I ja sam imao ponudu za kasko na skoro 100000din, ali placam oko 53000din sa kradjom.
Ovo je bas izuvanje.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 25 Dec 2024, 06:37
od noob
Koji auto? Koje osiguranje?
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 25 Dec 2024, 06:40
od aboki
Renault Zoe. U Dunavu sam vec trecu godinu.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 09 Jan 2025, 12:56
od AleksandarAca
Pitanje za vozace EV vozila, ako ih ima: da li je ok punjac od 21KW i koliko brzo puni npr VW ID3 ili BMW i3?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 09 Jan 2025, 14:52
od Heinz
Sa kog priključka imaš 21 kW?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 09 Jan 2025, 15:03
od aboki
AleksandarAca napisao:Pitanje za vozace EV vozila, ako ih ima: da li je ok punjac od 21KW i koliko brzo puni npr VW ID3 ili BMW i3?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Za ta dva ti ne treba toliko jak punjac, oba vuku maksimum 11kw na AC. Brzina punjenja ti zavisi koliki je kapacitet baterije, ako je najveca u ID3 77kwh, racunas nekih 8-9h ako je skroz prazna.
Sent from my motorola edge 20 pro using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 09 Jan 2025, 21:37
od pedja
AleksandarAca napisao:Pitanje za vozace EV vozila, ako ih ima: da li je ok punjac od 21KW i koliko brzo puni npr VW ID3 ili BMW i3?
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Kada ćeš da probaš hidrogen?
Tapa
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 09 Jan 2025, 23:07
od AleksandarAca
Nemam ja kose za taj hidrogen, i ovo malo jada otpalo od sekiracije
Salim se, to je buducnost i to ce doci na red Boze zdravlja
Sent from my SM-S918B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 10 Jan 2025, 00:46
od ljubitelj
Ne bih se kladio na to.
Kažu da je Hidrogen promašaj veka šti se tiče komercijalne upotrebe u vozilima svih vrsta, niti ima na zemlji Vodonika niti ima Kiseonika.
A oba su neophodna i to kao potpuno čisti sastojci bez primesa.
Dakle voda i vazduh ne mogu da se koriste bez jako skupe prerade a problem je i skladištenje oba "goriva" odvojeno u rezervoarima auta.
BMW decenijama ima motor ali nema rešenje za gorivo.
Japanci isto imaju motor ali nemaju rešeno gorivo.
Barem ne po ceni i količini koja može da predstavlja zamenu za prirodni gas i naftne derivate.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 10 Jan 2025, 13:38
od Xepoj87
Mercedes os 2010. godine prodaje B klasu na hidrogen, a do.prosle.godine su prodavali i GLC hibrid na hidrogen.
Sada su to sve batalili i zajrdno sa Volvo-om razvijaju kamione na hidrogen.
Pored njih, dosta proizvodjaca ima (neki vec nekoliko generacija) automobile i komercijalna vozila na hidrogen, Opel, Hyundai, Yoyota, Peugeot i Citroen.
Sent from my SM-S928B using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 10 Jan 2025, 14:32
od Skipper
Toyota od 2014. ima u ponudi Mirai i mislim da se i dalje prodaje.
Sent from my motorola edge 30 ultra using Tapatalk
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 10 Jan 2025, 15:49
od Dzoni_m
BMW vs MB i Toyota je dupe i oko. BMW je eksperimentisao sa Vodonikom kao gorivom za ICE a MB i Toyota su pravili(e) vozila sa gorivnom celijom tj elektro auto koji koristi vodonik u gorivnoj celiji da pravi struju i pokrece vozilo. Potpuno dva razlicita koncepta.
BMW koncept je pao u vodu odmah jer prosto nema smisla. Prvo koristis ogromnu kolicinu energije na dobijes vodonik, pa onda koristis generalno neefikasan nacin da ga pretvoris u rad. ICE ne moze da se meri u pogedu efikasnosti u odnosu na Elektro motor. Plus sto sagorevanje vodinika kroz Otto ciklus neekoloski proces. Tacno nema CO2, ali zato ima NOx koji je jos opasniji. Gorivna celija nema taj problem, taj proces je cist.
Vozila sa gorivnim celijama (tzv vozila na Vodonik) treba posmatrati kao EV bez baterije. Baterija je rezervoar vodonika. E ako se tako posmatra onda stvari mogu biti drasticno drugacije u zavisnosti kako dobijamo elektricnu enrgiju a kako vodonik. GEneralno ukoliko bi imali ogromne kolicine struje vrlo jeftino, onda sam proces dobijanja vodinika ne bi bio toliko problematican tj neefikasnost istog. Rasipanje jeste ali sluzi visem cilju. Medjutim, noz u ledja u tom slucaju je zasto uopste to raditi, jer ako imamo toliko jeftine struje zasto odmah ne praviti E-fuels (vestacki beznin, dizel, kerozin) koji bez ikakvih prepravki moze da se koristi na bilo kom ICE ili mlaznom motoru. Onda su i stara vozila odmah ekoloski neutralna (katalizatori, DPF-vi i sl moraju da imaju)? Gorivo koje ce od 2026 F1 koristiti.
Tako da se na kraju sve svodi na struju. Kako je dobiti jeftino. Onda mozes kako hoces. e-fuels, vodinik, BEV, sta ti volja. A taj problem smo resili pre jedno 70 god. Samo niko nece da prizna to da prestanu da dramoseraju vec da prave te nuklarke svuda. Dok jos mozemo da disemo.
Re: Isplativost električnih vozila
Poslato: 10 Jan 2025, 16:10
od noob
Mask je otišao vodonik, možda upravo iz razloga navedenog iznad da je potrebna velika količina struje da se potroši, ako već trošiš struju onda neka bude EV.
Da se vratimo na temu, ako uvedu sankcije NIS biće EV isplativ samo tako, skupa ili jeftina struja nije bitno.