Stranica 38 od 57
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 17 Nov 2020, 21:08
od Puzo81
Hvala za info.
TUV mislim da je do 2022 kako piše. Bruka Ti (Turizmo Internacionale) alfaja

Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 17 Nov 2020, 21:17
od djomla
Ako mogu da se ubacim i pitam, HU mu dodje TUV? Ako ne grešim.
Šta mu dodje "roadworthy"?
Hvala.
Sent from my 3310 using Tapatalk
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 17 Nov 2020, 21:48
od OMP
vozno stanje, isto mu dodje kao i HU ili ti TUV
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 17 Nov 2020, 21:50
od Bogdan
ikac2000 napisao:Sto ne bi moglo, samo pitanje je da li ce da istekne TÜV, tj ako ga nema, morace na slep do tehnickog, sto je skupa igranka.
Ovo stanje tesko da ce do proleca da se regulise, tako da ili neko da ti doveze na slep, ili trazi tek kada mozes da dodjes.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Auto može da bude i do 6 meseci bez TÜV, do 6 meseci je redovna cena za TÜV, posle 6 meseci ide vanredni TÜV koji stvarno dosta košta.
Gesendet von meinem MAR-LX1B mit Tapatalk
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 17 Nov 2020, 21:52
od Bogdan
djomla napisao:Ako mogu da se ubacim i pitam, HU mu dodje TUV? Ako ne grešim.
Šta mu dodje "roadworthy"?
Hvala.
Sent from my 3310 using Tapatalk
HU = Hauptuntersuchung, TÜV (tehnički)
AU = Abgasuntersuchung (izduvni gasovi)
Gesendet von meinem MAR-LX1B mit Tapatalk
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 17 Nov 2020, 21:53
od OMP
tako je od prilike i u CH stim sto tamo zavisi od kantona do kantona, desava se nekad i da prodje godinu dana da te ne pozovu na MFK a auto je jos uvek validan za saobracaj, takodje i kad te pozovu imas prava do 3 meseca da odlozis odlazak. Mada vecina ljudi prodaje kola kad mu dodje vreme za MFK a znaju da ima ulaganja tako da koriste da ih voze do zadnjeg momenta i onda prodaju
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 18 Nov 2020, 08:40
od djomla
Hvala.
Sent from my 3310 using Tapatalk
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 18 Nov 2020, 19:27
od ljubitelj
djomla napisao: 17 Nov 2020, 21:17
Ako mogu da se ubacim i pitam, HU mu dodje TUV? Ako ne grešim.
Ne baš da je ta relacija, ali može da se tako smatra.
HU je skraćenica za glavni pregled odnosno tehnički pregled obavezan na svake 2 godine.
TUV je jedna od firmi u Nemačkoj gde se može vršiti tehnički pregled, tačnije jedno udruženje pojedinačnih tehničkih pregleda.
Osim u TUV tehnički se može obaviti i kod drugih firmi koje se bave tehničkim pregledom.ž
TUV je tradicionalni pa se vezuje često kao sinonim za tehnički (taj glavni) pregled, kao što si ti postavio.
Ako je auto prošao HU postoji dobra verovatnoća da je ispravan ali to odavno nije pravilo pošto korupcija na tehničkim je i u Nemačkoj aktuelna, tj sasvim realna opcija za dobijanje prolaznosti.
Uvek pitati i gde je vršen HU, tačan naziv i lokaciju pa proveriti kredibilitet ispitnog mesta.
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 18 Nov 2020, 20:05
od OMP
bas ce onaj na oglasu da ti daje podatke gde je radjen HU i gps kordinate ce da ti posalje

nema pametnija posla posebno ako je preprodavac a isto tako ce i oni na ispitnom mestu da ti traze podatke kad i kako je prosao taj auto briga ih mnogo
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 18 Nov 2020, 20:10
od Grujic
Da, stvarno ne znam kako prakticno upotrebiti podatak gde je radjen tehnicki, kako odavde to proveriti...
Sent from my HTC U11 using Tapatalk
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 18 Nov 2020, 20:21
od Bogdan
Normalno se dobije papir kad se auto kupi koliko važi HU i AU i tu bi trebalo sve da piše sta je u redu sta nije itd itd i naravno adresa i gde je radjen HU.
Jer taj papir je bitan i za prijavu auta HU i AU,Nemoze bez toga auto da se prijavi.
Bar je tako bilo svaki put kod mene kad sam kupovao auto.
Gesendet von meinem MAR-LX1B mit Tapatalk
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 18 Nov 2020, 20:53
od OMP
ne znam za D ali u CH nisam nikad dobio tako nesto uz auto, sem onog sto pise u saobracajnoj kad je i u kom kantonu odradjen MFK nikakav drugi podatak ili bar nisu u obavezi da ga daju sledecem vlasniku
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 19 Nov 2020, 11:53
od ljubitelj
Kao što je napisao Bogdan, sve piše u HU, i spisak malih kvarova ako ih ima, i spisak velikih kvarova, i kilometraža, i adresa vlasnika, i broj telefona/ email tehničkog pregleda.
Priča je o Nemačkoj, i tako je već decenijama uredjeno.
Identično je u Austriji, imao sam papire sa njihovog tehničkog u rukama kada sam gledao jedan polovni ovde koji me je interesovao.
Vlasnik ispravnog auta nema razloga da krije papire od budućeg kupca, ako ih krije a pogotovu ako preprodavac krije prosto preskočiti taj primerak auta. Barem je u Nemačkoj velika ponuda da može da se bira.
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 19 Nov 2020, 12:19
od Bogdan
ljubitelj napisao:Kao što je napisao Bogdan, sve piše u HU, i spisak malih kvarova ako ih ima, i spisak velikih kvarova, i kilometraža, i adresa vlasnika, i broj telefona/ email tehničkog pregleda.
Priča je o Nemačkoj, i tako je već decenijama uredjeno.
Identično je u Austriji, imao sam papire sa njihovog tehničkog u rukama kada sam gledao jedan polovni ovde koji me je interesovao.
Vlasnik ispravnog auta nema razloga da krije papire od budućeg kupca, ako ih krije a pogotovu ako preprodavac krije prosto preskočiti taj primerak auta. Barem je u Nemačkoj velika ponuda da može da se bira.
Bas tako, ukoliko ne piše sve na HU papiru podaci o vlasniku, podaci o tuv gde je rađeno adresa itd i posebno podaci o autu, onda zaboraviti na taj auto.
Inače procedura ide ovako, xx osoba, odveze auto na tuv, i recimo auto nije ispravan za TÜV, TÜV upiše sve sta treba da se reši da bi se dobio TÜV, vlasnik auta dobija taj papir, reši to sve u roku 2 nedelje, dodje opet na tuv, oni opet sve provere, dobija se tuv, gde piše da je auto prošao bez greške za TÜV.
E sad, normalno, jel, kupac tog auta recimo bi trebao od vlasnika da dobije oba ta papira od TÜV, sta prvo nije bilo u redu i drugi gde je auto prošao bez problema TÜV. Privatna lica daju sve što imaju od auta, ali ovi turci, sirijci itd, daju samo papir gde piše da je auto bez problema prošao TÜV, jer su 99% podplatili TÜV majstora da se TÜV dobije. I onda kupac sav srećan, wooowww auto ima novi TÜV sve je ok, i brzo se razočara posle nekih mesec dana kad vidi da auto i nije ispravan tehnički.
Mulja se ovde ihaaa...
I zanimljivo kako ti nakupci to dibro naprave taj TÜV, nigde ne piše gde je tuv radjen, već samo od koga... Recimo dekra itd itd.. Nema adresa itd... Ljudi u tom momentu bas i ne gledaju sve i ne čitaju sve i posle kasno jebes ga...
Gesendet von meinem EVR-L29 mit Tapatalk
Re: Papirologija pri kupovini polovnjaka
Poslato: 19 Nov 2020, 16:38
od OMP
dzabe ti onda svi ti papiri ako se i tamo mulja...mada kako god okrenes najbolje je kupiti auto od vlasnika nebitno u kojoj zemlji