ddanijell napisao: 24 Feb 2018, 17:02
Vlasnici su problem sto cu pokusati da pojasnim u daljem tekstu.
ljubitelj napisao: 24 Feb 2018, 16:45
DPF sakuplja smece kao sto se sakuplja u kantu a onda se svo to smece prospe odjednom u vazduh odnosno kanta smeca na deponiju.
Kako mislis prospe? Prosuti je jedno, a sagoreti na povisenoj temperaturi je nesto sasvim drugo. Meni na mom autu auspuh posle predjenih 20.000km je i dalje cist, nema crnila niti sam ikad osetio iza da ista smrdi.
Mislim da se smece u obliku CO2, CO, NOx i sve ostalo sto inace napusti dimnjak tj auspuh prospe napolje tokom sagorevanja iliti regeneracije.
Nije se nista drugo dobilo cistije nakon regeneracije nego sto i inace.
Zar mislis da regeneracija radi nesto drugo.
Slicno kao kucni otpad koji se baci u kontejner a onda prebaci na deponiju a tamo zapali i sagori. Nije nam direktno ispred kuce zagadjenje nego malo dalje.
Tako i DPF, nije odmah zagadjenje nego negde i nekada kada se radi ta regeneracija tj spaljivanje otpada.
Na to poredjenje mislim kao oba procesa koji problem ne resavaju na samom izvoru zagadjenja. U motoru konkretno nije reseno nepotpuno sagorevanje.
Naravno da ne osecas miris u okolini kada dobro sagoreli gasovi nemaju mirisa niti boje- CO2, H2), NOx su bezbojni. Treba da bude bas bas katastrofalan rad motora da bi se osetio miris- smrad u slobodnom prostoru iza auta.
Crnilo je ono sto nije sagorelo i sto se stavlja u kantu za smece tj filter tako da ne mozes ni videti crnilo u auspuhu kada tamo ni ne dodje (tu gde gledas na kraju cevi).
Uzmi pogledaj u unutrasnjost DPF pa ces se uveriti koliko ima crnila, smole, koksa i svacega.
Isto je sa kucnim grejnim kotlovima na ugalj, loz ulje, mazut i njihovim dimnjakom tj auspuhom. Potpuno ista izleda kao unutrasnjost DPF.
Zanimanje odzacar nije slucajno potrebno.
Dodatno, 20.000km je premalo, dizeli prelaze u zivotnom veku od 300.000miimum auto do 4-5miliona km za komercijalna vozila. Pogledaj koliko se nakupi crnila unutar auspuha na nekom takvom vozilu sa nesto vise predjenih kilometara.
I tu opet nema veze koji je brend, prosto dizel ne moze potpuno da sagori.
Brojna unapredjenja ubrizgavanja dizela su znatno poboljsala stanje ali i dalje nije resen uzrok problema- tecno gorivo.
Isto ili skoro isto mislim i za benzin.
Mi kao civilizacija ne znamo da resimo problem zagadjenja ali zato znamo da unistavamo sume i zelene povrsine a to su potrosaci bas tog CO2 za koji kazemo da je stetan.
Dizel je tu samo vrh ledenog brega nacina koriscenja fosilnih goriva zadnjih 150godina.
Naravno da su bolji dizel motori iz 2018. godine nego oni iz 1998. godine ali nije tako velika razlika kako se voli predstaviti od strane proizvodjaca vozila.
Uostalom merenja radjena u voznji zvanicno u Nemackoj su nedvosmisleno pokazala da Mercedes C klasa dizel 2.2 motor zagadjuje oko 15puta vise u voznji od vrednosti na papiru.
Umesto Mercedes moze da bude VW, Volvo,. Pezo, Fiat, bilo koji jer su razlike u nijansama.
Ako bi bili posteni, Euro /2014 godine norma/ 6 deklarisan dizel ne moze da ispuni tu istu Euro 6 normu, tokom voznje.
Slicno i za benzince samo je mozda manje drasticna razlika stvarne i normirane voznje.
Nemam ja nista protiv dizela, koristi svako kako mu odgovara samo kazem da dizel nije cist sveukupno i pored DPF. A sada i benzinci sa drektnim ubrizgavanjem imaju isti problem cvrstih nesagorelih cestica pa i oni dobijaju G(asoline)PF kao standard.