Stranica 39 od 104
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 10 Maj 2013, 15:32
od dragan
Xepoj87 napisao:
Dragane,takodje ne mozes porediti sportski auto sa 2.0 atmo motorom sa 200ks sa dizelima od oko 100-150ks... Da stavis nekog 250 CDI-ja,pa i da bude koliko,toliko pravedno...
A i tvoj auto je dodatno veoma lagan,sve je podeseno na odziv gasa,bolje sve od standardnih automobila...
pa ne poredim ga u 0-100 vec u elasticnosti u odredjenim stepenima prenosa, gde je na papiru motor inferioran sa svojih 200 i kusur nm prema 300 i vise nm kod dizela ( s tim sto opet menjac to ispegla, vec sam napisao poredjenje nm na tocku kod klija i megana dci sa 300nm )...
sa druge strane elasticnost mi je u 5. kao kod gti u 6., a u 4. kao gti u 5., i zato mi je malo teze da prihvatim da gti mora da se za preticanja spusta po par brzina dole, jer znam koliko meni treba da preteknem kamion recimo u 4. 5. i 6. brzini, i koliko ostali koji krenu iza mene zaostanu posle par sekundi...
a i nije bas lagan, tezak je u kg isto kao i skoro pola metra duzi fokus. klio je prazan tezak 1240kg...
pored toga, ftj, je napisao, ako sam ga ja dobro shvatio da na 80 vozi na 2000rpm u 4. u normalnim okolnostima i da verovatno preko te brzine menja u 5. mozda sam ga ja lose shvatio...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 10 Maj 2013, 15:44
od ftj
Konkretan tdi je u 5oj na 80 na 1,500 obrtaja što je po meni ispod granice za taj motor kome turbo zona počinje na 1,800 a čak je i potrošnja bolja u 4oj(što ne znači da je kod svih tako).
Re: Одг: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni mome
Poslato: 10 Maj 2013, 16:51
od Ivan
@grujicd
Poenta je da nisi ispod 2000rpm da bi odma imao silovit odziv i ubrzanje, sto znaci da imas fore da razvijes duplo vecu brzinu u istom stepenu prenosa.
Послато са GT-I8190 користећи Тапаток 2
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 10 Maj 2013, 16:54
od Dusan
Ne bih da sirim pricu na benzin vs dizel, ali evo moje misljenje.
Meni je taj nacin voznje jako zanimljiv, kad preticem obicno spustim dve brzine nize, obrtaji se popnu na oko 3500 i onda krecem preticanje i taman u toj brzini zavrsim. Kad mi je potrenbno brze preticanje onda i medju gas dodajem. To su neke cari voznje gde se osecam maksimalno ukljuceno u radnju, fali mi samo neki auto sa jos 150ks i bio bi srecan, pa i nek trosi 15 litara.

Kapiram da neko voli da mu dizlo povuce sa 1800 rpm, ali to nije za mene bar ne narednih 10ak godina.
Zato mislim da bi mnogo vise uzivao u voznji draganovog clia, nego nekog dizela od 300ks i 700Nm. Nedostatak momenta na niskim obrtajima nadoknadjujes menjanjem brzina.
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 10 Maj 2013, 18:12
od snork
Laki021 napisao:@Snork
Zaboravih da ti odgovorim...
Ja mislim da je tebi jako dobro poznata razlika izmedju obrtnog momenta i energije, ali si namerno dopustio malo vise "pesnicke slobode". Znas dobro da to implicira i da je sila isto sto i energija i sl...
A šta sam napisao?

Upravo da
nije isto, jer je Ј = N*m*rad, ali je dozvoljeno da se radijan u SI sistemu ne piše (implicitno podrazumeva), pa to može dovesti ljude u zabludu da je reč o istim jedinicama.
Napisao sam i da ako u jedinici ne figurišu uglovi, ovakve opasnosti nema (ali to ovde nije slučaj).
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 10 Maj 2013, 18:16
od NexT
Dusan napisao: Nedostatak momenta na niskim obrtajima nadoknadjujes menjanjem brzina.
Pa da, zbog slicnih stvari je i Viagra napravljena, za sve ima leka, al ne znaci da je dobro

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 10 Maj 2013, 18:37
od Ivan
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 10 Maj 2013, 20:00
od dragan
NexT napisao:Dusan napisao: Nedostatak momenta na niskim obrtajima nadoknadjujes menjanjem brzina.
Pa da, zbog slicnih stvari je i Viagra napravljena, za sve ima leka, al ne znaci da je dobro

eh saljivcino... moramo se videti uskoro, da vidim tu makinu koja ide slabije od 2.0hdi
@ftj - da budem iskren, nisam znao da je taj najvisi stepen prenosa tako dugacak i da je upotrebljiv prakticno tek preko 100kmh... ispade da benzinci generalno, ne moraju imati 200ks, imaju siri opseg brzina po stepenima prenosa, i da se mogu voziti u vise stepeni prenosa na odredjenoj brzini u kmh...
nisam vozio dizela, pa su mi ove stvari stvarno nove...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 10 Maj 2013, 20:09
od McGruja
Dizel od 1.500 do 3.500
Benz od 2.000 do 6.000

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 10 Maj 2013, 20:11
od NexT
dragan napisao:
eh saljivcino... moramo se videti uskoro, da vidim tu makinu koja ide slabije od 2.0hdi
Ma daleko od toga da ide losije, samo mu treba malo ubedjivanja da pokaze potencijal

I dalje je dizlo, dizlo. Mozda zato sto se ovaj moj ne cuje

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 10 Maj 2013, 23:46
od Floyd
Ja par puta pohvalim dizel i dobijem niske udarce a sad se citavi romani pisu ne bi li se neki zalutali prolaznik ubedio u prednost prevazidjenih atmoseferaca.
Ali valjda tako treba...
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 11 Maj 2013, 00:16
od nidza
Kiselo grožđe...
Tapatalk
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 11 Maj 2013, 00:19
od dragan
Kiselo kiselo, usta se skupila

Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 11 Maj 2013, 00:51
od nidza
Ti si izuzetak koji potvrđuje pravilo tako da nemaš pravo glasa. Btw, često sam vozio kumov Williams, koji na žalost nisam imao para da kupim kao student, tako da imam vrlo jake argumente za to što si diskvalifikovan. ;-)
Tapatalk
Re: Odlično objašnjenje šta je snaga, a šta obrtni moment :)
Poslato: 11 Maj 2013, 10:10
od dragan
ima ovde jos i vecih izuzetaka, nisam jedini

opet kazem, sve zavisi kako razmisljas i sta zelis. kad sam kupovao fokusa, pre ovog 1.6b sam gledao jednog 2.0tdci koji je po performansama svemir za ovog mog, i da je valjao verovatno bih ga i pazario, ali se isto tako ni sa ovim za sada nisam pokajao ni momenat. i kad sednem u jedan i u drugi auto, od otvaranja vrata se totalno drugacije osecam, verujem da kad bi i puls izmerio da bi bio visi na pocetku voznje sa kliom. sto rece moja zena "kad sednem u rs-a pukne me adrenalin"

a u fokusa kad sednem razmisljam o gladnima u africi, prognozi vremena i atomskoj fizici dok idem iz tacke a u tacku b...
i sad se izvinjavam na offtopicu, nadam se da ce tema da krene opet svojim tokom...