Putevi u Srbiji
Re: Putevi u Srbiji
dragan
Ne branim bez razložno i u potpunost putare. To nije pitanje za i protiv. Ja sam i za i protiv, ali racionalno sa argumentima.
Evo naveo si hirurga... zamisli hitan slučaj gde hirurg odrađuje intervenciju da spasi život, a pacijent se kasnije upućuje u drugu ustanvu na detaljni skup intervencija i rehabilitacija. Takođe taj hirurg mora da donese nekakvu odluku o stepenu prvobitne intervencije i da ima u glavi komplet osnovni mogući algoritam lečenja.
Pokušao sam da svima koji čitaju ovu temu, da objasnim način i stanovište kako bi trebalo gledati na put i putnu privredu. Mnogo je paušalnih ocena palo, krade se, lopovi, ništa ne valja...... To nije korektno i pošteno. Ako imate neku ideju, zamerku, predlog, obratite se nadležnim institucijama, posebno ako mislite da je značajno ugrožena bezbednost saobraćaja. Svi mi znamo da su putevi na granici prihvatljivost, trudimo se da se prođe bar sa slabom dvojkom. Svi ti ljudi, od putara do inžinjera, rade i noći i danju i u nemogućim uslovima i nikakve pare, kad niko pametan nigde ne ide, pa dajmo malo, samo malo korektnosti.
Ipak je ovo forum vezan za vozilo, put, saobraćaj i bezbednost saobraćaja, pa je red neka se nađe neki komentar vezan za realnost i putarsku struku.
Dragane, ne odnosi se ovo samo za tebe, nego je opšti utisak za sve i jedino bi želeo da pogledate puteve i sa nekog drugog stanovništa....
Sam sistem održavanja puteva u Srbiji, zasniva se na ugovorima između putarskih preduzeća i Ministarstva, koji datira još iz dubokog komunizma, kada su sve firme bile državne.
Tender za redovno održavanje puteva je raspisivan par puta i uvek je obaran - stopiran, jer uvek shvataju da ako to urade, održavanje će biti obustavljeno, zbog ne izmirenja ugovorenih obaveza plaćanja. Da bi se putevi i predali tenderom, prethodno se moraju dovesti u neko nulto stanje. Tada se održavanje pogađa po kilometru, bez obzira na vremenske i druge nepogode, radovi se izvode po pravilnicima, a nadzor, super kontrola i inspektori, nalaženjem nedostataka smanjuju cenu izvođaču penalima, kao svugde u Evropi.
Do tada, izvođač - putari rade pozicije po naređenju investitira, po njegovom planu u skladu sa odobrenim mesečnim sredstvima i proceni. Tu svako gleda svoj interes kako da preživi.
Državni interes??? Penzije ili putevi? Novi putići do štala pred izbore, ili nešto pojačanije održavanje državnih puteva, koje će sve jedno svi da pljuju ma šta se tamo radilo....
Ajmo malo drugačije da posmatramo te naše puteve, da ih volimo i pazimo, jer druge nemamo, da manje smeća po njima bacamo, da ne lomimo i kvarimo, jer od po šteti koje prave učesnici u saobraćaju, građani, komšije puta... smo možda i prvi u Evropi.
Ne branim bez razložno i u potpunost putare. To nije pitanje za i protiv. Ja sam i za i protiv, ali racionalno sa argumentima.
Evo naveo si hirurga... zamisli hitan slučaj gde hirurg odrađuje intervenciju da spasi život, a pacijent se kasnije upućuje u drugu ustanvu na detaljni skup intervencija i rehabilitacija. Takođe taj hirurg mora da donese nekakvu odluku o stepenu prvobitne intervencije i da ima u glavi komplet osnovni mogući algoritam lečenja.
Pokušao sam da svima koji čitaju ovu temu, da objasnim način i stanovište kako bi trebalo gledati na put i putnu privredu. Mnogo je paušalnih ocena palo, krade se, lopovi, ništa ne valja...... To nije korektno i pošteno. Ako imate neku ideju, zamerku, predlog, obratite se nadležnim institucijama, posebno ako mislite da je značajno ugrožena bezbednost saobraćaja. Svi mi znamo da su putevi na granici prihvatljivost, trudimo se da se prođe bar sa slabom dvojkom. Svi ti ljudi, od putara do inžinjera, rade i noći i danju i u nemogućim uslovima i nikakve pare, kad niko pametan nigde ne ide, pa dajmo malo, samo malo korektnosti.
Ipak je ovo forum vezan za vozilo, put, saobraćaj i bezbednost saobraćaja, pa je red neka se nađe neki komentar vezan za realnost i putarsku struku.
Dragane, ne odnosi se ovo samo za tebe, nego je opšti utisak za sve i jedino bi želeo da pogledate puteve i sa nekog drugog stanovništa....
Sam sistem održavanja puteva u Srbiji, zasniva se na ugovorima između putarskih preduzeća i Ministarstva, koji datira još iz dubokog komunizma, kada su sve firme bile državne.
Tender za redovno održavanje puteva je raspisivan par puta i uvek je obaran - stopiran, jer uvek shvataju da ako to urade, održavanje će biti obustavljeno, zbog ne izmirenja ugovorenih obaveza plaćanja. Da bi se putevi i predali tenderom, prethodno se moraju dovesti u neko nulto stanje. Tada se održavanje pogađa po kilometru, bez obzira na vremenske i druge nepogode, radovi se izvode po pravilnicima, a nadzor, super kontrola i inspektori, nalaženjem nedostataka smanjuju cenu izvođaču penalima, kao svugde u Evropi.
Do tada, izvođač - putari rade pozicije po naređenju investitira, po njegovom planu u skladu sa odobrenim mesečnim sredstvima i proceni. Tu svako gleda svoj interes kako da preživi.
Državni interes??? Penzije ili putevi? Novi putići do štala pred izbore, ili nešto pojačanije održavanje državnih puteva, koje će sve jedno svi da pljuju ma šta se tamo radilo....
Ajmo malo drugačije da posmatramo te naše puteve, da ih volimo i pazimo, jer druge nemamo, da manje smeća po njima bacamo, da ne lomimo i kvarimo, jer od po šteti koje prave učesnici u saobraćaju, građani, komšije puta... smo možda i prvi u Evropi.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Putevi u Srbiji
nije ni bitno, stvarno nemam vremena ni zivaca da se upustam u diskusiju o putevima... vec sam rekao da medalja ima dve strane, i da nista nije ni potpuno crno ni belo, ali da se i sa sadasnjim sredstvima moze bolje to sam siguran...
Re: Putevi u Srbiji
Slazem se u nacelu kako bi trebalo ali, mi nemamo nadlezne insstitucije a imamo sistem samoupravljanja kako kazes "iz dubokog komunizma" i tu je pocetak i kraj vecine problema.MAD MAX napisao: To nije korektno i pošteno. Ako imate neku ideju, zamerku, predlog, obratite se nadležnim institucijama, posebno ako mislite da je značajno ugrožena bezbednost saobraćaja.
Sam sistem održavanja puteva u Srbiji, zasniva se na ugovorima između putarskih preduzeća i Ministarstva, koji datira još iz dubokog komunizma, kada su sve firme bile državne.
Petlje kod Orlovace, godinama direktno ugrozavaju bezbednost saobracaja, ako tako krupnu stvar ne primecuju nadlezni putari i Ministarstvo i ne preduzimajuj cak ni jeftine mere kao sto je horizontalna kvalitetna signalizacija, a radi se o medjunarodnom tranzitnom dakle primarnom po vaznosti putu sta dalje reci.
Krenuce nabolje kada se shvati da principe samoupravnog poslovanja nije bio odrziv ni onda a kamoli sada u 21.veku pri ovim ekonomskim okolnostima.
Nije sporno da armija ljudi radi u putarskim firmama kao i u drzavnim institcijama na nacin kako si naveo ali sveukupni efekat rada je takav da to vidimo upotrebom saobracajnica.
Ne cuje se da neko od njih zahteva, na primer strajkom, da se iz temelja promeni sistem vec radi nesto, ne vidi, ne cuje, ne govori samo da tece platica svakog prvog. I uvek glavna tema novac pa novac kao da to raste sa grane, a ne pokretanje ideja kako da se efikasnije upotrebi novac koji realno postoji.
Putna infrastruktura je sama po sebi skupa i mi ne mozemo sebi da priustimo megalomanske grandiozne objekte.
Mali most preko Ade je dobar primer bahatog trosenja para, voleo bih kao poreski obveznik da neko pokusa da mi objasni zasto je bas nuzno da na vrhu stuba bude postavljen ukras od nerdjajuceg celika ?
A most je napravljen tako da je na njemu ogranicena brzina kretanja vozila na skromnih 40km/h, znaci po zakonu treba da se vozi sporije od 40.
Je li to mosta za automobile ili za bicikle

Namerno ne pisem pilon (jer pisem srpski a ne francuski).
Jos jedan banalan primer, na magistralnim putevima postoje oznacene ivice puta, ili bi trebalo da postoje obojene trake bele boje, po kojima se ne vozi sto znaci da je habanje minimalno.
Postavljeni su signalni stubici sa macjim ocima, oni beli visine 50tak cm, ali njih niko ne odrzava, ne pere,ne cisti, ne zamenjuje kada se ostete kao redovnu aktivnost.
Tako da kada se vozi pri slabijoj vidljivosti put uopste nema karakteristike puta prvog reda a pranje stubica vodom i sundjerom uopste ne kosta veliki novac za materijal.
Putevi nemaju oznake kako se zovu, redni broj tj oznaka puta tako da neko ko bi hteo da cita karte time nema samu osnovu.
Itd, ima puno stvari koje se mogu unaprediti organizacionim aktivnostima dakle bez novca u gomilama.
Sinhronizacija semafora je sledeci primer.
Potrebno je zavrsiti sa praksom iz komunizma, to je uslov svih uslova za napredak institucija. Ne samo putarskog delokruga, mnogo sto sta u drzavi je jos duboko u samoupravljacakom nacinu funckionisanja.
Tesko je kao korisnik biti korektan i posten kada sama drzava nije korektna i postena prema podanicima koji finansiraju i gledaju razbacivanje novcem a nema naznake da se to menja.
Jedan apsurd, deonica autoputa od Zemuna (zmaj) do aerodroma je odavno napravljena i vise decenija je bilo ogranicenje brzine 120km/h.
Onda je to rekonsturisano, sredjeno i sada je ogranicenje brzine 80km/h.
Dok je bio losiji asfalt 120, a sa novim 80

Bezbednost saobracaja je jos gora, usporen tok, vece su razlike brzine kretanja izmedju traka, a u praksi gotovo niko tuda ne vozi 66km/h, 78 ili koliko vec ali <80 je u realnosti besmisleno ometanje saobracaja.
Znak ogranicenja 100 ili 120 ili 80 isto kosta kao i postavljanje istog, tako da nema ni govora da je problem u novcu.
Da smo prljavi i da bacamo smece gde se kome svidi je nazalost dugo vremena pravilo a putevi su ogledalo. Kao i za sve ostalo, mi smo ti koji smo napravli sistem da je to tako normalno jer je prakticno nekaznjivo
Vidi mozda ti deluje preostro napisano ali sustina je da, dok se ne uvidi uzrok problema a to je "komunizam" od vrha u glavi, tj organizacija nema niti trajnog poboljsanja rezultata. I to sve nevezano za kolicinu novca.
Novcem kuburi i Nemacka za sve zelje, ali sistem je tako postavljen od temelja da funkcionise efikasno.
Nema opravdanja kada putari postave novi sloj asfalta tokom rekonstrukcije a na sastavu se ne poklopi visina pa nastaju 'pragovi". To nije stvar novca vec loseg i nedovoljno strucnog izvodjenja radova.
Novim nacinom odrzavanja deo puteva je prebacem u nadleznost tzv lokalnih samouprava, a to samoupravljanje nije sposobno ni za mnogo prostije sisteme kao sto je vodovod ili kanalizacija ili postupak administrativne obrade dokumenata a kamoli za izgradnju i odrzavanje puteva.
Da ne pricamo da ima samouprava koje imaju po nekoliko hiljada stanovnika, koje na svojoj teritoriji nemaju privrednu aktivnost, koja nemaju i nece skoro imati novac, i da je takvih "mali milion" tj Srbija je rascepkana na gomilu opstina sto je neodrzivo finansijski.
Otuda i imamo pricu o dilemi koju si opravdano pokrenuo, da li napraviti 100 metara novog puta godisnje ili odrzavati postojece urgentnim popravkama.
Re: Putevi u Srbiji
lubitelj
Propusta je mnogo.
Evo da ti odgovorim.
Smerokazi i saobraćajni znakovi se čiste u zimskim uslovima bar jednom u 15 dana, inače bi bili apsolutno nevidljivi gore nego najprljavija kola. Dopunjavanje smerokaza je obično u svako proleće, a da li si se pitao koliko puta bahati vozači teških kamiona polome smerokaze na čitavim deonicama i koliko propadne zbog zimskog čišćenja velikih snegova, koliko ljudi ih počupa z anjima znane potrebe?
Putari su X puta štrajkovali, ali zbog posla došlo se došlo zaključka da puteve ne treba blokirati i to kao primer ostalima koji traže svoja prava. Bilo je i dosta primera gde su putari na žalost blokirali puteve.
Tačno je da je najveća mana saobraćajna signalizacija a posebno putokazne table i to ostavlja jkako loš utisak strancima. Auto putevi su kako tako pokriveni putokazniom tablama i putokazima a ostalo....
Na auto putu Surčin Beograd, brzina je smanjena zbog velikog obima saobraćaja, kolona i nakupljanja vozila, a isti primer imaš ispred Budpešte, Beca, Bratislave Praga....
Horizotalna saobraćajna signalizacija se svake godine izvodi bar jednom na državnim putevima, nije nešto gora kvalitetom nego u okruženju, a problem stvara korišćenje kamenog agregata u borbi protiv poledice u ogromnim - enormnim količinama. Ta "rizla" je zlo koje se mora eliminisati i možda najveći primer bahanluka, koji potiče iz vremena sankcija kad soli nije bilo i dođe kao lepa pzicija putarima da se naplate. Rizla može imati primenu samo kad pada i prima se jak sneg, na planinskim prevojima i putevima nižeg ranga. Kako peskari vozila, tako oništava i oznake na kolovozu, a čvelika sredstva se ulažu na njeno prolećno uklanjanje. Agregat na kolovoz državnih puteva prvog reda ne bi trebalo da bude dozvoljen na ovakav način.
Novi most u Bg neću da komentaršem. Dugoročno gledano, da smo bogata zemlja, odlično a ovako.....
Petlja Orlovača je deo obilaznice oko Bg, a tu mnogo šta fali....
Propusta je mnogo.
Evo da ti odgovorim.
Smerokazi i saobraćajni znakovi se čiste u zimskim uslovima bar jednom u 15 dana, inače bi bili apsolutno nevidljivi gore nego najprljavija kola. Dopunjavanje smerokaza je obično u svako proleće, a da li si se pitao koliko puta bahati vozači teških kamiona polome smerokaze na čitavim deonicama i koliko propadne zbog zimskog čišćenja velikih snegova, koliko ljudi ih počupa z anjima znane potrebe?
Putari su X puta štrajkovali, ali zbog posla došlo se došlo zaključka da puteve ne treba blokirati i to kao primer ostalima koji traže svoja prava. Bilo je i dosta primera gde su putari na žalost blokirali puteve.
Tačno je da je najveća mana saobraćajna signalizacija a posebno putokazne table i to ostavlja jkako loš utisak strancima. Auto putevi su kako tako pokriveni putokazniom tablama i putokazima a ostalo....
Na auto putu Surčin Beograd, brzina je smanjena zbog velikog obima saobraćaja, kolona i nakupljanja vozila, a isti primer imaš ispred Budpešte, Beca, Bratislave Praga....
Horizotalna saobraćajna signalizacija se svake godine izvodi bar jednom na državnim putevima, nije nešto gora kvalitetom nego u okruženju, a problem stvara korišćenje kamenog agregata u borbi protiv poledice u ogromnim - enormnim količinama. Ta "rizla" je zlo koje se mora eliminisati i možda najveći primer bahanluka, koji potiče iz vremena sankcija kad soli nije bilo i dođe kao lepa pzicija putarima da se naplate. Rizla može imati primenu samo kad pada i prima se jak sneg, na planinskim prevojima i putevima nižeg ranga. Kako peskari vozila, tako oništava i oznake na kolovozu, a čvelika sredstva se ulažu na njeno prolećno uklanjanje. Agregat na kolovoz državnih puteva prvog reda ne bi trebalo da bude dozvoljen na ovakav način.
Novi most u Bg neću da komentaršem. Dugoročno gledano, da smo bogata zemlja, odlično a ovako.....
Petlja Orlovača je deo obilaznice oko Bg, a tu mnogo šta fali....
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Putevi u Srbiji
Naravno da se podrazumeva da nijedan strajkac ne sme da blokira bilo kome slobodu javnog kretanja, pa to vazi i za putare.
Nije poenta da se napravi strajk radi strajka, i isplate nekoliko plata vec da se omoguci odrzivo poslovanje na duzi rok celog sistema.
Nikada dok sam vozac, a nisam od juce, nisam cuo niti video postojanje kolone vozila i nakupljanja do aerodroma cak naprotiv, autoput posle Zmaja u smeru van grada je redovno poluprazan. Bec po mom misljenju ima lose resene saobracajne prilaze autoputem sa tunelom, semaforom, ogranicenjem 60 nasred autoputa, dosta losom vertikalnom signalizacijom za jednu evropsku zemlju.
Nijedan autoput u Srbiji nema oznake broja puta cak ni na vaznijim raskrsnicama. Primer, Dobanovacka petlja neobelezena, kod Zmaja ukrstanje ZG sa NS putem neobelezeno.
Sa Ibarske, bulevarom Vojvode Misica kod Mostara uopste nema oznake da se izlazi na autoput, nema oznake puta ni same Ibarske niti pri penjanju na Gazelu.
Znaci ne pricam o nazivu naseljenog mesta vec o broju puta, kao npr M(agistralni) broj 22 ili R(egionalni) broj 107.
Ni na jednoj raskrsnici svih takvih puteva nema table sa oznakom M22 ili sta vec. Primer dobrog obelezavanje oznake broja puta je Madjarska.
Obelezavanje moze da se izvrsi i bojom na samom kolovozu, neposredno pre znacajnih raskrsnica kao sto rade u nekim zemljama.
Ppravac Ibarske postoji mnogo decenija duze od obilaznice, od solidnog puta u tome delu od par stotina metara napravljen je haos koji opasno ugrozava bezbednost saobracaja.
Nije tu da samo nesto fali, ono cudo je sramota. Vozaci slepera mukom uspevaju da prodju kroz raskrsnicu sa brzinom 5-15km/h a i tada zbog potpuno promasenog radijusa krivine ne mogu da zadrze vozilo unutar kolovozne trake.
Plus sto je sve potpuno neosvetljeno i u totalnom mraku.
Naravno da nema oznake za putanju ka medjunarodnom aerodromu a postoji znak koji kaze da je grad Beograd udaljen jos 16km voznje....
Tu nije pitanje niti prostora niti novca..a kako izgleda glavni tranzitni pravac u ocima jednog stranca mislim da ne treba pominjati.
Makedonija je zemlja slicnih novcanih mogucnosti, tamo su putevi daleko bolje obelezeni, nova obilaznica oko Skoplja je misaona imenica za obilaznicu oko BG.
Ne samo da ima 6 traka, nego je i kvalitet gotovo nedostizan za nase putare i drzavu koja sve nadzire, placa i organizuje.
O autoputu u Hrvatskoj i da ne pricamo. Autoput podrazumevano ima na svakih 1.000 metara SOS telefon i ima dezurnog zivog operatera koji prima 24/365 pozive i shodno tome reaguje. Autoput se kod nas naplacuje a nema niti jedne usluge koja se podrazumeva da je sadrzaj upotrebe autoputa (slep sluzbu, SOS pomoc, hitnu medicinsku pomoc vozilom ili helikopterom, aktivnu signalizaciju u realnom vremenu sa izvestajima preko RDS FM sistema ili preko navigacionih uredjaja itd). Mi i ne moramo da imamo pravi autoput uz nase finansijske sposobnosti ali mozemo da imamo makar puteve koji se najvise koriste saobracajno u pristojnom redu.
Ja razumem da ima mnogo problema ali ne razumem da za sve lose ima neko objasnjenje i pri tome nema plana mozda nema ni volje da se problem trajno otkloni i resi jednom dugorocno.
Most preko Ade sam pomenuo kao primer rasipanja novca na estetske dodatke.
Putarske firme su po meni samo vidljiva posledica sistema tako kako je postavljen. I oni su najmanje krivi za sistem.
Nije poenta da se napravi strajk radi strajka, i isplate nekoliko plata vec da se omoguci odrzivo poslovanje na duzi rok celog sistema.
Nikada dok sam vozac, a nisam od juce, nisam cuo niti video postojanje kolone vozila i nakupljanja do aerodroma cak naprotiv, autoput posle Zmaja u smeru van grada je redovno poluprazan. Bec po mom misljenju ima lose resene saobracajne prilaze autoputem sa tunelom, semaforom, ogranicenjem 60 nasred autoputa, dosta losom vertikalnom signalizacijom za jednu evropsku zemlju.
Nijedan autoput u Srbiji nema oznake broja puta cak ni na vaznijim raskrsnicama. Primer, Dobanovacka petlja neobelezena, kod Zmaja ukrstanje ZG sa NS putem neobelezeno.
Sa Ibarske, bulevarom Vojvode Misica kod Mostara uopste nema oznake da se izlazi na autoput, nema oznake puta ni same Ibarske niti pri penjanju na Gazelu.
Znaci ne pricam o nazivu naseljenog mesta vec o broju puta, kao npr M(agistralni) broj 22 ili R(egionalni) broj 107.
Ni na jednoj raskrsnici svih takvih puteva nema table sa oznakom M22 ili sta vec. Primer dobrog obelezavanje oznake broja puta je Madjarska.
Obelezavanje moze da se izvrsi i bojom na samom kolovozu, neposredno pre znacajnih raskrsnica kao sto rade u nekim zemljama.
Ppravac Ibarske postoji mnogo decenija duze od obilaznice, od solidnog puta u tome delu od par stotina metara napravljen je haos koji opasno ugrozava bezbednost saobracaja.
Nije tu da samo nesto fali, ono cudo je sramota. Vozaci slepera mukom uspevaju da prodju kroz raskrsnicu sa brzinom 5-15km/h a i tada zbog potpuno promasenog radijusa krivine ne mogu da zadrze vozilo unutar kolovozne trake.
Plus sto je sve potpuno neosvetljeno i u totalnom mraku.
Naravno da nema oznake za putanju ka medjunarodnom aerodromu a postoji znak koji kaze da je grad Beograd udaljen jos 16km voznje....
Tu nije pitanje niti prostora niti novca..a kako izgleda glavni tranzitni pravac u ocima jednog stranca mislim da ne treba pominjati.
Makedonija je zemlja slicnih novcanih mogucnosti, tamo su putevi daleko bolje obelezeni, nova obilaznica oko Skoplja je misaona imenica za obilaznicu oko BG.
Ne samo da ima 6 traka, nego je i kvalitet gotovo nedostizan za nase putare i drzavu koja sve nadzire, placa i organizuje.
O autoputu u Hrvatskoj i da ne pricamo. Autoput podrazumevano ima na svakih 1.000 metara SOS telefon i ima dezurnog zivog operatera koji prima 24/365 pozive i shodno tome reaguje. Autoput se kod nas naplacuje a nema niti jedne usluge koja se podrazumeva da je sadrzaj upotrebe autoputa (slep sluzbu, SOS pomoc, hitnu medicinsku pomoc vozilom ili helikopterom, aktivnu signalizaciju u realnom vremenu sa izvestajima preko RDS FM sistema ili preko navigacionih uredjaja itd). Mi i ne moramo da imamo pravi autoput uz nase finansijske sposobnosti ali mozemo da imamo makar puteve koji se najvise koriste saobracajno u pristojnom redu.
Ja razumem da ima mnogo problema ali ne razumem da za sve lose ima neko objasnjenje i pri tome nema plana mozda nema ni volje da se problem trajno otkloni i resi jednom dugorocno.
Most preko Ade sam pomenuo kao primer rasipanja novca na estetske dodatke.
Putarske firme su po meni samo vidljiva posledica sistema tako kako je postavljen. I oni su najmanje krivi za sistem.
Re: Putevi u Srbiji
lubitelj
Ne možemo se razumeti očigledno.
Našao si Makedoniju za primer, gde su po prvi put prošle godine obovili nešto putokaznih tabli oko Skoplja..... Makednonski auto put podseća na ratno stanje.
Orlovača je ovako trenutno privremeno rešena. Da valja ne valja ko mnogo čega...
Deo od Surčina ka Beogradu mora biti pokriven ograničenjem 80km/h. Veći deo puta a ko ne ceo se nalazi u naselju a saobraćaj je velikog obima preko 30 000PGDS. Zakonom je zabranjena brzina u naselju preko 80km/h.
Što se putokaza i brojeva puta tiče, nazive kojie pominješ su promenjeni, a sledi uskoro i nova izmena a referentni sistem još nije napravljen.
Ima stvari gde lepo rezonuješ, ali ne razumeš osnovnu stvar, a to je NEMA NOVCA ZA PUTEVE. Bilo je neizvesno finansiranje zimskog osnovnog čišćenja bez posipanja i to oko 8000km....
Svi bi voleli da radaimo, gradimo, pravimao, kako Velje lažucka, ali nema.
Ne možemo se razumeti očigledno.
Našao si Makedoniju za primer, gde su po prvi put prošle godine obovili nešto putokaznih tabli oko Skoplja..... Makednonski auto put podseća na ratno stanje.
Orlovača je ovako trenutno privremeno rešena. Da valja ne valja ko mnogo čega...
Deo od Surčina ka Beogradu mora biti pokriven ograničenjem 80km/h. Veći deo puta a ko ne ceo se nalazi u naselju a saobraćaj je velikog obima preko 30 000PGDS. Zakonom je zabranjena brzina u naselju preko 80km/h.
Što se putokaza i brojeva puta tiče, nazive kojie pominješ su promenjeni, a sledi uskoro i nova izmena a referentni sistem još nije napravljen.
Ima stvari gde lepo rezonuješ, ali ne razumeš osnovnu stvar, a to je NEMA NOVCA ZA PUTEVE. Bilo je neizvesno finansiranje zimskog osnovnog čišćenja bez posipanja i to oko 8000km....
Svi bi voleli da radaimo, gradimo, pravimao, kako Velje lažucka, ali nema.
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
- Saša
- Postovi: 14277
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:07
- Garaža: Renault Kadjar Equilibre 1.3 TCe 140 i Fiat Punto Classic 1.2 8V LPG Dynamic A/C
- Lokacija: Novi Sad
Re: Одг: Putevi u Srbiji
Kako nema novca? Kome dajemo pare za više od pola svake litre koju uspemo, a gde su pare od registracija, poreza na delove i usluge, putarina i još štošta? Bolji odgovor je da para ima ali ih troše u druge svrhe.
Tapatalk
Tapatalk
Re: Putevi u Srbiji
Ne znam da li ne mozemo ili nemamo volje da se razumemo.MAD MAX napisao:lubitelj
Ne možemo se razumeti očigledno.
Našao si Makedoniju za primer, gde su po prvi put prošle godine obovili nešto putokaznih tabli oko Skoplja..... Makednonski auto put podseća na ratno stanje.
Orlovača je ovako trenutno privremeno rešena. Da valja ne valja ko mnogo čega...
Deo od Surčina ka Beogradu mora biti pokriven ograničenjem 80km/h. ma.
U MK se godinama unazad redovno obnavlja saobracajna signalizacija i za srpske pojmove je fantasticna, narocito horizontalna.
MK autoput je kao pista, ravan, uglacan, isti kao u Nemackoj ili Italiji.
MK autoput koji je njima sporedan, onaj prvi najstariji najvecim delom iz doba SFRJ, jeste katastrofalan. To smo mi odavde najcesce idemo jedino tim autoputem i ne vidimo, ili ne zelimo da vidimo da ima i drugih autoputeva ne menja cinenicno stanje.
A MK je sve samo ne bogata, razvijena, sredjena infrastrukturno zemlja.
Orlovaca privremeno resenje ?
skoro 10 godina je nesto privremeno, trenutno ?
A opasno ugrozava bezbednost odvijanja saobracaja narocito u zimskim uslovima. Moze makar da se postavi osvetljenje ili je i to "nema para" za nekoliko bandera i par sijalica.
Ja sam uveren da se radi o nemaru jer ne verujem da za 10 godina nije moglo da se sakupi 10 sijlaica i 10 bandera i par stotina metara kabla.
Ne pricam od Surcina ka Beogradu vec od Beograda ka Surcinu.
Dolazak na aerodrom. AKo je to sve naseljeno mesto iako su njive porede puta e onda veselo.
Kontra primer, bas u MK obilaznica prolazi delom bukvalno kroz naseljeno mesto ali je izdignuta iznad zemlje, vijadukt, a sa strane su postavljene zvucne barijere. Ogranicenje standardno, 120.
Identicno resenje samo je ogranicenje 130km/h je u Austriji kroz Filah,koliko se secam.
Pa auto put i treba da prolazi kroz mesta, osnovna svrha koriscenja autoputa je brzina uz bezbednost.
Sirom sveta postoje autoputevi koji idu kroz najuzi deo grada.
Ako mora ovde u BG da bude ogranicenje jer njive pored puta jesu u gradskoj opstini, kako je onda dozvoljena brzina 120km/h kroz naseljeno mesto Paracin gde su pored puta zgrade, magacini pa i velika fabrika...
Uostalom, decenijama od BGD do Surcina NIJE bilo tog ogranicenja od 80 vec je bilo 120 i delimicno 100km/h. I to u doba SFRJ kada je bilo neuporedivo jaci tranzitni saobracaj iz pravca ZG.
Cak i kada je tu bio obican magistralni dvosmerni put ogranicenje je bilo 100km/h.
Ne vidim zasto kako kazes mora od Zmaja ka aerodromu da bude ogranicenje 80km/h, osim kao metod otimanja para od strane policije (drzave).
A i ne verujem u tacnost podatka da recimo sada u februaru do aerodroma ima 30.000 prolazaka vozila.
Kako vidim da ti imas neke informacije koje nisam pronasao kao javne, i da poznajes tematiku neka bude kako kazes da mora da bude stanje takvo kakvo je sada. I koje ce ocigledno biti narednih 50 ili 130 godina jer novca koliko se zamiljsa nece biti sa velikom verovatnocom izvesnosti.
Ne razumemo se ali je makar pokusano a i to je nesto

Re: Putevi u Srbiji
S' moje tacke gledista, 30k vozila na apt dnevno je potpuno nemoguce.
Nas aerodrom sad ima nekih 80ak letova dnevno. Nek je prosek 100 putnika po letu (a mislim da je manji), i neka bas svako od njih ide posebnim autom, to je 8-10k. Nek ima jos 5000 prolazaka radnika, autobusa, raznoraznih sluzbi, taksija...
Potpuni rekord naseg aerodroma za 24h je 15.000 ljudi koji su odleteli/sleteli...
Mozda ja gresim, ali mi ta cifra deluje neverovatno za svakodnevne prolaske... Mozda leti, kad ima brdo carter letova, ali sumnjam...
Nas aerodrom sad ima nekih 80ak letova dnevno. Nek je prosek 100 putnika po letu (a mislim da je manji), i neka bas svako od njih ide posebnim autom, to je 8-10k. Nek ima jos 5000 prolazaka radnika, autobusa, raznoraznih sluzbi, taksija...
Potpuni rekord naseg aerodroma za 24h je 15.000 ljudi koji su odleteli/sleteli...
Mozda ja gresim, ali mi ta cifra deluje neverovatno za svakodnevne prolaske... Mozda leti, kad ima brdo carter letova, ali sumnjam...
-
- Banned
- Postovi: 11254
- Pridružio se: 14 Jan 2012, 23:20
- Garaža: Seat Leon 1.2 TSI 2017
- Lokacija: Beograd
Re: Putevi u Srbiji
Mad Max + Ljubitelj = jezivo
Moracu po prvi put da aktiviram IGNORE opciju, ukoliko postoji jer ovo je strasno, svaka tema je unistena.
Htedoh da kazem kako nam je centar grada ocajan, da li sto je juce bilo onako tmurno i oblacno pa je i to verovatno doprinelo utisku ali Makedonska se raspada, Hilandarska se raspada, Depota Stefana se raspada... onaj sivi ocajni ispucali asfalt, centar izgleda kao da smo sveze post-komunisticka zemlja tek izasla iz ratova i sankcija...
Da ne bude da samo pljujem i zalim se, juce sam isao do Kemoimpexa pa sam video da su od silaska sa auto puta prema Novom Sadu pa do posle lakat krivine kompletno obnovili raspali asfalt koji je tu bio, bas je lepo uradjeno, ravno je, tu je sada divota voziti...

Htedoh da kazem kako nam je centar grada ocajan, da li sto je juce bilo onako tmurno i oblacno pa je i to verovatno doprinelo utisku ali Makedonska se raspada, Hilandarska se raspada, Depota Stefana se raspada... onaj sivi ocajni ispucali asfalt, centar izgleda kao da smo sveze post-komunisticka zemlja tek izasla iz ratova i sankcija...
Da ne bude da samo pljujem i zalim se, juce sam isao do Kemoimpexa pa sam video da su od silaska sa auto puta prema Novom Sadu pa do posle lakat krivine kompletno obnovili raspali asfalt koji je tu bio, bas je lepo uradjeno, ravno je, tu je sada divota voziti...
- pedja
- član 001
- Postovi: 15362
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Putevi u Srbiji
U pitanju je prolazak od Zmaja ka aerodromu. Ne znaci da svih 30000 zavrsi na aerodromu, neko valjda prodje ka SiduNexT napisao:S' moje tacke gledista, 30k vozila na apt dnevno je potpuno nemoguce.

Mada, ono sto sam ja vidjao kada putujem u taj kraj, saobracaj je smesan, pogotovo kada nema stranaca.
Ipak, podaci o brojanju saobracaja prikazuju preko 40000 vozila na dnevnom nivou (u 2011.), na deonici Zmaj-Aerodrom
Re: Putevi u Srbiji
Mozda, al u oba pravca
To bi znacilo da treba da prodje 30ak vozila u svakom minutu tokom 24h...
Pre neki dan sam isao do Zg, pa od Bg do granice rano ujutru nije bilo 50 vozila... Na simanovcima radila jedna rampa samo i nikoga nije bilo ispred mene... Prevelike su to cifre... Mozda su ok za leto kad je brdo prolaznika...

To bi znacilo da treba da prodje 30ak vozila u svakom minutu tokom 24h...
Pre neki dan sam isao do Zg, pa od Bg do granice rano ujutru nije bilo 50 vozila... Na simanovcima radila jedna rampa samo i nikoga nije bilo ispred mene... Prevelike su to cifre... Mozda su ok za leto kad je brdo prolaznika...
- pedja
- član 001
- Postovi: 15362
- Pridružio se: 13 Jan 2012, 08:52
- Garaža: SX4 1,6/120 TNG + Scenic IV 1,5 dCi
- Lokacija: Beograd
Re: Putevi u Srbiji
To je prosecna dnevna cifra, na godisnjem nivou. Dakle, u sezoni je mnogo vise.
Do same granice stigne oko 6000 vozila, po statistici.
Do same granice stigne oko 6000 vozila, po statistici.
Re: Putevi u Srbiji
Ogi,Ogi napisao:Mad Max + Ljubitelj = jezivoMoracu po prvi put da aktiviram IGNORE opciju, ukoliko postoji jer ovo je strasno, svaka tema je unistena.
Htedoh da kazem kako nam je centar grada ocajan, da li sto je juce bilo onako tmurno i oblacno pa je i to verovatno doprinelo utisku ali Makedonska se raspada, Hilandarska se raspada, Depota Stefana se raspada... onaj sivi ocajni ispucali asfalt, centar izgleda kao da smo sveze post-komunisticka zemlja tek izasla iz ratova i sankcija...
Da ne bude da samo pljujem i zalim se, juce sam isao do Kemoimpexa pa sam video da su od silaska sa auto puta prema Novom Sadu pa do posle lakat krivine kompletno obnovili raspali asfalt koji je tu bio, bas je lepo uradjeno, ravno je, tu je sada divota voziti...
da bi pratio moje komentare u ovoj temi i nekim drugim, moraš biti bar elementarno pismen za tematiku i imati bar malo strpljenja, pa ih najbolje ignoriši, jer tema nije ničija privatna svojina. Ima ovde i drugačijeg naroda. Ja tvoje komentare odavno ne čitam, jer se nema šta pročitati, bez ljutnje, pa se ne bunim....
Next,
Na auto putu postoji elektrosko brojanje saobraćaja, koje čak razlikuje i kategorije vozila. PGDS je prosećan godišnji dnevni saobraćaj, koji se dobija zbirom svih vozila sa leve i desne trake za celu godinu, podeljen sa 365.
Brojanje kod skretanja za aerodrom Nilkola Tesla --- 41 000, a na teretna vozila + BUS otpada oko 4000
Brojanje kod Dobanovaca oko 30 000 vozila, a na granici sa Hrvatskom 6 200
admin,
Zašto je nestalo brojanje saobraćaja na područiju Srbije u PDF, okačeno na prethodnoj strani? Ostale rupe, a diskusija se ne može pratiti....
Send from ZX Spectrum 8 bit 16kB
Re: Putevi u Srbiji
Tj ako te dobro razumem, dobijemo oko 10ak hiljada vozila dnevno da ode na aerodrom?