Turbo vs atmo iste snage

Tehnička pitanja i objašnjenja
Zaključana tema
Korisnikov avatar
dragvorl
Site Admin
Reactions:
Postovi: 24749
Pridružio se: 06 Jan 2012, 13:03
Garaža: Fiat Stilo 1.9 MJ
Lokacija: NS
Kontakt:

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od dragvorl »

ljubitelj napisao: Pa da, samo kada je dovoljan potpritisak ide direktno u usisnu granu. Kod savremenih turbo motora to je podrucje rada oko lera.Vec na oko 1100-1200 obrtaja u usisu je natpritisak.
Kada se zatvori leptir otvori se ventil rcirkulacije kompresora a kako se turbina vrti usled inercije i dalje recimo 150.000 obrtaja to postoji i usisavanje preko iste sve dok ne prevlada efekat potpritiska kroz kalibrisani otvor direktno u usis.
Ali cim pustis gas, zatvori leptir i izmedju letira i cilindara je podpritisak, kao na bilo kom atmo benzincu.
SlikaSlika
Mauro Forghieri:"Power comes from speed, torque without speed is nothing"
Life is funny, skies are sunny, Bees make honey, who needs money
Korisnikov avatar
nikaragva
Reactions:
Postovi: 14755
Pridružio se: 13 Jan 2012, 09:03
Garaža: Zafir
Lokacija: Vulinjak

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od nikaragva »

ljubitelj napisao:
nikaragva napisao:Zar se neće posle par km, pregrejati kočnice?

Nece. Kocnice su predvidjene za vece i duze opterecenje od toga.
Uspeo sam da ih pregrejem u vojvodini na ravnom, ne sumnjam da bi mogao da ih pregrejem nizbrdo.
Mnogo mi je komotniji i lagodniji režim tzv tempomat nizbrdo.
ljubitelj
Reactions:
Postovi: 11723
Pridružio se: 10 Sep 2012, 21:16
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od ljubitelj »

dragvorl napisao:
ljubitelj napisao: Pa da, samo kada je dovoljan potpritisak ide direktno u usisnu granu. Kod savremenih turbo motora to je podrucje rada oko lera.Vec na oko 1100-1200 obrtaja u usisu je natpritisak.
Kada se zatvori leptir otvori se ventil rcirkulacije kompresora a kako se turbina vrti usled inercije i dalje recimo 150.000 obrtaja to postoji i usisavanje preko iste sve dok ne prevlada efekat potpritiska kroz kalibrisani otvor direktno u usis.
Ali cim pustis gas, zatvori leptir i izmedju letira i cilindara je podpritisak, kao na bilo kom atmo benzincu.
Da li je isto kao na bilo kom atmo? Sta je sa pritiskom u karteru i PCV sistemu ?

Cim pustis gas aktivira se CBV (kompresor bajpas) ventil koji prespoji kompresorsko kolo cime debelo crevo za uljne pare koje povezuje usis kompresora i karter dolazi na atmosferski pritisak koji vlada u kucistu filtera vazduha.
Time je prostor kartera na atmo pritisku.

Iako je karter preko restrikcije povezan na potpritisak izmedju leptira i cilindra sve dok je otvoren CBV ( i turbina se veselo vrti) u karteru nema potpritiska ili je jako mali (tek toliki koji je nastao padom pritiska na samom filteru vazduha i crevima dovoda vazduha).

Kako leptir nikada nije potpuno zatvoren vec ima obavezno mali zazor mala kolicina vazduha se uvek uvlaci preko kompresora i time se tuda usisavaju i uljne pare koje su zaostale u debelom crevu.

Balans pritisaka usled restrikcije usisnog vakuuma i usisa preko CBV odredjuje gde ce biti usisane uljne pare. Kada se zatvori leptir ne nastane trenutno potpritisak u karteru kao kod atmo motora.

Mnogi turbo motori imaju problema sa cirkulacijom uljnih para i ima raznih resenja koje su fabrike probale, ukljucivo i nepovratne ventile da bi se resilo to sto nije isto kao kod atmo motora kada se pusti gas.

Iako deluje jednostavno, ceo PCV sistem je veoma bitan kod turbo motora.
Pravi balans restrikcije vakuuma usisa sa duzinom i oblikom creva koje povezuje separator sa usisom kompresora zadaje konstruktorima dosta glavobolje da to sve radi kako je na papiru zamisljeno.

Vidjao sam da mala promena nekog elementa u sistemu PCV usled improvizacije ili nedostatka originalnog dela kako je konstruktor zamislio napravi haos u tom balansu pritisaka, kao sto je prepravka kucista filtera vazduha ili postavljanje otvorenog filtera ala KN i slicno.

Ona restrikcija vakuuma usisa kod turbo motora spada u redovno odrzavanje koje ne treba preskociti.
Kod atmo motora je sve puno, puno prostije i mislim zbog navedenog da nije korektan zakljucak da je isto ponasanje kada se pusti gas i zatvori leptir.
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23555
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Day Walker »

Najiskrenije, tema je od dobre zabave i prepirke velikih atmo kosacica protiv nazubljenih malih turbaka presla u apsolutno najdosadniju temu na forumu :glavomuzid:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
RINGE
Reactions:
Postovi: 382
Pridružio se: 06 Jun 2012, 08:52
Garaža: Suzuki SX4 GS

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od RINGE »

Ne bih se slozio da je najdosadnija. Ja sam dosta toga novog naucio :doubleup:
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23555
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Day Walker »

I u poslednje 2-3 strane?
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
RINGE
Reactions:
Postovi: 382
Pridružio se: 06 Jun 2012, 08:52
Garaža: Suzuki SX4 GS

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od RINGE »

upravo u poslednjih par strana :)

Pre toga je bila samo rsprava ciji je veci :)

i dosta pausalnih izjava :)
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23555
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Day Walker »

Ako ti je ovo interesantno, onda samo napred :doubleup:
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od kapor »

Jugo mog matorog nije imao problema sa uljem, kad mu je uradio generalnu samo mu je dvaput promeni oulje i terao ga tako 100000, i na kraju ga prodao. Lik se kleo kako nije naisao na bolji motor u jugu do tad. Sto znaci ako neces da se opterecujes jel ce ulje da ti shebe motor uzmi juga i ne razmisljaj. ;)
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od MAD MAX »

Day Walker
I ti si ovo sve znao, sa zadnjih par strana?
Skidam kapu onda, pogrešno sam te procenio. :trljamoci:
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23555
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Day Walker »

@Kapor
viewtopic.php?f=31&t=1186&start=285
:pardon:

Mange za tebe odavno ne postojim, jos jednom da ti kazem...
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od MAD MAX »

Ovde "mot ulje" bila periferna priča a glavnica sa zadnjih par strana je bilo razičitosti konstrukcije atmo i turbo benzin motora a posebno sistema oduška kartera i mot kočenja.

Day Walker
Čudo ne postojiš? Zato se ne volim Opel?
Ne bi ga ni ti voleo na mom mestu, kad bi znao ono što ja znam. Ima lepih budževina, OPC i ostalo, ne kažem, ali ima i....
Nego, imaš li još Skodu 120L ?
Poslednja izmena od MAD MAX u 04 Feb 2013, 21:31, izmenjeno 1 put ukupno.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
kapor
Reactions:
Postovi: 1613
Pridružio se: 24 Jan 2013, 20:15
Garaža: renault clio rs 172
Lokacija: beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od kapor »

Po ovoj prici turbo motor treba drzati u staklenom zvonu.
MAD MAX
Banned
Reactions:
Postovi: 786
Pridružio se: 22 Feb 2012, 22:19

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od MAD MAX »

Pa to nije daleko od istine. Mislim na turbo benzin. Inače, zašto bi tek u zadnjih par godina ušli u širu upotrebu? I zašto se stalno javljaju problemi?
Opet kažem, za pametnog čoveka, turbo je lepa opcija, za "divljake" skupa igra.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Korisnikov avatar
Day Walker
Reactions:
Postovi: 23555
Pridružio se: 12 Jan 2012, 01:58
Garaža: BMW X3
Lokacija: Beograd

Re: Turbo vs atmo iste snage

Post od Day Walker »

Ma vidjao sam zardjale Insignie, sjebane Opele... Ma da ne poverujes.. Al sto je RENO dobar tebra!!!!!!!!!!!!!!
Brzine idu u H-a !!!

Slika

Slika
Zaključana tema