Stranica 37 od 172
Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 05:02
od reb0rn
nikaragva napisao:Akomuljator
Ne mozes ti odredjivati struju. Nju vuku potrosaci.
Sto vise potrosaca ukljucis, vise ce struje poteci.
Kao kada na uticnicu prikljucis jedan racunar ili deset racunara

Uticnica je uvek ista
Tebi maksimalnom strujom alternatora je odredjeno koliko mozes da obezbedis struje.
A uticnica je odredjena kablovima koji su instalirani do te uticnice.
Da za potrosace, ali koliko vuce polu prazan akumulator?
Verujem da zavisi koliko od istog toliko i do reglera alternatora, zato ovo kazem jer kad auto tek upalim sa polupraznim akumulatorom, alternator ne daje svoj maximum, jer kako palim potrosace on snizava obrtaje sto znaci da tek tada krece da radi vecim kapacitetom i opterecuje motor vise
Znam da ne valja da pun akumulator prepunjava, ali zasto ne nabija vecu amperazu dok je ispod 90% punjenja isti
Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 08:33
od Saša
Blackshadow napisao:Ono u šta sam se uverio je da ti punjači mogu biti ,,pametni'' ali da nisu svemogući, ja imam CTEK 5.0 i nisam uspevao da dignem aku koji je ispražnjen ,,preko mere''.
Ne valja ni kad su previše pametni. Kod onog prvog akumulatora od 35 Ah i 300A kojem je jako pao napon je bio problem u tome što ga je punjač zbog toga prepoznao kao akumulator od 6V i krenuo da ga puni strujom adekvatnom za takve akumulatore. Probao sam pritiskom na taster da ga prebacim u mod sa 12V ali nije uopšte reagovao. Zato ga u stvari ni teoretski nije mogao vratiti u život (sad sam se toga setio). No, na drugu stranu - kada akumulatoru baš toliko opadne napon to u 95% slučajeva i znači da od njega nema ništa, odnosno da je neka od ćelija (ili više njih) propala.
Inače, punjač je uspeo da napuni i ovog Toplu (nije prijavio nikakvu defektažu) ali ga je punio 4.5 sata (moga Marellija 3 sata) a pritom je isterao napolje poveliku lokvu elektrolita, i to čak dva puta (kod Marellija ništa). Napon punjenja je takođe bio u jednom trenutku narastao preko 16 V pa krenuo da pada. Obrišem to prvi put, kad ono posle pola sata-sat opet. I to nije na čepove koje sam prethodno odvrnuo nego sa desne strane ima neku malu crnu cevčicu - odušak na koji izbacuje napolje. Iscurilo je sigurno više od 2 deci (ma sigurno i dosta više), no elektrolit je i dalje bio preko ćelija kada je punjenje bilo završeno, tako da mi ništa nije jasno. Odakle mu sad taj višak? Srećom pa sam ga držao na laminatu, da je bio na tepihu - sad bi tepih bio pokojni.

Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 09:20
od nidza
Proključao.
Moj matori je uvek punio akumulatore sa otvorenim ćelijama, pretpostavljam zbog toga.
Tapatalk
Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 09:21
od dragvorl
Anytime a conventional flooded lead acid battery gets above 85% state of charge, it will begin to gas. This is the result of water being converted to hydrogen and oxygen, and is normal in the 85% to 100% charge region. In fact, you cannot actually reach 100% state of charge without gassing the battery.
The amount of current being dumped into the battery above 85% determines how much gas is evolved. Cheap chargers do not have very good control of this current, some to the extent that they literally "cook" the battery, causing it to get hot.
reb0rn napisao:nikaragva napisao:Akomuljator
Ne mozes ti odredjivati struju. Nju vuku potrosaci.
Sto vise potrosaca ukljucis, vise ce struje poteci.
Kao kada na uticnicu prikljucis jedan racunar ili deset racunara

Uticnica je uvek ista
Tebi maksimalnom strujom alternatora je odredjeno koliko mozes da obezbedis struje.
A uticnica je odredjena kablovima koji su instalirani do te uticnice.
Da za potrosace, ali koliko vuce polu prazan akumulator?
Verujem da zavisi koliko od istog toliko i do reglera alternatora, zato ovo kazem jer kad auto tek upalim sa polupraznim akumulatorom, alternator ne daje svoj maximum, jer kako palim potrosace on snizava obrtaje sto znaci da tek tada krece da radi vecim kapacitetom i opterecuje motor vise
Znam da ne valja da pun akumulator prepunjava, ali zasto ne nabija vecu amperazu dok je ispod 90% punjenja isti
A kad ti spusta obrtaje, na leru ili u voznji? I meni na leru sa ispravnim aku i alt spusta malo obrtaje kada se okrene volan jer je elektro servo.
Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 09:38
od nikaragva
Meni nije elektro servo, ali opet kada motam volan ispred zida vidim malecnu promenu u osvetljenosti.
Ja sam juce "probudio" jedan akumulator. I to sa nekim ISKRA matorim kao ja punjacem. Moze da puni 6, 12 i 24 volta.
Na 12 nije se nista desavalo struja nula. Onda sam okrenuo na 24, struja skocila na 15A

Vratio na 12V i sad puni, sa strujom oko 2-3A.
Trebalo je malo da se sokira

Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 09:59
od Saša
Ovi smart su izgleda samo za fine stvari, ne mogu kod njih takve divljačke metode.
TT
Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 10:16
od dragvorl
nikaragva napisao:Meni nije elektro servo, ali opet kada motam volan ispred zida vidim malecnu promenu u osvetljenosti.
Jer gubis obrtaje motora zbog rada pumpe.
Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 11:19
od methane.master
nikaragva napisao:Meni nije elektro servo, ali opet kada motam volan ispred zida vidim malecnu promenu u osvetljenosti.
Ja sam juce "probudio" jedan akumulator. I to sa nekim ISKRA matorim kao ja punjacem. Moze da puni 6, 12 i 24 volta.
Ne mogu da prežalim ovakav Iskrin. Služio skoro 30 god.

Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 12:23
od kvcali
Ja imam taj, ima grec sa 4 diode unutra, pre neku godinu mi pregori trafo, premotao sam ga i nastavlja da radi i dalje...
edit;
sve te iskrine stvari iz osamdesetih godina zlata vrede ali sve, ekstra im je kvalitet,
Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 12:51
od methane.master
Mislim da je ovog ćale bacio. Fenomenalan dizajn iz 1973. lep i praktičan. Ne mogu da prežalim.
Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 14:42
od nikaragva
Fazon je što mogu normalno da se poprave i teraju dalje kao novi.
Za razliku od novih.
Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 14:56
od methane.master
Ma čak sam ga ja nosio kod majstora, ali ništa... jbg. Imam sad neko tipa Eihel ili Vilidžer, go*no u suštini.
Sent using Tapatalk
Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 15:14
od nikaragva
Trebao si prvo da vidis sa Baxom

Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 15:24
od kvcali
nema nista tu sto je nepopravljivo, 4 diode nasrafljene na lim za hladjenje povezane medjusobno zicom, i trafo, koji moze da pregori ali moze i da se premota, steta sto si bacio.
Re: Akumulatori
Poslato: 03 Jan 2016, 16:47
od dragvorl
Cesto odu diode ili grec, to je tacno.