Stranica 36 od 269

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 18:27
od Predrag B.
Laboratorija radi još uvek normalno, a proizvodnja radi od tendera do tendera ili za popunjavanje zaliha. Kvalitet se drži na odgovarajućem nivou (ne pada).

Re: Одг: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 18:57
od MilisaV
Meni je po bordu servis na 30 soma. Baš bih uradio analizu na 15 soma da proverim da li da teram ceo interval ili da radim servis. Bolje da dam 5 soma dinara za analizu i da znam na čemu sam. Pogotovu što u moju mašinu staje preko 8 l ulja, a litar ulja u bmw-u košta preko 2 soma. Dve glave evra mi ofe samo na ulje.

Btw majstor mi je kad sam menjao ulje "na dodir" procenio da je izvađeno ulje u extra stanju. Pošto sam u ovoj temi saznao da je to glupost ima da promenim majstora.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 19:01
od Bax
Ako ti je bas stalo menjaj na 20.000km, pored toga jako je bitno i kakve su ti ture, ako je auto ban, onda se ulje daleko sporije trosi.

Re: Одг: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 20:30
od MilisaV
Odgovor ti nije suvislan. Upoznat sam sa time kako eazličite ture utiču na habanje motora.

Ja ne želim da gledam u pasulj i procenjujem kakve sam ture pravio. Želim da imam to crno na belo da bib znao koje dalje korake najbolje da preduzmem.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 20:34
od Bax
Ispusti ulje, i sipaj novo, batali testiranja, cuvaj svoju investiciju.
Ko god se razume u ulje i nase gorivo, reci ce ti da je 15.000km, vreme da se isto izbaci iz masine.

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 20:47
od McGruja
10.000km gradske voznje puna kapa

Re: Одг: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 21:31
od MilisaV
Bax napisao: Ko god se razume u ulje i nase gorivo, reci ce ti da je 15.000km, vreme da se isto izbaci iz masine.
I ovaj majstor koji mi je menjao ulje bi trebao kao nešto da se razume pa mi je procenjivao stanje ulja na dodir.

Najlakše je skratiti interval na male intervale. Ja vih radije da provefim stanje ulja.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 21:41
od Bax
To je posao za tehnologe, ne za majstore.
Uradi kako si zamislio, ali ideja nije preterano pohvalna :)

Re: Одг: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 21:50
od Uroš S.
MilisaV napisao:
Bax napisao: Ko god se razume u ulje i nase gorivo, reci ce ti da je 15.000km, vreme da se isto izbaci iz masine.
I ovaj majstor koji mi je menjao ulje bi trebao kao nešto da se razume pa mi je procenjivao stanje ulja na dodir.

Najlakše je skratiti interval na male intervale. Ja vih radije da provefim stanje ulja.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
Imam neku knjigu o motornim uljima iz 2005. znači relativno sveže, i u njoj postoje tablice različitih proizvođača, za kamione i motorna vozila, komercijalna vozila, brodske motore i sve žive motore u stvari. Kod kamiona i automobila gde je interval 30.000km uglavnom stoji da ako je udeo sumpora u gorivu koje se koristi između 0.5 i 1% onda treba prepoloviti interval, a ako je veći udeo sumpora, onda menjati po preporuci fabrike(automobila).

Re: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 22:46
od dragan
da ne trazim link, skoro sam citao iskustva sa jednim minijem cooperom s koji je presao 60.000km, i za to vreme uradio dva servisa ( na 30.000km interval ), motor je imao toliko naslaga iznutra da je to strasno... ja u te intervale od 30k km ne verujem...

Re: Одг: Motorna ulja

Poslato: 04 Dec 2013, 23:06
od MilisaV
@bax

Naravno da je posao za ljude koji su u toj struci. Ja bih platio nekom da mi to uradi. Ne znam šta nije pohvalno u tome što želim da znam kakvo mi je stanje ulja nakon pola servisnog intervala?


Što se tiče intervala od 30 soma. Toliki interval bord prikazuje na samom starzu servisnog intervala, tokom vožnje u zavisnosti od uslova exploatacike bord sam smanjuje interval. Tako da obično servis dođe na oko 20 soma.



Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

Re: Одг: Motorna ulja

Poslato: 05 Dec 2013, 00:03
od DS9
Uroš S. napisao:
Kod kamiona i automobila gde je interval 30.000km uglavnom stoji da ako je udeo sumpora u gorivu koje se koristi između 0.5 i 1% onda treba prepoloviti interval, a ako je veći udeo sumpora, onda menjati po preporuci fabrike(automobila).
Udeo sumpora u gorivu jeste bio problem svojevremeno, a kod nas posebno iz razloga jer se i relativno skorije koristilo lož-ulje i davno prevaziđeni D2 - ali sa današnjim eurodizelom to gubi na značaju jer je u njemu maksimalna dozvoljena količina (u EU na snazi od januara 2009.) 0,001%.

Što se analize ulja tiče, nema šta da škodi, više će se znati nakon nje. Ko vozi auto vredan desetine hiljada evra - ulaganjem u analizu ulja će (za nevelike pare) uraditi sasvim korisnu investiciju, a sebi kupiti mirnu dušu ako je probrao dobro ulje ili ako mu je to učinio servis. Ako nije - znaće da nešto treba da promeni.

Re: Одг: Motorna ulja

Poslato: 05 Dec 2013, 00:12
od MilisaV
Slažem se sa drugim pasusom.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2

Re: Motorna ulja

Poslato: 05 Dec 2013, 22:54
od DS9
U tvom potpisu stoji da voziš 525d. Nije precizirano da li ima ili nema dpf, i navodiš da se ulje naplaćuje gotovo dvadesetak evra po litru i to original bmw, ali se ne zna njegov kataloški broj pa se ne može ni pretpostaviti viskozna gradacija (5W-30 u slučaju kataloškog broja bmw 83 21 0398 507, ili 0W-40 u slučaju bmw 83 21 0398 504).

I šta čovek da izabere za taj auto, ako npr. neće da uzima ovo kataloško ulje koje verovatno i ima poprilično veću cenu samo zato što ima lep znak na ambalaži i što korisnik vozila ima sigurnost da je u bmw sipano najodgovarajuće - tj. bmw ulje.

Ali, u ponekim dokumentima pise da BMW preporučuje i Castrol. A i osim što preporučuje Castrol, izdao je nekoliko normi koje treba da zadovoljava ulje za određeni motor bmw-a, pa onda i ne mora baš samo castrol - nego svako ulje koje zadovoljava traženu normu je odgovarajuće (ukoliko je ta norma odgovarajuća za dotični motor)

Na vaskolikom internetu možete siti da se načitate rasprava po raznim BMW ili "uljnim" forumima da li je za nekog bmw-a dobro samo kataloško ulje, ili je dobar i neki castrol ili mobil ili nešto treće - a sve zavisi od toga da li je taj forum npr. evropski ili je američki, pa možete videti razna tumačenja. Takođe, možete naći i detaljne bmw-ove liste tipova motora kojima se preporučuje ova ili ona norma. Uz to, neko može da dođe u nedoumicu kada shvati da nema samo jednog kataloškog ulja, već ih ima par, pa se i oni po kvalitetu nešto razlikuju.

Ali, u svom tom galimatijasu, ako znate kako radi motor i ako znate kakva motorna ulja mogu da imaju osobine onda i ne može neko baš lako da vam nametne princip po kojem ćete imati doživljaj da je sve osim kataloškog ulja - nedovoljno odgovarajuće (ili čak neodgovarajuće).

Na kraju krajeva, ako ovo već čitate, niste vi neki vlasnik bmw-a koji za male pare (doduše 20e/L a ume da bude i skuplje) kupuje mirnu dušu tako što ode u servis i pita kada da auto preuzme - i pri tome ga ne zanima da li će redovnu promenu motornog ulja platiti 200 ili 300 evra (kad on koji vozi takav auto - tako nešto zaradi za najviše par dana) - već ste neko koji želi u svakom trenutku da zna šta mu je sipano u auto, i da to npr. čisto iz nekakvog principa plaća onoliko koliko to vredi, ali ne i bitno više od toga. Osim toga možda baš želite da da neke izbore držite u sopstvenim rukama, ili možete imati i ideju da ćete svojim izborom načiniti možda još veću uslugu svom motoru u smislu da ćete mu izabrati još kvalitetnije među odgovarajućim uljima.

Ko se donekle prepoznaje u poslednjoj rečenici - a zanimaju ga ulja, posebno za bmw-a, ako već nije - trebalo bi da pročita na stalkerovom blogu šta Mr Steva kaže u vezi toga.

http://motornaulja.blogspot.com/2012/10 ... motor.html

Pošto ja nisam Stalker i jednostavnije pristupam ovoj stvari, recimo da bih za 525d, pa bez obzira imao il` nemao dpf - birao ulja za koja je navedeno da zadovoljavaju LL-04 (obavezno ako imaju dpf), a najpre zbog onog što piše ovde
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/BMW-Oil- ... d-Recs.pdf
i pogotovo što piše ovde http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=478344

Dakle ako se pogleda ima se puno izbora i 9 litara koliko treba za taj auto većina navedenih ulja neće koštati jedva više od 100 evra, makar se izabrali i najskuplja ulja (na našem tržištu).

Za BMW, ako bih lično birao nekome ko vozi taj auto - verovatno bih izabrao među uljarima koji su domaći za proizvođača motora, tj. Fuchs ili Liqui Moly, i takođe bih bio skloniji 5W-40 gradaciji ako se iole oštrije vozi, ili je motor prešao preko npr 200,000 km. U slučaju da je već konstatovana minimalna potrošnja ulja (tipa manje od 2 L/20000 km) sa 5W-30 verovatno bih ostao na tome. Van toga, mislim da nema greške sa odgovarajućim mobilom, ali naravno u svakoj varijanti prethodno kontaktiran ovlašćeni distributer/uvoznik da se vidi gde to može da se kupi (da ne bude falš). A da ja imam taj auto, izabrao bih mu modrčinu Optima Eco, koje se i nalazi na listi, nije ni nešto skupo, tek oko 1000 din po litru.

Btw, pošto se nekoliko postova ranije pomenulo prženje i spaljivanje ulja - evo još jednog
http://www.youtube.com/watch?v=g7Tc-YkJRxk
Ali, pažljivo sa zaključcima, jer je pitanje da li je nešto nekakvo - kako izgleda (na prvi pogled).

Usput, čisto lično, ukoliko je auto poprilično prešao - više bih (od motronog ulja) brinuo za diferencijalno, kao i menjačko ulje, i ostalo od ulja što bi eventualno trebalo da se promeni (hidraulika, servo...).

Re: Motorna ulja

Poslato: 06 Dec 2013, 09:08
od nikaragva
Kako nisu pukle te epruvete :) Jos su zacepljenje gore :o