Stranica 37 od 77

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 20 Okt 2015, 23:16
od Difermo
@dragvorl

Citao sam i tu temu o obrtnom momentu. Kao i razne forume po inostranstvu. Ali po toj logici ako benzinac i dizelas imaju isto ks (recimo 110) onda oba isto preticu. Samo sto ce dizelas komotno u trecoj da pretekne na recimo 1500 obrtaja dok ce benzinac saltati u drugu da bi podigao obrtaje. To onda znaci da ni preticanje nije na strani dizelasa vec samo potrosnja?

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 20 Okt 2015, 23:25
od dragvorl
To kako ce da pretice zavisi od toga koliku silu imas na tockovima, jer oni pokrecu vozilo, uz masu vozila naravno. Ali logicno je da ne mozes ocekivati da dva potpuno razlicita motora (recimo 2.0 benzin atmo i 2.0 TDI) postizu iste performanse na istim obrtajima. Oznacio sam snagu na 1000-2000-3000 obrtaja, dizel ima vise snage na sva tri.

Slika

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 20 Okt 2015, 23:39
od nidza
Ne pretiču isto, jer ako dizelašu refleksno stisneš gas i auto poleti, a na benzincu kad stisneš gas ne desi se ništa, ipak ovaj prvi ima prednost.

Ako se pripremaš i prešaltaš brzinu ispod onda je stvar slična.

Uglavnom ova dilema polako postaje deplasirana jer benzinac bez turba ide u istoriju, a dizelašima se zbog novih eko normi trese tlo pod nogama i malo je verovatno da će nekih velikih napredaka u snazi i potrošnji biti.

Tapatalk

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 21 Okt 2015, 00:00
od Difermo
Pa da. Na to sam i mislio. Ako dizelasa u 4 vozim na, recimo 1800 obrtaja, a hocu da preticem dovoljno da stisnem gas, dok bi kod benzinca morao da presaltam u 3 i pripremim. I onda isto pretice. Mozda je to samo stvar da li neko vise voli da pretice na manjem broju obrtaja ili na vecem.

Kod dizelasa to mozda izgleda elegantnije. A opet benzinac u nizi prenos i veci obrtaj i ista stvar.
Znaci tu turbo dizel dobija jedino sto se pretice na manjem broju obrtaja. A benzinac da bi postiga oisto mora da predje u nizi prenos.

Al ispravite me ako gresim (posto sam novajlija, a i ne favorizujem nijedan) to bi izgledalo ovako:
Turbo benzinac vs. Turbo dizel:
(kategorija : pobednik)
1) potrosnja : dizel
2) startnost : benzin
3) tisina rada motora : benzin
4) servis: benzin
5) cena delova : benzin
6) preticanje : isto (sto dizel na nizim to benzinac postize na visim obrtajima )
7) pouzdanost : ne znam
8) rad na nizim temperaturama : benzin


rezultat: benzin 5 vs 1 dizel

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 21 Okt 2015, 00:26
od nidza
Ne.

Zavisi od konkretnog slučaja. Sem potrošnje sve ostalo može biti i obrnuto.

A i da je kao što kažeš, potrošnja je stavka dovoljna da anulira sve što je skuplje u održavanju dizela, pogotovo na većim i težim automobilima.

Tapatalk

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 21 Okt 2015, 00:29
od Day Walker
Pa ni pri preticanju ne mora da znaci da ces kod turbo benzinca morati da saltas u stepen nize. Prosto, to zavisi od motora.
Kod mene na turbo benzincu, gas do patosa ukljucuje overboost i time ti daje dodatnu snagu, sto dovodi do toga da ne moras da vracas u stepen nize.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 21 Okt 2015, 00:35
od grujicd
Ovo sa bukom je delimično tačno. Jeste, u leru će benzinac biti tiši. U krstarenju mogu da budu slični, tu zavisi od izolacije. Ali kad ubrzavaš i dižeš atmo benzinca u obrtaje to može da zvuči agresivno. Dizel možeš da zgaziš kod preticanja a da saputnici to ne primete. Pazi, ovo je osobina koja može da bude i plus i minus, zavisnosti šta voliš i kako si raspoložen.

Jedna od mana dizela je sporo grejanje motora. Ako imaš kratke gradske vožnje zimi dizel će dosta kasnije početi da greje kabinu sem ako nema posebne grejače. Ne znam kako stoji sa potrošnjom dok je hladan?

Ovo što Nidža kaže da benzinac bez turba ide u istoriju nije još skroz baš tako. Japanci su tek sad počeli da uvode prve turbo motore, još će godinama prodavati atmosferce čak i u novim vozilima. Toyota upravo počinje sa turbo motorima, Honda i Mazda još nemaju ništa. Pričamo za evropske mainstream modele, ne gledamo sad Civic Type R. Nisan doduše već ima kompresorski motor u Note-u i skoro su izbacili turbo varijantu u većim vozilima. Japanci se generalno drže proverenih tehnologija i visoko cene pouzdanost, po cenu da kaskaju u razvoju.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 21 Okt 2015, 00:39
od nmaric1993
nikaragva napisao:Elem, kako se bez protokomera, ma kakve on konstrukcije bio, meri protok vazduha?
Kao sto su ti rekli ostali clanovi, ne treba mu ;)
Ako mislis kako ce da zna koliko goriva da ubrizga, na pumpi se nalazi membranski ventil, koji je povezan sa usisnom granom putem creveta. Kad pritisak u usisnoj grani pocne da raste pritisak koji pravi turbokompresor, u zavisnosti od pritiska ventil pumpi otvara vise goriva :)

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 21 Okt 2015, 08:32
od nikaragva
Jbg, po toj logici, ne treba ni pumpa.
Stave rezervoar na krov i teraj :D

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 21 Okt 2015, 10:10
od ljubitelj
Difermo napisao:@dragvorl

Ali po toj logici ako benzinac i dizelas imaju isto ks (recimo 110) onda oba isto preticu. S
Naravno ali...nikada benzinac i dizelas nemaju isto KS, recimo 10:10, 22:22, 58:58, 94:94, 105:105 itd. pri identicnim obrtajima.


To je prakticno nemoguce usled razlicitih ciklusa sagorevanja toplotne masine, razlicitih pritisaka i temperature u cilindru i time sile koja gura klipove.

110KS ima samo i iskljucivo motor u jednom veoma malom opsegu obrtaja. Auto nikada ne vozis samo i iskljucivo u tom malom broju obrtaja.

Uz to motor ne pokrece direktno tockove vec izmedju postoji menjac koji drasticno menja "KS" koji stigne na tockove. A menjac vrsi promenu "KS" tako da omoguci tecnu, prilagodjenu voznju upravo zbog osnovne osobine motora da stalno menja KS.

Ukratko, isto preticu dva auta koja imaju isto KS na tocku, kroz ceo opseg mogucih obrtaja motora.

110KS je podatak ne o snazi motora vec o mogucoj maksimalno dostizivoj snazi, a u realnoj voznji snaga je obicno manja i za taj neki motor se tipicno krece od 30-80KS u najcescem radnom rezimu srednjih obrtaja motora.\


edit> @dragvorl je graficki predstavio to mnogo bolje, snaga je promenljiva sto se lepo vidi.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 21 Okt 2015, 17:19
od nidza
Slika

Moram blago da te ispravim. Aktuelni turbo dizel ima raspoloživ ogroman deo svoje snage gotovo na polovini ukupnog radnog opsega obrtaja. Tačno je to što si napisao, ali ako ti je najveći deo te snage raspoloživ od 2500 pa do preko 4000 obrtaja, to se ozbiljno da iskoristiti i osetiti u svakodnevnog vožnji.

Da ne bude zabune, turbo benzinac takođe može ovako da se vozi. Suština je - Turbo! :)

Motori od pre 30 godina jesu izvlačili slično KS kao motori danas, ali nisu bili pouzdani ni rafinisani kao motori danas. Ne može se to porediti.

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 21 Okt 2015, 20:15
od Difermo
Znaci na kraju se svodi da su delovi za turbo dizel skuplji od turbo benzinca. Da imaju bucniji motor i da su osetljiviji na losije gorivo. Da preticu na nizem obrtaju i da se isplate ako se godisnje vozi preko 20.000 km, skuplji prilikom kupovine
Dok Turbo-benzinci rade tise, bolji su za manje kilometraze, jeftiniji servis i delovi, gasovi nisu kancerogeni, startniji su io jeftiniji prilikom kupovine.

Pa bogme da imam para na bacanje ne bih ni prisao dizelasu :D

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 21 Okt 2015, 20:30
od moimoi
grujicd napisao:Ovo što Nidža kaže da benzinac bez turba ide u istoriju nije još skroz baš tako. Japanci su tek sad počeli da uvode prve turbo motore, još će godinama prodavati atmosferce čak i u novim vozilima. Toyota upravo počinje sa turbo motorima, Honda i Mazda još nemaju ništa. Pričamo za evropske mainstream modele, ne gledamo sad Civic Type R. Nisan doduše već ima kompresorski motor u Note-u i skoro su izbacili turbo varijantu u većim vozilima. Japanci se generalno drže proverenih tehnologija i visoko cene pouzdanost, po cenu da kaskaju u razvoju.
Honda u novom Civicu u SAD nudi i 1.5T. Ne bi me iznenadilo da se uskoro pojavi i u nekim evropskim modelima.

Čini se da nije loš. Peformanse izmerene na testu @ caranddriver.com.
...............'16 Civic 1.5T....'15 Audi A3 1.8T....'14 CLA250...'13 BMW 320i...'15 Golf 2.0 TDI
kubikaza..............1497..............1798..........1991...........1997................1968
snaga............174@6000........170@6200....208@5500.....180@6250..........150@3500
obrt.momnt....162@1700........200@1600....258@1250.....200@1250..........236@1750
menjac.................CVT..............DSG...........DSG.........ZF 8HP..................DSG
0-60 mph.............6,8s...............6,5s...........6,3s...........6,5s...................7,8s
0-100 mph...........17,7s............18,7s..........16,7s..........18,4s.................23,1s
5-100 mph............7,5s..............7,7s...........7,0s...........7,7s....................8,4s
top gear
30-50mph.............3,9s................./.............3,8s............./....................4,2s
50-70mph.............4,9s................./.............4,7s............./....................5,7s

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 21 Okt 2015, 20:34
od Xepoj87
Ne znam sta ti znaci da su startniji benzinci?
Benzinci su osetljiviji na gorivo od dizela, a ne obrnuto.
Isplate se nekada i na 10k km godisnje, zavisi koje dizele i benzince poredis, gde najvise vozis i kako, kao i koliko dugo vozis jedan auto.
Ako se uzima polovnjak, dizel se tek isplati.
Za cene delova ne znam, znam samo da ja nisam imao ni jedan kvar koji je vezan za dizela ili bilo sta na motoru, cak sam i van njega imao ulaganja u popravke manje od 1000e za 200.000km za auto u savrsenom stanju, ako ne racunamo amortizere i ramena, koji su otisli zbog mene, a ne automobila, ali to je sve zajedno jos 1000e.

Sent from my Sony

Re: Turbo benzinci vs turbo dizeli

Poslato: 21 Okt 2015, 20:36
od Ivan
Pogotovo su benzinci sa direktnim ubrizgavanjem osetljivi na gorivo.

Послато са GT-N7100