I sto je najbolje u DE i PL, kada kupis novi auto, ne ides na tehnicki vec odmah stavljas tablice.
Prvi tehnicki vidis za 3 god.
Re: Dobro veče
Poslato: 11 Maj 2018, 12:55
od Saša
Pa i u Srbiji je tako. Auto kuća odradi tehnički a da ga i ne vidiš i samo ti daju dokumenta od auta da odeš po tablice.
TT
Re: Dobro veče
Poslato: 11 Maj 2018, 13:01
od H4wkeye
Sad bas gledam, zasto bi cena tehnickog bila povecana uopste? Sta oni tu rade sto njih kosta? Zasto onda 3.500 umesto kao do sada oko 1.500 Ispade radni sad je ovde 60 evra? Cena moze i dalje da ostane oko 1.500 dinara a da bude detaljniji pregled.
Re: Dobro veče
Poslato: 11 Maj 2018, 13:05
od ljubitelj
Sustina. I to da bude mininalno 60 evra sat propisano a moze i vise ako neko pozeli.
Re: Dobro veče
Poslato: 11 Maj 2018, 13:14
od Heinz
Verovatno se na ovaj način "rešavaju" neki drugi problemi.
Npr. prvo se dosta nakotilo tih linija za tehnički pregled (a kontrola nad njima je skoro pa nikakva).
Onda su neki počeli da kmeče kako umesto 10k godišnje, urade 5k pregleda godišnje.
I onda na scenu stupa pregled 2x godišnje.
Ne tvrdim da je tako, ali situacija podseća na onu sa taxistima.
Re: Dobro veče
Poslato: 11 Maj 2018, 13:49
od ljubitelj
Gde god drzava pocne da propisuje kvote, cene, direktno se mesa u biznis i poslovanje firmi, zabranjuje trziste i njegova pravila nastanu pre ili kasnije ovakvi problemi.
Bice da je tako kako si opisao.
Eskimko napisao: 10 Maj 2018, 11:00
A meni kad daju platu kao ovi sto imaju po zapadu ja cu da odem lepo kod majstora da mi ofarba sajtne za po 50evra po komadu. Jer izvinte to ne umem sam.
Sad nek mi objasni neko kako rdja na sajtnama utica na neciju bezbednost
Trule sajtne se ne farbaju vec se seku i bacaju u smece a kupuje i ugradjuje nova.
Rdja na sajtnama znaci da je auto nebezbedan za voznju, jer je to deo nosece strukture auta. Takav auto je neispravan tehnicki u svim zemljama i nije vise za upotrebu.
Dok se ne popravi zamenom neispravnih delova.
A utice na bezbednost time sto trula limarija nosecih profila je kao mokar papir, i pri najmanjem dodatnom opterecenju se auto raspada i guzva kao konzerva.
Ako se vec vidi na sajtnama korozija spolja ona je trula iznutra, kao i podsajtne /tzv vertikale.
Besmisleno je uopste i postaviti dilemu oko korozije nosecih elemenata i tehnickog.
Druga je stvar povrsinska kozmeticka korozija na sporednim delovima poput panela.
Ma idi begaj.
Nije isto trulo i zardjalo.
I ne znaci ako su sajtne sa spoljne strane pocele da rdjaju malo po malo da su i iznutra zardjale, so nagriza spolja kad prskaju gume. Sad cu ja da secem fabricke i da stavljam neke poljske sajtne pa da varim i farbam umesto samo da ofarbam.
Umesto 50 evra da ulozim 100 ,a realna prosecna plata 250 evra. Plus sve to da dam za auto star 15 godina da bi mogao da prodjem tehnicki i da nabijem vucicu pare u dzep. Pre bi uleteo sa tim istim kolima njemu u kucu.
Re: Dobro veče
Poslato: 11 Maj 2018, 15:56
od Pulp Fiction
ljubitelj napisao: 11 Maj 2018, 13:49
Gde god drzava pocne da propisuje kvote, cene, direktno se mesa u biznis i poslovanje firmi, zabranjuje trziste i njegova pravila nastanu pre ili kasnije ovakvi problemi.
Bice da je tako kako si opisao.
Srbija, 2018. tržišna privreda = Država određuje minimalnu cenu tehničkog i to kao da je realno 3500 din. po pregledu xD , veoma smešno. A da ne pričamo ovo za ''car:go''...
Re: Dobro veče
Poslato: 11 Maj 2018, 18:23
od ljubitelj
Eskimko napisao: 11 Maj 2018, 15:52
Nije isto trulo i zardjalo.
I ne znaci ako su sajtne sa spoljne strane pocele da rdjaju malo po malo da su i iznutra zardjale,
Nije isto, povrsinska korozija nije bitna i ne gleda se kao znacajna na tehnickom pregledu.
Trulez je za otpad i nema tog farbanja niti zamazivanja koje menja tu cinjenicu.
Znaci, sa spoljne strane se brzo suse usled kretanja vozila i struje vazduha pa je mali uticaj spoljne sredine, slane vode.
Suplji profili pocinju da korodiraju iznutra gde je slaba ventilacija i zadrzava se vlaga.
Kada se spolja vidi korozija na sajtni to po pravilu znaci da je iznutra vec mnogo duze vremena u stanju korozije i da je verovatno vec u stadijumu trulezi.
Najbrzi test stanja sajtni je podizanje auta sopstvenom dizalicom.
Uostalom, na tehnickom se proveri stanje nosecih struktura i shodno tome se pusta ili vraca auto na potrebnu popravku. Podrazumeva se objektivni pregled, ne ono sto je sada kako se kome svidi.
Re: Dobro veče
Poslato: 11 Maj 2018, 18:43
od shandu90
Moj drug najnormalnije registruje polo kome su se napravile rupe po rubovima od korozije. Napomenuli mu da sredi to, on sklepao neku plastiku i prekrio.
Sent from my P10 Lite using Tapatalk
Re: Dobro veče
Poslato: 11 Maj 2018, 20:41
od meidling
kragujevac napisao:
Mladen7 napisao: 11 Maj 2018, 02:13
Da u Nemačkoj se tehnički radi svake 2 godine, takođe u Norveškoj, Francuskoj, Italiji i još dosta zemalja koje se smatraju za uređene.
Treba i napomenuti da novoregistrovani auti u D idu na tehnički pregled tek posle tri godine.
Pametna stvar ovde je što se na registracionom pečatu navodi samo mesec i godina dokle je auto registrovan, a ne i tačan datum. Na tehničkom onaj inženjer koji ga radi nalepi registracionu plaketu tako da mesec koji je relevantan bude na gornjem delu kruga (pozicija "12 sati") Pri tom je dozvoljeno da se registracija prekorači čak dva meseca. Npr. ako meni na pečatu stoji april 2018, ja mogu da uradim tehnički bukvalno do 30. juna i sve u redu.
U AT je slicno.Registruje se po principu 3-2-1.Moguce je registrovati 1 mesec ranije i prekoraciti 4 meseca.Ako je mesec prve registracije april a registruje se do 31.avgusta,vazice i dalje do aprila iduce godine
Re: Dobro veče
Poslato: 11 Maj 2018, 20:45
od ljuba
Danas kupio ovaj set u lokalnoj radnji za 3 Eur i stvarno radi, moze da se zavice svuda, ne moze neku jaku sili da prenese, ali za te pare je super...