U tvom potpisu stoji da voziš 525d. Nije precizirano da li ima ili nema dpf, i navodiš da se ulje naplaćuje gotovo dvadesetak evra po litru i to original bmw, ali se ne zna njegov kataloški broj pa se ne može ni pretpostaviti viskozna gradacija (5W-30 u slučaju kataloškog broja bmw 83 21 0398 507, ili 0W-40 u slučaju bmw 83 21 0398 504).
I šta čovek da izabere za taj auto, ako npr. neće da uzima ovo kataloško ulje koje verovatno i ima poprilično veću cenu samo zato što ima lep znak na ambalaži i što korisnik vozila ima sigurnost da je u bmw sipano najodgovarajuće - tj. bmw ulje.
Ali, u ponekim dokumentima pise da BMW preporučuje i Castrol. A i osim što preporučuje Castrol, izdao je nekoliko normi koje treba da zadovoljava ulje za određeni motor bmw-a, pa onda i ne mora baš samo castrol - nego svako ulje koje zadovoljava traženu normu je odgovarajuće (ukoliko je ta norma odgovarajuća za dotični motor)
Na vaskolikom internetu možete siti da se načitate rasprava po raznim BMW ili "uljnim" forumima da li je za nekog bmw-a dobro samo kataloško ulje, ili je dobar i neki castrol ili mobil ili nešto treće - a sve zavisi od toga da li je taj forum npr. evropski ili je američki, pa možete videti razna tumačenja. Takođe, možete naći i detaljne bmw-ove liste tipova motora kojima se preporučuje ova ili ona norma. Uz to, neko može da dođe u nedoumicu kada shvati da nema samo jednog kataloškog ulja, već ih ima par, pa se i oni po kvalitetu nešto razlikuju.
Ali, u svom tom galimatijasu, ako znate kako radi motor i ako znate kakva motorna ulja mogu da imaju osobine onda i ne može neko baš lako da vam nametne princip po kojem ćete imati doživljaj da je sve osim kataloškog ulja - nedovoljno odgovarajuće (ili čak neodgovarajuće).
Na kraju krajeva, ako ovo već čitate, niste vi neki vlasnik bmw-a koji za male pare (doduše 20e/L a ume da bude i skuplje) kupuje mirnu dušu tako što ode u servis i pita kada da auto preuzme - i pri tome ga ne zanima da li će redovnu promenu motornog ulja platiti 200 ili 300 evra (kad on koji vozi takav auto - tako nešto zaradi za najviše par dana) - već ste neko koji želi u svakom trenutku da zna šta mu je sipano u auto, i da to npr. čisto iz nekakvog principa plaća onoliko koliko to vredi, ali ne i bitno više od toga. Osim toga možda baš želite da da neke izbore držite u sopstvenim rukama, ili možete imati i ideju da ćete svojim izborom načiniti možda još veću uslugu svom motoru u smislu da ćete mu izabrati još kvalitetnije među odgovarajućim uljima.
Ko se donekle prepoznaje u poslednjoj rečenici - a zanimaju ga ulja, posebno za bmw-a, ako već nije - trebalo bi da pročita na stalkerovom blogu šta Mr Steva kaže u vezi toga.
http://motornaulja.blogspot.com/2012/10 ... motor.html
Pošto ja nisam Stalker i jednostavnije pristupam ovoj stvari, recimo da bih za 525d, pa bez obzira imao il` nemao dpf - birao ulja za koja je navedeno da zadovoljavaju LL-04 (obavezno ako imaju dpf), a najpre zbog onog što piše ovde
http://www.opieoils.co.uk/pdfs/BMW-Oil- ... d-Recs.pdf
i pogotovo što piše ovde
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=478344
Dakle ako se pogleda ima se puno izbora i 9 litara koliko treba za taj auto većina navedenih ulja neće koštati jedva više od 100 evra, makar se izabrali i najskuplja ulja (na našem tržištu).
Za BMW, ako bih lično birao nekome ko vozi taj auto - verovatno bih izabrao među uljarima koji su domaći za proizvođača motora, tj. Fuchs ili Liqui Moly, i takođe bih bio skloniji 5W-40 gradaciji ako se iole oštrije vozi, ili je motor prešao preko npr 200,000 km. U slučaju da je već konstatovana minimalna potrošnja ulja (tipa manje od 2 L/20000 km) sa 5W-30 verovatno bih ostao na tome. Van toga, mislim da nema greške sa odgovarajućim mobilom, ali naravno u svakoj varijanti prethodno kontaktiran ovlašćeni distributer/uvoznik da se vidi gde to može da se kupi (da ne bude falš). A da ja imam taj auto, izabrao bih mu modrčinu Optima Eco, koje se i nalazi na listi, nije ni nešto skupo, tek oko 1000 din po litru.
Btw, pošto se nekoliko postova ranije pomenulo prženje i spaljivanje ulja - evo još jednog
http://www.youtube.com/watch?v=g7Tc-YkJRxk
Ali, pažljivo sa zaključcima, jer je pitanje da li je nešto nekakvo - kako izgleda (na prvi pogled).
Usput, čisto lično, ukoliko je auto poprilično prešao - više bih (od motronog ulja) brinuo za diferencijalno, kao i menjačko ulje, i ostalo od ulja što bi eventualno trebalo da se promeni (hidraulika, servo...).