OMP napisao: 01 Jun 2022, 21:08
Bio sam ironican jer si napisao da se placa skolovanje za reset ulja, za to ti ne treba elektro tehnicka ili elektronicarska skola ili koja vec, ko se bre skoluje da cita dijagnostiku i cacka po njoj pa to sad i deca provale kako se radi kao i svaki majstor sto je samouk po tom pitanju, sve ti pise samo treba da citas...ja sam skoro listao po nekoj dijagnostici kod drugara i provaljivao sta sve moze da se ocita na mom autu a nikad pre nisam cackao dijagnostiku sem one blutut preko mobilnog tako da je smesno da se treba skolovati za to i zbog toga naplatiti....to sto taj naplacuje 1500din je deracina jer je ovl. servis, kod bilo kog majstora da odes vrv ti ne bi to ni naplatio ili castis nesto jer su to smesne stvari od minut posla.
Nisam uopšte napisao da se "plaća školovanje za reset ulja", nego nešto sasvim drugo tako da nemoj biti ironičan na ono što nije napisano.
Pa šta misliš zašto postoje škole, obuke., specijalizacije u svakom poslu kada sve piše i samo čitaš? Zašto deca idu u školu? Ceo svet je lud što se školuje a mi pametni što provaljujemo, kako da ne
Da ne ulazimo u širu polemiku treba ili ne ulagati u znanje, mehatroničar se školuje za sve što treba znati da bi se sveobuhvatno moderan auto rešavao.
Kao što sam napisao reset indiokacije za ulje je trebalo da odradi onaj ko je menjao ulje bez ikakve potrebe da se ide dalje u specijalizovani dijagnostički servis, upravo zato što to nije komplikovano. ( da se ne naplati kao posebna stavka).
Ali kada se već udje u specijalizovani dijagnostički servis onda se plaća i školovanje, i alati i licenca za taj alat i torškovi firme i porezi i svašta nešto....nije to deca se igrala priča.
ps. Evo ti konkretan primer koliko je smešno pričati da je znanje/školovanje nebitno jer se sve provali... Golf5 2008. godište koji se već 2 i po godine smuca kod raznih koji provaljluju kako si se izrazio..
Na očitavajniu ima nekih 40tak raznih grečaka- na ABS, ESP, bravama, prozorima, volanu, svim airbagovima, uz to volan sam vuče na desno dok auto stoji u mestu čim se takne.
Kao početni kvar je navedeno da se upalila lampica ABS , menjana pločica elektronike u volanu (za senzor ugla i senzor sile okretanja), i onda redom....i došlo se do stanja da tabla sija ko božićna jelka a van funckije je gotovo komplet sigurnosna elektronika.
Dogovor je da kada auto bude dostupan da ostane više dana donese staru original elektroniku (koja kako stvari stoje uopšte i nije problem) da se sa njom ovaj put pravilno ukodira ABS računar, i tek ako to ne uspe da se menja komplet Conti ABS centrala (jer su mu rekli da je to sigurno u kvaru čim svetli lampica i greška je stalna jer ne može da se obriše).
I ti hoćeš da ironično kažeš da ne treba školovanje jer se provali i znaju i deca, pa stvarno
Evo potraži koliko je jednostavno kodiranje kontrolera senzora volana, ima jedna podugačka tabela sa grubo reda 200 kombinacija setovanja parametara.
E da, ja nemam pojma da rešim kvar na Golfu jer to nisam nikada naišao da 5 ECU bude u hoasu/neispravno istovremeno ali zato jeste veliki izazov da se nauči i makar proba.
Znači sada na autu problem u radu prave brave, kočnice, upravljač, servo od istog, ABS, i ESP, i SRS sistem van funkcije totalno.
Jedino što ispravno radi je motor i multimedija na celom autu.
Vlasnik je trenutno u Nemačkoj, ono što sam siguran je da tamo neće odneti auto u servis da rešavaju, tamo ima ko zna veorvatno lako da reši samo to tamo i košta...