Pre svega pozdrav za sve poštovane članove ovog foruma, posebno za Miljana. Ja sam Saša i evo već malo više od 5 meseci ja i moja porodica se družimo sa novim Golfom 1.2 TSI 63kw/86ks trendline. Pre golfa sam se punih 11 god.družio sa Fabijom 1.2 HTP elegance 47kw/64ks, pa ću možda malo praviti paralelu između nje i golfa u daljem tekstu, što bi se reklo "stara ljubav zaborava nema".(iako to i nisu direktni modeli za poređenje). Dozvolite da iznesem nekoliko utisaka o golfu, koja će nadam se, biti od koristi i pomoći Miljanu i drugima, koji bi želeli da imaju ovaj auto.
Kao što ste i sami videli enterijer golfa 7 krasi upečatljiv kvalitet završne obrade i upotrebljenih materijala, sve je pedantno uklopljeno do perfekcije. Prednjim panelom-kokpitom dominira visokokvalitetna mekana,gumirana plastika, kao i na gornjim oblogama prednjih vrata. Gornje obloge zadnjih vrata su od tvrde, grube plastike, koja, interesantno, čini mi se da je za nijansu tanja i nekvalitetnija od one na fabiji. Sedišta su udobna, dobro drže telo u krivinama, mada bih lično voleo da su malo tvrđa, na zadnjim su dosta tvrda, što je meni ok. Čini mi se da u comfortline nivou opreme je možda kvalitet štofa i posebno utegnutost istog za nijansu bolji nego u trendline paketu, svejedno i ovako je izuzetno.
Ono što me najviše oduševljava kod golfa to je sjajna izolacija, što reče jedan prijatelj sa jednog drugog foruma - imate utisak kao da ste u nekom hermetički zatvorenom prostoru. Čak i pri 145 km/h buka od opstrujavanja vetra gotovo i da ne postoji.(Kod fabije je pri 120 km/h već dosta bučno). Buke kotrljanja točkova gotovo i da nema, čak ni pri mokrom kolovozu. E sad, zbog te sveopšte "izolovanosti" i "ušuškanosti" u unutrašnjost kabine prodiru samo zvuci - tupi udari od rupčaga i neravnina na našim putevima, i to više od strane zadnje polukrute osovine.Na ovom polju golf 7 sigurno postavlja standarde, čak i za skuplje automobile iz viših segmenata. Kao možda jedinu manu bih izdvojio "bućkanje" goriva iz rezervoara, koje se jasno čuje pri naglom kočenju ili penjanju na ivičnjake kada goriva ima između 1/2 i punog u tanku.Čini mi se da na fabiji toga nije bilo, ili možda zbog loše izolacije na to nisam obraćao pažnju. Istu "manu" pokazuju i nove Octavie O3, ima više teorija zbog čega se to dešava, ali ne bih Vas time smarao ovaj put.
Miljane, onaj mali nedostatak snage u drugoj brzini, sam i ja primetio možda svega par puta, i to onda, kad sam odmah po startovanju motora krenuo sa vožnjom. Ipak je neophodno po paljenju sačekati 20-ak sekundi, da ulje prostruji kroz sve delove motora. posebno turbinu(a što se manifestuje tihim zviždukom), pričekati da obrtaji u leru padnu na oko 650-700 o/min i onda krenuti i onda je sve ok.Što se tiče bojazni oko motora, to su novi TSI motori sa zupčastim kaišem, nema brige oko istezanja lanca, a primetio sam takođe da ponekad po gašenju motora i dalje se čuje neko zujanje - cirkulacija ulja kroz motor i turbinu, jedno 25-30 sekundi. Pretpostavljam da je poboljšan i tzv "temperaturni menadžment motora", čime se sprečava eventualni "šok" za turbinu. pri naglom gašenju i time produžava njen životni vek.
Ponašanje u vožnji je izvanredno, dinamika vožnje takođe, ogibljenje je tvrdo podešeno, ali čini mi se da je u poređenju sa fabijom golf 7 "mekan" i da mekše upija rupe od fabije. Servo funkcioniše odlično, na fabiji malo lakši volan, kvačilo mekano, ali ipak tvrđe od onog na fabiji(gde je kao puter). Menjač precizan, za sada mi se čini da malo "grebucka" u trećoj, ali dobro, auto je još u razrađivanju.Climatronic - kratko i jasno: odličan, perfektan.Potrošnja. za nepunih 4000 km do sada po bordu, dugoročno 6.1 l/100 km, što mislim da je izuzetan rezultat. Motor nije baš toliko tih, pri dodavanju gasa se jasno čuje, ali to je fino prigušeno i ne narušava sveukupnu tišinu, koja vlada u vozilu. Kad je klima ukjlučena, nisam primetio da motor kada su 4 odrasle osobe u kolima ima problema, i dalje lepo ide, dok sam kod fabije zbog male snage, često morao da pri preticanju, a pri usponima pogotovo, palim/gasim klimu, jer se motor "gušio". Meni je ovaj motor sasvim dovoljan, za sada sam njime išao oko 148 km/h najviše, a papučica je možda bila pritisnuta do "pola" Pri 140 km/h motor se "vrti" na tačno 3000 o/min, što mislim da je sjajno, skoro kao dizeli.(na fabiji pri 130 km/h, je već bilo 4000 o/min). Audio sistem "composition colour" izvanredan, jasnog i dubokog zvuka, tačno je da u ovom paketu nema usb-a, međutim meni sd-kartica u potpunosti zamenjuje usb.
Jednu čudnu stvar sam primetio kod golfa, o tome možda nekom drugom prilikom, da vas ne zamaram, a to isto je primetio i kolega sa drugog foruma.
Na kraju ne slažem se sa terminom "klotara", kako neki nazivaju Golf 7 trendline. Auto, koji je opremljen start-stop sistemom, daljinskim centralnim, koji ima sva 4 elektropokretna prozora, digitalnu automatsku dvozonsku klimu -climatronic, detekciju zamora... itd je pre odlično opremljen automobil, a ne "klotara".
Što se seata tiče, tačno je da dobijate malo više opreme( točkovi 16", bluetooth, usb...), ali iako je to praktično ista kuća(VW), mislim da su zvučna izolacija i završna obrada itekako bitni i igraju značajnu ulogu.Prednost - svakako Golf 7 .
Ako se odlučite za Golfa 7 1.2 TSI, mislim da nećete pogrešiti, i sam sam 1-2 god. razmišljao, dvoumio između škode i vw-a i ovako odlučio. Za sada smo jako zadovoljni i ja i moji ukućani našim golfom. Trudio sam se da budem "subjektivno" objektivan, šalim se, naravno.

Pozdrav i srećno.