Stranica 343 od 899

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 28 Mar 2015, 21:37
od BAJKER
Avion se vratio zbog straha putnika

Varšava -- Putnici "boinga 737" poljske kompanije LOT koji je leteo za Istanbul, naterali su pilota da se vrati u Varšavu, jer su ih preplašili čudni zvuci.
Sumnjivi zvuci, koji su bili prilično glasni, začuli su se na palubi aviona nakon poletanja, pa su uplašeni putnici zatražili od pilota da odmah vrati avion na zemlju, iako su dobili objašnjenje da nije u pitanju ništa opasno.

Kako javljaju poljski mediji, oni su insistirali na povratku iako im je rečeno da to na jednom mestu ne dihtuju vrata, ali da nema nikakve opasnosti od dekompresije aviona.

"Bezbednost je naš prioritet i zato je pilot, pošto je zatraženo da proveri buku koja narušava komfor putnika, u skladu sa procedurama odlučio da se vrati u Varšavu. Naglašavamo da svi sistemi aviona funkcionišu ispravno", saopštio je LOT.

"Avion se popodne vratio na aerodrom iz tehničkih razloga, sleteo je normalno", izjavio je portparol varšavskog aerodroma Pšemislav Pšibilski.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 00:03
od Geza
Zanimljivo. :)

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... xmvnNM9xB0

http://sergeydolya.livejournal.com/871887.html

http://sergeydolya.livejournal.com/133868.html

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 00:07
od Grujic
cozmo napisao:Francuski javni tuzilac je jako rigorozan i oni imaju svoja pravila. Cim se desio udes aviona, on po zakonu prvo tretira udes kao krivicno delo.

Elem, pilot se DEFINITIVNO zakljucao u kokpit. Dakle, nije dao kapetanu da udje. Na osnovu toga, tuzilac je pokrenuo krivicnu istragu - ali svejedno je pokrece.

Nakon nje - ide ispitivanje samog udesa. Tako je u FR.

Jos jedna napomena: Ovaj A320 je imao odradjene ispravke na senzorima za AOA kao i pito cevima i unapredjen softver da ne bi bilo tog poniranja koje zuzazu pominje (dogadjaj iz novembra 2014.). Ali sve je moguce.

Zasto je pilot zakljucao kabinu? Da li je to namerno uradio? Da li mu je pozlilo? Da li je samoubica, psihoticni lik? Istraga ce pokazati. I nesumnjivo je da ce se istrazivati i ispravnost aviona.

Nikom ne ide u prilog da ima neispravan avion. Ali jos vise nikom ne ide u prilog da imaju ludaka u kokpitu. Te stoga ne vidim nikakvu teoriju zavere.

Samoubistva pilota su se desavala i odnela puno zivota sa sobom. I desavace se (40 years: 591 dead in 11 world jet suicide events.)

Fact: moments after reaching cruise, the captain left the cockpit (source: CVR)
Fact: moments after the Captain left the FO dialed in ALT 100' (source: ADS-B data, FT24)
Fact: the captain was unable to reenter the cockpit (source: CVR)

Sto se tice medija, zna se da preteruju zbog senzacionalizma.

Sto se tice pada Mi-17, sedeo sam veceras na picencetu sa pilotima 204.te. Nista se jos ne zna.
Jel si ti procitao da im je obaveza da se zakljucaju?

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 08:33
od Geza

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 09:45
od zuzazu
cozmo napisao:Jos jedna napomena: Ovaj A320 je imao odradjene ispravke na senzorima za AOA kao i pito cevima i unapredjen softver da ne bi bilo tog poniranja koje zuzazu pominje (dogadjaj iz novembra 2014.).
Da li ti ovo pouzdano znas jer primas biltene Erbasa ili prenosis informacije nekih koji komentarisu na FB profilu Z. Modlija i informacije sa PPRUNE (Professional Pilots RUMOUR Network)?

Rekao bih da je ovo drugo...

Na sta je neozbiljna Srbija spala:

Srpski STRUCNJACI podigli glas

http://www.nadlanu.com/pocetna/info/srb ... 9.291.html

Polu-pilot i polu-novinar, bloger, postao je STRUCNJAK?

DJ, radio voditelj, novinar, Nikad Kapetan na saobracajnom avionu je isto STRUCNJAK?

Srbija medj' sljivama.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 11:49
od cozmo
@Grujic:

Ne, nego se sifrom otkljucavaju vrata (plus ima kameru da vidi ko je). LOCK mode sluzi samo za slucajeve kad se sumnja da neko (terorista naprimer) ima sifru ili kad misle da ce naterati osoblje da nekom kaze sifru. Kada kapetan izlazi na pauzu ne stavlja se LOCK, zato sto se ulazi sa sifrom (i vidi ga na ekranu).

@zuzazu:

Ne samo da su to uradili nego i :

"A safety alert was issued four months ago to all Airbus A320s over a fault which could prompt a "nose-down pitch" causing them to lose control, it has emerged. The European Aviation Safety Agency issued the warning after a piece of equipment did not function as it was supposed to on an Airbus A321.
Two 'angle of attack' probes, which monitor how steeply a plane is climbing, suffered a "blockage" when the jet was on its ascent, the warning said.
That activated the jet's Alpha Protection system, which could give it a "continuous nose down pitch rate".
The safety alert warned that in the worst case scenario "this condition, if not corrected, could result in loss of control of the aeroplane.

Although the crew landed the plane safely, the Emergency Airworthiness Directive was issued to all Airbus A318s, A319s, A320s and A321s.
Airbus made temporary changes to its flight manuals to stop the "unsafe condition" from happening again, the alert added."

"This sounds like the alert our A320 crews recently received with regard to contaminated AOA probes. A red OEB is due to be released shortly.
While airspeed is fine, the aircraft "thinks" AOA is too high, and a forced nose down attitude occurs while in Normal Law.
The solution is to remove two ADRS, leaving one, placing the aircraft in Alternate Law and control can be regained. The crew can then stop the nose down command. (Which occurs with the autopilot on or off)."

Izvoli pa procitaj:

http://www.caa.co.uk/docs/33/20141209EA ... 40266E.pdf

Germawingsow A320 koji je pao imao je check noc pred poletanje i apdejtovan je a uradjeno je i sve iz warninga - i provera senzora i pito cevi.

Airbus sa ovim udesom nikakve veze nema.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 14:56
od ftj

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 15:16
od cozmo
Kopilot ga je skrljao to je jasno. Francuski javni tuzilac, kada u bilo kojoj saobracajnoj nesreci ima zrtava, uvek otvara krivicnu istragu kao sto rekoh. Tako je i u ovom slucaju bilo. Inace svaka zemlja ima svoje propise o objavljivanju sadrzaja snimka sa CVR. Francuzi su odmah nakon slusanja snimka rekli sta je bilo i na sta sumnjaju. Ispostavilo se da je to tacno.

"It has become abundantly plain from the release of more data from the CVR that this was not an accident therefore the rules for accident investigation no longer apply. This is now a criminal investigation of a mass murder."

"First, in France (presumably you are aware of this, but not everyone else necessarily will be), inquiries into civil aviation accidents are much more likely to become criminal matters than in most all other countries. That is, the French regard a civil aviation accident as almost, or nearly, always, a criminal matter from the jump."

CVR:

In the next 20 minutes, Sondheimer converses with co-pilot Andreas Lubitz, who tells him he can go to the toilet at any time and he will take over the controls, noting that the pilot didn’t go to the lavatory in Barcelona.

At 10.27am, the airliner reaches its cruising altitude of 38,000ft. The pilot prompts his first officer to prepare for the landing in Dusseldorf.

The French prosecutors described Lubitz’s replies as ‘laconic’, and he is heard using words such as ‘hopefully’ and ‘we’ll see’.

After the checks for landing, Lubitz says to Sondheimer again: ‘You can go now.’

The pilot lets another two minutes elapse, then he says to Lubitz: ‘You can take over.’

There is the sound of a seat being pushed back and the snap of a door.

At 10.29am the flight radar monitors the plane descending.

At 10.30am it is down by 316ft, and just a minute later, it is down 1,800ft. At 10.32am air traffic controllers try to contact the aircraft, but get no response.

In the plane, the automatic alarm signal ‘Sink Rate’ sounds almost at the same time, according to the voice recorder.

Shortly afterwards there is a loud bang, which sounds like someone trying to enter the cockpit. Sondheimer yells: ‘For God’s sake, open the door!’

In the background, passengers can be heard screaming.

At 10.35am ‘loud, metallic banging against the cockpit door’ is heard again, according to the French authorities. The jet is still 7,000ft above the ground.

About 90 seconds later there is a new warning message – ‘Ground! Pull up! Pull up!’

The pilot is heard shouting: ‘Open the goddamn door!’

At 10.38am, with its engines racing, the aircraft is on a north-east course over the French Alps. The breathing of Lubitz can be heard in the cockpit but he says nothing.
At 10.40am the aircraft hits the mountainside with its right wing. The last sounds are more screams from passengers.

(Dakle ono disanje sto pominju je bilo samo momente pred udar).

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 17:18
od nikaragva
Ti si cozmo tvrdio i da su rusi sa zemlje oborili avion.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 17:47
od BAJKER
Ma oni su krivi za sve, mora neko da bude dezurni krivac kada nema Srba ;)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 17:55
od zuzazu
Odlicno mu ide. Jos malo pa ce postati probni pilot u Tuluzu.

Tamo ce mozda nauciti sta znace par stvari koje je kopirao odnekle.

Recimo, koji mod GPWS daje objavu "sink rate" i kada, ili gde je smestena sekira u Busu, da ne idem dalje u sitna crevca...

Onda mozda ukapira kako je neprofesionalno ovako prejudicirati stvari o kojima nema osnovno znanje, i o kojima je rano pricati jer ni FDR nije jos uvek pronadjen.

Svako blacenje pojedinca dva dana posle udesa, u uslovima kada su emocije jos jake i pomesane, a kompletni podaci nepoznati, uvreda su svih koji su izginuli u tragediji.

Kako od strane tuzioca koji je vec osudio prvog oficira, medija koji su ga razapeli na krst, pa do strucnjaka koji pametuju po kojekakvim sajtovima a kojih ovih dana ima na tone.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 18:39
od nidza
Bar je utešno i da su svetski mediji govna žedna publiciteta i ničega više. Nisu samo naši mediji neopevana govna.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 19:38
od Heineken
BAJKER napisao:Ma oni su krivi za sve, mora neko da bude dezurni krivac kada nema Srba ;)

:plusone:

klasika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 29 Mar 2015, 23:10
od Гага
Да се не заборави и данашњи дан од пре 16 година када су пилоти ЈАТ-а спасили авионе од криминалаца из "нато"-а.

Флоту ЈАТ спасли за 12 минута
Тања Спалевић | 29. март 2015. 17:02 | Коментара: 13
На данашњи дан, пре 16 година, пилоти нашег авио-превозника сачували девет авиона од НАТО бомби. Капетан Игњатовић: Пре полетања речено нам је да нико не гарантује да нас авиони НАТО неће оборити
Slika
Део флоте ЈАТ-а на београдском аеродрому, Стеван Игњатовић

ТАЧНО у подне, на данашњи дан, пре 16 година, полетео је са сурчинског аеродрома авион "боинг 727" националне авио-компаније - "Југословенски аеротранспорт". Била је то претходница за преосталих осам авиона, које је такође требало безбедно изместити у Букурешт. У том тренутку, у ваздушном простору тадашње СРЈ вребало је чак 200 борбених авиона НАТО алијансе.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 1%82%D0%B0

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 30 Mar 2015, 10:17
od nikaragva
Pa zašto su ih sklanjali, koliko se sećam nisu bombardovali Surčin?