@ikac2000:
Diznilend najbliži je u Parizu, koliko mi se čini..
Naravno, to deluje tako na papiru, ali kao što je kolega Saša rekao, klijent nema dodira sa mehaničarima, sve dogovara sa servisnim savetnicima (čiji je to posao i za šta su trenirani), a ako bi se i desila situacija da mehaničar uzima klijenta servisa koji je došao u TRIO servis, a ne kod njega lično, ja lično bih mu sutra odmah uručio jedan poklončić u vidu radne knjižice za težu povredu radne discipline, pri čemu bi ostao bez otpremnine, a najgore što može da mu se desi jeste loš glas - jer svaki budući poslodavac okrenuće me da pita zašto ne radi kod mene više (mi smo ozbiljan servis, ne samo u vojvođanskim okvirima), i dovoljno je da mu kažem da je odvlačio klijente i gotovo, za njega su vrata zatvorena.
No, srećom, ja kad biram, biram lićnost pre svega, tako da mi se to još nije desilo.
Desilo mi se da su bivši radnici, koji su učili zanat, išli na obuke o mom trošku, i slično, odlazili da otvore svoj servis, ali su svoje klijente nalazili tako što su ukrali bazu telefona naših klijenata, delili letke po našem kraju i slične cake..no, takav biznis plan gde se uzdaš u tuđi trud i ime, a hoćeš da budeš svoj gazda, nema dugoročnu održivost, tako da propade i taj plan..
U našem poslu ima nelojalne konkurencije, ali počeli smo tome da stajemo na put, pre svega preko udruženja nezavisnih servisera Srbije, čiji sam član, i jedan od rukovodilaca..
Suština je da se angažovala ozbiljna advokatska kancelarija sa kontkaktima u ministarstvu privrede, koja je već zastupala Porsche i slične firme, da napravi jedan spisak nelegalnih servisa sa teritorije cele Srbije, te da Poreska uprava napravi akciju i izvrši raciju..
Posledica će biti da će biti oduziman alat, izricane ozbiljne novčane kazne, pa kad i ako se opamete, onda će registrovati servise.
E, kad registruju servise, doći će kao i mi legalni na udar, pa će morati da daju pare za kretanje otpadnog materijala, ekologija, i gomila još stvari plus 20% PDV.
A ja sam za to da se licencira servis, kao što su uveli praksu za tehničke preglede, da ne može u šupi da otvovi servis, već da se precizira koliko je minimalno kvadrata, koliko alata, šta od opreme, dimenzije, itd. ONda ti za otvaranje servisa treba bar 20.000 evra, pa uzmi kredit i bori se na tržištu kao i mi ostali.
A onda još na sve to, mi iz udruženja (Peđa Lav auto, Bogoljub iz Macure, Febi Bilstein itd...) i ostali članovi možemo da skupimo recimo 10.000 evra da se kupi neki nov auto, napravi 3 meseca nagradna igra u saradnji sa Poreskom upravom da se skupljaju fiskalni računi od popravke vozila, i onda izvlačenje na RTS1..
Pa da vidim kako će da preživi Mika iz Malog mokrog luga što radi za kikiriki u svojoj garaži i podhebava nas legalne..
Uzročno posledično, svakako usled odliva mehaničara u bauštelu, pada kvalitet ljudstva, a raste kompleksnost vozila, novi kadrovi neće da rade to za šta su se školovali, a i to što uče na Fići iz 1968 i TAM iz 1973 je totalno neupotrebljivo..
Što dovodi da su i mehaničari, koji su sanjali da budu svoje gazde i izađu iz kanala, da im drugi rade, počeli da navlače radna odela i da sami šrafe..A mehaničarski zanat je jako težal, troši i lomi ljude, i svaki mehaničar sanja da do 40. godine izađe iz kanala i ne bude mastan.
Sve u svemu, videćemo šta će biti u budućnosti..
