Stranica 39 od 269

Re: Motorna ulja

Poslato: 30 Mar 2014, 22:37
od KDman
Ne znam da li ste svesni u kojoj zemlji živite?? Ako nešto piše na kutiji uopšte ne mora da znači da je to to! Pa pogledajte probleme sa mlekom, afla toksinima, nispravnom vodom za piće, mesom i hranom, i to koje bar neko kontroliše i gde je neko kako tako odgovarao.
A ko uopšte kontroliše motorno ulje iz propalog FAM-a ?? Pa hipotetički, to ulje uopšte nije isto danas i juče, nego se recimo pakuje šta se ima, kupuju se komponente po principu ko da na odloženo plaćanje, a daju na fiktivne analaze Castrol, itd.
Ja sam nekada imao komšiju koji je radio na vojnom aerodromu na helikopterima. On je se hvalio mome ocu da je nasuo neko rusko ulje od helikoptera u stojadina, i da se ono nikada ne menja. I nije ga menjao par godina a onda je uništio motor.
Ko želi da eksperimentiše, radi na svoju odgovornost.

Re: Motorna ulja

Poslato: 30 Mar 2014, 22:41
od kapor
Jel ti imas konkretne dokaze ili sve nesto rekla kazala?

Re: Motorna ulja

Poslato: 31 Mar 2014, 02:01
od DS9
KDman napisao:Domaća ulja su pogodna za traktore i ostalu poljoprivrednu mehanizaciju.
U strani auto bila bi iluzija sipati domaća i bosanska ulja. Mi se još učimo i zejitin da pravimo. Viđao sam da u firmi kupuju domaće ulje za dolivanje za krševe pred rashod, koji troše ulje.
Patriotizam je bolje drugačije iskazati, a ne sa jeftinim uljem upropastiti skup proizvod. Da je FAM dobar, uvozili bi ga Nemci umesto Castrol :kezo:
KDman napisao:Ne znam da li ste svesni u kojoj zemlji živite?? Ako nešto piše na kutiji uopšte ne mora da znači da je to to! Pa pogledajte probleme sa mlekom, afla toksinima, nispravnom vodom za piće, mesom i hranom, i to koje bar neko kontroliše i gde je neko kako tako odgovarao.
A ko uopšte kontroliše motorno ulje iz propalog FAM-a ?? Pa hipotetički, to ulje uopšte nije isto danas i juče, nego se recimo pakuje šta se ima, kupuju se komponente po principu ko da na odloženo plaćanje, a daju na fiktivne analaze Castrol, itd.
Ja sam nekada imao komšiju koji je radio na vojnom aerodromu na helikopterima. On je se hvalio mome ocu da je nasuo neko rusko ulje od helikoptera u stojadina, i da se ono nikada ne menja. I nije ga menjao par godina a onda je uništio motor.
Ko želi da eksperimentiše, radi na svoju odgovornost.
Da li ste svesni koliko ste stereotipnih stvari naveli u tih par rečenica. Zašto bi bila iluzija sipati modričina ili famova ulja u strani auto. Ona su sipana u strane automobile i pre četrdesetak godina. Ono od čega je nastao ExxonMobil, na ovim prostorima je razvijalo maziva pre nešto manje od 100 godina. To što modriča i fam imaju npr. ulje za koje se navodi da su za istrošene motore (gradacija 20W-60) i to što su ona mineralna pa jeftina - ne govori ništa (negativno/pozitivno) o njihovim kvalitetnijim proizvodima. Ali može da govori o uvoznoj ponudi koja na ovakva ulja ima najmanju zaradu - pa se navedena domaća ulja biraju kako bi se odložila generalka.
Ta tvrdnja da je FAM dobar da bi ga uvozila nemci ništa konkretno ne govori.. Ono što jeste konkretno je da se nemac koji je zadužen za sertifikovanje mercedesovih ulja potpisao za odgovarajući kvalitet famovog ulja. Isto je učinio i nemac u VW-u.

Da li ste takođe svesni da tvrdnja da su nečija ulja pogodna za poljoprivrednu mehanizaciju - može označavati da su to vrlo kvalitetna ulja. To naravno niste ni hteli da kažete, nego da time izrazite da su nedovoljnog kvaliteta, ali kako niste svesni da je u poljoprivredi najkritičnija upotreba maziva, to samo pokazuje koliko to što izražavate nema podlogu.

Ko je rekao da su domaća ulja jeftina? Ako se pogledaju cene shvatiće se da su daleko od jeftinih. Čak šta više ponegde su jeftinija uvozna. famov Fenix Energy PSA 5W-30 za koji sam u prethodnom postu naveo da ga trenutno koristim u svom citr. C3 košta 1200 din za litar. Totalov Ineo ECS koji je po specifikacijama identično ulje košta u litarskom pakivanju oko 800 din. Modričin Magnum 5W-40 je među najskupljim uljima iz te viskozne gradacije, sa cenom nešto manjom od 1000 din u pakovanju od litar.

U vezi patriotizma - ovde i nije reč tome. Reč je o uporednom kvalitetu proizvoda. Kažete da je FAM propao i pitate se ko kontroliše njegov kvalitet. Jeste li pogledali njihov poslednji finansijski izveštaj? Jeste li videli neku laboratorijsku analizu uvozne isporuke, tj. uveženog npr. castrol-a? Ako nisam bio jasan, svaka čast velikim svetskim naftašima, al` ја odgovarajuće ulja za svoj auto i za automobile većine mojih prijatelja lako nalazim među domaćim proizvođačima.

Izgleda nisam svestan kad sam nabavljao ulje za svoj auto - pa zbog toga on sasvim dobro funkcioniše. Da sam bio svestan da je to domaće ulje valjda bi mi odavno zaribao motor
:glavomuzid:

Nego, Stalker je dobro opservirao FAM pa koga zanima - ionako čovek piše sasvim tačno, nepristrasno i poučno o mazivima.
http://motornaulja.blogspot.com/2009/09 ... -oils.html


A ovo sa upotrebom maziva za helikoptere u DMB motor (stojadina) - ne znam da ste svesni koliko je smešan primer. Smešan u smislu sipanja neodgovarajućeg ulja. Šta ste time hteli da kažete? Da motorno ulje treba menjati? Ili da komšija apsolutno nije imao pojma kako automativna maziva funkcionišu pa je napravio najordinarniju glupost

nikaragva napisao:Pa da je nemac srbin, verovatno bi uzeo fam umesto castrol, ali posto nije onda uzima castrol. Ako razumes sta hocu da kazem ;)
Pametan nemac bi uzeo Fuchs, Liqi Moly ili Addinol, a ne Castrol - osim ako ne vozi BMW-a čija servisna knjižica eksplicitno preporučuje odgovarajuća Castrol ulja.
kapor napisao:Jel ti imas konkretne dokaze ili sve nesto rekla kazala?
Pa ima ih - naveo je sasvim konkretno retardiranog komšiju (koji se nije držao servisnne knjižice).

Re: Motorna ulja

Poslato: 31 Mar 2014, 09:34
od Markoni
Pricao sam malo sa uvoznikom Bardahl ulja za Srbiju, i po onome sto sam cuo, i malo listao strane forume iskustva su samo pozitivna. Nesto me mami da predjem na njihova ulja iako sam zadovoljan sa Liqui Moly i u Golfu i u Altei...

Tapatalk Post

Re: Motorna ulja

Poslato: 31 Mar 2014, 12:05
od nikaragva
Ima sve vise placenih ljudi, koji po forumima reklamiraju neke proizvode :)
To se pokazalo kao dobra nacin reklamiranja.

Edit: ne mora da znaci da je lose ulje, samo iznosim svoje misljenje :)

Re: Motorna ulja

Poslato: 31 Mar 2014, 12:23
od Markoni
Takve, hvala Bogu, lako prepoznam... ;)

Re: Motorna ulja

Poslato: 31 Mar 2014, 12:42
od Uroš S.
Nije li Bardahl pre svega proizvođač moto ulja?

Re: Motorna ulja

Poslato: 31 Mar 2014, 13:00
od Markoni
Pa mozda su u toj sferi poznatiji, ali imaju i auto ulja...

Re: Motorna ulja

Poslato: 31 Mar 2014, 15:37
od DS9
Markoni napisao:Pricao sam malo sa uvoznikom Bardahl ulja za Srbiju, i po onome sto sam cuo, i malo listao strane forume iskustva su samo pozitivna. Nesto me mami da predjem na njihova ulja iako sam zadovoljan sa Liqui Moly i u Golfu i u Altei...

Tapatalk Post
Bardahl je davno, tokom šezdesetih godina u jednom periodu bio preporučeni brend tadašnjim Citroenima. Slično kao i Liqui Moly poznat je po širokoj paleti namenskih aditiva. Ono što smo nedavno otkrili na srpskom nezavisnom forumu ljubitelja citroena - je da Bardahl za PSA vozila proizvodi namenski aditiv za HDi motore (pod nazivom Unik i Unik+) pakujući ih sa logom citroena uz odgovarajuće kataloške brojeve. U kvalitet njihovih motornih ulja nema razloga da se sumnja, s tim što je ponuda ulja na srpskom tržištu vrlo ograničena. Nude samo pet ulja, a pri tome npr. nijedno od njih ne zadovoljava norme koje su zahtevane za novije dizele (ACEA C) sa dpf/fap.

Ipak, sa motornim uljima (i ostalim automativnim mazivima) je lako, mislim što se izbora za namenu tiče. Pogleda se da li zadovoljava zahtevanu normu za dotični sklop (motor, transmisiju, hladnjak, koćni sistem...) pa ako zadovoljava nema previše razloga da se sumnja. Ko hoće da bude sasvim siguran - taj ulaže u laboratorijske analize. Za skupe mašine (tipa npr. kombajni, ili automobili) one i nisu ništa preskupo.

Prelazak sa (odličnog) Liqui Moly na neko od Bardahl motornih ulja bih nazvao egzotičnim, ali lično voleo bih da saznam iskustva, tako da to sasvim pozdravljam. Naravno, ukoliko ti automobili zahtevaju upravo ono što pojedina bardahlova ulja zadovoljavaju.

***

Btw, pošto sam u prethodnom postu naveo pristrasnost, naravno da ću sasvim lično uvek biti pristrasan prema Nisotecu, FAM-u, Modriči i INA-i (iako su većina nabrojanih danas rezultat stranog kapitala) - kada vidim nerezonske pristrasne komentare o neuporedivom kvalitetu stranog X brenda u odnosu na kvalitet nekog balkanskog Y brenda. A koji su samo komentari koji ništa ne objašnjavahz.

To naravno isto činim i na američkim forumima kada vidim lupanje gluposti od strane neobaveštenih, o tome kako je Mobil neuporedivo bolji od Castrol-a. Ili slično lupanje svakog ko sopstvene (i od drugih preuzete) predrasude generalizuje bez dovoljno informacija iz konkretne oblasti.

Re: Motorna ulja

Poslato: 31 Mar 2014, 16:55
od KDman
DS9 napisao: Da li ste svesni koliko ste stereotipnih stvari naveli u tih par rečenica. Zašto bi bila iluzija sipati modričina ili famova ulja u strani auto. Ona su sipana u strane automobile i pre četrdesetak godina. Ono od čega je nastao ExxonMobil, na ovim prostorima je razvijalo maziva pre nešto manje od 100 godina. To što modriča i fam imaju npr. ulje za koje se navodi da su za istrošene motore (gradacija 20W-60) i to što su ona mineralna pa jeftina - ne govori ništa (negativno/pozitivno) o njihovim kvalitetnijim proizvodima. Ali može da govori o uvoznoj ponudi koja na ovakva ulja ima najmanju zaradu - pa se navedena domaća ulja biraju kako bi se odložila generalka.
Ta tvrdnja da je FAM dobar da bi ga uvozila nemci ništa konkretno ne govori.. Ono što jeste konkretno je da se nemac koji je zadužen za sertifikovanje mercedesovih ulja potpisao za odgovarajući kvalitet famovog ulja. Isto je učinio i nemac u VW-u.

.
DS9 Da li si ti svestan kakve stavove ovde iznosiš?? Stereotip je mala reč, može se porediti sa nekadašnjom "rusofil".
Lepo sam naveo da se ovde ni hrana ne kontroliše, a ulje je "eldorado" zona.
U firmi kojoj sam nekada radio, zaribalo je više od 10 novih Volvo kamiona zbog motornog ulja. Kamioni su počeli pa propadaju pre 100 hiljada kilometara od reda i jednako. Ovi kamioni u špediciji normalno idu do blizu milion. Od tada gazda ne kupuje ulje bez laboratoriskog ispitivanja proizvođača. Onda gazda naruči neku količinu, i šalje uzorak u inostranstvo, pa se poredi rezultat koji je dostavio proizvođač. Naravno, domaćeg ulja nema, a mnogi dileri ili ne znaju šta prodaju ili rade sistemsku prevaru. Tako stoji stvar. Ja nisam iz auto struke, u atomobil se malo razumem, ali sam imao prilike da pratim navedene situacije. Bilo je tu i sudskih procesa i sl. Znači, ulja su takva da se čudo neće desiti za 10 hiljada kilometara, ali na duže se vidi šta i kako. Mnoga ulja uglavnom nemaju neke skupe komponente i zasnivaju se na baznom ulju, čija je cena manja od cene dizel goriva.
Nekada je modriča bila vezana licencno za Castrol, i oni su radili ulja po njima. tada je bilo i države i kontrole i inostrane kontrole, a danas kad je Rus gazda ko zna šta se radi.
I ja imam utisak da ovde neko pokušava da pravi reklamu.

Re: Motorna ulja

Poslato: 31 Mar 2014, 22:56
od DS9
Hvala ti na odgovoru. Sada je jasnije na osnovu čega ti iznosiš stavove.
Nisam ni ja iz auto struke, niti su mi maziva struka, ali sam dovoljno obrazovan da znam šta znači kontrola kvalitetam ili npr. da tumačim rezultate nekakve sertifikacije.

Da li znaš šta bi ti rekli u npr. republičkom zavodu za javno zdravlje na stav da se hrana ne kontroliše? Naravno da se ne kontroliše koliko bi trebalo, ali to ne znači da uopšte nema kontrole, ili npr. da se neko vrlo ne trudi da ta kontrola bude bolja. Ili npr. da neko redak proizvodi tako hranu da ona bez problema prolazi kontrole u stranim laboratorijama.

Da li misliš da je zbog toga Plazma keks katastrofalnog kvaliteta pa je jedina dobra hrana koju proizvodi Nestle ili jedina dobra čokolada Milka. Da li znaš da je u ovoj zemlji gde se ne kontroliše hrana pre desetak godina Next napravio sok od malina koji je proglašen najkvalitetnijim na svetu u svojoj klasi.

Ako je za taj primer koji si naveo sa Volvo kamionima bio uzrok npr. famovo (ili bilo koje drugo ulje) - trebao si da navedeš detalje, a ne da navodiš opšte poznatu stvar zbog koje ljudi i diskutuju ovde, a pri tome eksplicitno zaključujući da su sva nečija ulja dobra za poljoprivredu (i ništa više).

To što si naveo u vezi falš ulja za kamione lako može da se veže za uvoznika nekakvog ulja. Doduše moglo bi da se npr. veže i za npr. FAM u trenutku kada je on bio u rukama privatnika koji ga je pljačkao ili za neke domaće prepakivače ulja koji su hteli brzu zaradu.

Je l`misliš da u Srbiji postoji samo jedna licencirana laboratorija koja može da analizira kvalitet kamionskog ulja. Ili to da je pametno bilo da se za desetak skupih kamiona zaboravilo da treba raditi analize ulja - a koja se podrazumeva u takvim primenama.

Pominješ termin rusofil - ne shvatajući da su se na ovim balkanskim prostorima automativna maziva davno razvijala najpre po uzoru na moćne naftaše kakvi su Mobil ili Shell. Neki ljudi koji su to činili još uvek su živi i sećanje ih dobro služi a osim toga su svoja iskustva i znanje preneli onima koji koji žele time da se bave.

Je l` treba ja da pominjem termine britanofil, germanofil ili amerikanofil stavljajući u isti koš sve one ljude koji biraju npr. shellova, mobilova ili fuchsova ulja, a biraju ih praktično na osnovu samo toga što piše na ambalaži (čiji podaci jesu delimično obavezujući) i toga što im piše po servisnim knjižicama, uz najveću preferencu prema onome što im kaže prodavac (koji najčešće nedovoljno poznaju osobine istih) ili na osnovu reklame sa televizije (tipa liga šampiona, formula 1 i sl.)

Na moje lično iskustvo o tome da sam u svom automobilu izvršio tri izmene sa (precizno navedenim) nekakvim uljima i na moj implicitan zaključak da se ona ponašaju praktično u skladu sa očekivanim (manje/više) za takvu vrstu maziva - dobijamo tvoju nacionalnu analizu problematike srpskog tržišta maziva.

Onaj koji hoće da muti vodu to čini jer se tada lakše vara, pa ti sa svoje strane ako već učestvuješ u ovakvim diskusijama navedi tačno o kojim se firmama radilo ili o čijim uljima, a ukoliko ti to nije poznato bar ne moraš da praviš papazjaniju od komentara koji ne znače ništa bitno za konkretan izbor maziva. Jer to što si naveo može da se poveže sa svačijim uljima.

Ja celu ovu priču pišem iz sasvim ograničenog razloga, a taj razlog sam i ovde i na par drugih foruma (renault forum srbije citroen forum srbije, cbs forum) već detaljnio obrazlagao. Ako imam izbor da podržim neku retku državnu firmu tako što ću kupiti njen proizvod - biće mi drago da to učinim ako postoji rezon da se to učini, jer time makar mikroskopski ojačavam granu na kojoj i sam sedim. Takva retka firma jeste kruševački fam, čiji većinski kapital još uvek nije u stranim rukama a kako stoje stvari izgleda da imaju dosta dobre rezultate na ionako dinamičnom stranom tržištu koje pokušavaju delom da pokriju.

I takve ću uvek primarno da preferiram u odnosu na tzv. mejdžorse svetske naftne industrije (mobil, shell, bp...) koji umeju da finansiraju i po koji rat radi svojih interesa.Zato ću i pozdraviti sve one koji ne robuju klišeima, pa npr. iz nekakvog sličnog razloga biraju manje poznate proizvođače ali koji su odavno etablirani na osnovu kvaliteta - kao što su pomenuti Liqui Moly, Motul, Addinnol, Statoil, Kroon, Bardhal....

Da nemam na raspolaganju FAM, Nisotec, Modriču ili npr. novosadski Adeco, birao bih INA-u. Da nemam ni nju, biraio bih možda Statoil Ali pošto imam navedene, i pošto oni proizvode upravo namenska maziva baš za ono što meni treba - primarno ću probati njihovo ulje i svojim se iskustvom osvedočiti u upotrebljivost toga. Namerno ne kažem da ću se osvedočiti u kvalitet - jer za to nisam obrazovan niti raspolažem takvim mogućnostima čak i kad bih hteo. Ali kad mi neko ističe kroz sveopštu definiciju potpunu suprotnost od onoga u šta sam se osvedočio - na to ću da reagujem.

Ako na mene misliš da pravim reklamu famu, to sam gotovo sigurno učinio i koju godinu ranije na nekim drugim forumima. Ali ja za to nisam plaćen, niti bih to verovatno činio na ovakav način da jesam (već mnogo perfidnije kako se to čini kada je posao u pitanju, a ne iz čistog zadovoljstva koje mi je primaran motiv).

Ovde ljudi svakodnevno prave reklamu pominjući, mobil, castrol, total, liqui moly, motul.. odnosno one koji su vrlo dostupni na tržištu. Ali meni ne pada na pamet da im to stavljam u negativni kontekst ako time opisuju sopstveno ili nečije drugo iskustvo koje je relativno dobro dokumentovano/opisano.

Na pomenutom nezavisnom citroenovom forumu Srbije - neko bi lako mogao da mi kaže da pravim enormnu reklamu Total-u, jer svakom novom neupućenom čoveku koji se pita koje ulje da kupi za svog novijeg citroena (ili pgt.) - sleduje odgovor da to učini sa nekim od četiri odgovarajuća Total-ova ulja, iz jednostavnog razloga što servisna knjižica PSA vozila primarno favorizuje Total, odnosno tačno određena njihova maziva (pri tome npr. servisna dokumentacija ne favorizuje njihove antifrize, već npr. Glysantin i Revkogel, ali dotičnima koji se pitaju takođe sledi preporuka totalovog najdugotrajnijeg antifriza jer je on po specifikacijama odlično koncipiran).

Ali bi najgluplja stvar bila da tvrdim da su to jedino dobra ulja, da je njihov kvalitet neuporediv u odnosu na X, Y, Z... ili da na osnovu mog nekakvog/vrlo_ograničenog iskustva sa totalovim Quartz 9000 5W-40 (potrošnja ulja 1.5 lit/10000km, korektan zvuk motora) tvrdim da su domaća maziva nikakva, da su dobra samo da se podmažu šarke vrata, ali ne i lanac od bicikla.

`аlo, na način a koji se osporavaju Nisotec, FAM, Modriča - može isto uopšteno da se osporava i bilo ko drugi. Ali to više govori o onome koji to čini, a ništa bitno ne govori o mazivima dotičnih.

Dakle, `ajmo konkretno. Јеr jedino takve činjenice i jesu korisne za ovakvu priču, nekog ovakvog foruma.

Re: Motorna ulja

Poslato: 31 Mar 2014, 23:03
od Markoni
@DS9
Mislim da Bardahl poseduje ulja koja se koriste u kolima sa DPFom. Evo ova dva ulja pokrivaju sa specifikacijom gotovo sve VW motore u zadnjih 10 god.

Slika

Tapatalk Post

Re: Motorna ulja

Poslato: 31 Mar 2014, 23:17
od DS9
U pravu si, izvinjavam se na dezinformaciji.

Ispustio sam da vidim VW 504-507 kod ovog 5W-30. Morao bih da uporedim detalje tih normi, ali mislim da onda bez problema zadovljava ACEA C3, tako da za to ulje sasvim stoji tvoja napomena. Kod drugog ulja, dakle 5W-40 se to vidi kroz MB 229.51 tako da i ono može da se računa da zadovoljava ACEA C3. Inače mislim da im se u katalogu razlikuje ponuda, ali ću to proveriti.

Hvala ti za ovu ispravku, jer ona menja bitno smisao onoga šta sam naveo (tj. pogrešno sam bio naveo). Očigledno nisu nailazili za shodno da stave ACEA oznaku, a to može da ima određen (najpre pravni) razlog. Ipak bitno je da se radi o Mid-SAPS uljima pogodnim za vozila sa DPF/FAP.

Izvinjavam se, i hvala ti još jednom.

***
EDIT
Hm, pazi sad zvrčku - gledam katalog http://www.bardahl.rs/download.php?file_id=2
koji stoji na http://www.bardahl.rs/download.p2.html

i kao što može da se vidi neka ulja se ne pominju, i drugačije su sertifikovana. Ovakva stvar je uobičajena i u svetu (i kod većih brendova) pa čovek treba da otvori četvore oči. Generalno uzevši - često se dešava da na mabalaži piše drugačije od onoga što piše po katačozima tj. internetu, ali treba računati da je ambalaža obavezujuća. Dakle, kad se ide u nabavku, obavezno provera svega što je dostupno. bar nam internet u tom smislu vrlo olakšava stvari.

Usput, vrlo sličnu stvar sam bio opisao svojevremeno za famov fenix premium 5W-40. Na internetu je pisalo da zadovoljava ACEA C3 (04, iako sada stoji da zadovoljava ACEA C3-08) dok na ambalaži to nije stajalo. Kada sam u vezi toga kontaktirao beogradsko predstavništvo fama oko toga nisu bili sigurni, ali su mi kasnije odgovoruili da za određena (strana) tržišta to ne trebaju da navode. Sličan komentar je dao i Stalker kada sam mu ukazao na tu činjenicu (iako je ion na svom blogu naveo one sertifikate koje stoje na netu, a ne na ambalaži). Ipak, da je to ulje pravo Mid-SAPS - ukazuju poneki od ostalih navedenih normi, a to jeste najbitnija suština.

Re: Motorna ulja

Poslato: 01 Apr 2014, 10:47
od KDman
DS9
Nije mi uopšte jasno, zašto forsiraš neko drugo ulje za Citroen, kad si sam rekao da fabrika preporučuje Total ?? Na kraju, taj Total nije skupo ulje, u i rangu je sa FAM.
Lično sam bio u fabrici FAM, na prezentaciji pošto radim i za komercijalu u mojoj firmi. Sve je jasno kao dan, fabrika jeste obnovljena, ali ulazne sirovine i receptura su veliko znak pitanja, a pošto je bilo blokada i ko zna čega, bilo je daj šta daš. Lično sam video, da pošto je bilo "primoravanje" mnoge firme su uzimale to ulje za stare mašine i mehanizaciju, nikako za novi vozni park.
To što si ti usuo FAM u motor dva puta, ne daje ti za pravo da se ponašaš kao laboratorija i da možeš da daš bolje preporuke od Citroena ili neke druge kompanije.
Na kraju, ako ćeš da budeš patriota, kupi i vozi Jugo, pa u njega uspi Fam ulja. To je negde slične tehnologije i baš patriotski :kezo:

Re: Motorna ulja

Poslato: 01 Apr 2014, 15:04
od DS9
Prvo si pominjao helikoptere, pa komšiju, a sada da si bio na famovoj prezentaciji i da na osnovu toga znaš da su ulazne sirovine i receptura znak pitanja. Pominješ neko primoravanje pa je nejasno na šta misliš, mislim opiši ga.

U vezi preporuka motornih ulja PSA grupe, da si ih čitao - znao bi koliko mogu da budu kontradiktorna jer na jednom mestu pominju da za određeni motor treba jedna klasa ulja, a na drugom mestu (istog dokumenta, tj. pojedinih servisnih knjižica) da može i neka druga klasa ulja.

Koliko je stvar diskutabilna u vezi PSA preporuka za ulje, govori sledeće saopštenje značajnog PSA zvaničnika.

http://ueil.org/en/upload/docs/member/T ... 202011.pdf

Odlično objašnjenje (i ukratko) cele stvari oko tog saopštenja je dao Stalker
http://motornaulja.blogspot.com/2013/02 ... icial.html

Pa sad čitaj dobro sledeće:
PSA je član ACEA i sa svoje strane diktira njene norme. Na primer, ACEA C2 norma je i uvedena na zahtev PSA (kao što je npr. kasnija ACEA C4 ekskluzivitet Renault-a).

Da li misliš da su za Citroen i Pgt pogodna jedino totalova ulja. Šta je sa onim koje uz adekvatne PSA norme proizvode npr. Liqui Moly, Statoil, Shell, Castrol, pa i FAM. Da li ćeš čoveku kome u servisnoj knjižici (njegovog peugeota ili citrona) piše da treba da zadovoljava ACEA A3/B4 (jer on npr. ima vozilo od pre nego je PSA formirala svoje norme za motorna ulja, tj oko 2008.) reći da ne valja nijedno ulje osim totalovog.

Da li misliš da PSA preporučuje Total-ova ulja jer su ona najbolja za njihove motore, i da niko ne može da proizvede bolja?

Ili ćeš mu reći da je Castrol malo lošiji od Totala, jer eto servisna knjižica pominje da se Total preporučuje a ne Castrol. A da je FAM katastrofa jer i jer si video da se od njega uzimaju ulja samo za stare mašine.

Kažeš da se ponašam kao laboratorija i da mislim da dajem bolje preporuke od PSA ili neke druge kompanije - a u prethodnom postu već napisah da je svakom čoveku koji ne zna kakvo ulje treba birati za svog pgt/citr. primarna preporuka neko od totalovih ulja.

Ali to ne znači da ljudima koje to zanima a pitaju se, ne treba objasniti suštinu - da za neki određeni brend vozila nije pogodno samo ulje onog brenda sa kojim proizvođač vozila ima najpre ekonomski interes, nego su pogodno sva ona ulja koja zadovoljavaju tražene standarde/norme od proizvođača vozil, a koje proizvode i oni uljari koji se ne pominju kao preporuka. U onoj objavi PSA jasno i stoji upravo to.

A ovo u vezi tvog komentara za jugo i njegovog poređenja sa kvalitetom fam ulja je zanimljivo kao metafora, ali ne odgovara kao objašnjenje. Odnosno kao objašnjenje je totalno promašeno, i u vezi patriotizma, i u vezi juga a i u vezi fama.

Možda bi trebao ovima u mercedesu da kažeš kako nemaju pojma kad za neka svoja gotovo najmodernija vozila preporučuju kruševački krš koji je jedva dobar samo za juga. Jer pišu glupe prporuke za ulja na svom najreferentnijem sajtu za izbor maziva po određenoj mercedesovoj normi
https://bevo.mercedes-benz.com/bevolist ... ction=show