Stranica 350 od 899
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 22:35
od cozmo
Da, njima je cilj bio VMA. Medjutim, pogorsali su se uslovi u medjuvremenu za sletanje na VMA.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 22:37
od BAJKER
Sa prednjim maglenkama je jos bolje.

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 22:37
od maxer
Naredili su mu da sleti na NT jer ga tamo čeka ministar zdravlja (da se slika i sebi podigne rejting).
Premijer stalno spominje ministra vojske ali nije on "poenta", već pomenuti ministar zdravlja (a sam Vučić je rekao da je na aerodrom otišao dotični "da se uveri - da je beba u redu"

).
Da li neko zna, kolika je minimalna brzina poniranja - kojom helikopter može u sletanje i koliko je dozvoljeno da traje (a da ne dođe do pregrevanja/preopterećenja motora)?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 22:43
od cozmo
Inace, u izvestajima nema svih podataka. Naprimer, komanda operativnog centra i generalstab prate let kompletno, imaju direktnu vezu, kao i radarsku sliku, u svakom trenutku znaju status i mogu da opozovu misiju. Sto se tice dela gde nije uzeo meteo izvestaj, misli se na izvestaj kad dolazi na dezurstvo popodne, a pred zadatak telefonom uzimaju podatke od sinopticara.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 22:47
od zuzazu
Paja napisao:cozmo napisao:Zuzazu, evo upravo sedim sa pilotima 204te. Bio je ispod svakih minimuma za Mi17. Takodje, VMA je bio cilj a ne NT, nego su im javljali da moraju da slete na NT dok je on hteo na VMA ali posle je dobio meteo situaciju pa je ipak odleteo na NT. Kazu mi sad da reflektori u tim uslovima prave haos i da jako otezavaju sletanje. Kazu mi slepljeni oblaci sa nultom vidljivoscu i iluzije u nocnom letenju u nultoj vidljivosti (baza oblaka na 60 a on je bio na 140m visine). Sam manevar, kazu mi, jeste odlika dezorijentacije u oblaku, jer se dizao bez pracenja instrumenata.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
"...posada dobija informaciju od kontrole da očekuju sletanje na aerodrom Nikola Tesla, nakon čega posada saopštava da im je destinacija VMA. Dobija odgovor da je mesto sletanja aerodrom Nikola Tesla, ali posada i dalje insistira za sletanje na VMA i traži podatke o meteo situaciji. Nakon dobijenih informacija, posada saopštava da će zbog vidljivosti imati problema da sleti na Banjički vis (VMA) i da bi išao na sletanje po ILS-u na aerodrom Batajnica, nakon čega bi preleteo na Banjički vis. Kontrola mu saopštava da nastavi prema Beogradu. Posada ponovo saopštava da nastavlja direktno prema Banjičkom visu i da će ukoliko bude imao uslove izvršiti vizuelno sletanje, a ako nema uslova da ide po ILS aerodroma Batajnica, a posle toga vizuelno na Banjički vis. Kontrolor leta posadi saopštava da je kompletan prihvat bebe organizovan na aerodromu Nikola Tesla. Posada potvrđuje i traži instrukciju za sletanje na aerodrom Nikola Tesla", navodi se u izveštaju.
http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=976685
Ako to tako kazu momci iz 204te, onda pilot nije znao da leti po instrumentima, kako sam vec ranije napisao.
Iz drugog dela, ne mogu da dokucim sta je destinacija pilotu, VMA na koju posada trazi da ide ili NT na koji im trazi konntrola da idu?
Od kada kontrola letenja odlucuje gde ce se sleteti (izuzev ako ovo nije pritisak na pilota o kome se govori)
Da li je u planu leta NT upisan kao alternativni aerodrom, u koliko je vec u predpripremi leta u prognozi konstatovano da ce u vreme sletanja meteo uslovi na NT biti ispod minimuma?
U tom slucaju pilot nije smeo da krene na NT, a kontrola nije smela da sugerise aerodrom NT kao mesto sletanja. I to pise u zakonu.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 22:50
od Geza
Ovako nešto, samo noću.
https://www.youtube.com/watch?v=ZBE3B1DQzRE
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 22:52
od Ji 4Tze
Kakav zakon kad ministar odbrane, telefonom inicira zadatak. Baš me zanima da li je neko zvao ministra da zove dalje ili je sam to smislio.
Kladim se da je ista ekipa učila PR-u i našu i HR vladu. Samo je njihov pilot imao više sreće.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 22:52
od cozmo
Zu, uslovi letenja za Mi17 su bili na sletanju ispod propisanih minimuma za taj tip helikoptera sa opremom koju ima. Omer Mehic je bio osposobljen operativno i trenazno za let danju i nocu u SMU, kao i za ILS prilaz. Ako sam dobro razumeo NT je bio alternacija (mislim da pise u izvestaju tacno). Kazu da je bio u tom trenutku skroz u oblacima. Malo je tesko sad pricati, svi su solidno pokidani od stresa sad, nazalost. Tesko je danas bilo drugaru da daje novo brojno stanje tehnike i ljudstva.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 22:53
od NidzaV8
[quote="cozmo"]Inace, u izvestajima nema svih podataka. Naprimer, komanda operativnog centra i generalstab prate let kompletno, imaju direktnu vezu, kao i radarsku sliku, u svakom trenutku znaju status i mogu da opozovu misiju. Sto se tice dela gde nije uzeo meteo izvestaj, misli se na izvestaj kad dolazi na dezurstvo popodne, a pred zadatak telefonom uzimaju podatke od sinopticara.
Sent from my LG-D373 using
E taj prvi deo sto si napisao meme najvise buni .
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 22:56
od cozmo
Buni sve to. Ali Bandic je ispostovao svoju duznist, obavestio je nacelnika da komandni lanac nije ispostovan sa strane generalstaba.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 23:08
od zuzazu
cozmo napisao:Omer Mehic je bio osposobljen operativno i trenazno za let danju i nocu u SMU, kao i za ILS prilaz.
Samo me zanima da li je imao vazecu dozvolu (ne vojni papiric, vec dozvolu izdatu od strane CAD of Serbia) i IR ovlastenje (instrumental rating) u istoj.
Ako nije, to je pocetak i kraj price.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 23:15
od cozmo
Ne znam, ali u izvestaju imas sve sta pise. Ako ne nadjes, okacicu ja, ali mislim da stoji odmah na pocetku. Bio je pilot 1. Klase borbene osposobljenosti sto je, ako sam dobro razumeo, najveci rang osposobljenosti letaca u RV.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 23:23
od zuzazu
To sta je on bio u vojsci, rahmet mu u dusi, u opste me ne zanima.
Fundamentalno pitanje je da li je imao dozvolu i odobrenje da leti po instrumentima izdatu od srpskih vazduhoplovnih vlasti, kao sto se zahteva od svakog drugog ucesnika u vazdusnom saobracaju?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 03 Apr 2015, 23:26
od cozmo
Pogledacemo sta pise u okacenim izvestajima.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 00:01
od dragan
Koliko ja znam niko od kolega iz prilazne nikada nije primorao nekoga da sleti gde kontrolor zeli, ali se ovde, i to ne prvi put ovih dana, provlaci i momenat delimicne krivice kontrolora, po medijima. U zivotu, nista se ne desava, niko nije je suspendovan niti se digla neka frka ovde kod mene...
Drugo, nisam procitao da je ijedan medij objavio da je pre poletanja vojnog helikoptera isti zadatak dobila helikopterska jedinica mupa, i odbila ga... To sam cuo sa vise strana...
Trece, tacno je da su vremenske prilike na surcinu i bataji cesto jako razlicite, ali je mozda bolje sto nije krenuo na bataju, posto je i tamo vreme bilo kilavo, a gca radar je to vece crkao. Svi ostali instrumenti su na surcinu, da prosto kazem, bolji i savremeniji...
I poslednje, postoje komentari koji spominju da je prisustvo alkohola rezultat fizioloskih procesa posle smrti, neka vrsta prirodne reakcije u telu. Koliko je tacno ne znam, ali vredi malo pogledati i to...
U svakom slucaju, vec sam napisao pre neki dan, odmah posle udesa je receno ko nije kriv. E onda je logicno da su ovi drugi krivi. To sto se ne mogu braniti je samo srecna okolnost... Stvarno smo nisko pali...