Дограђује се плоча на „Прокопу”
http://www.politika.rs/scc/clanak/40742 ... na-Prokopu
Радови би требало да трају до половине децембра, а њима је обухваћена и изградња потходника и потпорног зида код „Руда”. – Ова међуфаза финансира се из преосталих средстава кувајтског кредита
У сенци пресељења домаћег и међународног путничког саобраћаја на нову главну железничку станицу „Београд центар” минулих недеља остао је један врло важан детаљ. На недовршеној централној станици, која је прошле године добила приступне везе из правца Булевара кнеза Александра Карађорђевића, увелико се одвијају грађевински радови – доградња дела плоче која недостаје.
Они на први поглед нису лако уочљиви путницима. Дешавају се на најудаљенијој тачки перонског дела „Прокопа”, али грађевинске машине већ недељама раде пуном паром.
Ови радови су важни јер су предуслов за наткривање и довршетак првог перона и првог и другог колосека који и даље не могу да се користе, а пре свега за коначан почетак градње станичне зграде.
Доградња плоче је у ствари међуфаза у радовима на „Прокопу” и финансира се од преосталих неискоришћених средстава из кувајтског кредита којим је уређиван и пре две и по године завршен перонски део у „Београд центру”.
Међуфаза подразумева доградњу плоче на коти 105 и то проширење за 130 метара са западне стране. То би у пракси требало да значи да ће од 9.000 квадрата плоче који недостају бити изграђено око 3.808 квадрата. У току радова које изводи конзорцијум престоничких предузећа „Баувесен”, „Мета Балкан” и АТМ БГ, требало би да буде завршен потходник и коса рампа на првом перону, као и да се изгради потпорни зид код зграде „Руда”.
Тренутни радови чији су инвеститор „Железнице Србије” коштају 3,3 милиона евра и требало би да буду завршени до половине децембра. Олакшавајућа околност грађевинарима је што су стубови на којима се дограђује плоча, а који треба да носе овај део конструкције, већ раније били делимично урађени.
Датум за почетак изградње саме станичне зграде, без које „Београд центар” не може да се сматра комплетним, потпуно функционалним и довршеним, надлежни још нису прецизирали. У последњих неколико најава претходних месеци као најоптимистичнији рок за почетак радова на згради помињао се крај ове године.
Зграда ће се градити најмање две године, а завршетак железничких садржаја у „Београд центру” требало би да кошта око 50 милиона евра и да се финансира такође из кувајтског кредита.
Пре овога, за око три месеца, „Прокоп” би требало да добије и прва два лифта који ће путнике водити до перонског дела. Отвори за лифтове, који ће пре свега значити особама са инвалидитетом, како су надлежни раније указали за наш лист, већ су урађени и конзервирани.
На градилишту „Београд центра” од важнијих послова у наредним годинама остаје да се ураде и приступне саобраћајнице из правца ауто-пута за Ниш где се тренутно спроводи експропријација.
На самој плочи чија је тренутна урађена површина 36.000 квадрата (укупна би требало да буде око 45.000 квадрата) план је да се граде и комерцијални садржаји. Они би требало да се раде у сарадњи са приватним инвеститорима.
У првој фази на „Прокопу” из кувајтског кредита вредног 25,8 милиона евра сређен је већи део перона под плочом, односно део станичног здања у коме се сада одвија путнички саобраћај.
Када су у јануару 2016. завршени ти радови, указано је да ће од преосталих средстава из кредита да се уради недостајући перонски део и остатак плоче. За два колосека која још нису уређена већ су набављене шине.
„Beograd na vodi“ nema upotrebnu dozvolu!
https://predragpopovic.wordpress.com/20 ... u-dozvolu/
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture odbilo je zahtev investitora „Beograd na vodi“ d.o.o. Beograd za izdavanje rešenja kojim se odobrava upotreba stambeno-poslovnog objekta „Stambene kule 1A,01 – Kula A i Kula B“.
Magazin Tabloid poseduje Zaključak, kojim je Ministarstvo odbilo da izda upotrebnu dozvolu „Beogradu na vodi“. U Zaključku se navodi da investitor nije ispunio neophodne uslove. Nije dostavljen Elaborat geodetskih radova za objekat, drugi Elaborati nisu na propisan način overeni od strane lica koja su ih izradila i odgovornih lica, nisu dostavljene sve saglasnosti koje su navedene u Glavnoj svesci, nedostaje opšta dokumentacija u pojedinim delovima projekta i nisu dostavljeni Zapisnici o inspekcijskom nadzoru za 2016. i 2017. godinu. Odluku kojom je odbilo zahtev za izdavanjem upotrebne dozvole za kule A i B, Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture donelo je 10. jula 2018. godine.
Iako je znao da zgrade nemaju upotrebnu dozvolu, Aleksandar Vučić je, četiri dana nakon što je Ministarstvo odbilo da izda rešenje, priredio svečano useljavanje stanara. U društvu Mohameda al Abara, predsednika kompanije „Igl Hils“, premijerke Ane Brnabić, bivšeg gradonačelnika Beograda Siniše Malog i njegovog naslednika Zorana Radojičića, presečena je vrpca i uručeni su ključevi vlasnicima stanova u „Beogradu na vodi“. U svom teatralnom stilu, Vučić je stanarima obećao flašu šampanjca, ali nije ih obavestio da zgrade nemaju sve neophodne dozvole. Za normalan život prevarenih bogataša, uglavnom gastarbajtera-povratnika, još je važnije što stambeni objekti nisu priključeni na gradsku kanalizaciju.
U pravnoj državi, stanari bi bili hitno iseljeni, a prevaranti sankcionisani. Međutim, u ovom slučaju prevaru su izvršili nosioci najviših državnih funkcija, koji su ignorisali odluke nadležnog ministarstva.