Vrtiš kratko, mora non stop u crveno i da voziš cik cak.
Re: Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 08:50
od Xepoj87
grujicd napisao: 19 Feb 2018, 07:31
Meni su dogoročne potrošnje CR-V 9, a Jazz 7 litara, atmo benzinjare i volim da ih vrtim... Biće da negde opasno grešim
Pa meni je na 210k km dizela, dugorocna iznad 9l
Sve to zavisi, tvoj i moj grad ne moraju biti isti pojam, kao i tvoje i moje gazenje.
Ja generalno ne gazim nesto mnogo auto, ekstremno retko ode preko 2.5, 3k rpma, obicno odem preko toga u bulevarima nekim, gde ubrzam na trenutke i do 100 km/h u trecoj i dodjem do 4k rpma,
(mada je to van guzve, pa ne utice nesto na potrosnju), ali je konstantno jace dodavanje gasa, ubrzavanje i usporavanje, jako retko bas opusteno vozim, a tada to sa 8-10l padne na 6-7l. Preko 4k RPM-a, posto mi krece cvrveno na 4.5, mislim da ne odem jednom u 3 meseca i to na sekund.
Kod automatika bi to bilo vise teranja u obrtaje, jer sam tera vise pri dodavanju gasa.
Re: Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 09:15
od pedja
grujicd napisao:
Meni su dogoročne potrošnje CR-V 9, a Jazz 7 litara, atmo benzinjare i volim da ih vrtim... Biće da negde opasno grešim
Ti voziš prave japance, a ja mađarskog, da ne kažem "japansku Škodu"
Šalu na stranu, meni su takve gradske (skoro nikada NBGD) relacije da ne mogu previše uticati. Kada se gleda šira slika (1700km), tu sam na oko 9TNG+1BMB, ali tu su tri odlaska do Zlatibora, i bar 250 km oko Beograda. U parama je i 12-14TNGa OK.
Evo, jutros, garaža - kancelarija, bord kaže 11+, a nisam pojurio nijednom, vozio kao sredovečna gospođa, deo išao nizbrdo (od Cvetka). Čak ni grejanje ne palim
Kada bih vozio samo od/do posla, vozio bih bar 1/3 na benzin.
TT
Re: Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 09:22
od McGruja
Dokle god autom prelazim oko 12-15.000 km godišnje, potrošnju ni ne gledam
Znam je otprilike, na nivou statistike
I na nivou troška u odnosu na prošli auto
Re: Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 09:46
od grujicd
Da dodam missing facts. Moja gradska vožnja je NBGD. Čak i tu se špic izbegava, retko kad uletim u kreni stani. CR-V 95% vremena provodi na otvorenom putu. Sa oba auta ubrzavam snažno (u okviru njihovih mogućnosti), ali to traje par sekundi, posle toga pratim tok saobraćaja, kočim motorom pred semaforom, itd.
Re: Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 09:54
od Ralee
Zar nije bolje koristiti kocnicu?
Re: Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 09:56
od Velja
Vrlo bitan fakat je broj osoba u kolima, pogotovo u laganim benzincima.
U masivnim, snažnim dizelašima je to skoro nebitno i na to se mora misliti prilikom odabira vozila..
Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 10:06
od Ralee
Istina, honda npr gotovo neprimetno koci motorom.
Re: Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 10:12
od grujicd
Ralee napisao:Zar nije bolje koristiti kocnicu?
Kod kočenja motorom potrošnja je 0. Dosta bolje nego usporavanje u leru, ili stajanje u leru nakon kočenja kočnicom.
Npr volim i da tempiram semafor, optimalno je usporiti pre dolaska i stići tačno kad se upali zeleno i samo produžiti nego stići brzo, kočiti do stajanja pa krenuti iz početka.
Naravno ovakvo se igram kad ima mogućnosti, kad je gužva vozim kao i svi.
Re: Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 10:59
od Darko
Mali turbo benzinci najteze papiraju dizelima u gradu a najlakse na magistrali sto se tice potrosnje. To lepo pokazuje sledeci video.
Na italijanskom je ali napisane su brojke.
Re: Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 11:41
od Ralee
@grujicd
Zar ne bi trebalo da je obrnuto? Na leru su manji obrtaji. Trosi se i nesto neznatno goriva pri kocenju. Citao negde o tome, da je zaustavljanje tecnije, manje se opterecuje motor, ne gusi se i prenose vibracije na ostale sklopove kad se "otkaci" od tockova. Preporucivali su da se i pri prelasku preko lezeceg stisne kvacilo.
Za ovo drugo se slazem, uvek je bolje, naravno kad je moguce, imati neki tempo. Na magistrali se dosta ljudi zaleti pa npr koci u krivini, pa opet po gasu. Uvek usporim pred krivinu bez kocenja, pa u piku dodam gas da me izvuce.
Re: Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 11:54
od igor_harris
Meni cak i bord potvrdjuje da u brzini na nizbrdici bez gasa trosi 0.00, a kad izbacim iz brzine 0.6 ili tako nesto.
Re: Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 12:09
od Xepoj87
Meni je kocenje bez motora kao da sam sakat, totalno neprirodno. Dodatno se znatno manje trose kocnice.
Sta to menja kocenje motorom, nece moci da predje vise od 600k km bez generalke?
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Re: Dobro veče
Poslato: 19 Feb 2018, 12:11
od grujicd
@Ralee
Na leru jesu manji obrtaji, ali mora da se ubrizgava gorivo da bi se motor vrteo, inače bi se ugasio i stao. Dok kod kočenja motorom kompjuter skroz prekine dovod goriva, a motor nastavlja da se vrti jer ga pokreću točkovi i menjač. Nema veze što su u tom trenutku obrtaji viši nego u leru, ne troši se gorivo.