Stranica 355 od 899

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 05 Apr 2015, 19:53
od maxer
Svaka čast tom pilotu ... evo gledam one video snimke kako stoje na krilima i čekaju da ih brodovi pokupe.

P.S.
A u vezi ove naše nesreće, ponavljam ono što je sam Vučić rekao (kada su ga prvi put posle nesreće pitali - da li je neko od ministara bio na NT) a posle toga su svi to prećutkivali: ministar zdravlja je bio na aerodromu i čekao sa TV ekipom bebu.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 05 Apr 2015, 21:38
od dragan
Nisam razumeo pricu ucesnika 1...
Helikopter ce da ode na batajnicu i sleti po batajnickom ils i onda preleti na banjicki vis?
Ne znam koji su bili meteo uslovi na batajnici, ali su meteo minimumi za sletanje po ils mnogo manji na surcinu, i ako su bili makar slicni logicnije je da uradi prilaz na surcinu. Surcin je i mnogo blize banjickom visu...
Kad smo kod ils koliko znam u batajnici radi samo za stazu 12l i to je prilaz iz pravca indjije. Dakle mnogo duzi let i manji izbor. Surcin ima ils sa obe strane i u odredjenim okolnostima i to moze biti znacajna prednost.
Ako se vec radi o ils prilazu...
Samo naglas razmisljam...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 05 Apr 2015, 21:41
od Paja
Taj deo komunikacije ni meni nije jasan. Ispada da je hteo da sleti na Bataju pa da odleti na VMA kad se meteo situacija stabilizuje.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 05 Apr 2015, 21:43
od Kornjaca Rade
Pa do tad bi ih sanitetom prevezli do vma.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 05 Apr 2015, 21:48
od Paja
Zato mi i nije logično. Posebno pitanje je šta će tako mala beba na VMA. Trebalo je da ide na IMD.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 05 Apr 2015, 21:55
od nikaragva
Ma i ova tragična priča je samo dokaz da kod nas već duže vreme ne postoji nikakav sistem, ne zna se nikakav red, ništa. Neki pokušavaju da budu novi Tito, ali im ne ide, mada su na dobrom putu da budu Slobo.
Jadni ti ljudi koji moraju bez pogovora da izvršavaju naređenja kompletnih idiota, neznalica i nesposobnjakovića.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 05 Apr 2015, 21:55
od Grujic
Na VMA beba nema šta da traži jer oni nemaju neonatologiju, ali ja shvatam da je ideja bila da oni tu samo slete, iskoriste njihov heliodrom pa da odatle sanitet preuzme

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 05 Apr 2015, 22:21
od nidza
@nikaragva sve rekao u 3 rečenice.

Ja jedino ne mogu da skontam jesu li plaćeni da unište Srbiju ili joj žele sve najbolje, ali će je uništiti koliko su nesposobni. Kako god, odosmo u PM.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 05 Apr 2015, 22:22
od dragan
Svejedno, bataja je u smislu udaljenosti najgora opcija.
Mene stvarno cudi ta varijanta, kao i da nigde u gradu nisu postojali dovoljni uslovi pogotovo sto je temperatura u gradu generalno viša i pojava magle redja nego na bataji gde imas hladniji vazduh manjeg kapaciteta vlage, a imas izvor vlažnosti neposredno uz aerodrom...

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 05 Apr 2015, 22:27
od nidza
Fakat. Heliš bar može da sleti bilo gde. Mogli su bilo gde uz autoput da slete, ali tad bi izduvali za slikanje.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 05 Apr 2015, 22:30
od NexT
Na Simanovcima to vece nije bila trunka magle. Sanitetu bi uz prazan put, pa cak i policijsku pratnju do Instituta trebalo cirke 15 minuta. Tamo vec imaju patrolu policije koja bi obezbedila mesto sletanja.

Setite se Gazele koja je prinudno spustena na naplatnu kod Indjije.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 05 Apr 2015, 22:32
od zuzazu
Koliko ja shvatam, VMA je planirana destinacija a Batajnica planirana alternacija. NT nema nigde u prici.

Pilot normalno krece ka destinaciji, kada mu kontrola kaze da sleti na NT sto on odbija i produzava prema Banjici.

Ne znam koliko vam je poznata mikroklima Beograda ali Banjica je uglavnom cista, kada je u donjim delovima grada magla. Takodje, Batajnica ima daleko pogodniju mikroklimu nego Surcin.
Uslovi vidljivosti nikada nisu, niti mogu biti jednaki na LYBT i LYBE jer je jedan aerodrom blizu vode a drugi u njivi.

Za pojavu magle kakva je najcesca u Beogradu, tzv "high pressure fog" potrebna su tri uslova - visok pritisak, velika vlaznost i slab vetar. To sto je Bataja pored vode ne znaci da joj je veca vlaznost nego na Surcinu gde imas njivu koja isparava.

To je sigurno odlicno znao i Mehic.

Ako je su na NT uslovi za low visibility, onda se koristi pista 12 (prilaz od Krnjesevaca) a ne 30 (prilaz od Avale). Od pocetka prilaza za NT 12 do pocetka prilaza za LYBT 12, mereno u vremenu je zanemarivo.

Potpuno razumem logiku pilota. Prvo ide na planiranu destinaciju i ako tamo ne moze, krece ka planiranoj alternaciji sto je ujedno i njegov maticni aerodrom gde odlicno zna i teren i proceduru. Tako bih i ja uradio.

Kontrola mu tri puta govori da sleti na Surcin, sto ne sme da radi jer utice na odluku pilota. Tek kada mu kazu da medicinska oprema ceka bebu na Surcinu, u njemu prelamaju odluku.

EDIT:

U ovom trenutku dok kucam, nisu uslovi lose vidljivosti, ali samo da ilustrujem tvrdnju

2015/04/05 20:30
LYBE 052030Z VRB01KT 7000 -RA SCT016 BKN030 06/04 Q1014 NOSIG

2015/04/05 20:30
LYBT 052030Z 34005KT 300V360 9999 FEW023 BKN040 06/03 Q1015 NOSIG

Batajnica ima daleko bolje vreme nego Surcin. U Surcinu je vetar samo 1 cvor pa je vidljivost 7km, a Bataja je "provetrena" sa 5 cvorova i vidljivost je preko 10km

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Apr 2015, 00:50
od Vladapetr

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Apr 2015, 01:00
od NexT
Samo sto struku nigde niko nista ne pita.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 06 Apr 2015, 09:49
od cozmo
NexT napisao:Setite se Gazele koja je prinudno spustena na naplatnu kod Indjije.
Tad je vidljivost bila odlicna i horizontalna i vertikalna, samo je vetar bio problem, i zbog jakog vetra nisu smeli da rizikuju let do Bataje zbog jako redukovane snage helikoptera, pa su tu sleteli. Da je bilo kao vece 13.03. ko zna sta bi se i tu desilo.

Elem, u trenutku svog tog prilazenja to vece, zaboravljamo da je njemu u celom tom reonu baza oblaka bila na 60m. Mi-17 ima minumum za bazu oblaka od 200m. Danju.