Stranica 35 od 41

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 13:24
od ljubitelj
dragvorl napisao:Pise da kada je podpritisak u usisnoj usisava direkt u motor uljne pare. Ima i levo sto sam zaokruzio, pise u aspiracionom (atmo) modu, kada je leptir zatvoren.
Pa da, samo kada je dovoljan potpritisak ide direktno u usisnu granu. Kod savremenih turbo motora to je podrucje rada oko lera.Vec na oko 1100-1200 obrtaja u usisu je natpritisak.
Kada se zatvori leptir otvori se ventil rcirkulacije kompresora a kako se turbina vrti usled inercije i dalje recimo 150.000 obrtaja to postoji i usisavanje preko iste sve dok ne prevlada efekat potpritiska kroz kalibrisani otvor direktno u usis.

Pri tome leptir nikada nije potpuno zatvoren vec postoji opet zaobilazni ventil koji propusta odredjeni protok vazduha pored leptira u usis. Taj vazduh dolazi iz interkulera, iz kompresora, iz filtera a usput povlaci i zaostale uljne pare iz dugackog creva koje se nalaze u njemu.
Stoga se i sam leptir zaprlja uljnim parama pa ga treba povremeno cistiti.

Svaki turbo motor ima tragova uljnih para na ulazu u kompresorski deo, manje ili vise a kod motora gde nije dovoljno dobro resen separator uljnih para ulja ima i po vise decilitara koje se skuplja na najnizem delu usisa a to je obicno na dnu interkulera.

Obicno se zbog duzine creva kojim putuju uljne pare postavlja grejac uljnih para da se spreci zimi pri nizim temperaturama zamrzavanje istih.Gasovi iz kartera osim ulja sadrze i veliku kolicinu vodene pare koja se moze zalediti.

VW je imao silnih problema sa zaledjivanjem upravo uljnih para na manjem turbo dizelu pocetkom prosle decenije, dobro poznata greska u konstrukciji. (siroko poznata,opisana, resavana kroz fabricki opoziv motora)

Slicno, na jako mnogo mesta su utvrdjeni problemi sa TSI motorima koji se nakupe taloga uljnih para do te mere da se zapusi usisni sistem, cak i usisna grana.

Kocenje motorom pospesuje taj problem. Praksa je pokazala tendenciju da motori gde se cesce koristi kocenje preko leptira imaju vise taloga u usisu a kako je talog u usisu losa stvar zakljucak se sam namece- navika da se ne koci motorom moze da koristi a ne steti.
To sve vazi i za nov motor u autu iz salona posto je bilo pomenuta situacija sa mehanicki pohabanim motorom/ turbinom.

Oil catch can= separator uljnih para

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 13:30
od nikaragva
Kako onda da voziš nizbrdo? Izbaciš u ler i držiš nogu na kočnici?

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 13:39
od ljubitelj
Kod turbo benzinca ionako nije neki efekat kocenja motorom a kocnice i jestu predvidjeni osnovni element za zaustavljanje odnosno usporavanje vozila.

Zasto bi bio problem da se pritisne kocnica ?
Kako se zaustavljas u gradu kreni -stani rezimu..

Kocenje motorom kao dopunom se praktikuje kada se naidje na neki dugacki strmi spust niz planinu tipa 10tak km ili kada je vozilo maksimalno optereceno ali to je mali deo tipicne upotrebe vozila.

To se pre svega odnosi na starije konstrukcije vozila koja su koristila dobos kocnice.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 13:40
od MAD MAX
Lujubitelj,
sve ovo zadnje što si napisao stoji (pred zadnji post).
Jednino što nije tačno je
To sve vazi i za nov motor u autu iz salona posto je bilo pomenuta situacija sa mehanicki pohabanim motorom/ turbinom.
jer količina uljnih para upravo zavisi od stanja motora i vrste i kvaliteta ulja.

Takođe ove dve stvari:
Slicno, na jako mnogo mesta su utvrdjeni problemi sa TSI motorima koji se nakupe taloga uljnih para do te mere da se zapusi usisni sistem, cak i usisna grana.

Kocenje motorom pospesuje taj problem. Praksa je pokazala tendenciju da motori gde se cesce koristi kocenje preko leptira imaju vise taloga u usisu a kako je talog u usisu losa stvar zakljucak se sam namece- navika da se ne koci motorom moze da koristi a ne steti.
nemaju veze sa turbinom i turbo motorom, osim u obilku da ulje više opterećeno - pregrejano, nego sa pojavom vakuma u usisnoj grani (koji je kod turbo motora manji pa je manji i efekat) a usled koga i lošeg stanja gumica i vođica ventila ili opšte lošeg stanja motora, dolazi od usisavanja ulja kroz vođice ventila ili karike, kada je leptir potpuno zatvoren, pri čemu motor ne radi efikasno, zbog cut off sitema, pa se ulje nagomilava po usisnim ventilima i usisnoj grani i stvara crni talog. Sad i sam vidiš da je nemoguće da uljne pare u toku kočenja motorom dospevaju u interkuler, jer im je tok drugačiji.Posebna priča je potrošnja ulja preko turbine i nema veze sa radom na prazno.

I sam vidiš da je turbo benzin motor komepleksan, osetljiv na "silovanje" i da je izbor motornog ulja presudna stvar, jer mnogo znači na smanjenju uljnih para turbo motora.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 13:48
od ljubitelj
Kao sto sam napisao, i u novom motoru iz salona se stvaraju uljne i vodena para. To je prosto osobina svakog SUS motora.
Ja pricam samo i jedino o mehanicki ispravnim motorima, dakle koji nisu pohabani ni u jednom segmentu. Dakle o principu rada.
Prvih nekoliko stotina hiljada kilometara kolicina uljnih para je malecna, tek kada se motor pohaba tokom vremena pocinje da se primecuje.
Ima naravno motora gde su uljne pare vise izrazene, atmo 1.6 VW u Skodi je poznat primer.

Ulje svakako mora da bude ono koje je predvidjeno za turbo benzinski motor i odgovarajucu klimu.
Moze da se kako ti kaze siluje motor, zapravo normalno koristi kako je predvidjeno, sve dok je odrzavanje korektno i pre svega redovno, bez ikakvih kvarova.
Sipas pogresno ulje i naravno da je problem na vidiku, pogotovu leti.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 13:50
od nikaragva
ljubitelj napisao:Kod turbo benzinca ionako nije neki efekat kocenja motorom a kocnice i jestu predvidjeni osnovni element za zaustavljanje odnosno usporavanje vozila.

Zasto bi bio problem da se pritisne kocnica ?
Kako se zaustavljas u gradu kreni -stani rezimu..

Kocenje motorom kao dopunom se praktikuje kada se naidje na neki dugacki strmi spust niz planinu tipa 10tak km ili kada je vozilo maksimalno optereceno ali to je mali deo tipicne upotrebe vozila.

To se pre svega odnosi na starije konstrukcije vozila koja su koristila dobos kocnice.
Nisam mislio na kočenje pred semaforom, mada mi i tu brzine idu 6,5,4,3 uz asistenciju kočnice, nikad samo kočnica, recimo kočnica 70-80%.
Govorim o spustu niz Stelvio Pass recimo, čisto da bude jasnije, jer retko ko ovde zna gde je Oštrelj, Šator i slično :)
Izuzetno me iritiraju ljudi koji idu ispred mene i stalno nešto koče, a ja od početka spusta nisam ni pipnuo kočnicu niti ima potrebe, a moram zbog njih, a recimo nisam u prilici da ih obiđem. Obično kada se ukaže prilika na obilazak, skontam da je u autu preplašena žena koja ne zna da koristi menjač.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 13:54
od ljubitelj
Ima specificnih situacija, recimo spust preko Korenskog Sedla (Slovenija-Austrija) ima znak obaveznog kocenja motorom jer je veoma strm.

Svakako da kada razum i iskustvo kazu da je kocenje motorom potrebno da se i to koristi u sto nizem stepenu prenosa.
U tipicnoj voznji kocnice su sasvim dovoljnog kapaciteta da se samo njima zaustavi bezbedno auto.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 13:56
od MAD MAX
Koči motorom koliko ti je volja i ne brini. Osnovna kočnica na teškim kamionima je motorna, imaju razvijeni posebni sistemi motornog kočenja sa dodatnim van faznim izduvnim ventilom i sl.
Kočenje motorom posebno na vrućini povećava potrošnju ulja (posebno kod pohabanih motora), ali sve je to normalno i predviđeno.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 14:02
od perfiko
Posle čitanja poslednje dve strane, ja sam rešio da moj turbo dizel više i ne palim... da se nešto ne sj... :D

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 14:04
od nikaragva
ljubitelj napisao:U tipicnoj voznji kocnice su sasvim dovoljnog kapaciteta da se samo njima zaustavi bezbedno auto.
Ok, za zaustavljanje automobila, ali ja govorim o regulisanju brzine nizbrdo, što bi značilo ili da seckaš kočnicom sve vreme, ili da je sve vreme držiš blago ili koliko treba pritisnutu da bi se vozilo usporavalo.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 16:31
od ljubitelj
Po potrebi, mozes i da drzis blago pritisnuto ako bas zelis tako da vozis.
Kod benzinaca je i inace osetno slabiji efekat kocenja motorom u odnosu na dizele.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 16:43
od nikaragva
Zar se neće posle par km, pregrejati kočnice?

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 17:03
od Ivan
nikaragva napisao:Znači ukoliko nađemo filter vazduha umrljan uljnim parama, ta sisica je zapušena?
Ukoliko nadjes uprljan filter nemoj kociti motorom :kezo:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 17:23
od ljubitelj
nikaragva napisao:Zar se neće posle par km, pregrejati kočnice?

Nece. Kocnice su predvidjene za vece i duze opterecenje od toga.

Re: Turbo vs atmo iste snage

Poslato: 04 Feb 2013, 18:36
od Floyd
Markoni napisao:Daleko od toga da nisam zadovoljan, da nisam sigurno ga ne bih kupovao. Ja taj auto znam od prvog dana i mnogo puta sam ga vozio dok je bio kod drugara... Ja mnogo volim kola, i zelja mi je da se lepo upoznam sa sto vise njih, a koje imam negde u glavi na listi zelja... I GTI je jedan od njih.
Nisam mislio bukvalno nezadovoljan nego vidim da preferiras hardcore trkalice.
Nemam apsolutno razloga da branim Golfa a jos manje da napadam Hondu i verujem sve sto si napisao ali sam samo izneo podatke koji mozda nekom budu interesantni :)
dragan napisao:atmo motori nikako nisu tolerantniji na greske u saltanju...
Za izvlacenje najboljih perfomansi iz bilo kog motora je bitno dobro saltanje.
Atmo motor trebas da odrzavas na visokim obrtajima, turbo vuce sa niskih i to nije sporno.
Kada sam rekao tolerantniji poredio sam ga pre svega sa turbo dizelom kod kog kad omasis saltanje (posebno iz 1. u 2.) gubis seknde na desetinke kao kod atmosferca.