Stranica 37 od 51
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 16:36
od Xepoj87
Da, zato sto u sporednim ulicama generalno ima 90% manje automobila, a ne zagadjuju samo dizeli, majku mu.
Svejedno se to sve dodaje na ukupno zagadjenje.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 16:37
od Saša
Ja popizdeh više od prebacivanja klapne na recirkulaciju. Ako mi išta sledeće crkne u Puntu - to će. Da ima neki auto da prepozna dizelaša ispred i to sam odradi - odmah bih ga kupio.

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 16:38
od McGruja
Ima valjda i to
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 16:41
od Xepoj87
Ja jednako prebacujem zbog starih krljavih dizela, kao i plinadzija, jer i to ozbiljno smrdi.
Iza mog dizela nista ne smrdi, ali verujem da i on, kao i svaki dizel, zagadjuje.
Dodatno, ima odavno automatske recirkulacije, senzora mirisa i preciscivaca i jonizatora u kolima.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 16:43
od Saša
Ima li tako nešto u automobilima za šire narodne mase, konkretno - kojem?

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 16:45
od ljubitelj
Dizeli su deo price, neophodni su i bez njih se cesto ne moze ostvariti potreban cilj.
Samo treba biti svestan da dizeli (u svim varijantama rafinacije od teske do lake) tj naftna ulja jesu medju najvecim udelom u zagadjivacima.
Pa avioni koji su prakticno isto dizeli samo nisu SUS motor pa se lakse upravlja procesom oksidacije nemaju nijednu eko normu a znacajni su zagadjivaci iznad gradova.
Ovo sa Euro normama za dizele se pokazalo u praksi kao farsa i obmana, ono sto pise u deklaracijama na papiru i u nekim strogim laboratorijskim uslovima se prilicno razlikuje od stvarnosti pri voznji po ulicama. A narocito u gradu.
EGR je jedno poboljsao a drugo pokvario.
DPF sakuplja smece kao sto se sakuplja u kantu a onda se svo to smece prospe odjednom u vazduh odnosno kanta smeca na deponiju.
I dalje je zagadjenje ostalo samo uz odlozeno vremenski dejstvo i lokaciju.
A opet najefikasniji termodinamicki ciklus koji poznajemo je upravo dizel motor. Dizel je mozda prljav ali bolje tecno gorivo mozda i nemamo po pribliznoj ceni koriscenja.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 16:53
od shandu90
Saša napisao:Jesu, veliki su zagađivači i to lokalno jer prolaze pored nas svaki dan, vozimo iza njih... udišemo i mi i naša deca ta sranja. Veliko zlo, samo to većina još ne kapira. Svaki izduv iz SUS motora je zlo, samo je TNG/CNG najmanje jer nema čađi, sumpora i ostalih govana, da prostite.
@Shandu
Kakav te odlazak u dva servisa muči? Sav redovni servis TNG uređaja se svodi na zamenu jednog filtera koji košta 3 evra ali ga naravno naplate kao 20 ili više jer im se može. Sve ostalo se radi na 100.000 ili više kilometara (servis isparivača). Jednom kada ti sve dobar majstor namesti nemaš šta da više diraš, na 10 ili 15 hiljada zameniš taj jedan filterčić i vozi. A njega ti može svaki majstor zameniti kada ti radi mali servis. Nemoj da vas varaju i vozaju.
U jednom servisu je plin, u drugom ostatak auta
Sent from my LG-H440n using Tapatalk
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 16:57
od Heinz
Ja uđem u sprednu ulicu i ugušim se od dima iz šporeta, a prva ispod je glavna kojom idu eko prihvatljive trole.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 16:59
od Ji 4Tze
Xepoj87 napisao:Da, zato sto u sporednim ulicama generalno ima 90% manje automobila, a ne zagadjuju samo dizeli, majku mu.
Svejedno se to sve dodaje na ukupno zagadjenje.
Većina tih automobila na našim ulicama su dizeli.
Pogotovo sa oštećenim sistemima za smanjenje štetnih gasova (NOx pre svega).
Automobili sami po sebi nisu problem.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 17:02
od ddanijell
Vlasnici su problem sto cu pokusati da pojasnim u daljem tekstu.
ljubitelj napisao: 24 Feb 2018, 16:45
DPF sakuplja smece kao sto se sakuplja u kantu a onda se svo to smece prospe odjednom u vazduh odnosno kanta smeca na deponiju.
Kako mislis prospe? Prosuti je jedno, a sagoreti na povisenoj temperaturi je nesto sasvim drugo. Meni na mom autu auspuh posle predjenih 20.000km je i dalje cist, nema crnila niti sam ikad osetio iza da ista smrdi.
Cak i u procesu regenracije dpf filtera nema dima pozadi.
Ono sto zagadjuje i sto bi trebalo da odvojite u prici su stare verzije dizela bez dpf filtera i svega ostalog kao i noviji dizeli euro4/5/6 gde su vlasnici iz kojekakvih razloga uklonili na prvom mestu dpf filtere i kada daju gas izbace pozadi oblak cadji.
Nije dizel problem, problem je u vlasnicima istih. Iza mog auta ne mirise cvece ali ni ne smrdi niti cadji sto je najbitnije.
A inace citam pojedine komentare u smislu "dizel NIKAD VISE" , to mi je jako poznato iz domena bivsih pusaca, oni su me oduvek fascinirali kada ostave duvan kako su ljuti protivnici istog, a do juce su mi sedeli i trovali me u sopstvenoj kuci ( a nepusaci smo svi u kuci).
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 17:03
od Xepoj87
Ja mislim da nije toliko vise dizela u gradu. Sigurno je vise, ali mislim da je barem 40% benzinaca.
Sent from my SM-G935F using Tapatalk
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 18:24
od ikac2000
Evo ja kazem dizel nikada vise, jer osim sto mi se ne svidja sa ekoloskog stanovista, nemam ni preveliku pottebu za istim.
Onaj prethodni sto sam imao, nisam imao izbora kada sam ga kupio iz raznoraznih razloga.
Inace kolege kod mene, vise skoro niko nine na dizelu osim onih sto imaju 50+ km u jednom smeru do posla. Svi presli na benzince.
Uostalom ceo salon VWa u Kelnu u salonu ima izlozene samo TSI, od Pola do Tourana, sa izuzetkom T6 transportera, sto govori o trendu kod kupovine novih, ali i strahu od postprodajne vrednosti auta i zabrana gde vise nista ne moze da se predvidi.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 18:34
od Saša
Evo i svež info iz Toyote Srbija - izbacuju dizelaše iz ponude (ne oni nego Toyota globalno) i samo će Land Cruiser ostati sa dizel motorom, sve ostalo biće benzin ili hibrid.

Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 18:44
od ikac2000
Izbacuju i CVT, kada smo vec kod njih
Novi modeli bi trebali biti na klasicnom automatiku.
Ja ne znam da neko kuka od gastarbajtera, bar niko od mojih prijatelja
Inace transformise te malo sistem, na primer zena mi kaze sto toliko divljas za volanom kada smo u Srb

(ne divljam, samo zustrije ubrzavam i kocim, ali vozim po pravilima).
Inace daleko je od lagodnog ovde, ali moze da se radi i zaradi.
Re: Plate i životni standard u razvijenim zemljama
Poslato: 24 Feb 2018, 18:53
od ddanijell
ikac2000 napisao: 24 Feb 2018, 18:24
Evo ja kazem dizel nikada vise, jer osim sto mi se ne svidja sa ekoloskog stanovista, nemam ni preveliku pottebu za istim.
Uostalom ceo salon VWa u Kelnu u salonu ima izlozene samo TSI, od Pola do Tourana, sa izuzetkom T6 transportera, sto govori o trendu kod kupovine novih, ali i strahu od postprodajne vrednosti auta i zabrana gde vise nista ne moze da se predvidi.
Jesi ti skorije video nekog dizela sa euro6 ispred sebe na putu ? Sa ekoloskog aspekta nista ne zaostaje za bilo kojim benzincem novije generacije, a u odnosu na starije benzince je ekoloski cistiji.
Kao sto rekoh nije problem u dizelu kao dizelu ali dzaba pricati , i pre mene su pojedini probali da objasne ali ocito uzalud.
A to sto ceo salon VW-a ima izlozene samo TSI , zaista me nista ne cudi, posle cele serije novinarskih naduvavanja i slicnih pizdarija , da iole imaju razvijene EV na boljem nivou ne bi ti video ni te TSI u salonu.