Stranica 39 od 124
Re: Chip-tuning
Poslato: 14 Jul 2014, 23:49
od dragvorl
Imas o tome dosta na tdiclubu i na ostalim mestima, ja sam citao, pa koga ne mrzi neka izvoli. Zadovoljavanje eko normi je druga stvar, to se ne garantuje da ce ispuniti.
Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 01:02
od ljubitelj
Kako se ne garantuje eko norma, kada je to uslov da bi auto bio homologovan i legalno bio u prodaji a sto mora svaki proizvodjac da ispuni.
Ako je auto euro 6 onda mora proizvodjac da garantuje da jeste euro 6, tu nema nikakve dobrovoljnosti. Sve fabrike projektuju motore uz tu zakonsku obavezu da ispune datu euro normu.
Svasta se moze na svakakvim mestima procitati, nesto ili dosta toga su nagadjanja ili neargumentovano isticanje necega ali, kao sto je @nidza napisao, zakoni fizike (ja dodajem i hemije) su univerzalno vazeci i ne mogu se zaobici.
U fabrikama na konstrukcijama rade inzenjeri koji znaju znanje, imaju odgovarajucu opremu za testiranje a povrh toga jos i svojim potpisom potvrdjuju neke cinjenice.
Sa druge strane, na forumu mogu pisati i ljudi bez znanja, bez opreme, bez merenja ili testiranja, bez proverljivih cinjenica i to ostaje zapisano. Za pisanje na forumu niko ne odgovara, dok potpis homologacije ima znacajnu tezinu.
Filter svih tih informacija svakoga od nas je po meni jako bitan, da se dobro proceni sta je realno a sta je lovacka prica.
To ne znaci da vanfabricka promena softvera koji upravlja procesom sagorevanja ne moze da poboljsa u nekom delu radnog rezima motora nesto, ali mogucnosti za to teze nuli o obzirom na navedena znanja i resurse fabrickih kontrukcionih timova.
Druga je stvar ako auto i motor nisu za javnu ulicu, nece ici na tehnicki pregled i ne registruju se pa je onda otvoreno pitanje izmene po zelji svega i svacega jer ne podleze eko i ostalim pravilnicima.
Konrketnije, benzinsko gorivo treba da ostvari najveci pritisak u okolini 17 stepeni posle GMT.
Zavisno od sastava benzinske mesavine, koji stepen u plus ili minus.
I to je to, vazi i za fabriku i za sve tjunere uz vrlo uske margine delica stepena kao moguceg odstupanja.
Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 01:04
od Grujic
Mislio je da čip ne garantuje ispunjenje, tj bolje rečeno zadržavanje eko normi.
Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 06:55
od dragvorl
Ti ljubitelju uporno pises o inzenjerima i fabrikama a to niko nije spominjao.

Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 08:26
od Xepoj87
KDman napisao:Baš me čudi da ako je tako zdravo povećati snagu čipovanjem, da to fabrike ne saznaju, pa i oni primene. Neverovatno, koliko su ti proizvođači zaostali naspram naših servisa i garaža
Još je čudnije da prave iste motore a jedan ima 85ks a drugi 105ks. Izgleda da nemaju dovoljno tih čipovanih uređaja

Oni to i primenjuju.
To ti je razlika izmedju 2 1.6 TDI motora, kao i izmedju 2 CDI motora.
Kod mene ide ceo motor koji ide u 220 CDI, kao i 250 CDI, a svi propratni delovi su na 200 CDI, i 220 CDI isti, barem su tako rekli ovi koji su ga rasklapali.
200 CDI postoji da bi ponudili jeftiniji model, rastereceniji, koji ce da prelazi vece kilometraze, sa manje kvarova.
Isti chip se stavlja na 200, i 220 CDI motor.
Na oba je maksimalan dobitak 190ks, i 460Nm.
Evo, vec godinu i 10 dana, i 22.000km sa cipom, nista se promenilo nije.
Da li ce, ne znam, ali znam da sam ja prezadovoljan rezultatima, i da je ovo tek sada prihvatljiv auto za svoju cenu.
Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 08:54
od Velja
Bulgaria, here i come

Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 08:54
od Markoni
2.0 TDI CR od 110 i 140 KS je hardverski identican...
Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 09:12
od Gaginh0
Moj 1.4 i 1.9 iz Oktavije/Golfa su identicni po zapremini cilindara, samo je mom odsecen jedan cilindar

Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 09:27
od Xepoj87
Znaci da trazimo cilindar na AliSexpressu, i smrt lepak?
Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 09:33
od dragvorl
Evo za 2.0 motore, pise da se snage razlikuju samo zbog ECU.
Evo i za 1.6.

Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 09:50
od steva_anya
Laičko pitanje: da li se može presnimiti mapa iz TDI 140ks u TDI 110ks?
Da bude "fabrički čip" a ne neki iz garaže.
Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 10:20
od dragvorl
Znam da za menjace moze da se presisava softver, za motore ne znam.
Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 12:03
od Milos_kg
Jutros ispred mene 530d, purnja kao lokomotiva... Ko zna koliko ga je cepio

Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 12:08
od steva_anya
Ako je isti motor od 110 i 140 ks, da li je isti menjač, ili set kvacila/zamajac, da li su iste dizne?
Re: Chip-tuning
Poslato: 15 Jul 2014, 12:34
od dragvorl
Najbolje pogledati u nekom programu, ne znam da li ETKA ima te detalje i videti da li su isti menjaci.