Stranica 352 od 899
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 18:27
od maxer
cozmo napisao:Uzrok nesrece je prostorna dezorijentacija posade u slozenim meteo uslovima, a alkohol je pojacao efekte. Tako pise. Ono sto se zna je da je meteo bio neuslovan za letenje to vece,...
Da je bio "zagrejan"/pripit ... moguće, ali da li je bio pod tolikim dejstvom alkohola da se dezorijentiše i sruši ... to mi već deluje manje verovatno ali SVE je moguće - pa i to.
Pitam se samo: da li je moguće da tako iskusan pilot, ne gleda u instrumente (visinomer i veštački horizont, radar i ostalo) i to pod takvim okolnostima (kada je praktično oko njega bila tama i magla/oblak tj. van letelice nije mogao da vidi NIŠTA). Koliko shvatam, instrumenti su mu u tim okolnostima bili JEDINO sredstvo pomoću koga je mogao da se orijentiše u prostoru.
Ovo gore izrečeno, pobija te njihove tvrdnje da je pilot bio "dezorijentisan" ... jer pilot nije imao ni jednu stvar u vidnom polju pomoću koje je mogao da se orijentiše (po noći i magli) ... samim tim - nije mogao ni biti dezorijentisan (jer je zbog navedenih okolnosti bio prinuđen da leti po instrumentima).
Naravno ovo onda vodi mogućoj predpostavci da su instrumenti u jednom trenutku otkazali i to je dovelo do pogrešnog upravljanja letelicom i udara u zemlju.
Ovo me tera da se dalje zapitam: da li je "
stručna istražna komisija" utvrdila pod kojim uglom je helihopter udario u zemlju tj. kojom linijom kretanja ... a da se iz toga pokuša izvesti predpostavka "da li je pilot hteo da sleti" ili je "očito išao pogrešnom linijom kretanja, koja je umesto napred, vodila ka zemlji" ... nadam se da pratite/shvatate tok misli koje iznosim i šta ovim sve hoću da kažem.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 18:28
od !GOR
Grujic napisao:Navedi slobodno izvor
Admin sa cars foruma.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 18:51
od H4wkeye
Radar na NT ne radi trenutno. Zatvorili ceo vazdusni prostor, preusmeravaju avione okolo. Dragane sta bi?

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 18:53
od maxer
Postavili tablu: Kafana ne radi, teraj dalje!

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 18:56
od H4wkeye
Edit: Radi sad, vidim poceli avioni da prelecu.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 19:19
od starac vujadin
H4wkeye napisao:Radar na NT ne radi trenutno. Zatvorili ceo vazdusni prostor, preusmeravaju avione okolo. Dragane sta bi?

https://www.youtube.com/watch?v=h4WF7sLuwio
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 19:20
od cozmo
Ma dziberi su. Neko preseko kabl, fora Umri muski 2.
@Maxer: Pogledaj na netu illusions in instrument flight, spatial desorientation, vestibular system... procitaj i bice ti malo jasnije kako dolazi do drzorijentisanosti u prostoru za vreme nulte vidljivosti nocu. Mozda zuzazu moze da objasni to nekim laksim recnikom, uglavnom moze da se desi i najboljima, i desavalo se.
Sent from my LG-D373 using Tapatalk
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 19:22
od H4wkeye
Legendaran film

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 19:51
od zuzazu
Ne bih zeleo da postanem i doktor pa da objasnjavam kako radi vestibularis, ko zeli moze da nadje na netu.
Iluzije jesu cudo ali se sve resava pogledom na instrumente koji pilota "dovode u normalu" i svaki instrumentalni pilot je ucen da bezuslovno veruje instrumentima bez obzira kakve signale njegova cula daju.
To me dovodi na pocetak moga pisanija: da li je pilot imao vazecu dozvolu, trening i ovlastenje za letenje po instrumentima? U nekoliko TV emisija i na nekoliko diskusija moze se cuti iz usta vojnih pilota da oni to nemaju...
Ovo samo govori o urusavanju vazduhoplovstva u ovoj zemlji gde se sve smatra zahebancijom.
Konacno, opet kao sto sam vec spomenuo pre dve stranice, neko da pita (B92, P. Vojinovic):
On postavlja pitanje i da li je postojao pritisak na kontrolu leta jer se iz izveštaja vidi da se vodio dug razgovor između posade i kontrole leta o mestu na kome je trebalo da se sleti.
Tj. U delu koji je Paja postovao iz izvestaja, zasto kontrola u cetiri navrata sugerise pilotu da sleti na NT, sto NE SME DA RADI? Ko je njima sedeo nad glavom?
Razgovor koji je vodjen preko mobilnog telefona a ne radio vezom (sto se snima na vise mesta) bojim se da necemo znati.
Cela ova prica oko alkoholisanosti je samo mlacenje prazne slame i odvlacenje od sustinskog problema.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 20:00
od robbief
Pre svega toga je taj "pijanac" već jednom sleteo da pokupi bebu i doktore. Nije bilo magle, ali nije bilo ni razloga da se tako nešto objavljuje.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 20:02
od Delija
Rekoh - totalno degutantno. Nazalost, ne cudi me ni malo.
Re: Одг: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 20:17
od dag81
Cak i da su obojica bili pod uticsjem alkohola to nije trebalo biti objavljeno. A posto se neko skriva iza nesrece, najjadnije je ovako nesto objaviti za pokojnika koji jevimao xy zasluga. Katastrofa i sramota.
Dace Bog da karma odradi svoje.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 20:38
od kvcali
jel postoji negde tonski zapis komunikacije pilota sa nekim ko mu izdaje uputstva u toku leta , ne iz crne kutije nego na zemlji sa "magnetofona"
pretpostavljam da i ako ima da je obrisan
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 21:09
od BAJKER
Na zalost mnogo propusta je bilo + splet lose meteroloske situacije. Inace mislio sam da su oba pilota helikoptera bili obuceni da lete u losim meteo uslovima a ispostavilo se je da je samo Mehic bio osposobljen dok kopilot nije. Dikovićeva komisija je, međutim, ustanovila da je u vreme pripreme za poletanje baza oblaka na aerodromu Batajnica bila ispod meteorološkog minimuma za helikopter Mi-17 i pilota prve kategorije osposobljenosti (a samo Mehić je imao taj rang), što znači da letelica, prema pravilima letenja, nije trebalo da bude podignuta. Komisija je utvrdila da je i u predviđeno vreme sletanja meteo-situacija bila ispod granice vidljivosti.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 04 Apr 2015, 21:12
od nikaragva
Da, ali neko je morao direktno da im naredi da urade to sto su uradili. O tome se radi. Ma koliko da je posada helikoptera kriva za udes, neko je morao da im naredi da lete. Nije to privatni helikopter, da lete kada hoce.