Stranica 35 od 104
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 08 Maj 2013, 11:45
od Laki021
Zato i ide brze od Lamba do 100

Snage i jedan i drugi imaju previse.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 08 Maj 2013, 11:49
od NexT
Koliko se secam tokom razvoja Veyrona, najveci problem je bio menjac koji se raspadao, a gume izdrze par minuta punim gasom.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 08 Maj 2013, 11:52
od ftj
vejron ima dsg, to se ne raspada
I stvarno nema proklizavanja...
http://www.youtube.com/watch?v=9yXMusOmLVE
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 08 Maj 2013, 12:02
od Xepoj87
Laki021 napisao:Zato i ide brze od Lamba do 100

Snage i jedan i drugi imaju previse.
Ne proklizava ni Aventador,pa ne ide kao Veyron

Da svi imaju snage ne bi ih Veyron nadjacavao i pored vece mase...
Moguce da mu i ta masa omogucava bolje prijanjanje uz podlogu...
A ima dosta modifikovanih kola koja cepaju Veyrona na dragu... Verovatno sa trkackim gumama,ali ga dobijaju

Bas sam skoro gledao jedan Nissan Skyline GT-R 34 koji ga je posteno pocepao

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 08 Maj 2013, 12:05
od Ivan
Stave one trkacke slikove koje posle 10 startova mozes baciti

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 08 Maj 2013, 12:06
od Laki021
Ne proklizavaju zbog elektronske kontrole i jako dugackog menjaca koji je bas napravljen tako dug jer dobro znaju da ni on ne moze sve da prebaci na podlogu a kamo li neki kraci.
Verujem da Veyron ima duzu prvu brzinu od Lamba.
Nemojte sumnjati, imaju sasvim dovoljno snage da pale gume do 100km/h sa sve 4x4 pogonom.
Gume su tu najbitnije.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 08 Maj 2013, 12:12
od Floyd
@Laki, Grujic
Hvala...naravno, zanimali su me "obicni" automobili

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 08 Maj 2013, 17:14
od Laki021
Ostalo je jos par nerasciscenih bisera u ovoj temi...
Jedan je onaj da se isti rad izvrsi pri dizanju i spustanju tereta na neku visinu, posto je rad skalar!
Jeste isti, osim sto mu je predznak razlicit!!!
U prvom slucaju morate uloziti energiju, a u drugom je mozete cak i izvuci i iskoristiti na drugom mestu, u najgorem slucaju "baciti"...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 08 Maj 2013, 22:46
od dragan
Laki021 napisao:Floyd
Grujic ti je objasnio.
Tih 2.5s su neki limit za iole normalan auto, mislim da je i formula tu negde.
Za preko toga ide kao na dragsteru, sva tezina na zadnju osovinu (uoravljivost nula),velike lepljive gume...
Podaci o ubrzanju za Renaultov R26 bolid:
- 0 – 100 km/h - 1,7 sekundi
- 0 – 200 km/h - 3,8 sekundi
- 0 – 300 km/h - 8,6 sekundi
kod dragstera je malo specificna situacija zbog staze pripremljene za start...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 08 Maj 2013, 22:56
od Laki021
Posebno je zanimljivo videti razliku ubrzanja od 0-100 i od 100-200.
I pored toga sto je potrebno preko 4x vise energije uloziti (kineticku i otpore) za ubrzanje od 100-200 nego od 0-100, razlika je vrlo mala 1.7 vs 2.1s. Kao sto vidite do 100kmh snaga nije nikakav ogranicavajuci faktor.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 08 Maj 2013, 23:10
od dragan
zato sam i postavio to...
posto je konstrukcija f1 bolida ipak malo kompleksnija, tj velicine kao sto su downforce koji odredjuje i otpor vazduha i max brzinu su podesavajuce za svaku trku posebno, ove cifre su podlozne odredjenim promenama, pa cak i u smislu veceg priblizavanja vremena 100-200 i 200-300 kod smanjenog downforcea...
a sto se tice max brzine nezvanicni rekord koji je postignut je 413kmh, BAR honda bolidom 2006 koji je imao preko 1000ks i vrteo se na preko 20.000rpm, dok je max brzina na trkama 370kmh postignuta u monci, dok se u normalnim uslovima u trkama ne postizu brzine preko 335kmh, zbog vec pomenutog downforcea koji ih na pravcu usporava ali im omogucava da kroz krivine prolaze brze...
isti pomenuti hondin bolid je uz neke nedozvoljene aerodinamicke modifikacije postigao preko 450kmh, ali se ta cifra i ne uzima u obzir zbog tih pomenutih izmena na bolidu...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 08 Maj 2013, 23:21
od Laki021
Sulude masine, sa malo momenta i puno snage
Ne znam jel imao neko od vas da proba roller coaster koji katapultura iz mesta elektromagnetnim pogonom sa 0 Nm

Meni mozda najbolji koji sam probao:
https://www.youtube.com/watch?v=Dtb40mh ... ata_player
Na 0:40 povlaci, pa 0-100 za 2.5s... Osecaj da se us..es, i onda pomislis da neka kola mogu tako da povuku, nestvarno!
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 09 Maj 2013, 00:27
od Floyd
Zanimljivi podaci...znaci, ipak su automobili dosli do nekog maximalno brzog ubrzanja.
Meni je najmocniji osecaj povlacenja kad me je drug vozio na R1.
Kad mu nabije gas, pa kad zaurla masina, malo te zabaci na zadnji tocak i jurne...dodje ti da se odmah u***as.
Navodno i ona stize do 100 za 2.5s.
Posle toga ti je svaki auto smesan.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 09 Maj 2013, 10:11
od perfiko
Laki021 napisao:Ostalo je jos par nerasciscenih bisera u ovoj temi...
Jedan je onaj da se isti rad izvrsi pri dizanju i spustanju tereta na neku visinu, posto je rad skalar!
Jeste isti, osim sto mu je predznak razlicit!!!
U prvom slucaju morate uloziti energiju, a u drugom je mozete cak i izvuci i iskoristiti na drugom mestu, u najgorem slucaju "baciti"...
Jeste Božo, i većina bisera je tvoja, ovo je samo još jedan.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 09 Maj 2013, 10:15
od Laki021
Interesantno, postajete sve bolji i bolji, ovo je toliko osnovno da nemam reci... Bukvalno svaku cak i najosnovniju fizicku pojavu uspete da izvrnete i pogresno interpretirate.
Sad mi jos nesto pade na pamet...
Svojevremeno je perfiko tvrdio da kvacilo proklizava stalno, tokom voznje... (besmisleno), sada je zex tvrdio da kvacilo ne treba da proklizava ni pri spajanju (mrtva trka sta je besmislenije). Mozete malo da raspravite i na tu temu, jer generalno tesko mi je da dvema ovako suprotnim stranama objasnjavam da niko od vas nije u pravu i da je istina u sredini...