Stranica 384 od 899

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 15 Jul 2015, 23:26
od BAJKER
ZU@ Srecom pa imam sve tvoje snimke u mojoj arhivi, one koje si mi dao a posebno one iz perioda kada si leteo za JAT a koje su tebi zavrsile sa kompom koji je riknuo, eto pa sam sacuvao da imas za uspomenu :D
Onaj snimak gde poleces sa pistom gde se nista sem belog ne vidi je isto tvoj antalogijski i kao takav zajedno sa ovim gde je jak vetar bice ti posebno dragi jednog dana kada odes u penziju :)

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 15 Jul 2015, 23:45
od Гага
@Бајкер, да ли можеш да поставиш тај снимак ? Наравно уз одобрење Зузазуа.
Хвала унапред.
Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 16 Jul 2015, 11:54
od zuzazu
Prilicno je velik materijal. Samo sat vremena imam kako pokusavaju da pomere avion iz sneznog nanosa
Epopeja se kasnije nastavlja razledjivanjem, zatvaranjem piste pa poletanjem.
Kad sredim i iseckam bitne delove postavicu klip.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 16 Jul 2015, 12:47
od nidza
Ubrzaj kao timelapse taj dosadni deo i vrati na normalnu brzinu strima kad krene zanimljivo. :) Možeš da imaš par vrlo popularnih klipova na YT, možda i kapne neki dinar ako to dobro uradiš.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 16 Jul 2015, 13:50
od nikaragva
Nidžo samo na novce misliš :D

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 16 Jul 2015, 19:37
od Гага
zuzazu napisao:Prilicno je velik materijal. Samo sat vremena imam kako pokusavaju da pomere avion iz sneznog nanosa
Epopeja se kasnije nastavlja razledjivanjem, zatvaranjem piste pa poletanjem.
Kad sredim i iseckam bitne delove postavicu klip.
У реду Зузазу, хвала
Slika

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 16 Jul 2015, 23:44
od Heineken
zuzazu napisao:
nikaragva napisao:Zuzazu moreš li ti vako? :D
Mogu nesto drugo, sto on ne moze.

Recimo, mogu da sletim 65 tona avion sa dvesta putnika po vetru orkanske jacine ;)

Tog dana je zaustavljen sav saobracaj na moru, a zabranjen prelazak mosta na Bosforu svim visokim vozilima. 100 letova je bilo otkazano.

Po Boforovoj skali vetar od 65 cvorova (120kmh) odgovara orkanu

Slika

U kokpitu sam imao neupotrebljivog kopilota koji je tek polozio i nije ni znao sta ga je snaslo. Toliko se odsekao da nije reagovao na moje komande, ni na instrukcije kontrole letenja, tako da sam ja morao da radim njegov posao, pored toga sto sam morao da sletim avion.

Vetar je bio sa leve strane pod nekih 20 stepeni, sto razlozeno daje 20 cvorova bocni i 60 cvorova ceoni vetar.

Na samom sletanju, vetar je bio oko 40 cvorova (75kmh).

Ovoliko jak vetar u 100% slucajeva prati najopasnija pojava u vazduhoplovstvu - windshear, sto smo i imali. U jednom trenutku se vidi da je prirast brzine (prvi znak windshear) bio toliki da sam morao da oduzmem gas do kraja.

Sletanje je bilo Jat-ova skola - nisu ni osetili da smo dotakli pistu.

Posle sletanja vrata aviona nisu mogla da se otvore jer je jacina vetra presla dozvoljen limit za otvaranje vrata.

Od prilike, ovo se mozda vidi jednom-dva puta u karijeri.

https://www.youtube.com/watch?v=bP7HK5TmfQo
:bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo: :bravo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Jul 2015, 07:07
od Martin
Kralju, svaka cast.
A sto se kopilita tice - verovatno je mlad, naučiće. Ko zna kako bi vecina nas odreagovala u takvoj situaciji, sa 0 iskustva....

------/\_______/\______/\---------/\_______

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Jul 2015, 08:35
od BAJKER
Kao i svaki buduci pilot i on je prosao skolu za letenje, letenje u ovakvim slucajevima je timski rad gde jedan drugog pomazu kako u uobicajenim situacijama a pogotovo u ovakvim situacijama. On mora da reaguje u svim situacijama pogotovo da slusa instrukcije svog starijeg kolege po cinu t.j. kapetana.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Jul 2015, 08:37
od nikaragva
Martin napisao:Kralju, svaka cast. Slika
A sto se kopilita tice - verovatno je mlad, naučiće. Ko zna kako bi vecina nas odreagovala u takvoj situaciji, sa 0 iskustva....Slika

------/\_______/\______/\---------/\_______
Hm, ja bih krenuo u poniranje, da moraju posle sa kofama i džogerima da ribaju avion :kezo:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Jul 2015, 13:36
od zuzazu
Kopilot ili prvi oficir je desna ruka kapetana.

Kompletan kokpit je podeljen i u svakoj fazi leta zna se za sta je ko zaduzen. Ko ce sta da radi i u kom momentu.

Na zalost, sadasnje skolovanje je instant tipa. Das novac i postanes pilot za dve tri godine.

Pomenuti kopilot mi se hvalio kako je pre ovog promenio par poslova, od kojih mu je poslednji bio prodaja i ugradnja zvucnika u kola(???)

Ocigledno je pogresio profesiju bez obzira na nivo adrenalina u ovoj situaciji.

Vise se vozio na desnom sedistu kao beskorisna vreca nego sto je radio svoj posao, tako da sam ja u ovaj mec usao sa jednom rukom vezanom na ledjima.

Sa obzirom da idemo tako da nosimo minimum goriva, morali smo da sletimo.

Inace, na simulatoru sam vezbao sletanje sa otkazom motora, bez nekih od instrumenata, i cistim bocnim vetrom od 40kts, tako da sam znao da ova varijanta moze da prodje (jedino sto je ovo real).

Prava odluka vazduhoplovnih vlasti bila je da se aerodrom zatvori za letenje, ali daleko su oni od toga...

U drugom slucaju, poletanja u uslovima loseg vremena, to je jos ociglednije.

Nisam bas majstor za video a i puno radim, ali cu postovati klip uz pricu koja ga prati.

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Jul 2015, 13:57
od Ji 4Tze
Što bi zatvarali aerodrom kad može da se sleti, po "eto vidiš, cifre lažu, uspeli ste" principu :mrgreen:

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 17 Jul 2015, 18:53
od McGruja
Svaka čast, Zuzazu!
Ovo se stvarno ne viđa često

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 19 Jul 2015, 19:25
od BAJKER
U avion s još manje prtljaga

Uskoro nova pravila međunarodnog udruženja vazdušnog prevoza za ručne torbe. Dimenzije kofera trebalo bi da budu smanjene za više od petine.

MEĐUNARODNO udruženje vazdušnog prevoza (IATA) predstavilo je nova pravila za avione prema kojima bi ručne torbe morale da budu manje za 21 odsto. I dok se putnici već hvataju za glavu, proizvođači kofera zadovoljno trljaju ruke jer će svi morati da kupe nove torbe prilagođene veličine.
Sarađujući s proizvođačima aviona, uključujući “Boing” i “Erbas”, IATA je objavila da su svi saglasni da bi ručni prtljag trebalo da bude manjih dimenzija kako bi se bolje iskoristio prostor za smeštanje prtljaga. Ukoliko bi svi putnici uneli prtljag veličine 55x35x20 cm, u teoriji bi se našlo mesta za sve torbe u avionima koji imaju po 120 ili više sedećih mesta.
To je za 21 odsto manje od veličina koje trenutno dozvoljavaju mnoge avio-kompanije, uključujući i “Lufthanzu” koja je zajedno s pojedinim avio-prevoznicima Kine, Katara, Ujedinjenih Arapskih Emirata, Brazila i Kolumbije već objavila da će se pridržavati novih smernica i smanjiti dozvoljenu veličinu torbi.
Ipak, ovaj savet nije obavezan, pa određena avio-kompanija može da ignoriše novo “pravilo”. Kris Goter, portparol IATA, istakao je da niko ne bi trebalo istog trena da odjuri i počne da kupuje novi prtljag, jer mnoge velike kompanije još nisu odlučile šta će učiniti. Avio-kompanije počele su da sarađuju s proizvođačima prtljaga kako bi proizveli nove torbe odgovarajućih dimenzija koje će biti etiketirane kao Cabin OK.
http://www.novosti.rs/vesti/turizam.90. ... e-prtljaga

Re: Vazduhoplovi

Poslato: 20 Jul 2015, 21:14
od zuzazu
Ovo je snimak kako izgleda kada se vreme z@govn@ i jedno ne bas bezbedno poletanje.

Na aerodromu je bilo malo padavina, ali u prognozi sa rapidnim pogorsanjem vremena. U momentu dok su putnici ulazili, videlo se da ce promena biti brza.

Azijski deo Istanbula lezi izmedju dve vodene mase razlicito zagrejane, Mramornog Mora na jugu i Crnog Mora na severu, sto uzrokuje izuzetno losu meteo situaciju sa dugotrajnim kumulonimbusima koji znaju ceo dan da cuce nad Marmarom, i snaznim, slapovitim vetrovima.

Kada su svi putnici usli, Operativni Centar (mozak operacija jedne vazduhoplovne aviokompanije) odlucio je da se ceka jos par tranzitnih putnika. U toplom O.C. u udobnim stolicama sede mastiljare koje pojma nemaju o meteorologiji, a jedino sto im je bitno je da mrknu jos koji evro za par avionskih karata.

I, eto kako sranje pocinje...

Moju sugestiju da sto duze cekamo, rizikujemo da ne poletimo, niko nije uvazio. Tranzitni putnici su se cekali a vreme postajalo sve gore.

Kada su konacno stigli u avion, aerodrom je vec bio dobro zavejan, a bocni vetar imao je udare i do 50km/h.
Performanse aviona drasticno se smanjuju na klizavoj pisti pa su i limiti vetra daleko manji.

Cistaci su prvo ocistili nas deo platforme, pametno gurajuci sneg iza aviona.

Tek iz treceg pokusaja, sa ponovnim ciscenjem platforme i zamenom traktora jacim modelom, uspeli su da nas izguraju.

Ova prica inace traje preko sat vremena, a iseceni su delovi gde pregovaram sa O.C. da se let ne obavi pod ovakvim vremenskim uslovima jer smatram da je nebezbedno. Tu sada pocinju raznorazni, dobro poznati pritisci na kapetana...

U momentu pocetka taksiranja aviona prema platformi za razledjivanje, ekipe su treci put cistile pistu. Kako nemaju hemijska sredstva, iza vozila bi odmah ostajao novi, dobro utaban nanos snega.

I ako vidim kuda taksiram, posto je sva horizontalna signalizacija pokrivena snegom, da bi sve bilo legalno - trazim vodjenje follow me kolima. Pod volanom se vec oseti da je upravljanje izuzetno lose.

Hemijska zastita aviona se radi u dva koraka. Prvo je skidanje postojecih naslaga toplom vodom, a zatim hemijska zastita koja u zavisnosti od temperature i padavina moze da zastiti avion od samo par minuta do oko sat vremena. U zavisnosti od upotrebljenog rastvora i kolicine fluida, ovaj postupak moze da kosta i do 2000 USD.

Sve vreme se prati meteoroloska situacija, pa se slusa ATIS - automatizovana radio stanica koja daje poslednje vremenske podatke. Vrlo bitno je da sve vreme oficijelno kocenje po trecinama na pisti je good/good/good sto znaci da se moze poletati i sletati.

Kada smo uradili hemijsku zastitu aviona i krenuli na poletanje, jasno je bilo da podaci iz ATISa, kocenje i vidljivost nisu tacni.

I ako temperatura nije bila niska, padavine su bile toliko obilne da nam je vreme efikasnosti zastite isticalo vec prilaskom na line up poziciju.

U tom momentu, kontrola letenja zatvara aerodrom za sletanje, a ostavlja ga otvorenim za poletanje samo za nas let koji ide poslednji sa aerodroma.

Poletali smo sa punom snagom da bi sto krace ostali na pisti. Sa druge strane, to vuce rizik jer je prilikom otkaza motora na ovakvoj povrsini prakticno nemoguce odrzati avion na pisti i isparirati momenat.

Vec na nekih 60-80 cvorova, prvo pod volanom, a zatim pod pedalama (kojima se upravlja levo - desno na vecim brzinama) bilo je jasno da od kontrole aviona po pravcu nema bas mnogo efekta, da ne kazem, mozda i nista.

Posle poletanja, cuje se zvuk otkaza autopilota jer ni on mucenik nije mogao da izdrzi ovoliko silovanje, a odmah po nakon toga otkazala je i presurizacija....

Od momenta dolaska posade na aerodrom, do poletanja, proteklo je cetiri sata a aerodrom na koji se letelo takodje je imao slozene meteo uslove.

https://www.youtube.com/watch?v=5MVjKZubLjg