Stranica 358 od 899
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 11:28
od cozmo
Ono sto sam ja razumeo kao nesporazum je da je Mehic izvestio da je na 140m iznad piste dok je kontrolor mislio da je on 140 nadmorske (42m iznad). I zato mu je rekao da lebdi.
Kako je udario? Izgubio je orijentaciju i doveo helikopter u nepravilan polozaj na mizernoj visini od tla, bukvalno kazu da je, po zapisu FDR, na par metara skapirao sta se desava i krenuo u izvlacenje i onda je zaorao poljanu.
Imas u izvestaju slike kako je to izgledalo, uglove, snagu, brzinu. Rekose mi da je SIGURNO izgubio orijentaciju i da je prilikom ubrzavanja (a mora da ponire nosem dole da naglo ubrza da se izvuce), verovatno nagnuo letelicu previse bez vizuelnih orijentira, a posle je bilo kasno za ispravku. 42m je nista.
Takodje, visinomer kopilota je podesen bio na Batajnicu.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 12:08
od zuzazu
Znaci ako je tako kako ti je objasnjeno, to je sve crnje od goreg.
Pilot javlja jednu visinu koju je ocitao na RA a kontrolor misli na drugu?
Pilot je toliko nisko da nema visinu za go around?
Pilot je obucen za smu ali se "dezorijentise" (sto je jedino moguce ako ne gleda instrumente)?
Piloti nemaju podesene visinomere na isti pritisak?
Ima li jos neki biser?
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 12:27
od H4wkeye
Znaci iz ovoga se vidi da je politika opet napravila sranje i sad svaljuju na pilote sve. Tacno su hteli da iskoriste ovo kao promociju, garant.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 12:28
od cozmo
Ne bih rekao da su svalili na pilote. Jasno se vidi ko je i kakve naredbe davao i da su naterani na sletanje na NT. Pogledaj svu dokumentaciju. Pad je samo posledica odluka.
@zuzazu:
Pilot je bio 140m iznad piste (to bi trebalo da je 238m nadmorske).
Kontrola letenja kapira da je to 140m nadmorske visine (42m iznad pise). Cudi me da ga nista nije pitao kontrolor (da razjasni). Trebao je.
Kopilot je imao podesen visinomer za pritisak na Batajnici jer su prvobitno hteli tamo da idu.
Posto je bio u oblaku, logicno da je missed approach radio u nultoj vidljivosti na maloj visini, bez ijednog spoljnog orijentira.
Kazu da se u tim trenucima podesava snaga, kao i ugao za dobijanje brzine da bi mogao da se penje, te je moglo doci do iluzija ukoliko se nije oslonio na instrumente. Desavalo se i profesionalnim civilnim pilotima u slicnim uslovima. Znas i sam da se helikopterom upravlja na sasvim drugi nacin.
U dokumentaciji ima tacno pojasnjenjo, sa zapisima FDR, kako je doslo do gubitka kontrole nad letelicom. Detaljno cu razgovarati o tim parametrima da vidimo kako i zasto je to bilo tako, onako na brzaka, jos pre par dana sam saznao otprilike sta je bilo i da je moguce imao iluzije u tom trenutku, odnosno nije shvatio da je u nepravilnoj poziciji jer se oslanjao na vizuelne orijentire.
Takodje, u dokumentaciji imas uspesne trenazne letove sa ILS prilazom, missed approachom:

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 12:32
od Heinz
Meni je iz ovih raspoloživih podataka jasno jedino da je kompletno rasulo svuda.
Najcrnje je da neko može da digne vojnu letelicu mimo procedure bilo kada i da ona može da leti bez plana.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 12:38
od Velja
Ne bih da vam kvarim zabavu, al' da možda ne preterujete sa dokumentovanjem stavova? Nemojte da ostanemo bez foruma

Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 12:39
od BAJKER
zuzazu napisao:
Pilot javlja jednu visinu koju je ocitao na RA a kontrolor misli na drugu?
Pilot je toliko nisko da nema visinu za go around?
Pilot je obucen za smu ali se "dezorijentise" (sto je jedino moguce ako ne gleda instrumente)?
Piloti nemaju podesene visinomere na isti pritisak?
Koliko sam video helikopter je opremljen sa dva radio visinomera+ dodatni visinomer, dakle prva dva nisu barometarskog tipa, opet nije mi jasno kako nije mogao da vidi da li se penje ili spusta odnosno nije mogao da lebdi, ne znam da li ima opremu variometar i akcelometar
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 12:43
od cozmo
Velja napisao:Ne bih da vam kvarim zabavu, al' da možda ne preterujete sa dokumentovanjem stavova? Nemojte da ostanemo bez foruma

Sve je javno objavljeno na sajtu ministarstva odbrane, moz gleda ko oce.
@bajker:
dzaba sve to ako nije ni gledao instrumente u tom trenutku vec hteo sto brze da se izvuce.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 12:54
od Paja
H4wkeye napisao:Znaci iz ovoga se vidi da je politika opet napravila sranje i sad svaljuju na pilote sve. Tacno su hteli da iskoriste ovo kao promociju, garant.
Koliko ja vidim politika je bila povod, a ne uzrok.
Ovo bi se desilo re ili kasnije jer sistem ne funkcioniše.
Sve se radi mimo procedura kakve god da su i postoji apsolutno nerazumevanje civilnog i vojnog dela.
Meni je nezamislivo da kontrola i pilot govore o različitim visinama. To je samo primer koliko su neusaglašeni. Verujem da je svako radio onako kako je naučen i to je ono što ukazuje koliko oni nemaju dodirnih tačaka.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 13:05
od Geza
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 13:12
od nikaragva
Paja napisao:H4wkeye napisao:Znaci iz ovoga se vidi da je politika opet napravila sranje i sad svaljuju na pilote sve. Tacno su hteli da iskoriste ovo kao promociju, garant.
Koliko ja vidim politika je bila povod, a ne uzrok.
Ovo bi se desilo re ili kasnije jer sistem ne funkcioniše.
Sve se radi mimo procedura kakve god da su i postoji apsolutno nerazumevanje civilnog i vojnog dela.
Meni je nezamislivo da kontrola i pilot govore o različitim visinama. To je samo primer koliko su neusaglašeni. Verujem da je svako radio onako kako je naučen i to je ono što ukazuje koliko oni nemaju dodirnih tačaka.
Baš tako.
Što se tiče tog lebdenja, mislio sam da svi helikopteri to mogu bez pilota da rade, međutim izgleda da sam debelo pogrešio. Ovaj nije mogao.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 13:32
od dragan
Samo jedna stvar apropo pritiska - za ovo letenje se na surcinu koristi QNH pritisak koji je kontrolor u 21.52 dao pilotu, i u 21.54 pilot mu daje, kako je ispravno, readbac pritiska gde jasno kaze QNH. Kasnije ide jos jedna kontrola pritiska u 22.02 ako sam dobro popamtio vremena ovaj put u milimetrima Hg, 765... Dakle sto se tice pritiska, sve je jasno po kom se radilo. Za aerodromsko letenje na batajnici se koristi QFE, tj pritisak gde je referentna visina tacka na aerodromu i gde je prakticno visina piste nula. Koliko znam, nikad nisam radio na surcinu na tornju, svi vojni vazduhoplovi uvek u zoni surcina lete po QNH bas da bi sve bilo jednoobrazno...
Za ostalo, stvarno nemam komentar, toliko propusta, neverovatno... Na svim stranama...
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 13:35
od cozmo
nikaragva napisao:[
Što se tiče tog lebdenja, mislio sam da svi helikopteri to mogu bez pilota da rade, međutim izgleda da sam debelo pogrešio. Ovaj nije mogao.
Mislim da na prstima jedne ruke mozes da izbrojis modele helikoptera ciji autopilot to moze.
@dragane:
zasto mu cas govore u metrima, cas u fitama? Cudi me da nisu bili jednoobrazni jer znaju da je hitan slucaj. I da li imaju predstavu performansi i sposobnosti Mi-17 na kontroli? Izem ga, ja sam isao na vojnu kontrolu letenja, ne znam kako je i sta sad se radi tacno.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 13:41
od cozmo
zuzazu napisao:@Cozmo, Zakon, u minimumima za sletanje i poletanje. Pravilima letenja, i bilo cemu sto ja citam vec 30 godina, ne pravi razliku izmedju helikoptera i aviona.
U koliko postoje pravila letenja u RV ona moraju biti unutar Zakonom propisanih pravila i ja bih jako voleo da vidim crno na belo (a ne pricam ti pricu), sta su minimumi.
@Geza: rekao sam jos onomad kako je pao i da ovo "djubre" na trupu je samleveni kokpit.
Re: Vazduhoplovi
Poslato: 07 Apr 2015, 13:59
od dragan
Kozmo u kom smislu performanse? Misliš da li treba da znaju da mi17 ne moze da lebdi u ovim okolnostima?
To ne znaju niti je moguce da znaju. Jel mislis da su trebali znati to?
Sto se tice pritiska, velika je razlika izmedju mesanja QNH i QFE, sto su dve razlicite stvari, i mesanja 900m i 3000ft sto je isto samo rečeno drugacije. Isto kao i 1020 i 765mmHg... Da su trebali sve u istom sistemu mera da rade, trebali su...