa u ulju onda će da cvrči slično kada i na vreo tigan bacite meso da se prži. A ovu osobinu oni koji proveravaju kvalitet ulja odavno koriste, i to često kao test nakon koga odlučuju da li treba odraditi detaljnije testove. Pa smatraju ako u ulju nije detektovana voda, onda ni ne trebaju mnogo da se brinu (za skupe mašine), nego nastavljaju do sledeće propisane kontrole. Dakle, suština je neku metalnu površinu zagrejati na oko 150 C, i kanuti na nju ulje. Ko ima brener u radionici to će lako da uradi, kao i neko ko ima sondu koja meri temperaturu između 100-200 C

Detalji na
http://www.machinerylubrication.com/Rea ... e-oil-test

http://www.youtube.com/watch?v=OCeX0nvhnAI
http://www.youtube.com/watch?v=tOoyK_EAjls

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 17:59
od Predrag B.
Markoni
RNB (Galax) bi mogla da uradi kompletnu analizu novog ili korišćenog ulja. Imaju najopremljeniju laboratoriju u zemlji.

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 18:21
od Markoni
Hvala, bas cu ih kontaktirati... :pivo:

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 18:23
od methane.master
Imaju odličnu laboratoriju, samo ne znam u kom je obliku i stanju sada uopšte RNB kao firma . :nemampojma:

Sent using Tapatalk