Re: Putevi u Srbiji
Poslato: 16 Feb 2013, 11:52
dragan
Ne branim bez razložno i u potpunost putare. To nije pitanje za i protiv. Ja sam i za i protiv, ali racionalno sa argumentima.
Evo naveo si hirurga... zamisli hitan slučaj gde hirurg odrađuje intervenciju da spasi život, a pacijent se kasnije upućuje u drugu ustanvu na detaljni skup intervencija i rehabilitacija. Takođe taj hirurg mora da donese nekakvu odluku o stepenu prvobitne intervencije i da ima u glavi komplet osnovni mogući algoritam lečenja.
Pokušao sam da svima koji čitaju ovu temu, da objasnim način i stanovište kako bi trebalo gledati na put i putnu privredu. Mnogo je paušalnih ocena palo, krade se, lopovi, ništa ne valja...... To nije korektno i pošteno. Ako imate neku ideju, zamerku, predlog, obratite se nadležnim institucijama, posebno ako mislite da je značajno ugrožena bezbednost saobraćaja. Svi mi znamo da su putevi na granici prihvatljivost, trudimo se da se prođe bar sa slabom dvojkom. Svi ti ljudi, od putara do inžinjera, rade i noći i danju i u nemogućim uslovima i nikakve pare, kad niko pametan nigde ne ide, pa dajmo malo, samo malo korektnosti.
Ipak je ovo forum vezan za vozilo, put, saobraćaj i bezbednost saobraćaja, pa je red neka se nađe neki komentar vezan za realnost i putarsku struku.
Dragane, ne odnosi se ovo samo za tebe, nego je opšti utisak za sve i jedino bi želeo da pogledate puteve i sa nekog drugog stanovništa....
Sam sistem održavanja puteva u Srbiji, zasniva se na ugovorima između putarskih preduzeća i Ministarstva, koji datira još iz dubokog komunizma, kada su sve firme bile državne.
Tender za redovno održavanje puteva je raspisivan par puta i uvek je obaran - stopiran, jer uvek shvataju da ako to urade, održavanje će biti obustavljeno, zbog ne izmirenja ugovorenih obaveza plaćanja. Da bi se putevi i predali tenderom, prethodno se moraju dovesti u neko nulto stanje. Tada se održavanje pogađa po kilometru, bez obzira na vremenske i druge nepogode, radovi se izvode po pravilnicima, a nadzor, super kontrola i inspektori, nalaženjem nedostataka smanjuju cenu izvođaču penalima, kao svugde u Evropi.
Do tada, izvođač - putari rade pozicije po naređenju investitira, po njegovom planu u skladu sa odobrenim mesečnim sredstvima i proceni. Tu svako gleda svoj interes kako da preživi.
Državni interes??? Penzije ili putevi? Novi putići do štala pred izbore, ili nešto pojačanije održavanje državnih puteva, koje će sve jedno svi da pljuju ma šta se tamo radilo....
Ajmo malo drugačije da posmatramo te naše puteve, da ih volimo i pazimo, jer druge nemamo, da manje smeća po njima bacamo, da ne lomimo i kvarimo, jer od po šteti koje prave učesnici u saobraćaju, građani, komšije puta... smo možda i prvi u Evropi.
Ne branim bez razložno i u potpunost putare. To nije pitanje za i protiv. Ja sam i za i protiv, ali racionalno sa argumentima.
Evo naveo si hirurga... zamisli hitan slučaj gde hirurg odrađuje intervenciju da spasi život, a pacijent se kasnije upućuje u drugu ustanvu na detaljni skup intervencija i rehabilitacija. Takođe taj hirurg mora da donese nekakvu odluku o stepenu prvobitne intervencije i da ima u glavi komplet osnovni mogući algoritam lečenja.
Pokušao sam da svima koji čitaju ovu temu, da objasnim način i stanovište kako bi trebalo gledati na put i putnu privredu. Mnogo je paušalnih ocena palo, krade se, lopovi, ništa ne valja...... To nije korektno i pošteno. Ako imate neku ideju, zamerku, predlog, obratite se nadležnim institucijama, posebno ako mislite da je značajno ugrožena bezbednost saobraćaja. Svi mi znamo da su putevi na granici prihvatljivost, trudimo se da se prođe bar sa slabom dvojkom. Svi ti ljudi, od putara do inžinjera, rade i noći i danju i u nemogućim uslovima i nikakve pare, kad niko pametan nigde ne ide, pa dajmo malo, samo malo korektnosti.
Ipak je ovo forum vezan za vozilo, put, saobraćaj i bezbednost saobraćaja, pa je red neka se nađe neki komentar vezan za realnost i putarsku struku.
Dragane, ne odnosi se ovo samo za tebe, nego je opšti utisak za sve i jedino bi želeo da pogledate puteve i sa nekog drugog stanovništa....
Sam sistem održavanja puteva u Srbiji, zasniva se na ugovorima između putarskih preduzeća i Ministarstva, koji datira još iz dubokog komunizma, kada su sve firme bile državne.
Tender za redovno održavanje puteva je raspisivan par puta i uvek je obaran - stopiran, jer uvek shvataju da ako to urade, održavanje će biti obustavljeno, zbog ne izmirenja ugovorenih obaveza plaćanja. Da bi se putevi i predali tenderom, prethodno se moraju dovesti u neko nulto stanje. Tada se održavanje pogađa po kilometru, bez obzira na vremenske i druge nepogode, radovi se izvode po pravilnicima, a nadzor, super kontrola i inspektori, nalaženjem nedostataka smanjuju cenu izvođaču penalima, kao svugde u Evropi.
Do tada, izvođač - putari rade pozicije po naređenju investitira, po njegovom planu u skladu sa odobrenim mesečnim sredstvima i proceni. Tu svako gleda svoj interes kako da preživi.
Državni interes??? Penzije ili putevi? Novi putići do štala pred izbore, ili nešto pojačanije održavanje državnih puteva, koje će sve jedno svi da pljuju ma šta se tamo radilo....
Ajmo malo drugačije da posmatramo te naše puteve, da ih volimo i pazimo, jer druge nemamo, da manje smeća po njima bacamo, da ne lomimo i kvarimo, jer od po šteti koje prave učesnici u saobraćaju, građani, komšije puta... smo možda i prvi u Evropi.