Ali cim pustis gas, zatvori leptir i izmedju letira i cilindara je podpritisak, kao na bilo kom atmo benzincu.ljubitelj napisao: Pa da, samo kada je dovoljan potpritisak ide direktno u usisnu granu. Kod savremenih turbo motora to je podrucje rada oko lera.Vec na oko 1100-1200 obrtaja u usisu je natpritisak.
Kada se zatvori leptir otvori se ventil rcirkulacije kompresora a kako se turbina vrti usled inercije i dalje recimo 150.000 obrtaja to postoji i usisavanje preko iste sve dok ne prevlada efekat potpritiska kroz kalibrisani otvor direktno u usis.
Turbo vs atmo iste snage
- dragvorl
- Site Admin
- Postovi: 24749
- Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
- Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
- Lokacija: NS
- Kontakt:
Re: Turbo vs atmo iste snage

Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Re: Turbo vs atmo iste snage
Uspeo sam da ih pregrejem u vojvodini na ravnom, ne sumnjam da bi mogao da ih pregrejem nizbrdo.ljubitelj napisao:nikaragva napisao:Zar se neće posle par km, pregrejati kočnice?
Nece. Kocnice su predvidjene za vece i duze opterecenje od toga.
Mnogo mi je komotniji i lagodniji režim tzv tempomat nizbrdo.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Da li je isto kao na bilo kom atmo? Sta je sa pritiskom u karteru i PCV sistemu ?dragvorl napisao:Ali cim pustis gas, zatvori leptir i izmedju letira i cilindara je podpritisak, kao na bilo kom atmo benzincu.ljubitelj napisao: Pa da, samo kada je dovoljan potpritisak ide direktno u usisnu granu. Kod savremenih turbo motora to je podrucje rada oko lera.Vec na oko 1100-1200 obrtaja u usisu je natpritisak.
Kada se zatvori leptir otvori se ventil rcirkulacije kompresora a kako se turbina vrti usled inercije i dalje recimo 150.000 obrtaja to postoji i usisavanje preko iste sve dok ne prevlada efekat potpritiska kroz kalibrisani otvor direktno u usis.
Cim pustis gas aktivira se CBV (kompresor bajpas) ventil koji prespoji kompresorsko kolo cime debelo crevo za uljne pare koje povezuje usis kompresora i karter dolazi na atmosferski pritisak koji vlada u kucistu filtera vazduha.
Time je prostor kartera na atmo pritisku.
Iako je karter preko restrikcije povezan na potpritisak izmedju leptira i cilindra sve dok je otvoren CBV ( i turbina se veselo vrti) u karteru nema potpritiska ili je jako mali (tek toliki koji je nastao padom pritiska na samom filteru vazduha i crevima dovoda vazduha).
Kako leptir nikada nije potpuno zatvoren vec ima obavezno mali zazor mala kolicina vazduha se uvek uvlaci preko kompresora i time se tuda usisavaju i uljne pare koje su zaostale u debelom crevu.
Balans pritisaka usled restrikcije usisnog vakuuma i usisa preko CBV odredjuje gde ce biti usisane uljne pare. Kada se zatvori leptir ne nastane trenutno potpritisak u karteru kao kod atmo motora.
Mnogi turbo motori imaju problema sa cirkulacijom uljnih para i ima raznih resenja koje su fabrike probale, ukljucivo i nepovratne ventile da bi se resilo to sto nije isto kao kod atmo motora kada se pusti gas.
Iako deluje jednostavno, ceo PCV sistem je veoma bitan kod turbo motora.
Pravi balans restrikcije vakuuma usisa sa duzinom i oblikom creva koje povezuje separator sa usisom kompresora zadaje konstruktorima dosta glavobolje da to sve radi kako je na papiru zamisljeno.
Vidjao sam da mala promena nekog elementa u sistemu PCV usled improvizacije ili nedostatka originalnog dela kako je konstruktor zamislio napravi haos u tom balansu pritisaka, kao sto je prepravka kucista filtera vazduha ili postavljanje otvorenog filtera ala KN i slicno.
Ona restrikcija vakuuma usisa kod turbo motora spada u redovno odrzavanje koje ne treba preskociti.
Kod atmo motora je sve puno, puno prostije i mislim zbog navedenog da nije korektan zakljucak da je isto ponasanje kada se pusti gas i zatvori leptir.
- Day Walker
- Postovi: 23555
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Najiskrenije, tema je od dobre zabave i prepirke velikih atmo kosacica protiv nazubljenih malih turbaka presla u apsolutno najdosadniju temu na forumu 

Brzine idu u H-a !!!




Re: Turbo vs atmo iste snage
Ne bih se slozio da je najdosadnija. Ja sam dosta toga novog naucio 

- Day Walker
- Postovi: 23555
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
upravo u poslednjih par strana
Pre toga je bila samo rsprava ciji je veci
i dosta pausalnih izjava

Pre toga je bila samo rsprava ciji je veci

i dosta pausalnih izjava

- Day Walker
- Postovi: 23555
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Jugo mog matorog nije imao problema sa uljem, kad mu je uradio generalnu samo mu je dvaput promeni oulje i terao ga tako 100000, i na kraju ga prodao. Lik se kleo kako nije naisao na bolji motor u jugu do tad. Sto znaci ako neces da se opterecujes jel ce ulje da ti shebe motor uzmi juga i ne razmisljaj. 

Re: Turbo vs atmo iste snage
Day Walker
I ti si ovo sve znao, sa zadnjih par strana?
Skidam kapu onda, pogrešno sam te procenio. :trljamoci:
I ti si ovo sve znao, sa zadnjih par strana?
Skidam kapu onda, pogrešno sam te procenio. :trljamoci:
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- Day Walker
- Postovi: 23555
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
@Kapor
viewtopic.php?f=31&t=1186&start=285

Mange za tebe odavno ne postojim, jos jednom da ti kazem...
viewtopic.php?f=31&t=1186&start=285

Mange za tebe odavno ne postojim, jos jednom da ti kazem...
Brzine idu u H-a !!!




Re: Turbo vs atmo iste snage
Ovde "mot ulje" bila periferna priča a glavnica sa zadnjih par strana je bilo razičitosti konstrukcije atmo i turbo benzin motora a posebno sistema oduška kartera i mot kočenja.
Day Walker
Čudo ne postojiš? Zato se ne volim Opel?
Ne bi ga ni ti voleo na mom mestu, kad bi znao ono što ja znam. Ima lepih budževina, OPC i ostalo, ne kažem, ali ima i....
Nego, imaš li još Skodu 120L ?
Day Walker
Čudo ne postojiš? Zato se ne volim Opel?
Ne bi ga ni ti voleo na mom mestu, kad bi znao ono što ja znam. Ima lepih budževina, OPC i ostalo, ne kažem, ali ima i....
Nego, imaš li još Skodu 120L ?
Poslednja izmena od MAD MAX u 04 Feb 2013, 21:31, izmenjeno 1 put ukupno.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Turbo vs atmo iste snage
Po ovoj prici turbo motor treba drzati u staklenom zvonu.
Re: Turbo vs atmo iste snage
Pa to nije daleko od istine. Mislim na turbo benzin. Inače, zašto bi tek u zadnjih par godina ušli u širu upotrebu? I zašto se stalno javljaju problemi?
Opet kažem, za pametnog čoveka, turbo je lepa opcija, za "divljake" skupa igra.
Opet kažem, za pametnog čoveka, turbo je lepa opcija, za "divljake" skupa igra.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- Day Walker
- Postovi: 23555
- Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
- Garaža: BMW X3
- Lokacija: Beograd
Re: Turbo vs atmo iste snage
Ma vidjao sam zardjale Insignie, sjebane Opele... Ma da ne poverujes.. Al sto je RENO dobar tebra!!!!!!!!!!!!!!
Brzine idu u H-a !!!



