Stranica 3541 od 4593

Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 01:49
od Ivan
Jel ono u nemackoj tehnicki na svake dve godine bez ogranicenja godista?

Ne treba zajebavati ljude dvaput godisnje, vec jednom u dve godine odraditi posao kako spada.

Ne rdjaju auti, pa ni opel tako brzo da se dezintegrise u 6m ili da kocnice koje su bile odlicne propadnu u 6m.

Sta ce sledece ako ni ovo verovatno ne urodi plodom?

Tehnicki na svaka 3 meseca?

Sent from my KIW-L21 using Tapatalk


Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 02:13
od Mladen7
Da u Nemačkoj se tehnički radi svake 2 godine, takođe u Norveškoj, Francuskoj, Italiji i još dosta zemalja koje se smatraju za uređene.



Poslato sa Huawei Mate 10 Lite


Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 05:03
od Xepoj87
Da, ali tamo skoro niko nema tehnicki neispravan auto, a ovde sigurno 20% vlasnika automobila.

Mozda nije pravo resenje, ali u ovoj situaciji jedino realno.

Slazemo se svi da je resenje da se ozbiljnost kontrole popravi i da se smanji korupcija, ali u isto vreme treba ostati realan i prihvatiti gde zivis.

Nikada se nista veliko nije promenilo iz minusa u plus odjednom.

Kako ne mozes icekivati da zavrsis faks i da se zaposlis kao direktor banke, tako ne mozes ni ocekivati da Srbija odjednom postane Svajcarska.

Za pocetak ce mozda barem one koji 3 puta godisnje voze auto, a imaju i do 3 komada po familiji, ohrabriti da se otarase istih.
Pa onda ovi sto nemaju para za gume i sijalice, da bace krseve u staro gvozdje.

Jbg, najebace i manjina koja super odrzava 20 godina stare aute, ali nekako se mora poraditi protiv uvoza krseva i preplavljivanja ulica istima.

Iapred zgrade imam 4 automobila starija od 20 godina parkirana u dvoristu, koje ima 9 parking mesta, od kojih se 2 ne voze vise od 2 puta godisnje, a druga 2 voze tu do grada jednom u 2 nedelje fazon.
Zasto? Pa zato sto ih maltene nista ne kosta.

Sent from my SM-G935F using Tapatalk




Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 06:18
od Grujic
Pa upravo to sto kazes na pocetku govori da 2 puta nema smisla.

Ako se uvede kontrola i tehnicki postane rigorozan, dovoljan je 1 godisnje.

Ako se ne uvede kontrola i bude kao i sada, dzabe 2 puta godisnje.

Послато са HTC U Play уз помоћ Тапатока


Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 07:05
od shandu90
Ja svaku sitnicu na autu (jos malo cu i ja u tu grupu siromaha) sredim u najkracem mogucem roku, i ne vidim poentu uzimanja para 2x u toku godine. Ukinuce i to majmuni, kao sto su nas drkali za ovo merenje prosecne brzine.

Sent from my P10 Lite using Tapatalk


Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 07:21
od Grujic
Pa prosecno merenje nije ukinuto i za sada nema ni najave za to?

Послато са HTC U Play уз помоћ Тапатока


Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 07:54
od Darko
Da ali sad povecavaju na 130 posle toliko racunanja i smaranja koliko treba minuta da se predje odredjena deonica sa 120.

Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 09:31
od blaugrana
To, ce se malo sacekati dok ne pocne. Sad opet treba da mere i racunaju...ebe lud zbunjenog

Gesendet von meinem SM-J500FN


Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 09:50
od kragujevac
Mladen7 napisao: 11 Maj 2018, 02:13 Da u Nemačkoj se tehnički radi svake 2 godine, takođe u Norveškoj, Francuskoj, Italiji i još dosta zemalja koje se smatraju za uređene.
Treba i napomenuti da novoregistrovani auti u D idu na tehnički pregled tek posle tri godine.
Pametna stvar ovde je što se na registracionom pečatu navodi samo mesec i godina dokle je auto registrovan, a ne i tačan datum. Na tehničkom onaj inženjer koji ga radi nalepi registracionu plaketu tako da mesec koji je relevantan bude na gornjem delu kruga (pozicija "12 sati") Pri tom je dozvoljeno da se registracija prekorači čak dva meseca. Npr. ako meni na pečatu stoji april 2018, ja mogu da uradim tehnički bukvalno do 30. juna i sve u redu.

Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 09:54
od Heinz
Da li ti kad ostaviš vozilo u servisu za npr. mali servis, možeš da izađeš sa neispravnim izduvnim sistemom?

Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 09:58
od kragujevac
Heinz napisao: 11 Maj 2018, 09:54 Da li ti kad ostaviš vozilo u servisu za npr. mali servis, možeš da izađeš sa neispravnim izduvnim sistemom?
Servis je obavezan da radi po specifikaciji proizvodjača vozila. Medjutim, ako si ti ostavio auto da ti urade nešto, a oni pri obradi toga što je ugovoreno vide da još nešto nije u redu, moraju da te pozovu i da te pitaju šta da rade. Ako im ti kažeš da ne rade, neće raditi. Štajaznam, došao si na mali servis a oni su videli da je neki stabilizator na vešanju problematičan, odmah će te pozvati, ali ga neće pipnuti dok ne dobiju tvoj "OK".

Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 10:05
od passenger
Mene su sastavili listu delova vešanja koja su za zamenu. Bio sam u servisu za zamenu setova guma I na papiru mi štampali šta ima lufta, šta je odmah za zamenu itd. Zahvalio se I rekao da sam već poručio delove.

Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 11:07
od samo polako
Tehnički pregledi stalno potežu priču o neispravnosti vozila.
Dva puta godišnje na tehnički mislim da nije rešenje jer ako neko popravi nedostatke, recimo kočnice ili trap, kolika verovatnoća je da će isto to biti neispravno za 6 meseci?!
Po mom mišljenju neće, možda grešim.
Sigurno je jedno da ćemo svi pre odlaska na tehnički ići kod majstora na proveru.
Rđa se toleriše do 5% ali mislim da će ljudi to regulisati autolakom.
Pregledaće sijalice na instrument tabli.

Jesmo groblje starih i odbačenih automobila ali mislim da nisu tačne tvrdnje da tehnički neispravna vozila najviše prave proble, mislim da brza vožnja i alkohol ubedljivo vode.
Kod mene u ulici jutros sam brojao 4 vozila starija od 15 godina (golf 2, ford eskort, yugo 45 i Klio 1) stoje i vlasnici ih uopšte ne voze, vidi se po prašini na njima i mestu koje zauzimaju.
Znam mnogo ljudi koji imaju po dva auta, jedan krš koji eto stoji iz ko zna kojih razloga i drugi koji se vozi po potrebi.
Mislim da će se mnogi odreći vozila.

Ako je cilj bio sprečavanje uvoza krševa moglo je to drugačije da se sredi.

Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 11:21
od Xepoj87
Grujic napisao: 11 Maj 2018, 06:18 Pa upravo to sto kazes na pocetku govori da 2 puta nema smisla.

Ako se uvede kontrola i tehnicki postane rigorozan, dovoljan je 1 godisnje.

Ako se ne uvede kontrola i bude kao i sada, dzabe 2 puta godisnje.

Послато са HTC U Play уз помоћ Тапатока
I ako nam se plate povecaju za 500e, salteruse postanu ljubazne i efikasne, a predsednik nam da ostavku iz grize savesti...

Mislim da nisi svestan koliko njih nece kupiti sada krsa od 500e, jer mora da daje 120e godisnje i da se 2 puta smara sa tehnickim.
Koliko njih ce prodati krseve, jer im je registracija sada duplo skuplja, a tehnicki i mito 4 puta skuplji nego ranije.

Drugo, slikace se, pa evo, prvi ja koji godinu i po dana vozim fakticki tehnicki neispravan auto, moram zameniti napuknutu soferku.
Za sada su rekli da ce i tu kontrolu pojacati, a videcemo koliko ce se to zaista primenjivati, ali ne bih polagao neke velike nade u to.

Svakako se slazemo da je pravo resenje kontrola tehnickih pregleda, ali mislim da smo mi jos uvek daleko od tog nivoa.
Ovo ce se barem u nekoj meri kontrolisati i barem je neki korak.

Re: Dobro veče

Poslato: 11 Maj 2018, 11:50
od ljubitelj
Ako se vec luta i ne zna dovoljno je pogledati preko ograde kako je reseno u vecini zemalja oko nas. A to je 2 godine tehnicki pregled, registracija/ evidencija podataka o vozilu samo jednom prilikom promene vlasnistva, trajne tablice,i naravno adekvatan strog tehnicki pregled strogo po tehnickim normativima bez propustanja ili popustanja bilo kome za bilo sta. Ukljucivo i drzavne sluzbe i vozila javnog prevoza.

Ne postiji nijedan tehnicki razlog koji ukazuje da sadasnji nacin pregleda na 6 meseci u bilo cemu poboljsava stanje ispravnosti vozila koje se inace ne zeli ili ne moze odrzavati prema propisanim standardima za to vozilo.

Mnoge stvari na autu se habaju sa kilometrazom a ne sa protokom meseci poput kocnica, upravljaca, amortizera, brisaca i jos mnogo stvari.

Auti koji su noviji, do 5 godina a mnogo se voze i stalno su na putu su vise izlozeni riziku da se brze pohabaju nego stariji tipa 20godina koji se 5 puta manje voze.

Naravno, svaki primerak auta je individualan i zato treba tehnicki pregled da bude jedinstven i objektivan nezavisno od formalnog godista proizvodnje.
Jedan auto tokom zivotnog veka od 20-25godina koliko je prosecno ocekivano vise puta ima promenu tih originalnih delova sa trake za novo zamenjene.
Logicno, tada su ti delovi stari 2 godine ili 7godina a ne 15 ili 21 godinu pa ne moze da bude ista pretpostavka da su pohabani isto 2 auta usled godine proizvodnje.
Statistika kaze da udeo tehnicke neispravnosti vozila u nezgodama iznosi 2-5% dok su ostali faktori 95% (pijanstvo, nekonstrolisana brzina, divljanje, teze zanemarivanje propisa o pravilima voznje, putevi).


Uostalom, Nemacka je dobar primer da i neispravni auti se pri prolasku kroz tehnicki lako izdvoje, ili se poprave ili idu u otpis i nema dalje voznje.
Prost i efikasan princip.
Isto tako nema ogranicenja u starosti vozila pri uvozu, nikakve Uredbe van zakona i slicne ad hoc besmislene administrativne zabrane.
Ispravan auto moze da se uveze i vozi, neispravan ne moze. Jasan kriterijum.

Inace podatak ADAC-a je da prosecna starost auta u Nemackoj je 9.4 godinaa.


Kada je drzava Mali mogla da uvede strog i efikasan tehnicki pregled pre nekoliko godina (uz nemacko svajcarsku tehnicku pomoc i uvodjenje pravila) sasvim je sigurno da moze i kod nas da se sprovede. Ako se zeli.